שי דורון. צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל

מה נשתנה: פרויקט פסח ספורטיבי מיוחד

ערב פסח, אחרי חודש של השבתת הליגות, תפסנו עשר דמויות בולטות בענפי ספורט שונים כדי לשאול אותן שלוש קושיות: על מה הייתם פוסחים בקריירה שלכם? על מה בשום פנים ואופן לא? וכמובן - איך אתם חוגגים השנה?

פורסם בתאריך: 8.4.20 17:58

     

רן בן שמעון

מאמן מ.ס אשדוד

הייתי פוסח: "הייתי פוסח על כל השנים בהן חשבנו, בתור ילדים שרק התחילו לשחק כדורגל, שזה יימשך לעולם. לא הבנו כמה הזמן הוא מאוד קצר. הייתי פוסח על התקופה שחשבנו שגם אם נשקיע פחות, אפשר להביא תוצאות. הייתה לי תקופה בתחילת הקריירה שלי כשחקן כדורגל שלא הבנתי בכלל מה זה מחויבות אישית, מה זה לקחת מחויבות עליי ומה שקורה זה שכשאתה בגיל יותר מבוגר ומתחיל להבין את הדברים, אז הגוף שלך לא מתפקד אותו הדבר.

רן בן שמעון. צילום: אורי קריספין

רן בן שמעון. צילום: אורי קריספין

"אז הדבר שהכי הייתי פוסח עליו זה על המחשבה הילדותית שהייתה בתחילת הקריירה שלי וגרמה לי לבזבז הרבה מאוד שנים, וכשכבר התחלתי להבין את הדברים, זה כבר היה בשלב יותר מדי מתקדם".

לא פוסח: "לא הייתי פוסח על כמה רגעים קטנים שחוויתי במהלך הקריירה שלי גם כשחקן וגם כמאמן. יש כמה תמונות שלעולם לא אשכח. אחת מהן היא כשהייתי שחקן נבחרת ישראל ועליתי לאוטובוס של השחקנים וראיתי המוני אדם, הורים שהולכים עם הילדים עם דגל ישראל על הכתפיים. הרגעים הקטנים האלה נחרטו בזיכרון שלי הרבה יותר אפילו מתארים שלקחתי. רגעים נוספים שנחרטו בי הם הרגעים שהיינו מגיעים לבתי חולים לבקר ילדים חולים. אנחנו בסך הכול שחקני כדורגל ולא פרופסורים ששינו את העולם, התפקיד שלנו הוא לשמח אנשים, וכשאני מגיע לבית החולים ורואה ילדים כל כך מאושרים לראות אותנו, על זה לעולם לא הייתי פוסח".

חוגג: "כמו כל מדינת ישראל, אחגוג את החג עם המשפחה הגרעינית, אך בלב נמצאת כל המשפחה המורחבת. יותר מכול נתגעגע בחג הזה להורים של אשתי אסתר, שיצטרכו להיות בבידוד ולא יזכו לחגוג איתנו את החג הזה. אז נעשה את הפסח הזה במשפחה הגרעינית שלנו ביחד ונעשה אותו הכי טוב שאפשר, נעביר את ההגדה לדורות הבאים כי זה מה שמצווה עלינו".

מורן צור

קפטנית מכבי AOV אשדוד בכדורעף

מורן צור. צילום: לירון מולדובן

הייתי פוסחת: "יש דברים במהלך הקריירה שהייתי יכולה לעשות יותר טוב, אבל לא הייתי פוסחת על כלום. כל מה שעוברים מחשל, לטוב ולרע. לומדים ומתקדמים. אני יכולה לומר שאין בי חרטה על שום דבר שעשיתי ומקווה להמשיך לעשות".

לא פוסחת: "בשום פנים ואופן לא הייתי פוסחת על ההצטרפות לנבחרת ישראל לפרויקט של אריה זלינגר. למדתי שם וממנו כל כך הרבה, ראיתי מדינות שלא הייתי מגיעה אליהן ללא זה, הכרתי וחוויתי עליות וקשיים יחד עם חבורה של בנות נהדרות. אין ספק שזו חוויה מחשלת ומספקת שלא הייתי מוותרת עליה לעולם!"

חוגגת: "נהיה בבית, המשפחה שלנו, רק אני, בעלי ליאור והבנות שלנו גאיה ואלמה. היו לנו תכניות אחרות, אבל הקורונה עושה את שלה ואין יותר מדי ברירות".

אלון חזן

עוזר מאמן נבחרת ישראל בכדורגל

הייתי פוסח: "לא הייתי פוסח על שום דבר בקריירה שלי. אני יודע להודות על כל חלק מהקריירה שלי, היו לי דברים פחות מוצלחים, אבל הם גרמו לי להגיע לרגעים יותר מוצלחים ובנו אותי להמשך הקריירה ולחיים בכלל".

אלון חזן. צילום: שגיא נבט

לא פוסח: "לא הייתי פוסח בשום פנים ואופן על להתחיל את הקריירה בהפועל פתח תקווה. גם אם היית נותן לי עכשיו את האפשרות להתחיל את הקריירה, לא הייתי מתחיל אותה במכבי חיפה. אני חושב שהמקום של הפועל פתח תקווה שהגעתי אליו בגיל 17 גרם לי להרגיש משפחתיות, להרגיש בן בית ולפרוח שם, להביא את הכישורים שלי עם מאמן כמו גיורא שפיגל. אני חושב שזה דבר שלא הייתי מוותר עליו כי הוא בנה אותי ברמה של אישיות וכדורגלן הרבה יותר טובים, ולאחר מכן כשעשיתי את הצעד קדימה, הגעתי כבר בשל ומחושל, ואני חושב שההתחלה בהפועל פתח תקווה עשתה לי את הדרך הכי טובה שאפשר".

חוגג: "את חג הפסח השנה, במסגרת המגבלות שיש לצערנו במדינה ובעולם, אנחנו נחגוג רק בחוג המשפחתי שלנו, אני אשתי ושלושת הילדים שלי. בבית כי אנחנו שומרים על הכללים והתקנות ולא מתכוונים לחרוג מהם. הדבר שהכי חורה לי בחג הזה זה שההורים שהם מבוגרים נאלצים לעשות את החג לבד רק שניהם כי הם לא רוצים לסכן את עצמם. נקווה שבעזרת השם נצא מהחג הזה לתקופות טובות יותר, וכמו שבחודש ניסן נגאלו ישראל, ככה הם עתידים גם להיגאל".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




שי דורון

כדורסלנית מכבי בן בנות אשדוד

שי דורון. צילום: עודד קרני, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל

הייתי פוסחת: "על הסיום של העונה השנה, שנעצרה בשל משבר הקורונה. כשעובדים עונה שלמה ומזיעים ועושים מאמץ כדי להגיע לפסגה שלנו כקבוצה מחוברת ובצורה הכי טובה ונכונה, אז זה שיברון לב לכל שחקנית שלא הצלחנו לסיים את העונה כמו שרצינו, וזה בלתי נתפס עד לרגע זה שהעונה הסתיימה בצורה הזו".

לא פוסחת: "על זה שיצאתי לשחק בקולג’ בארצות הברית, כי זאת הייתה התקופה הכי מדהימה בחיים שלי. אלה היו שלוש שנים של עבודה. אף אחד לא האמין בנו וחשב שנעשה את זה. זה היה דבר מדהים להגשים את החלום הזה. לקחת קבוצה מהתחתית ולהביא אותה לאליפות המכללות היה הישג מדהים. בנוסף, הבנות ששיחקו איתי הפכו למשפחה שלי, ועד היום אנחנו חברות ויש לנו זיכרונות משותפים לכל החיים".

חוגגת: "אנחנו לא כל כך חוגגים, בלי המשפחה המורחבת מבחינתי זה לא כל כך פסח".

אור פרקש

שחקן הפועל אשדוד ונבחרת העתודה של ישראל בכדוריד

הייתי פוסח: "על כך שבשנים הראשונות שלי בכדוריד שיחקתי גם כדורגל במ.ס אשדוד. זה היה קשה, מסורבל ומיותר".

אור פרקש. צילום: רומי פרקש

לא פוסח: "לא הייתי פוסח על היציאה בגיל צעיר לאקדמיה במכון וינגייט וליציאה לשנה בגרמניה במסגרת נבחרת ישראל, מהלך שקידם אותי אישית ומקצועית. עם כל הקושי האישי השתפרתי מאוד מקצועית והתחשלתי גם כאדם".

חוגג: "אחגוג את חג הפסח הקרוב, על פי הנחיית ראש הממשלה עם הוריי אלון ולימור ואחיותיי יולי ורומי, ויכאב לי מאוד לראשונה בפסח לא להיות עם הסבא שלי דוד והסבתות שלי קלרה ונורית".

גיא סאלם

שוער הפועל אדומים אשדוד

גיא סאלם. צילום: מדיה אדומים אשדוד

הייתי פוסח: "היום אני נמצא במקום שאני נמצא בגלל כל מה שעברתי בדרך, ולכן לא הייתי פוסח על שום חלק בקריירה שלי, אולי הייתי פוסח על אי הרצון שלי לשחק בכל מחיר בשלב מוקדם יותר בקריירה".

לא פוסח: "על הרצון שלי לשחק בכל מחיר וחבל שלא עשיתי את זה הרבה יותר מוקדם".

חוגג: "בבית עם אשתי מירב ושני הבנים שלנו לירון ואמיתי לאור המצב".

אלירן שמש

כדורגלן עירוני אשדוד

הייתי פוסח: "קודם כול אני רוצה להגיד לכל עם ישראל רפואה שלמה, בריאות איתנה ושבעזרת השם הנגיף הזה ייעלם. בקשר לקריירה, האמת שלא הייתי פוסח על כלום. אני רוצה לומר תודה להשם על כל מה שעברתי, בין אם זה בעצבות או בשמחה, כי זה בדיוק מה שהייתי צריך לעבור כדי להגיע לאן שהגעתי, ואני אומר כל יום תודה להשם. מפה אני רוצה להגיד תודה ענקית לכולם על הכול, באמת שאני שמח היום על כל מה שעברתי".

אלירן שמש. צילום: מוטי קדוש

לא פוסח: "לא הייתי פוסח על כלום כי אני יודע שהכול זה מהשם יתבר,ך ואין שום דבר שהוא יעשה לי רע. בסך הכול עברתי רגעים יפים וגם אלה שהיו פחות טובים, זה כדי שאהיה מוכן לרגעים היפים של החיים".

חוגג: "עם המשפחה המצומצמת, שזה האחים, האחיות והמשפחה. אין כמו חגים, זה רק מחזק את חיק המשפחה. אני כל כך שמח שזכיתי בהורים ואחים כאלה ורוצה להודות להשם על המשפחה המדהימה הזאת".

ברוך דגו

מאמן-שחקן כדורגל בבית"ר גן יבנה

ברוך דגו. צילום: מוטי קדוש

הייתי פוסח: "הייתי פוסח במהלך הקריירה על התמימות וטוב הלב שלי, זה טוב ואני שמח שאני כזה ואני חושב שזה מבורך, אבל בכדורגל הייתי חייב לדעת לעשות את ההפרדה – מתי כן להיות טוב ומתי פחות. זה פגע בי המון במהלך קריירת המשחק שלי".

לא פוסח: "על העקשנות שלי, על העבודה, ההתמדה והאמונה שהכול אפשרי. בזכות כל זה השגתי את התארים והצלחתי להגיע לרמות הכי גבוהות בכדורגל".

חוגג: "אחגוג את חג הפסח בבית עם אשתי חיה והילדים נויה, לירוי ואיתי. לצערי, השנה בגלל עניין הווירוס נחגוג לבד. מאחל שנדע ימים טובים יותר ורק בריאות למשפחתי ולכל בית ישראל, חג שמח".

רועי גורדנה

כדורגלן מ.ס אשדוד

הייתי פוסח: "על היציאה שלי לשחק בקרואטיה, זה לא היה המקום הנכון ולא הזמן הנכון עבורי".

רועי גורדנה. צילום: טל אקוקה

לא פוסח: "על ההצטרפות שלי לאשדוד. הרבה אנשים אמרו לי לא להגיע לאשדוד בגלל הסכנה של ירידת ליגה, אך אני שמח שלא הקשבתי להם כי נשארנו בליגה לבסוף, ויצא לטובה שהגעתי למועדון מדהים עם אנשים מדהימים, שהם באמת משפחה לכל החיים".

חוגג: "עם אשתי נופר ושתי הילדות שלנו טליה ומיכאלה בבית, אפשר לקרוא לזה חג בבידוד".

יאיר אזולאי

מנהל מקצועי בהפועל אדומים אשדוד

הייתי פוסח: "לא הייתי פוסח על שום דבר במהלך הקריירה שלי, כי גם מדברים פחות טובים שקורים במהלך הקריירה אתה לומד ומתחשל, לומד להתמודד עם כל דבר – גם להתמודד עם קשיים וגם אתה מצליח לדעת איך לקחת הכול בפרופורציות".

יאיר אזולאי והקהל האדום. צילום: מדיה אדומים אשדוד

לא פוסח: "על המקצוענות שלי, על התשוקה והאהבה למשחק, על איך שהתייחסתי לכל אימון ומשחק ועל איך שהערכתי כל דקה ששיחקתי, ועל כל הקריירה והדרך שעשיתי כמובן. התייחסתי לכל אימון או משחק בשיא הרצינות, הערכתי כל דקה על הדשא ונתתי 100% מעצמי, לא משנה איפה שיחקתי".

חוגג: "אני שמח מאוד שאני עם המשפחה הגרעינית שלי, אבל עצוב לי שזה החג הכי שמח ויפה שיש ושלא נוכל להיות בו עם כל המשפחה המורחבת, אבל זה המצב ואנחנו מתפללים שכולם יהיו בריאים ומשתתפים בצערם של כל המשפחות שאיבדו את יקיריהם. זה באמת מצב עולמי מאוד קשה ונקווה שבעזרת השם הקב"ה יעשה עמנו חסד ושכבר בחג הקרוב נצא לגאולה ויהיה לנו חג מאוד שמח. אנחנו תמיד מאמינים ומתפללים ונקווה שיהיו ימים טובים יותר. חג שמח וכשר לכל עם ישראל".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר