שלומי אזולאי. צילום: טל אקוקה

שלומי טוב

הכדורגלן שלומי אזולאי רשם עונת בכורה מצוינת במ.ס אשדוד והפך במהירות לכוכב של הקבוצה. בגיל 30 הוא התחבר לעיר ולמועדון ונהנה מכל רגע. עכשיו, אחרי שנדבק בנגיף, מה שנשאר לו זה להחלים מהקורונה ואולי גם למצוא כלה. ראיון מיוחד מהבידוד

פורסם בתאריך: 16.7.20 13:42

     

עונה הפכפכה במיוחד עברה על קבוצת מועדון ספורט אשדוד, שסיימה לבסוף במקום השמיני בליגת העל, ועל כוכבה החדש של הקבוצה, שלומי אזולאי. הקשר ההתקפי בן ה-30, במקור מחדרה, גדל במחלקת הנוער המפוארת של מכבי חיפה ולאחר שהעביר את שנותיו הראשונות בקריירה בליגה הלאומית, פרץ במדי בית"ר ירושלים בעונת 2014-15 ואף זומן לסגל הנבחרת הבוגרת על ידי המאמן אלי גוטמן לקראת המשחק נגד בוסניה והרצגובינה במסגרת מוקדמות יורו 2016. במסגרת אימוני הנבחרת נפצע אזולאי בשריר הארבע ראשי ושוחרר מהסגל בטרם ערך הופעה רשמית במדי הנבחרת. מאז הספיק לעבור במכבי ת"א, קריית שמונה, מכבי חיפה והפועל חיפה אך לא הצליח להטביע חותם בשום מקום, ולא זומן עד היום לנבחרת הלאומית.

בקיץ אשתקד במעבר מפתיע במיוחד, החליט אזולאי שהיה שחקן חופשי לחתום במ.ס אשדוד לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת. הקשר ההתקפי רשם בגיל 30 את עונת השיא שלו בקריירה עם 12 שערים בכל המסגרות, בישולים רבים ויכולת נהדרת. אזולאי הפך לכוכב ול "מאסטרו" של אשדוד על המגרש. עם סיומה של העונה, אשדוד הודיעה כי היא מממשת את האופציה על אזולאי שככל הנראה ימשיך להנהיג את הקבוצה גם בעונה הבאה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


עם חזרתה של ליגת העל בכדורגל מפגרת הקורונה, שחקני הקבוצות נדרשו לבידוד ביתי עד לסיומה של הליגה, בידוד שנמשך כחודשיים. לפני כשבועיים, מיד בסיומה של הליגה נסע אזולאי לחגוג את סיום הבידוד בנופש באילת יחד עם חברו הטוב, הספר בן גוזלן מאשדוד ועוד כמה חברים מהקבוצה, ביניהם הקפטן ובנו טום בן זקן, בנו של האיש החזק בקבוצה, ג'קי בן זקן.

כמה ימים לאחר שחזרו מאילת לאשדוד, נודע כי בן גוזלן נדבק בנגיף הקורונה, ככל הנראה בזמן שהיה באירוע, וכי אזולאי נדבק ממנו. כעת צמד החברים הטובים נמצאים בבידוד משותף בדירתו של אזולאי באזור המרינה בעיר.

שלומי ואזולאי ובן גוזלן. מחופשה באילת לבידוד ביתי

בראיון שהעניק ל "כאן דרום" סיפר אזולאי על הבידוד עם גוזלן, ההידבקות בנגיף, על כדורגל וכל מה שמסביב. הבנות האשדודיות לבטח ישמחו לשמוע כי אזולאי בן ה-30 הוא רווק נחשק שמחפש זוגיות טובה ויציבה. מי תהיה המאושרת?

שלומי, מה שלומך? איך אתה מרגיש?

"ברוך השם אני מרגיש מעולה."

איך אתה מעביר את הבידוד? איפה?

"אני מעביר את הבידוד אצלי בבית ביחד עם חבר טוב שלי, בן גוזלן שנדבק גם הוא בנגיף. אנחנו מעבירים את זה ביחד בסדר גמור ומרגישים סבבה."

איזה יופי, בן אחלה גבר ואחלה ספר גם, הייתי מסתפר אצלו בעבר.

"איך אתה יכול להגיד עליו אחלה גבר? הבן זונה הדביק אותי בקורונה (צוחק)".

אני בטוח שהוא לא עשה את זה בכוונה.

"ברור, אני צוחק, אין עליו בעולם."

איך קיבלת את הידיעה שאתה חולה? אתה מודאג כרגע או לוקח את זה בקלות?

"בסופ"ש של לפני שבועיים (3.7-4.7) הייתי באילת ביחד עם חבר טוב שלי, הספר בן גוזלן. ביום שלישי כמה ימים לאחר מכן קיבלתי הודעה לטלפון בה כתוב שהייתי ליד חולה קורונה מאומת, אני ובן מיד נכנסנו לבידוד וביצענו בדיקת קורונה ביום שלישי בערב. בן קיבל תוצאה חיוביות ביום רביעי ואני כבר בלילה שבין שלישי לרביעי הרגשתי חולשה, חום, כבדות ועייפות. האמת שכבר התחלתי להבין שיש סיכוי גדול שנדבקתי וכשקיבלתי ביום חמישי את התשובה שיצאתי חיובי בבדיקת הקורונה לא הייתי מופתע במיוחד. כרגע אני מודאג מאוד שאני לא יכול לחזור להתאמן ולא ממשהו אחר."

למדת לקח מהמקרה שלך? אתה רוצה להעביר מסר לאנשים שמזלזלים במחלה ולא שומרים על ההנחיות?

"לדעתי כל אחד יכול להידבק במחלה הזאת, אי אפשר לדעת איפה זה יתפוס אותך. אני ממליץ לכולם להיזהר ולהישמר מזה. שמרו על עצמכם, אני מאחל רק בריאות לכולם."

חלאס קורונה, בוא נדבר כדורגל. איך אתה מסכם את העונה הראשונה שלך במ.ס אשדוד?

"מבחינה קבוצתית אני חושב שעשינו עונה יחסית טובה לעומת העונה שהקבוצה עשתה בשנה שעברה, בשנה שעברה אשדוד נשארה בליגה רק במחזור האחרון. אני עדיין חושב שיכולנו לסיים גבוה יותר בטבלה כי יש פה באמת קבוצה מאוד טובה עם צעירים מוכשרים בשילוב שחקנים ותיקים. יכולנו להוציא יותר העונה אבל זה עבר, לוקחים הכל בטוב ומקווים שבעונה הבאה נגיע גבוה יותר. מבחינה אישית אני שמח על העונה שעשיתי, הרגשתי טוב מאוד על המגרש, זאת העונה הראשונה שלי באשדוד ומיד היה לי חיבור טוב עם השחקנים והצוות המקצועי. רשמתי העונה עונת שיא בקריירה שלי מבחינת מספרים, הרגשתי מאוד חד, שחזרתי לעצמי והכי חשוב שנהניתי מאוד מכדורגל העונה ולכן אני שמח שבחרתי להצטרף לאשדוד."

שלומי אזולאי בפעולה. צילום: דוברות הפועל ב״ש

מה דעתך על חוסר היציבות שלכם העונה? דבר שאפיין אותכם מאוד העונה, בעיקר בהגנה.

"זה מה שעשה את כל ההבדל בעונה שלנו בין הגעה לפליאוף העליון לבין הגעה לפליאוף התחתון. לא ניצלנו סוג של מומנטומים שהיו לנו במהלך העונה כמה פעמים, עד סוף העונה לא הצלחנו לחבר שני ניצחונות ברצף, והצלחנו לעשות את זה רק בשני המחזורים האחרונים. מבחינה התקפית נראינו טוב העונה וכבשנו הרבה, כמובן שהיינו צריכים להשתפר מבחינה הגנתית, לא רק שחקני ההגנה אלא כל שחקני הקבוצה היו צריכים לשפר את משחק ההגנה שלנו כקבוצה, זה דבר שצריך לתת עליו את הדעת ולהשתפר בגזרה הזאת בעונה הבאה."

לדעתך ההחתמה של המאמן רן בן שמעון באמצע העונה שינתה את הקבוצה לטובה?

"רן כבר אימן פה לפני כמה עונות והשאיר בסיס טוב כבר מפעם. הוא דמות מוערכת בכדורגל ומאמן מצוין, אימן את נבחרת קפריסין ועשה דברים גדולים בקריירה. מאז שהוא הגיע לקבוצה הוא באמת שינה הרבה דברים- בעיקר בפן המנטלי, הוא עשה הרבה שיחות ועבד על תהליכים עם שחקנים ספציפיים, אני מאוד שמח שהוא הגיע וגם לי בין השאר הוא מאוד עזר באופן אישי."

מה המטרות לעונה הבאה?

"אני בטוח שאנשים שתפקידם הוא לעבוד על חיזוק לעונה הבאה יודעים באילו עמדות הקבוצה זקוקה לחיזוק, ואני בטוח שהם כבר עובדים על זה. המטרות שלנו בעונה הבאה חד משמעית צריכות להיות הרבה יותר גבוהות מהעונה, אני חושב שהתחלנו כבר בתהליך הזה, מסתכלים היום על מ.ס אשדוד כקבוצה אחרת לגמרי ממה שהסתכלו בעבר, לא מחשיבים את אשדוד כקבוצת תחתית אלא כקבוצה שעושה חיים קשים לכל קבוצה בליגה ובאה לנצח בכל מגרש.  החלום והמטרה בעונה הבאה זה להגיע לפליאוף העליון אבל אי אפשר לדעת מה יהיה, קל זה לא יהיה, מקווה שנצליח."

שלומי אזולאי חוגג. צילום: טל אקוקה

אשדוד מימשה את האופציה עליך לעונה הקרובה ונראה שאם לא יקרה משהו בלתי צפוי, תישאר בקבוצה. אתה לא חושב אולי להתקדם לקבוצה גדולה יותר לאחר עונת השיא שלך?

"הודיעו לי מאשדוד שמימשו עליי את האופציה לעונה הקרובה, עדיין לא חתמתי על החוזה אבל אפשר כבר להגיד שאמשיך בעונה הקרובה. טוב לי באשדוד ואני שמח שרוצים אותי כאן. האמת היא שהחיבור שלי למקום ולאנשים כאן נוצר מהרגע הראשון, הרגשתי העונה שאני מאוד דומיננטי בקבוצה וזה אחד הדברים העיקריים שגרמו לי להרגשה הטובה באשדוד. אני באמת כבר נמצא בגיל שההרגשה עצמה חשובה יותר מהכל, אני רוצה להנות מהכדורגל ולהיות רגוע ושמח עם ראש שקט."

אתה מרגיש תחושת פספוס שהקריירה שלך לא נסקה למקומות שיכלה להגיע? לדעת רבים היכולת שלך מתאים לשחקן בקבוצות הגדולות ביותר בארץ.

"אני מסכים עם אלה שחושבים שהיכולת שלי מתאימה לקבוצות הגדולות וחושב שהוכחתי את זה לאור מה שהצגתי העונה, הוכחתי שלא שכחתי לשחק כדורגל. האמת שהעונה אני מרגיש הכי בשל מאי פעם מבחינת בגרות ומנטליות, מרגיש הרבה יותר מוכן, יכול להיות שבעבר הייתי צעיר ולא מספיק בשל אבל אין מה לעשות לוקחים החלטות בחיים ואני לא מתחרט על כלום, כרגע טוב לי איפה שאני נמצא ואני מרוצה."

אתה חושב שאתה ראוי כיום לקבל זימון לנבחרת?

"אני חושב שכן יש לי מקום בסגל של נבחרת ישראל. לאור העונה הנוכחית, אני חושב שאני כן ראוי להגיע לאימונים ולנסות להרשים את המאמן, אני לגמרי ראוי לקבל את ההזדמנות. אני לא יודע מי יהיה המאמן החדש ואם הוא יזמן אותי, הלוואי שזה יקרה- זה חלום של כל שחקן לשחק בנבחרת הלאומית."

איך היחסים שלך עם ג'קי בן זקן?

"יש בינינו יחסים מעולים. בחיים לא היו לי כאלה יחסים טובים עם בעל הבית של המועדון שאני משחק בו. מהרגע הראשון שהגעתי הוא דאג לי לכל מה שאני צריך ונתן לי הרגשה שהגעתי לבית חם והרגשתי ככה גם במהלך כל העונה."

ג'קי בן זקן. צילום: פבל

מה דעתך על מדיניות שילוב הצעירים שהוא דוגל בה?

"כמו שכולם רואים, המדיניות הזאת יוצרת תוצאות טובות. כל מה שהוא רואה וחושב לנכון הוא גם פוגע לרוב, ג'קי עשה הרבה עסקאות גדולות, הוא מבין מאוד בכדורגל ורואה הרבה דברים שאחרים לא רואים. המדיניות הזאת מכניסה כסף למועדון ויוצרת לו שם טוב של מועדון עם מחלקת נוער טובה, מועדון שנותן לשחקנים בסיס טוב, הכנה לקראת הבוגרים והזדמנויות לשחק בקבוצה הבוגרת בליגת העל. יש הרבה פוטנציאל ומחלקת נוער טובה באשדוד וראינו את זה העונה עם שחקנים צעירים ושחקני קבוצת הנוער שהשתלבו בקבוצה הבוגרת והראו שיש להם פוטנציאל ענק, אני בטוח שבשנים הקרובות הם יהיו שחקנים טובים בליגת העל. יש כאן בסיס למועדון טוב וחזק לשנים הבאות."

מי לדעתך יהיו "האקזיטים" הבאים של ג'קי?

"באמת שכל השחקנים הצעירים במועדון הם שחקנים עם פוטנציאל גדול אבל זה עדיין די מוקדם לדבר על זה. אני חושב שדין דוד הכי בשל מכולם ומוכן כבר עכשיו להתקדם."

דין דוד חוגג. צילום: לירון מולדובן

עוד לפני משבר הקורונה, הקהל באשדוד לא הרבה להגיע למגרשים כמו שהיה בעבר. איך תצליחו להחזיר את הקהל למגרשים?

"זה דבר שתלוי הרבה בנו, ביכולת שנציג ובמה שנראה על המגרש. אני חושב שבתקופה האחרונה נראינו כמו קבוצה שבאמת כיף לראות ואם זה ימשיך ככה אנשים יבואו לראות אותנו. קודם כל אני מקווה שיחלוף משבר הקורונה ושהקהל יחזור למגרשים ואני מאמין שנחזיר להציג יכולת טובה ונגרום לאוהדים להגיע למגרש כי זה באמת חשוב לנו, חסר לי אישית ולשחקנים לראות כמות מעטה של קהל במשחקים, זה ממש מבאס ונשמח שיגיעו יותר."

איך זה לגור באשדוד? למי הכי התחברת בקבוצה? אתם יוצאים ביחד גם מעבר לשעות האימון? איפה אתה גר?

"כיף גדול לגור באשדוד, אני גר באזור המרינה. הכרתי הרבה אנשים טובים שעזרו לי ותרמו לי. יש לי הרבה חברים בקבוצה ובכלל באשדוד ואנחנו מבלים הרבה זמן ביחד גם מחוץ למגרש."

מה התוכניות שלך לעתיד?

אני משלב עם הכדורגל לימודים בקריה האקדמית אונו, אני לומד לתואר ראשון בחינוך וחברה עם התמחות בספורט. זה מעסיק אותי כרגע ומעביר לי את הזמן בין האימונים והמשחקים. כרגע הכי חשוב מבחינתי זה להחלים מהקורונה ולחזור לאימונים עם הקבוצה. אין לי ממש תוכניות ספציפיות כי בחיים אי אפשר לדעת מה יקרה בעתיד."

מותר לשאול מה הסטטוס שלך?

"כן, אני רווק. ברור שאני מחפש זוגיות טובה ויציבה, בוא נראה מה יהיה."

שלומי אזולאי מלהטט על המגרש. צילום: טל אקוקה

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר