משפחת נשר באולם בית המשפט הבוקר במעמד הקראת גזר הדין. צילום: מוטי מילרוד

אבי נשר תקף את מ.ס: "העבירה מסר שזה בסדר להפקיר ולקחת חיי אדם"

לאחר מתן גזר דינו של יצחק אספה, תקף במאי הקולנוע אבי נשר, אביו של הנער ארי נשר שנהרג בתאונה: "חיי אדם הם ערך עליון. לא נוטשים פצועים בשטח. אספה חרץ את גדר דינו של ארי"

פורסם בתאריך: 30.1.20 13:53

     

כפי שפורסם הבוקר ב "כאן דרום", גזר דינו של מגן מ.ס אשדוד יצחק אספה הוא 4.5 שנות מאסר, לאחר שהורשע בהפקרה ובשיבוש הליכי חקירה בתאונת הפגע וברח בה נהרג הנער ארי נשר ז"ל לפני יותר משנה.

לאחר מתן גזר הדין הבוקר, יצאה אמו של יצחק אספה מהאולם בדממה, ובמסדרונות בית המשפט כבר לא הצליחה להתאפק, פרצה בבכי וצעקה: “זה משפט? זו מדינה חרא”.

4.5 שנות מאסר: יצחק אספה הבוקר בבית המשפט המחוזי ת"א. צילום: מוטי מילרוד

אביו של ארי נשר ז”ל, במאי הקולנוע אבי נשר, אמר לאחר הקראת גזר הדין: "שום דבר לא יחזיר לנו את ארי ושום דבר לא ישנה את החיסרון הנוראי והאובדן… שום דבר לא ירפא את זה. המדינה חשובה לנו ושלטון החוק חשוב, אני לא חושב שאנשים מבינים מה זו הפקרה, זה רצח. במקרה הזה אספה פצע את הבן שלנו קשה והפקיר אותו שם מבלי להזעיק אמבולנס. הוא ידע שאם הוא בורח מהמקום הוא חורץ את דינו".

נשר הוסיף: "לאספה לא היה אכפת, מבחינתו שארי ימות. ממש ככה. המחוקק קבע רף עליון של 14 שנים על העבירה האיומה הזו ומתוך הבנה שהפקרה היא כמו הריגה. אספה יצא בזול, 4 שנים וחצי, השופט היה חייב לנהוג בחומרה מתוך אינטרס ציבורי וכדי להציל את הנער הבא והאדם שיהיה במכונית ידע שעליו להציל את האדם שפגע בו. מקווה שהפסיקה שלחה מסר חמור לכל אזרח באשר הוא ומקווה שאתה מספיק בן אדם כדי להיות אנושי ולהציל חיי אדם שזה חשוב יותר מהכל״.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




״במשך שנה וחצי אספה גרר אותנו בכאב לב לא יתואר ברצף של שקרים ורמזים שהמשפט לא כשר", המשיך נשר. "אני רוצה לומר למועדון ספורט אשדוד, בעולם יש סטנדרטים וכשאדם מואשם בפשע מורחק ממשחק בקבוצת ספורט כיוון שקבוצת ספורט צריכה לספק ערכים חינוכיים לחברה ודוגמה עבור נוער וילדים. אשדוד מעלה את אספה בהרכב מזה חודשים רבים כבר אחרי שהורשע והוא פושע מורשע, בעיניי אגודת הספורט העבירה מסר שזה בסדר להפקיר, זה בסדר לקחת חיי אדם.

"אני לא יודע מי מממן את אשדוד, התאחדות, שר התרבות או אנחנו אבל אני קורא מכאן לנקוט במעשה מיידי וחמור כי זה בלתי אפשרי שאדם שאדם שמורשע ממשיך לשחק. דבר לא יחזיר לנו את ארי, יש דברים שצריכים לתקן, אדם שהשאיר ילד על האספלט ואחראי ללקיחת חיים לא יכול לבוא כאילו דבר לא קרה, חיי אדם הם ערך עליון. לא נוטשים פצועים בשטח״.

 

התובעת עו”ד רותם נוימן וסרמן אמרה: “בהחלטה הזו הדגיש בית המשפט את חומרת העבירה ושלח מסר לכל הנהגים. בית המשפט קבע כי יש בעבירה שפל מוסרי ובמקום להגיש עזרה חשב הנאשם על עצמו ונמלט. הנאשם אף הגדיל לעשות וביצע פעולות לשיבוש החקירה. מקווים שההחלטה תהווה תמרור אזהרה לנהגים בעתיד״.

מנגד, עו״ד ליאור שטצלר, המייצג את הכדורגלן, אמר לאחר המשפט:״גזר הדין שהטיל בית המשפט הוא לא פשוט והעונש חמור. מכבדים את ההחלטה אבל חשוב לציין שזה עונש שלא עולה בקנה אחד עם עבירות מהסוג הזה, עונש שמתאים למקרים בהם יש אחריות לתאונה ביחד עם ההפקרה, יצחק לא היה אחראי ולא אשם בתאונה. נשקול את המשך הצעדים שלנו. נבחן את כל השיקולים ונחליט, נגיש ערעור על גזר הדין. אשדוד מגבה את אספה, האם ימשיך לשחק? כרגע הוא אדם שהורשע בעבירה אבל נבקש לדחות את העונש ואם לא ייכנס לכלא בתאריך שנקבע הוא ישחק״.

מ- מ.ס אשדוד נמסר: "ראשית אנו כואבים את כאבה של משפחת נשר ומביעים צער עמוק על אובדנה. כמועדון משפחתי ומחבק גם ברגעים הקשים והפחות טובים, נמשיך לעמוד לצד משפחת אספה ולצד יצחק. מאז המקרה הטרגי והקשה, מועדון ספורט אשדוד פועל בקרב בני נוער במגוון פעילויות חינוכיות וחברתיות הן במגרשים והן מחוצה להם בנושא זהירות בדרכים, נהיגה זהירה ונכונה בכבישים על מנת למנוע מקרים נוספים שאנו מקווים שלעולם לא יתרחשו."

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר