אבי אבינו. צילום: אביחי דלאל- ״דאבל פס״

אברהם אבינו

ראיון מיוחד עם מאמנה החדש של עירוני אשדוד, אבי אבינו שמנסה ביחד עם המנהל המקצועי ברוך דגו לבנות העונה קבוצה אטרקטיבית בתקציב נמוך במיוחד. קל זה לא יהיה

פורסם בתאריך: 24.7.20 14:50

     

עירוני אשדוד הולכת לעונה פיננסית. המועדון יעמיד העונה את אחד התקציבים הקטנים ביותר בליגה א' דרום. מי שהתגייסו למשימה לבנות קבוצה אטרקטיבית הם המנהל המקצועי ברוך דגו, והמאמן החדש שהוא מינה בעצמו- אבי אבינו. אבינו, בן 37, נשוי ואב לשלושה, נולד וגדל ברמלה, עיר מגוריו גם כיום. אבינו שימש כעוזר המאמן בבית"ר תל אביב בליגה הלאומית בשנים האחרונות והתפקיד בעירוני אשדוד יהיה התפקיד הראשון שלו כמאמן ראשי. מעיד על עצמו שהוא בעל תעודת מאמן מנטלי ומומחה בטיפול בשחקנים צעירים.

בעונה הקרובה יהיו בליגה א' ארבע קבוצות שירדו ליגה וקבוצה נוספת שתלך למבחני הירידה בעקבות השינויים שנערכו במבנה של הליגה בשל משבר הקורונה. אוהדים צהובים רבים דואגים שהתקציב הנמוך לא יספיק על מנת להישאר בליגה, אך המאמן החדש אבינו אופטימי ביותר, ומאמין כי הוא ודגו יצליחו לבנות קבוצה אטרקטיבית וצעירה בצהוב, בהובלת כמה שחקנים מנוסים שיתנו את הטון. הקבוצה התחילה להתאמן השבוע, ובניית הסגל עוד ממשיכה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בראיון שהעניק ל "כאן דרום", אבינו הדגיש כמה הוא מרגיש מוכן לתפקידו הראשון כמאמן ראשי וסימן מטרה אחרת לגמרי ממה שהאוהדים חשבו- הפליאוף העליון.

אבי, תציג את עצמך למי שלא מכיר?

"עד לפני ארבע שנים עוד הייתי שחקן פעיל, פרשתי בשל פציעה לא קלה שעברתי. בשלושת השנים האחרונות שלי כשחקן פעיל שימשתי כקפטן בבית"ר תל אביב בליגה הלאומית ועם פרישתי התמניתי לאמן את קבוצת נערים א' של המועדון. לאחר מכן שימשתי גם כעוזר מאמן של הקבוצה הבוגרת. בעונה שעברה הייתי במו"מ עם קבוצות בליגה א' והרגשתי מוכן לצאת לדרך משלי אבל בבית"ר תל אביב מאוד רצו שאשאר. הגיע מאמן חדש, הולנדי שהתקדם מאוד וחתם השבוע כמאמנה של מכבי נתניה. מאמן זר חדש זה אומר שיש הרבה דברים חדשים ללמוד ואני אחד שאוהב ללמוד, להתפתח ולעשות דברים חדשים ולכן קיבלתי החלטה להישאר עוד עונה, בדיעבד זו הייתה החלטה גדולה".

התפקיד בעירוני אשדוד הוא תפקידך הראשון כמאמן ראשי בקריירה. מתרגש?

"נכון שהעונה זאת הפעם ראשונה שלי כמאמן ראשי בבוגרים, אבל בבית"ר תל אביב לא שימשתי כעציץ כעוזר מאמן אלא הייתי מאוד דומיננטי, המאמן נסע לחו"ל כמה פעמים ואני הייתי זה שהחליף אותו על הקווים. אם הייתי חושב שאני עדיין לא מוכן לאמן, הייתי מחכה ומשתפשף עוד עונה בתור עוזר מאמן, אני בן אדם סבלני שמאמין בדרך ובבנייה למטה, ולא ללכת למשהו אם אני לא מוכן אליו. אך אני מרגיש מוכן בזכות כל הניסיון שצברתי כשחקן ובצוות המקצועי של בית"ר תל אביב."

אימון פתיחת העונה של עירוני אשדוד. צילום: אביחי דלאל- ״דאבל פס״

מה שמעת על עירוני אשדוד ועל ליגה א'?

"שמעתי שעירוני אשדוד זה מועדון לחוץ. אבל לחץ זה חלק מהכדורגל, זה לא מועדון שמנוהל על פי בן אדם אחד, אלא על ידי קבוצת אוהדים שבחרה כמה חברי עמותה שינהלו את המועדון. זה לא קל, לכל אדם יש דעה פוליטית ומקצועית משלו ולא קל לרצות את כולם, תמיד יהיה בן אדם שיחשוב שצריך לעשות דברים בצורה שונה ממה שעושים. אני יודע שזה מועדון שטיפס מליגה ג' בשנים האחרונות ובעונה האחרונה דשדש בתחתית ליגה א', ואני לא יודע איך זה היה מסתיים ללא הקורונה. אולי הקורונה שעשתה דווקא טוב להרבה קבוצות, עזרה גם לעירוני לא לרדת ליגה בעונה האחרונה."

"אני יודע שליגה א' ליגה מאוד קשה ותחרותית", מוסיף אבינו. "מכיוון שבשנים האחרונות הליגה הלאומית התחילה להיות יותר ליגה של קידום צעירים, הרבה שחקנים מוכשרים ובעלי ניסיון ושם מחליטים לרדת מהליגה הלאומית וללכת אחרי הכסף שיש בליגה א'. אני מאמין שעם בנייה נכונה ודרך, עם דחיפת הקהל והעוצמות של המועדון אנחנו יכולים לעשות דברים יפים. יש פה תנאי עבודה ותנאים לוגיסטיים לא רעים בכלל לליגה א', זה לא מובן מאליו לקבוצה בליגה א'. בנוסף יש אנשים מסביב לקבוצה שמאוד רוצים בהצלחתה ועושים את הכל בגבול האפשר כדי שהקבוצה תתקדם".

אבינו שם את הקלפים על השולחן: "עירוני אשדוד הולכת למשהו קצת שונה, הקבוצה תהיה צעירה עם שחקנים שרואים זכות לשחק בעירוני, שרואים בזה קפיצת מדרגה לקריירה שלהם ולא כאלה שבאים לעשות סיבוב על הקבוצה ולקחת כסף. גם השחקנים המנוסים שנביא לפה לא ירוויחו סכומים מטורפים לליגה א'. חשוב לי שהשחקנים המנוסים שאביא לפה יהיו קודם כל אישיות טובה כי הם צריכים לסחוף את הצעירים. אני רוצה העונה חדר הלבשה מגובש ומי שיצטרכו לתת את הטון זה השחקנים הוותיקים".

איך היחסים שלך עם המנהל המקצועי ברוך דגו?

"אני וברוך דגו מכירים מהקריירה רק כשחקנים יריבים. לפני כשנתיים עשינו קורס עילית ביחד ושם קצת יותר התקרבנו. לא היינו בקשר יומיומי עד שהצטרפתי לעירוני, אבל ברוך ראה מה אני עושה בשנים האחרונות וברגע שקיבל את תפקיד המנהל המקצועי הוא אמר לי שאני האיש המתאים לבנות את הקבוצה בצורה שהוא רוצה, מועדון שהשנה עושה שינוי בתפיסה ובבנייה. בשנה שעברה היה תקציב גדול יחסית במועדון, והעונה התקציב ירד בשליש נכון לעכשיו. בודדים השחקנים שממשיכים במועדון מהעונה שעברה".

ברוך דגו. צילום: מוטי קדוש

איך קיבלו אותך במועדון?

"האמת שלא נתקלתי ביותר מדי אוהדים אבל קיבלתי איחולי בהצלחה מאוהדים בפייסבוק. הייתה לי ישיבת היכרות עם ההנהלה לפני החתימה ומאוד התרשמנו אחד מהשני. הם הבינו בדיוק מה אני רוצה לעשות ואני הבנתי בדיוק מה הם יכולים לתת לי ומה לא. אני מאוד מאמין בשיתוף פעולה בלי אגו, כולם רוצים בסופו של דבר בהצלחת המועדון וצריכים למצוא את עמק השווה".

לאן אתה מכוון העונה?

"אני תמיד מכוון גבוה בכל דבר בחיים שלי. גם כשחקן לא היה לי אף אחד שידחוף אותי וידעתי לדחוף את עצמי. אני יודע שישפטו אותי על תוצאות ולא על פי דרך. ככה זה בכדורגל, אם אתה מנצח- אתה מצוין, אם אתה מפסיד- אין לך מושג. למרות כל זה אני עדיין אלך בדרך שלי. למרות התקציב הנמוך, אני לא אבוא ואגיד שהמטרה היא להתמודד על הירידה, אני מכוון לפליאוף העליון ואני חושב שאם נצליח להיכנס אליו עם התקציב הקטן שיש לנו וזה שאנחנו בונים העונה קבוצה חדשה מ-0, זאת תהיה עונה מוצלחת מבחינת עירוני אשדוד".

אימון פתיחת העונה של עירוני אשדוד. צילום: אביחי דלאל- ״דאבל פס״

ואיך אפשר בלי מילה על הדרבי ששוב יפגיש בעונה הקרובה את עירוני והפועל אדומים. בפעם האחרונה עירוני יצאה כשידה על העליונה וניצחה 2-0.

אבי, מה שמעת על הדרבי האשדודי?

"הבנתי שהדרבי מאוד מאוד טעון באשדוד. מהרגע הראשון שחתמתי, כל האוהדים הגיבו לי בפייסבוק: 'רוצים קודם כל את הדרבי'. אני יודע שהדרבי חשוב לעיר וישנה יריבות גדולה בין הקבוצות. אני רואה שהאדומים משקיעים סכומים מטורפים העונה ובטח שתהיה להם קבוצה טובה, אבל נגיע לדרבי ונשתדל לעשות הכל. כדי לנצח. האמת שראיתי את הדרבי האחרון בו עירוני ניצחה. ראיתי קבוצה שהגיעה כאנדרדוג, עמדה ולחצה נכון ושיחקה על התקפות מעבר, הם עשו את זה מצוין".

איך מעמידים בכל זאת קבוצה אטרקטיבית למרות התקציב הדל?

"זה אתגר לא פשוט לבנות קבוצה מ-0 בתקציב נמוך. אולי הקורונה עוזרת לי פה כי יש לי יותר זמן לבנות הכל כמו שצריך. בסיטואציה שנוצרה השנה עם התקציב הדל, צריך לעשות הכל מדויק ובצורה שאני מאמין בה, אסור לטעות, אני בוחר שחקנים עם פינצטה. הציעו לי לא מעט שחקנים ורצו שאחתים אותם בלי שאבחן אותם, אך אפילו שאני מקבל המלצות אני לא ממהר להחתים כי אסור לעשות טעויות העונה. בנוסף אני חושב ששחקן שחותם במועדון צריך להתחבר למקום ולהבין את הדרישות ממנו, אני מאמין בשיתוף פעולה ולא במדיניות בה סתם מחתימים ומשחררים.

כרגע החתמתי שני שחקנים מנוסים- אביחי ממן וגיא גומברג שמהבחינה המקצועית יהיו משמעותיים ובטח מבחינה חברתית יסחפו אחריהם את הצעירים. אני אצרף עוד 2-3 שחקנים מנוסים שיובילו ולצידם אביא שחקנים צעירים מוכשרים שרוצים לעשות את שנת הפריצה שלהם ולקבל הזדמנות. בנוסף אני שמח שהשוער יונתן רוטשילד ממשיך. אני מדבר עם הרבה מנהלי מחלקת נוער מבית"ר ירושלים, הפועל ומכבי תל אביב ואשמח לקבל שחקנים צעירים להשאלות".

מהי פילוסופיית המשחק שלך? אתה מאמן התקפי או הגנתי?

"אני מאמין ויודע שהכדורגל מתחיל מההגנה וחשוב שהשחקנים יהיו ממושמעים מבחינה טקטית. אני מאמין בכדורגל מסודר עם הנעת כדור, למרות שלא תמיד אפשר לשחק ככה בליגה א', ובנוסף אוהב להעניק חופשיות לשחקנים שלי בשליש האחרון של המגרש".

הבנתי שיש לך גם תעודת מאמן מנטלי.

"לפני כשנתיים עברתי טרגדיה בחיים האישיים שלי כשאיבדתי את אבא שלי בגיל צעיר, הוא היה אדם מאוד דומינטטי בחיים שלי. הוא נפטר מסיבוכים כאלה ואחרים ומשני ניתוחים שעבר. הוא היה רק בן 58. בגלל שידעתי שאני הולך לאמן ושעבדתי עם המון שחקנים צעירים בבית"ר תל אביב אז רציתי לעשות קורס מנטלי שיתן לי כלים להתמודד עם צעירים, והתזמון היה טוב עבורי גם בגלל שעברתי את הטרגדיה הזאת באותו הזמן. אנשים צריכים להבין שכל שחקן צעיר הוא שונה וצריך להתייחס אליו בצורה שונה, אחד צריך ללטף ולאחד צריך לתת סטירה. עברתי קורס של כמעט שנה במכללה בתל אביב אצל איתן עזריה וקיבלתי המון כלים. היו לי בבית"ר תל אביב כמה שחקנים שהייתי עוזר להם להתקדם באופן אישי. שחקן צעיר, ככל שיהיה מוכשר, ללא מנטליות חזקה קורס ולא מצליח להגיע לאן שרוצה להגיע. אם המנטליות שלו חזקה, יחד עם כישרון ועבודה קשה השמיים הם הגבול. יש המון שחקנים צעירים הולכים לאיבוד בגלל שלא יודעים להתמודד עם סיטואציות, רועדות להם הרגליים והם לא יודעים במה להתמקד ובמה פחות. הקורס נתן לי לדעת איך להתנהג עם שחקנים צעירים, איך לדחוף ולהרים אותם".

כרגע חתומים בעירוני אביחי ממן, גיא גומברג, יונתן רוטשילד, עמרן אבו ג'אנם, דין תורג'מן ואלירן שמש.

אבי, אלירן שמש ימשיך במועדון?

לאלירן שמש יש חוזה בהרבה כסף במועדון, הוא חתם עליו באמצע העונה האחרונה לשנה וחצי. אני לא יודע בדיוק מה קורה שם, אני עשיתי שיחה איתו והוא אמר שהוא חושב שצריך לממש את החוזה כמו שהוא כתוב, אבל מצד שני הוא לא רוצה להיות במקום בו לא רוצים אותו. צריך להגיע לעמק השווה וזה יקרה בקרוב. אני חושב שאלירן שחקן מוכח בליגות האלה, אני לא מכיר אותו כל כך אבל כמובן שאני רוצה ששחקן מוכח בליגה הזאת כמוהו יהיה אצלי בקבוצה, חלוץ שיודע להבקיע שערים".

אלירן שמש. צילום: מוטי קדוש

יש אוהדים רבים של הקבוצה שמתלוננים על רמת השחקנים שהחתמתם. מה דעתך על כך?

"מהניסיון שלי בכדורגל, כל הזמן לבוא ולדבר ולשים ציפיות בשמיים ולהחתים שמות מפוצצים זה לא תמיד נכון ויביא לתוצאות. נכון שהשחקנים שהחתמנו הם לא שמות מפוצצים ולא נראה שיסחבו אותנו בליגה א' אבל אנחנו רחוקים מלהשלים את הסגל, החתמנו בינתיים רק 6 שחקנים. בשבועות הקרובים יגיעו עוד כמה שחקנים מוכחים יחד עם שחקנים צעירים מוכשרים, אולי אלמוניים אבל שחקנים שמתאימים לשיטה ולדרך שלי ואני בטוח שנתחבר ונייצב את הסגל ונהיה קבוצה טובה עם כדורגל טוב, קבוצה שלוחצת ונותנת לקהל להנות. לגבי התוצאות רק הזמן יכול להגיד".

איך מתאמנים בצל הקורונה?

"כמובן שמשתדלים ללא מגע ומחלקים את המגרש כדי שתהיה כמות קטנה של שחקנים בכל חצי".

אבינו סיים את הראיון בנימה אופטימית עם תקווה לעתיד:

"אני רוצה להאמין ולקוות שהקורונה כבר תהיה מאחורינו ושיהיה רק בריאות לכל עם ישראל. אני רוצה שהכדורגל שמאוד חשוב להמון אנשים, בטח באשדוד, יחזור להיות משוחק כרגיל עם קהל שיבוא ויהנה ביציעים. וכמובן שנדע לקחת הכל בפרופורציות."

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר