יוסי אסייג במדי הפועל אדומים אשדוד

אסייג: "גלקטיקוס? כן. אבל עם שמות לא הולכים למכולת"

הפועל אדומים אשדוד ממשיכה בבניית פרויקט ה 'גלקטיקוס' שלה, קבוצת כוכבים יקרה ומוכשרת במיוחד. לאחר שנתיים שהאדומים רודפים אחריו, במועדון האדום הצליחו לצרף את הכוכב הגדול ביותר בליגה א', יוסי אסייג שהגיע במטרה לעלות ליגה. ראיון בלעדי

פורסם בתאריך: 2.7.20 18:21

     

לפני כחודשים, הבעלים של הפועל אדומים אשדוד, רוני חג'ג' הודיע שהוא עוזב את המועדון אך חזר בו וע"פ מקורבים לבעלים, הוא מרגיש שהעונה הנוכחית היא הזדמנות מצוינת לנצל את הפגיעה הכלכלית שספגו שאר הקבוצות בליגה, וללכת בכל הכוח על עלייה לליגה הלאומית עם השקעה גבוהה. חג'ג' נותן למאמן יובל נעים גב כלכלי לבנות את קבוצת החלומות כרצונו.

בנוגע לכך חג'ג' סיפק הצהרה ברורה: "אחרי שלמדתי את ליגה א' בשנתיים האחרונות אני יכול להגיד שבשנה הקרובה אנחנו הולכים על העלייה בכל הכוח ואני אעמיד את כל האמצעים כדי שנעלה ליגה בכל מחיר."

רוני חג'ג' מודה לאוהדים. צילום: מדיה אדומים אשדוד

רוני חג'ג' מודה לאוהדים. צילום: מדיה אדומים אשדוד

ואכן בהפועל אדומים אשדוד החלו לעבוד בשבועיים האחרונים בכל הכוח כדי לעלות ליגה, בכל מחיר. במועדון האדום של העיר החתימו לעונה נוספת בקבוצה את השוער גיא סאלם, את שחקני ההגנה פיליפ חאיכ וטל שיטרית ואת שחקן ההתקפה הנהדר אוהד אדלשטיין. אך גולת הכותרת היא שחקני הרכש החדשים שהצטרפו למועדון.

האדומים צירפו לשורותיהם את החלוץ אוהד קדוסי (35) ששיחק בעונה האחרונה בליגה א׳ דרום, במדיה של הפועל כפר שלם והעלה אותה לליגה הלאומית תוך כדי שהוא כובש 20 שערים ומסיים כמלך השערים של הליגה. מי שחשב שזה הסוף טעה ובגדול. מיד לאחר החתמתו של קדוסי, כפי שפורסם לראשונה ב "כאן דרום"- האדומים החתימו את החלוץ יוסי אסייג, שנחשב לכוכב, קבלן עליות והשחקן המבוקש והיקר ביותר בליגה א' בשנים האחרונות. לאחר מכן הגיעה גם החתמתו של אבי מלכה, אחד הבלמים הבכירים בליגה הלאומית בשנים האחרונות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




יוסי אסייג (32) העלה את הפועל מרמורק, סקציה נס ציונה ומ.ס כפר קאסם לליגה הלאומית שנה אחר שנה וסיים במשך שלוש שנים רצופות כמלך השערים של הליגה, כשכבש כמות בלתי נתפסת של שערים. בהפועל אדומים מנסים להחתימו מזה שנתיים בקבוצה, אך רק כעת כשהבעלים חג׳ג׳ החליט לשפוך כספים על מנת לעלות לליגה הלאומית, הצליחו לצרפו לאחר מו"מ קשה ומתיש. ביחס לליגה א', חוליית התקפה שתורכב מיוסי אסייג, אוהד קדוסי ואוהד אדלשטיין משולה לחוליית התקפה של מסי, רונאלדו וניימאר בכדורגל העולמי, והשילוב ביניהם על כר הדשא בהחלט צפוי להיות מסקרן ביותר.

אך האדומים לא מסתפקים בכך, ומעוניינים לצרף עוד כמה כוכבים. ע"פ מקורבים לבעלים חג'ג', העונה תהיה בהפועל אדומים אשדוד את "הקבוצה הטובה ביותר בהיסטוריה של ליגה א". כמו שהוכח פעמים רבות בפרויקטים מסוג זה, "גלקטיקוס" של קבוצות, הכסף הרב והכוכבים אינם מבטיחים את ההצלחה. ויהיה מעניין במיוחד לראות מה תהיה התוצאה של הפרויקט של רוני חג'ג' והאדומים העונה. או סקנדל או פסטיבל, מה שבטוח, יהיה מסקרן מאוד.

בריאיון בלעדי שהעניק ל "כאן דרום", הודה הרכש נוצץ של האדומים, החלוץ יוסי אסייג כי הכינוי "גלקטיקוס" מתאים לפרויקט שבונים העונה במועדון האדום, סיפר כי הוא סומך על יובל נעים שינווט את הקבוצה להשגת המטרה- עליית ליגה, בטוח כי שיתוף הפעולה שלו עם קדוסי ואדלשטיין יהיה מוצלח ומרגיע את האוהדים האדומים לקראת הדרבי האשדודי.

יוסי, איך ההרגשה להצטרף להפועל אדומים אשדוד?

"הרגשה טובה מאוד, לא היה קל לשני הצדדים להגיע לסיכום, שני הצדדים עשו את מירב המאמצים כדי שאהיה פה וגם ויתרו על דברים כדי שזה יקרה. בשנים האחרונות היו הרבה כתבות ודיבורים של אנשים בצורה רעה על המועדון, בחרתי לא להתייחס לזה ולא להתמקד במה שאנשים אומרים, אני שמח להגיע למועדון ושמתי את כל הדברים האלו בצד. להחלטה שלי להגיע למועדון יש כמה סיבות, אם זה בעל הבית רוני חג'ג' שנלחם כדי שאגיע לפה ומאוד רצה אותי, אם זה המאמן יובל נעים שאימן אותי בהפועל עכו בליגת העל ואם זה הקהל הרב והחם שיש פה. גורם נוסף שגרם לי לרצות להגיע לפה היא כך שהמועדון הראה רצינות בכוונותיו לעלות ליגה וזה התבטא בהחתמות שהוא ביצע. התחושות שלי אומרות שהמקום הכי טוב עבורי כיום זה הפועל אדומים אשדוד."

יוסי אסייג. צילום: עזרא לוי

שיחקת נגד האדומים כמה פעמים בשנתיים האחרונות. איך ההתרשמות שלך מהמועדון והקהל? יצא לך לפגוש או לקבל הודעות מאוהדים מאז חתימתך במועדון?

"האמת שקיבלתי לא מעט הודעות מאוהדים מאז החתימה שלי באשדוד. זה משמח ומרגש, זה משהו שקרה לי בכל קבוצה שחתמתי בה בארבע שנים האחרונות וזה עושה הרגשה טובה ורצון להחזיר לאוהדים על המגרש. אני מסוג השחקנים שתמיד נמצאים בקשר עם האוהדים, אני רוצה לעמוד בראש השחקנים ולייצג אותם מול האוהדים בכל מקרה ואם יש להם טענות למשל. אני לא מסוג השחקנים שמתעלם מאוהדים, אלא להפך- אני מקשיב להם ועונה. לפי מה שאני רואה אני נמצא במועדון טוב. עידן שריקי, יאיר אזולאי ועוד כמה חברים שלי נמצאים במועדון והמליצו לי להגיע לכאן. אני רואה בשנתיים האחרונות שיש לקבוצה קהל טוב שמגיע בהמוניו למגרשים, הכמות של הקהל בהחלט נתנה לי דרייב להגיע להפועל אדומים אשדוד. יש לי חברים באשדוד שאמרו לי שהקהל שמגיע כרגע זה רק טעימה וכשהקבוצה מצליחה ונמצאת בצמרת מגיעים גם 3000 אוהדים למשחקים. אני מקווה שזה יקרה, זה דבר שמאוד יעזור לנו. כמובן שזה תלוי גם בקורונה."

ניסו להחתים אותך בהפועל אדומים אשדוד כמה פעמים במשך השנתיים האחרונות וזה לא הלך. מה קרה שהפעם הסכמת להגיע?

"הרגשתי באותו הזמן שהיה נכון לי לחתום במ.ס כפר קאסם ובנורדיה ירושלים. לא רק בגלל הכסף, אלא בגלל כל מיני סיבות. בשנים האחרונות לא באמת הרגשתי שרצו אותי באשדוד, לא באמת ישבנו למו"מ. השנה באמת רצו אותי במועדון, התקשרו אליי כמה פעמים, ישבנו לשתי פגישות טובות בהן שני הצדדים הראו נכונות והייתה כימיה טובה."

יוסי, בשנים האחרונות בכל עונה אתה חותם בקבוצה ששואפת לעלות מליגה א' ללאומית, במטרה להעלות אותה ליגה. בשנים האחרונות זה די הולך לך ואתה מצליח לעלות ליגה ולהבקיע המון שערים. למה אתה לא שואף להתקדם לליגה הלאומית או אפילו לליגת העל?

"שיחקתי בליגה הלאומית במשך כמה שנים ואף כבשתי שם כמות נכבדת של שערים. בליגת העל שיחקתי תחת יובל נעים בהפועל עכו. בחיים פעמים רבות אתה נמצא מול צומת דרכים וכנראה בחרתי בצומת דרכים אחת בצורה לא נכונה שירדתי מליגת העל ללאומית, שם לא הסתדרתי במקום מסוים וזה גרם לי לדעוך. אני שמח שלקחתי החלטה נכונה לרדת לליגה א', זו הייתה ירידה לצורך עלייה. העלתי שלוש קבוצות ליגה וכבשתי שערים רבים. לפעמים אתה לא יודע מה אלוקים מתכנן לך, ואני מודה לאלוקים תמיד על איפה ששם אותי. כרגע אני בוחר בלשמור שבת ולשחק בליגה א' בה לא משחקים בשבת, כרגע אני לא רואה קבוצה בליגה הלאומית שיכולה לגרום לי גם מבחינה כלכלית וגם מבחינות נוספות לישון רחוק מהבית והילדים בשבת, כי אני חייב לנסוע לבית מלון ביום המשחק כדי לשמור שבת. אם נעלה ליגה העונה, אני חושב שאהיה מוכן להישאר בעונה הבאה בליגה הלאומית עם הפועל אדומים אשדוד ולעשות את זה. סיבה נוספת שאני לא ממהר לעבור לליגה הלאומית היא שאני אוהב את האקשן שיש בליגה א', אני מעדיף להוביל קבוצה לעליית ליגה בליגה א' מאשר לשחק בקבוצת אמצע טבלה בליגה הלאומית. אני שחקן של אקשן שחייב שיהיה לו דרייב לשחק ואני חושב שרואים את זה בשנים האחרונות."

מה המטרות שלכם העונה?

"כשאתה מחתים את אוהד קדוסי, יוסי אסייג, אוהד אדלשטיין ועוד שחקנים יוצאי דופן, המטרה היא רק עליית ליגה, כל דבר אחר יחשב ככישלון. בינתיים יובל (נעים) בונה את הקבוצה ואני סומך עליו בעיניים עצומות, מעבר לכך שהוא מאמן גדול הוא חבר טוב שלי, התחברנו עוד מאז ששיחקתי תחתיו בעכו ואנחנו מדברים ביום יום במשך שנים. אני מבטיח שלאוהדים של הפועל אדומים אשדוד יהיו הרבה רגעי אושר העונה. אני חושב שהוענקה לי מתנה אלוקית, את היכולת לשמח אנשים."

אתה מסכים עם ההגדרה קבוצת "גלקטיקוס" לקבוצה שלכם?

"ביחס לליגה א' דרום, כן. אבל עם שמות לא הולכים למכולת, אנחנו צריכים לתת את האקס פקטור במגרש כמו שאנחנו יודעים, אם זה אני או קדוסי או אדלשטיין. לאחר שראו את ההחתמות שהמועדון עשה, הרבה שחקנים מאוד רוצים להגיע לפה ואני מאמין ביובל נעים שיבנה קבוצה חזקה שרצה ועובדת, אצל יובל אין משחקים ואני מקווה שיראו את כל זה גם בליגה. אנחנו צריכים לעבוד קשה ולבוא מוכנים לליגה כדי להשיג את המטרות ולהחזיר על המגרש לאוהדים ולרוני הבעלים."

פעמים רבות קבוצות "גלקטיקוס" בכדורגל הישראלי והעולמי נכשלו. לדעתך זה יהיה שונה אצלכם? איך גורמים לפרויקט הזה להצליח?

"בראש הפירמידה עומד יובל נעים ואני סומך עליו שידע לנווט ולסדר הכל, תהיו רגועים- הכל יהיה בסדר."

יובל נעים. "אצלו אין משחקים"- אומר אסייג. צילום: שרון בוקוב

אתה צפוי לשתף פעולה בחוד אימתני עם אדלשטיין וקדוסי. איך מצליחים לשתף פעולה? בסטנדרטים של ליגה א', זה כמו שמסי, רונאלדו וניימאר ישחקו באותה הקבוצה.

"עם אוהד אדלשטיין כבר שיחקתי ויש לנו שיתוף פעולה מצוין. עם קדוסי עוד לא שיחקתי, אבל דיברנו שיחה או שתיים ויש בינינו חיבור טוב. נשחק אחד בשביל השני בשביל המטרה, אין לנו שום אגו. יהיה לנו העונה חדר הלבשה בריא, בוודאות, אני אדאג לזה כמו שאני דואג לזה בכל מועדון שאני מגיע אליו. אני שם את האגו בצד ואני אשחק בכל תפקיד שהמאמן יבחר לשים אותי בו, אם השוער חלילה יהיה חולה אני יכנס גם לשער אם צריך, הכל בשביל המטרה."

אוהד אדלשטיין. עלה ליגה ביחד עם אסייג בכפר קאסם. צילום: פבל

מה שמעת על הדרבי האשדודי הגדול? לא פחות חשוב מעליית ליגה, האוהדים האדומים מחכים שיחזירו להם את הכבוד האבוד בדרבי.

"האוהדים כבר שלחו לי הודעות והבהירו לי את חשיבות הדרבי. כבר חוויתי דרבים במהלך הקריירה שלי- בנוער של הפועל ת"א בדרבי, במדי הפועל מרמורק נגד שעריים והאמת שתמיד הייתי בצד המחייך, אני מקווה להמשיך את זה גם פה באשדוד. אני יודע שהדרבי באשדוד חשוב מאוד לאוהדים ושזה מעל משחק ליגה רגיל. אני יכול להגיד לאוהדים שלנו שהם יכולים להיות רגועים שנעשה הכל כדי לשמח אותם בדרבי."

אסייג בחר לסיים את הריאיון בהוקרת תודה ובתקווה לעתיד: "אני מבקש להודות לבעלים של המועדון רוני חג'ג' שעשה מאמץ גדול כדי להביא אותי לכאן, ליאיר אזולאי ויובל נעים שרצו מאוד שאהיה כאן. אני כבר מת להתחיל לשחק ורוצה להחזיר להם ולאוהדים על המגרש, ומתפלל שהקורונה תעבור ושנוכל לשחק מול האוהדים שלנו במגרשים."

קהל האוהדים של הפועל אדומים אשדוד (צילום: אבישי אפטקר)

אסייג מבטיח לקהל של הפועל אדומים אשדוד הרבה רגעי אושר העונה. צילום: אבישי אפטקר

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר