זה הזמן לסלוח

כמו בכל תחום, גם תחום הספורט רווי פוליטיקות, עניינים אישיים וסכסוכים. הרבה פעמים מדובר בהכול חוץ מספורט. לכבוד יום הכיפורים עברנו בין המסוכסכים הגדולים בספורט וניסנו לייצר סולחות, לא ממש בהצלחה

פורסם בתאריך: 29.9.17 13:55

     

אוהדי עירוני אשדוד VS חלוץ הפועל אדומים אשדוד אריאל טרבלסי

במשך שנתיים, ולמעשה מיום הקמת הקבוצה לתחייה, היה אריאל טרבלסי המלך הבלתי מעורער של מכבי עירוני אשדוד, אחד כזה שבשבילו האוהדים מגיעים למשחקים, כזה שגורם לך להזדהות עם המועדון, האבי נמני של עירוני אשדוד, אם תרצו. טרבלסי ועירוני נראו כמו השידוך האולטימטיבי לעולמי עד. הסמל הצהוב היה סופרסטאר גם על כר הדשא והחזיר עם עשרות שערים בשנתיים, עלייה מליגה ג’ לליגה ב’ ובעונה האחרונה כמעט גם לליגה א’. הוא סחב על גבו את הקבוצה של שרון מרציאנו, והכימיה עם הקהל הצהוב רק התהדקה מרגע לרגע. עד שהגיע לו קיץ 2017.

החלוץ סיים חוזה, וההצעה להארכת חוזה שהוגשה לו הייתה מעליבה, לטענתו של מכונת השערים. מי שהמתינה לו מעבר לכביש עם הצעה די מפתה הייתה הפועל אדומים אשדוד, ומעברו לשם היה נראה תלוש עד לא מזמן. טרבלסי לא היסס יותר מדי וחצה את הכביש באחד המעברים ההיסטריים של השנה. האהבה הגדולה של האוהדים בצהוב לאליל שלהם התחלפה במהרה לשנאה גדולה מאין כמוה, ובל נשכח, לצדדים עוד מצפה מפגש סופר—מסקרן העונה בדרבי הגדול של העיר אשדוד. לא יכולים לחכות. מה חושב על זה טרבלסי עצמו?

“רוב האוהדים, הגרעין, יודע את הפרטים הכי קטנים במעבר הזה, ולכן איחלו לי בהצלחה”, אמר החלוץ שערק. “חלק הביעו אכזבה, וחלק טיפה כעס, אבל זה יעבור להם. אני לא חושב שאני צריך לבקש מהם סליחה. עשיתי את המעבר בלב שלם”.

ג’קי בן זקן VS קבוצות האוהדים

כבר בשנת 1999 כיהן ג’קי בן זקן כמחזיק תיק הספורט בעיר אשדוד ופעל למען איחוד הפועל אשדוד ועירוני אשדוד לקבוצת אחת שתקרא מ.ס אשדוד. מאז ועד היום שני קורבנות האיחוד לא שוכחים את המהלך, שלימים נתפס בעיניהם כשגוי. ב-2015 החלה המחאה נגד בן זקן, שהפך לאיש החזק במ.ס, בדרישה לפירוק האיחוד. הרגע שבו החליטו הפועל אדומים אשדוד ועירוני אשדוד להחיות את עצמן מחדש היה הרגע שבו ג’קי בן זקן הבין למעשה שהוא נותר עם קרחות ביציעים. מ.ס אשדוד, על אף היותה קבוצה בליגת העל, לא ניחנת בכמות אוהדים גדולה, וזאת כמובן בשל הפילוג שנוצר עם קבוצות האוהדים בליגות הנמוכות שהחליטו להשיב עטרה ליושנה. השיא הגיע לכך כשהחלו רינונים על כך שבן זקן, שניסה בכל דרך להילחם כנגד התופעה, החל לתמוך לכאורה כלכלית בקבוצות המתחרות של אדומים ועירוני, כל זאת במטרה להוריד את הרוח מהמפרשים ולגרום להן להיכשל במאבק על העלייה לליגה ב’. הקבוצות המדוברות הן עירוני קריית מלאכי, בית”ר נורדיה ירושלים ועירוני שדרות, כך על פי הספקולציות. אם השנאה בין הצדדים לא הייתה גדולה מספיק, הרי המהלך האחרון פתח חזית נוספת בין בן זקן וקבוצות האוהדים, שבוודאי לא ראו בעין יפה את הניסיון לתקוע להן מקלות בגלגלים. מחכים לפרק הבא, כי סולחה כנראה שלא תהיה פה.

“אנחנו יכולים רק להודות לג’קי על זה שניסה לעזור לקבוצות שנאבקות איתנו כי זה חיזק אותנו בתור עמותה”, אמר יוסי שובל, מנכ”ל עירוני אשדוד. “חשוב לציין שזה לא שהוא נגד קבוצות אוהדים אלא נגד קבוצת אוהדים מסוימת, ואלה אנחנו. אני מתאר לעצמי שזה בגלל שגם הוא הבין שנבנה פה משהו גדול ויציב. לאוהדי עירוני וג’קי אין יחסים, הוא מתעסק בדברים שלו, בין היתר בנו, ואנחנו אך ורק באהבה שלנו שחזרה לחיים. לא תהיה סולחה, כי אין עם מי לעשות סולחה. מבחינתו אנחנו הרעים שהורידו אותו ליגה, ומבחינתנו הוא זה שהרס לנו את הכדורגל. אבל מה שכן, חייב לציין שבגללו עירוני חזרה לחיים”.

יעקב שטרית VS הפועל אדומים אשדוד

יעקב שטרית, יושב ראש הפועל בני אשדוד מליגה ג’, הגיע עד לבית המשפט, ושם הציג את המריבה הבלתי פוסקת בינו ובין הפועל אדומים אשדוד על טהרת השם "הפועל". שטרית מצדו טוען כי השם" הפועל אשדוד" שייך לקבוצה שלו, ומנגד קבוצת האוהדים האדומה משתמשת אף היא בשם "הפועל" ולמעשה חוטאת בזכויות יוצרים. בית המשפט קבע כי קבוצת האוהדים תשתמש בשם "הפועל אדומים אשדוד", ואילו הפועל אשדוד תהיה "הפועל בני אשדוד", הקבוצה מליגה ג’ בניהולו יעקב שטרית.

המשמעות: שתי הקבוצות יאחזו בשם "הפועל אשדוד" עם שינוי ביניים קטן. למרות הפסיקה וסיומה של הסאגה, הדם הרע שנוצר בין הצדדים לא מסתיים ביום אחד. על הדשא הוכיחה קבוצת אדומים אשדוד מי הקבוצה הטובה ביותר בעונה שעברה בליגה ג’, אך שטרית השקיע העונה בציפייה להעפיל אף הוא לליגה ב’ כדי לנסות ולשמש יריב הולם במלחמת הקבוצות הקטנות בעיר אשדוד. מה שכן, זוהי בהחלט תחילתה של "ידידות" מופלאה בין שתי קבוצות הפועל.

“מרכז הפועל הכיר בנו רשמית ונתן לנו את האישור להשתמש בשם ובסמל של הפועל, לכן אין פה סימן שאלה”, אומר רז בנימין, דובר האדומים. “הדם הרע בין הקבוצות היה כתוצאה של אי—הבנה מכיוון הפועל בני אשדוד שרצו ליצור קבוצת הפועל אחת חזקה. בכל הפעמים שיזמנו פגישות (רק אנחנו יזמנו), הם דרשו דרישות לא הגיוניות שהקהל שלנו לא הסכים להן. אם היציעים שלהם מהיום הראשון ועד היום ריקים, זה אומר שהקהל בחר מי צודק ומי לא. לגבי מי הפועל האמיתית, את זה ניתן לראות בתוצאות בינינו על הדשא, ביציעים, בתקשורת ובמדיה החברתית. והגראנד פינלה זה שמרכז הפועל רשם עלינו השבוע באתר הרשמי שלהם מי הפועל שמייצגת את אשדוד. לגבי סולחה, אנחנו לא בעד מריבות וסכסוכים. חיה ותן לחיות. מאסנו בסיפור הזה, והם באמת לא פקטור יותר עבורנו. האוהדים לא רוצים שום קשר אליהם נכון להיום”.

מכבי אשדוד/באר טוביה VS המאמן מאיר טפירו

אחרי עונה מדהימה שבה הותיר את קבוצת הכדורסל בליגה הבכירה בישראל, שבעה מחזורים לסיום העונה, ואף הגיע עמה עד לשלב חצי גמר גביע המדינה, מצא את עצמו מאיר טפירו מחוץ למכבי אשדוד/באר טוביה. אם במקומות אחרים הישג כזה היה זוכה להערכה גדולה יותר וחוזה מתגמל, הרי באשדוד ההפך הוא הנכון. טפירו קיבל הודעה בסיום העונה כי במועדון לא מתכוונים לכבד את חוזהו לעונה הקרובה, וכי אם ירצה להישאר, ייאלץ לקצץ בכ-25 אחוז משכרו ולהתיישר על פי תקצוב הקבוצה. המאמן לטענתו קיבל הצעה נמוכה, לא היה מוכן לדרישות החדשות, ועל פי החוזה החתום שלו בקבוצה, סיים את דרכו ללא כל פיצוי. שני הצדדים נעלבו. טפירו מההצעה עצמה, ואשדוד מהעובדה שהיא שמעה על הסירוב מטפירו דרך כלי התקשורת. באשדוד רצו להמשיך את ההתקשרות עם טפירו, אך חשבו שהמאמן בעל העבר העשיר כשחקן יסכים להמשיך בכל מחיר ויתגמש לנוכח הקושי הכלכלי שהמועדון חווה. באשדוד מעריכים את טפירו כמאמן, וטפירו מעריך את הבמה שניתנה לו באשדוד, הקבוצה הראשונה שלו כמאמן, אך את ההתקשרות ביניהם סיימו הצדדים באקורדים צורמים, וכל איש הלך לדרכו. טפירו חתם בהפועל אילת, ומכבי אשדוד הביאה את בראד גרינברג. לנו נותר לחכות למפגש בין הקבוצות.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר