אלון חזן במשחק הוותיקים של הפועל אשדוד. צילום: שגיא נבט

הוא משלנו

אחד משחקני העבר הגדולים של נבחרת ישראל, אלון חזן האשדודי נבחר השבוע לשמש כמאמנה הזמני של נבחרת ישראל בצוותא עם המנהל הטכני של נבחרות ישראל, ווילי רוטשטיינר. ד"ר לסרי מיהר לברך, אך בריאיון ל "כאן דרום" חזן מעיד כי הוא כלל לא מתרגש. וגם: מה הוא חושב על החבר, אייל ברקוביץ'

פורסם בתאריך: 24.7.20 14:11

     

ועדת האיתור לבחירת מאמן נבחרת ישראל התכנסה ביום ראשון ויצאה עם בשורה מאוד מפתיעה: המנהל הטכני של הנבחרות ווילי רוטנשטיינר ושחקן העבר האשדודי אלון חזן, שהיה עוזרו של המאמן הקודם אנדי הרצוג, יעמדו בראש הצוות המקצועי ולמעשה יאמנו את נבחרת ישראל בפלייאוף יורו 2020 נגד סקוטלנד וכן במשחקי ליגת האומות דרג ב'. הועדה כללה את יו”ר ההתאחדות אורן חסון, אלי אוחנה, אלי כהן ויו”ר הוועדה המקצועית שינו זוארץ.

"המלצת הוועדה התקבלה לאחר דיונים ארוכים וסיעור מוחות מעמיק ולנוכח ההיכרות המצוינת של רוטנשטיינר וחזן עם סגל שחקני הנבחרת הבוגרת בשנתיים האחרונות בזכות העבודה הצמודה איתם, חוסר הוודאות באשר לקיום המשחקים בספטמבר ובאוקטובר בשל נגיף הקורונה, המצב הכלכלי המאתגר והעובדה שנכון לעכשיו קיים ספק לגבי הפעילות הבינלאומית של הנבחרות הצעירות". כך נמסר מההתאחדות. בנוסף ציינו כי רוטנשטיינר, על פי המתווה המוצע, ימשיך בכל תפקידיו כמנהל הטכני של ההתאחדות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




ראש עיריית אשדוד, ד״ר יחיאל לסרי מיהר לברך את חזן לרגל המינוי:
"איזה כבוד! ברכות חמות לאלון חזן שלנו שנבחר על ידי ועדת איתור של ההתאחדות לכדורגל להוביל, יחד עם ווילי רוטנשטיינר, את הנבחרת הלאומית במשחקי הפלייאוף ליורו 2020 מול סקוטלנד בחצי הגמר, וסרביה/נורבגיה בגמר. גאים בך ומאחלים הצלחה לך ולנבחרת ישראל".

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. צילום: פבל

כעת, מצפה לרוטשטיינר וחזן משחק חוץ קשה מול סקוטלנד במסגרת חצי גמר משחקי פלייאוף העלייה ליורו 2020. אם הנבחרת תפתיע את הסקוטים, היא תפגוש בגמר את הנבחרת המנצחת במשחק בין סרביה ונורבגיה. אם הנבחרת תצליח להעפיל לראשונה בתולדותיה לטורניר היורו, היא תשחק בבית שיתקיים בלונדון וגלזגו. רגע לפני המסע המטורף שמתחיל חזן, התפנה שחקן העבר האשדודי לדבר איתנו.

אלון, מזל טוב על המינוי. מתרגש?

"האמת היא שאני כלל לא מתרגש. אני נמצא כבר שנים בנבחרות ישראל השונות, בשנים האחרונות שימשתי כעוזר המאמן של הנבחרת הבוגרת ואף יצא לי כמה פעמים לשמש כממלא המקום של המאמן הראשי. בנוסף אני יודע שלמרות שאנחנו צמד מאמנים, ווילי רוטשטיינר הוא הסמכות הראשית. מבחינתי כל דבר שאני עושה עבור נבחרת ישראל מרגש אותי, אני מקווה לתרום את החלק שלי בכל דבר שאוכל לעשות למען נבחרת ישראל, לא רק הבוגרת אגב אלא אני אוהב באמת לעבוד עבור כל נבחרת. אני לא מסתכל מבחינת אם זה מביא לי יותר כבוד או פחות, אני עושה מה שאני אוהב, עובד עבור הכדורגל הישראלי שזה מביא לי אושר וסיפוק גדול. אני מקווה שנשקם את הנבחרת ונצליח לעשות דברים טובים."

הופתעת שבחרו ברוטשטיינר ובך כמאמני הנבחרת? זה לא היה צפוי.

"האמת שלא ציפיתי להפתעה כזו, אף אחד לא חשב שזה יקרה. אך לאחר שהסבירו את השיקולים לבחירה בנו, הבנתי אותה לגמרי. ראשית, יכול להיות שהמשחקים ידחו או שיהיה פרק זמן נורא קצר למאמנים לעבוד עם השחקנים לפני המשחקים ולכן החליטו לתת לנו את המושכות כי אנחנו מכירים את השחקנים ועובדים איתם כבר כמה שנים. בנוסף, בהתאחדות לכדורגל לא רצו ליצור מצב שאם המשחקים ידחו אז זה יהווה נטל כלכלי מכיוון שמינוי של מאמן יעמיס על הקופה הכלכלית של ההתאחדות, ואנחנו צוות שגם ככה מקבל משכורת מההתאחדות. אנחנו עובדים בהתאחדות לכדורגל כבר שנים והטילו עלינו משימה, מחובתנו לעשות זאת ואני אעשה את זה באהבה גדולה".

אתה חושב שיש לנבחרת ישראל סיכוי להעפיל ליורו?

"אם נסתכל לכיוון היורו, אנחנו נמעד. צריך להסתכל על כל משחק לגופו וכרגע המטרה שלנו היא המשחק מול סקוטלנד. אנחנו צריכים לבחון מה צריך לעשות כדי לקדם את עצמנו ולהשתפר, ללמוד מטעויות ומדברים שעשינו פחות טוב במשחקים הקודמים, לתקן ולהשתפר".

לדעתך אייל ברקוביץ' היה ראוי להיות מאמן הנבחרת?

"אייל הוא חבר אישי שלי ואני מאוד מעריך את הרצון שלו להיות מאמן נבחרת ישראל, אבל עם כל הכבוד זה פחות מעניין אותי כי אני לא פקטור בהחלטה מי יאמן את נבחרת ישראל. מקבלי ההחלטות יחליטו מי מתאים ומי לא".

יש לך שאיפה להיות בעתיד המאמן הראשי של הנבחרת?

"יכול להיות, אולי גם הרגע שלי יגיע. אני לא מצפה לזה ומסמן לי על הקיר את היום שזה יגיע ומחכה. אני מתעסק במציאות, אני מאמין בעבודה קשה ומנסה להשתפר בכל יום במה שאני עוסק בו, ואם אכן יגיע רגע כזה אני אשמח".

חזן הוא איש כדורגל מושבע. את דרכו התחיל בהפועל אשדוד, ושיחק בקבוצות הבוגרים של הפועל, עירוני ואף של מ.ס אשדוד לאחר האיחוד, בה הוא גם סיים את הקריירה. המגן-קשר המוכשר גם שיחק כידוע בנבחרת ישראל. חזן עוקב גם כיום אחרי הכדורגל בעיר ונצפה לא פעם ולא פעמיים העונה במגרשים השונים. במסגרת הראיון, העניק חזן פרשנות לגבי מצב קבוצות הכדורגל בעיר.

שחקן העבר אהב מאוד לראות את שילוב הצעירים העונה במ.ס אשדוד:

"אני עוקב מאוד אחרי הכדורגל בעיר. אני חושב שבשנה האחרונה נוצר בסיס מאוד בריא, צעיר וטוב במ.ס אשדוד שבשנה האחרונה שיחקה כדורגל מאוד טוב. אני נהנה מאוד מהמדיניות של ג'קי בן זקן בשנים האחרונות, מדיניות הדוגלת בשילוב שחקנים צעירים. מדהים לראות איך בכל שנה מחלקת הנוער של מ.ס מייצרת שחקנים לבוגרים. יש בהרבה מועדונים בארץ שחקנים צעירים טובים, אבל לאף אחד אין את האומץ לזרוק אותם למים העמוקים ולתת להם הזדמנות כמו שיש לג'קי בן זקן ולרן בן שמעון. בסופו של דבר זה משתלם למ.ס אשדוד, שיש לה סגל בריא, צעיר ורחב".

אלון חזן ביציע הכבוד במשחק של מ.ס אשדוד. צילום: ליאב אחאבן

אלון חזן ביציע הכבוד במשחק של מ.ס אשדוד. צילום: ליאב אחאבן

על הקבוצות האשדודיות בליגה א', הפועל ועירוני אשדוד, אמר חזן:

"הפועל אדומים אשדוד סימנה מטרה העונה- לעלות לליגה הלאומית. אפשר לראות זאת עצם העובדה שיובל נעים קיבל הצעה מהפועל ראשון לציון מהליגה הלאומית והאדומים החליטו לא לוותר עליו ודאגו להשאיר אותו במועדון. בנוסף ראיתי שהמועדון ביצע החתמות מאוד מעניינות, שחקנים ברמה גבוהה ביחס לליגה א', האדומים עושים צעד משמעותי קדימה ואני מאוד מקווה שיצליחו". "לעומת זאת", מוסיף חזן, "נראה שעירוני אשדוד הלכה לדרך ההפוכה, של עונה פיננסית עם סגל צעיר ושילוב שחקנים צעירים. אני מקווה שהם יצליחו, אסור לשכוח שכסף זה לא תמיד ערובה להצלחה בכדורגל. אם הם 'יפגעו' בשחקנים צעירים טובים ויצליחו להתגבש הם יעשו עונה טובה. הם לא סימנו לעצמם מטרה לעלות ליגה או משהו כזה ולכן אם יישארו בליגה עם תקציב נמוך ושחקנים צעירים זו תהיה עונה טובה מבחינתם".

גם אחרי בית"ר אשדוד, העולה החדשה לליגה ב', חזן עוקב באדיקות:

"בית"ר אשדוד של יוסי כנפו עשתה בעונה האחרונה עלייה היסטורית ואני חושב שזה שהם שמרו על רוב הסגל מהעונה האחרונה בצורה טובה וצירפו שחקנים שמכירים את הליגה זה מצוין. היציבות וההמשכיות במועדון מהשנה הקודמת לשנה הזאת הזו אולי אף תגרום לכנפו ובית"ר להיות הסוס השחור של הליגה".

אלון חזן במשחק הוותיקים של הפועל אשדוד. צילום: שגיא נבט

אלון חזן במשחק הוותיקים של הפועל אשדוד. צילום: שגיא נבט

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר