יו״ר דולפיני אשדוד יעקב אוליאל חוגג אליפות היסטורית. צילום: לב ברימן

שוחים בתארים: יו"ר דולפיני אשדוד מסכם אליפות היסטורית

הקבוצה המעוטרת ביותר בעיר, דולפיני אשדוד כבשה פסגה חדשה. למרות העובדה שכמעט כל שחקניה חירשים, קבוצת כדורגל האולמות זכתה באליפות המדינה בליגה בה כל השחקנים שומעים

פורסם בתאריך: 1.8.20 20:24

     

דולפיני אשדוד הוא המועדון המעוטר ביותר בספורט האשדודי. בכדורגל אולמות לחירשים, קבוצת דולפיני אשדוד זכתה פעמיים באליפות אירופה (2018, 2019) וסיימה בשנת 2017 ו-2020 במקום השלישי באליפות אירופה. ב2016 סיימה במקום השמיני מתוך 24 באליפות. הדולפינים נחשבים לאימפריה בלתי מעורערת ולקבוצה הטובה ביותר בליגה המקומית לכדורגל אולמות לחירשים, הם זכו 7 פעמים באליפות ישראל, 4 פעמים בגביע המדינה ופעמיים באלוף האלופים.

בנוסף, הקבוצה היא הקבוצה היחידה שכמעט כל שחקניה חירשים שמשחקת בליגת כדורגל האולמות של ההתאחדות לכדורגל. העונה רשמו הדולפינים הישג היסטורי ויוצא דופן לאחר שזכו באליפות בליגה הזו, ליגה בה כל השחקנים שומעים וללא שום מוגבלות ואילו כל שחקני הסגל של הדולפינים חירשים למעט ארבעה שחקנים. בליגת החירשים כמובן שארבעתם אינם משחקים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




לאחר שהליגה נעצרה כבר בחודש מרץ בשל הקורונה, ההתאחדות לכדורגל החליטה להכריז על סיומה השבוע, ולהכתיר את דולפיני אשדוד כאלופים על פי אחוזי הצלחה. בעונה הבאה הדולפינים ייצגו את ישראל באירופה גם במסגרת החירשים וגם במסגרת הרגילה.

שחקני דולפיני אשדוד. צילום: דורון חפיף

אחרי ההודעה על הזכייה ההיסטורית ראיינו את יו"ר המועדון יעקב אוליאל.

לאחר הצלחות ותארים בליגות החירשים בארץ ובאירופה, העונה זכיתם לראשונה באליפות בליגה בה כל השחקנים שומעים. מהי רמת ההתרגשות?

"התרגשות אדירה. הזכייה הזו באליפות היא היסטורית. זה ממש לא מובן אליו שקבוצה שכמעט כל שחקניה חירשים זוכה באליפות בליגה בה כל השחקנים שומעים."

 מה הביא אתכם לשבור את תקרת הזכוכית הזאת לדעתך?

"הקבוצה משחקת כמה שנים ברמות גבוהות ופעמיים זכתה בליגת האלופות לחירשים, בנוסף חלק מהצוות המקצועי אצלנו הוא צוות מקצועי ברמה גבוהה שעובד גם בנבחרת ישראל לכדורגל אולמות. אלה היו מהגורמים לשברת תקרת הזכוכית, בנוסף לאמונה כמובן".

מה הרגע הגדול ביותר שלכם העונה לדעתך?

"היו כמה רגעים גדולים, כשהיינו בפיגור וידענו להפוך את התוצאה ולנצח וזה מראה על האופי והמנטליות של הקבוצה."

איך הקורונה השפיעה עליכם?

"הקורונה השפיעה עלינו בכך שבגללה הליגה נפסקה באמצע העונה ולא חודשה. כשההגבלות הוקלו חזרנו להתאמן בתקווה שליגה תחודש אך בסופו של דבר זה לא קרה בגלל דרישת משרד הבריאות שהשחקנים יהיו בבידוד לאורך כל הליגה, דרישה לא הגיונית ולא אפשרית מאחר והשחקנים הם חובבנים ועובדים בעוד עבודות ולכן הליגה נעצרה והאליפות נקבעה לפי אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר לפי החלטת ההתאחדות".

למה אתם לא מארחים באולם באשדוד?

"יש מצוקת אולמות תקינים שמתאימים לכדורגל אולמות (צריך מגרש תואם לכדור יד) בעיר. אנחנו מתאמנים באולם במקיף ו' בעיר ומשחקים בראשל"צ, לא הורגשה פגיעה משמעותית. בשנה הבאה צפויים להיות שני אולמות תקינים בעיר".

מאיפה התקציב שלכם מגיע והאם הוא יספיק לכם בעונה הבאה?

"התקציב שלנו מגיע מתמיכה של עיריית אשדוד, הטוטו ומתרומות שונות. התקציב לשנה הבאה עלול להיפגע בשל משבר הקורנה ואני מקווה שאמצא פתרונות לכך כי חשוב להמשיך את התנופה וההצלחה של הקבוצה".

איך מתכוננים לעונה הבאה בה תצטרכו לייצג את המדינה גם בליגת האלופות לחירשים וגם בליגת האלופות לשומעים?

"ביחד עם ההנהלה הנהדרת שעובדת איתי אנו בונים תוכנית עבודה ומחפשים פתרונות כספיים. אני יודע שאנחנו הולכים לשנה לא קלה בגלל השלכות משבר הקורונה אך אני מאמין שעיריית אשדוד תעזור לנו. אני מודה לעיריית אשדוד בראשותו של ד"ר יחיאל לסרי ומנכ"ל רשות הספורט יורם אסרף על תמיכתם בקבוצה".

אתם מתכוונים להתחזק לקראת העונה הבאה? בכל זאת, אתם קבוצה שרובה שחקנים חירשים ואני לא יודע אם תרצו לשנות את הקונספט ולהפוך את הרוב לשחקנים שומעים.

"בקבוצה שלנו שמשחקת בליגת החירשים משחקים רק שחקנים חירשים ואילו בקבוצה שמשחקת בליגת כדורגל האולמות של ההתאחדות לכדורגל, ליגת שומעים, כל השחקנים שלנו חירשים חוץ מ-4 שחקני חיזוק שומעים. ברור שהקבוצה הזאת צריכה להתחזק וכבר יש לנו מספר מועמדים על הכוונת. כרגע אנחנו שוקלים להתחזק רק במסגרת האירופית בשני שחקנים זרים ברמה גבוהה. אנחנו חייבים לעשות זאת כי הרמה שם היא מאוד גבוהה והשלב הכי גבוה אליו הגיעה קבוצה ישראלית הוא שלב שמינית הגמר, אני רוצה לשבור את תקרת הזכוכית הזאת ולנסות להגיע מעבר לשמינית הגמר ולעשות שוב היסטוריה. אני אוהב אתגרים ומאמין שהכל אפשרי, זה עניין של אמונה ומנטליות".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר