השחקנים מהעונה שעברה סירבו להישאר. צילום: דוברות מכבי אשדוד

בראשון (19:00): מכבי אשדוד תתארח אצל מכבי ת״א

לאחר פגרת קורונה ארוכה, ביום ראשון (19:00) המשחק האהוב עם הכדור הכתום חוזר. ולמכבי אשדוד המתחדשת מחכה משחק פתיחה קשה ביותר, כשהיא תתארח בהיכל מנורה מבטחים מול האלופה מכבי ת"א

פורסם בתאריך: 18.6.20 22:11

     

לאחר חזרתו של הכדורגל הישראלי, ביום ראשון הקרוב גם ליגת ווינר סל חוזרת. המשחק שיפתח את הליגה מחדש יערך בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב (19:00), מפגש קצוות בין האלופה ומוליכת הטבלה מכבי תל אביב לבין נועלת הטבלה מכבי אשדוד. אשדוד עברה טלטלות במהלך פגרת הקורונה, כשהחליפה את כל השחקנים הזרים של הקבוצה בחדשים, חוץ מהרכז המקסיקני פול סטול שנשאר.

הזרים החדשים וסטול יצאו מבידוד של שבועיים רק בשבוע שעבר, ובנוסף- הקבוצה איבדה גם את ליאור אליהו ועודד ברנדווין בעקבות פציעות. דולב דראפיץ' ודור גולדנברג מהליגה הלאומית הוחתמו כדי לעבות את הסגל הישראלי הדל של הקבוצה. עם סגל לא נוצץ, תנסה מכבי אשדוד לשרוד בליגה כנגד כל הסיכויים, ומעבר לכך, לשחק כדורסל טוב ולספק כמה רגעי נחת ותקווה לאוהדים. את משחקי ההכנה לליגה התחילה מכבי אשדוד עם הפסד במשחק חוץ מול הפועל חולון בתוצאה 88-65, ולאחר מכן התאוששה עם ניצחון חוץ על מכבי חיפה בתוצאה 84-80.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




מעבר לתחלופת השחקנים, גולת הכותרת בפגרה מבחינת הקבוצה היא הישארותו של המאמן בראד גרינברג בקנדה. מי שהחליף את המאמן המוערך, הוא עוזרו עמית תמיר.

לקראת חזרתה של הליגה, תמיר סיפר על תחושותיו בעקבות ההזדמנות שניתנה לו: "אני רואה את זה כאתגר גדול ומעריך את ההזדמנות שנתנו לי. זה אתגר לחבר שחקנים שרק כרגע הזרים האחרונים הצטרפו אלינו. צריכים לחבר את כולם כשחצי מהם שחקנים חדשים. נעשה את המקסימום, אנחנו עובדים קשה מאוד”.

על הסיכויים של הקבוצה לשרוד בליגה, אמר המאמן: "כל עוד יש סיכוי נעשה את המקסימום, גם אם הסיכוי תיאורטי, נילחם ונעשה הכול כדי לנצח בכל משחק. זה אתגר גדול, אני לא חושש. אנסה לעשות את המקסימום בסיטואציה שנוצרה."

על הדברים שלמד מבראד גרינברג, אמר תמיר: "למדתי ממנו הרבה, בעיקר על איך שהוא מנהל את האימונים. אני שמח ואסיר תודה על ההזדמנות שהוא נתן לי להצטרף לצוות. אני הולך ליישם דברים שלמדתי ובנוסף אנסה ללכת לכיוונים שאני מאמין בהם, אנסה לשלב בין הדברים האלה.”

עוד אמר המאמן הצעיר: "מבחינת החומר האנושי יש שחקנים שבאו לעבוד מאוד קשה, שילוב של זרים וישראלים, חבר’ה מאוד אינטליגנטים. גם הזרים רעבים להצליח והם רציניים. אנחנו צריכים קבוצה נלחמת בשביל שנוכל להתמודד במאבק".

הרכז המקסיקני, שהוא בעצם השחקן הזר היחידי שנשאר בקבוצה, פול סטול סיפר על חזרתה של העונה: "אני אוהב לשחק כדורסל, אני מחויב למועדון וחזרתי לארץ כדי לסייע לקבוצה. אם יש צ’אנס להישאר בליגה נעשה הכול כדי להשיג אותו."

על כך ששחקנים רבים מהליגה מתלוננים בעקבות ההנחיות שמחייבות אותם להישאר בבידוד ביתי, פרט לאימונים ומשחקים, אמר סטול: "אנחנו מקבלים כסף כדי לעשות את העבודה שלנו ואנחנו חייבים לנהוג לפי החוקים. זה לא מצב אידיאלי, אבל זו תקופה קצרה כדי להמשיך בליגה. זה לא אידיאלי, אבל לפעמים בחיים צריך לעשות דברים מסוימים. שמעתי את הדעות של השחקנים, אבל אני רק רוצה לעלות על הפרקט ולשחק”.

על סיכויי הקבוצה להישאר בליגה, אמר הרכז המקסיקני: "אני חושב שאנחנו יכולים להישאר בליגה, כמובן שאני חושב שתמיד יש צ’אנס. אנחנו יכולים להפתיע, אנחנו אמנם נמצאים הרחק מאחור, אבל הכול יכול לקרות. בכל קבוצות הליגה יש שחקנים חדשים, פציעות, דברים משתנים. אמנם אנחנו במצב לא טוב בטבלה וליאור אליהו נפצע, אבל הכל יכול לקרות, זה כמו עונה חדשה".

פול סטול. צילום: אורי קריספין.

פול סטול. צילום: אורי קריספין

יו”ר הקבוצה, ארמונד אסולין אמר על ההחלטה לוותר על בראד גרינברג: "בראד עשה איתנו דברים יפים, אימן פה במשך שלוש שנים ועשה גם קסמים בתקופה הזו. הוא בקבוצת סיכון, בן 67 ושומר על עצמו. לכן נאלצנו לעשות זאת, כי גם אנחנו דואגים לו ובשביל החודשיים האלה לא היה שווה להסתכן. היינו מרוויחים ממנו אם היה נשאר, אבל זה המצב”.

עוד אמר אסולין: "זה לא סוד שהיינו נגד החזרת הליגה, היו לנו סיבות לנושא הזה ולא רק בגלל המסע להישארות בליגה. חשבנו שאין לזה אפשרות כלכלית להמשיך בתנאים שנוצרו. אבל עם זאת, מרגע ההחלטה אנחנו מיישרים קו והעמדנו את הקבוצה הכי טובה שיכולנו. רוב הסגל שלנו לא חזר, כל אחד מסיבותיו. אנחנו רוצים לשחק את המשך העונה על פי החלטת המנהלת בצורה הטובה והמכבדת ביותר”.

יו"ר מכבי אשדוד בכדורסל ארמונד אסולין ורופא שטיפל בו בעבר. צילום: אופיר לוי, כללית

יו"ר מכבי אשדוד בכדורסל ארמונד אסולין ורופא שטיפל בו בעבר. צילום: אופיר לוי, כללית

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר