אספה והחברה בביהמ"ש. צילום מגד גוזני

פגע והפקיר: יצחק אספה נידון ל-4.5 שנות מאסר

מגנה של מ.ס אשדוד הורשע שפגע בנער ארי נשר ז"ל וברח ממקום התאונה בלי להגיש עזרה. השופט צבי גורפינקל: "אני פוסק גזר דין שקולו יהדהד מקצה הארץ ועד הקצה השני"

פורסם בתאריך: 30.1.20 09:40

     

לאחר שהורשע בהפקרה ובשיבוש הליכי חקירה בתאונת הפגע וברח בה נהרג הנער ארי נשר ז"ל, התייצב הבוקר (חמישי) יצחק אספה לשמוע את גזר דינו מפי השופט צבי גורפינקל בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

בסופו של דבר השופט גזר על שחקן מ.ס אשדוד 4.5 שנות מאסר בפועל. הפרקליטות ביקשה עונש כבד יותר של עד 6 שנות מאסר.

כזכור, בספטמבר 2018 אספה פגע בשני נערים שרכבו על אופניים, אחרי שסיים בילוי לילי בתל אביב – ונמלט מהזירה. אחד מהנערים היה ארי נשר ז"ל, שמצא את מותו במקרה מצער. שנה לאחר מכן אספה הורשע בבית המשפט בעבירות של הפקרה ושיבוש הליכי חקירה, והיום (חמישי) השופט גורפינקל גזר את דינו ל 4.5 שנות מאסר בפועל, זאת למרות בקשותיו של נציגו של אספה, עו”ד ליאור שטלצר, כי בית המשפט יסתפק בריצוי עבודות שירות או בעונש מאסר לתקופה של כמה חודשים על מנת שהקריירה והמשפחה שלו לא ייפגעו.

אספה יחל בריצוי העונש ב-25 בפברואר, בניכוי תקופת המעצר. בנוסף נגזרה על אספה שנה מאסר על תנאי על עבירת של הפקרה נוספת למשך שלוש שנים. רישיון הנהיגה שלו נשלל לשש שנים ונקבע פיצוי של 20 אלף שקל למשפחת נשר ו-5,000 שקל לקטין שנפגע. בכוונת אספה לערער על העונש, עורך דינו ליאור שטלצר ביקש לדחות את מתן העונש בחודש וחצי בשל כך.

ארי נשר בתלמה ילין, צילום: ליהי מיירה טולדנו

ארי נשר בתלמה ילין, צילום: ליהי מיירה טולדנו

השופט גורפינקל פתח את הדיון ואמר: “הנאשם נהג ברכבו אחרי האופניים והם סטו שמאלה, ושם התנגש בהם בעוצמה ובמקום נשמע רעש חזק. המנוח נמצא במרחק 23 מטר ממקום התאונה ולאופניים נגרם נזק רב. לרכב נגרם נזק. הנאשם נעצר בחריקת בלמים, המשיך בנסיעה איטית ואז עצר שוב. הוא נמלט בלי להושיט עזרה למנוח ולקטין. התקשר בהמשך לעומר לקאו מספר פעמים ואמר שיש לו תקר בגלגל ושכנראה פגע במשהו. הנאשם טען כי לא ידע במה פגע והיכן התרחשה התאונה והשלושה נסעו למקום התאונה. כאשר הגיעו בחזרה לנמל תל אביב הבחינו במקום התאונה עם כוחות הצלה וחלקי רכב הקיה. הם חזרו לרכב וחיכו לגרר. כשהגיעו שוטרים למקום, השיב כי הרכב נפגע בחנייה וטען כי עומר נהג ברכב ולא הוא. טענתו הייתה כי לא הרגיש כי פגע במישהו וטען כי נסע נסיעה רצופה ולא הבחין בתאונה שנגרמה. יצוין כי הוא לא הואשם באחריות לתאונה עצמה וטען כי מבחינתו התאונה הייתה בלתי נמנעת. אין להאמין כי לא הבחין בפגיעה ולא היה מודע לה, עקב הנזקים שנגרמו לו הרכב המשיך בנסיעה תוך שהוא משמיע רעשים. הוא ניסה להרחיק עצמו ממקרה התאונה ושיקר לשוטר כאשר אמר כי חברו נהג ברכב”.

גורפינקל הוסיף: “על בית המשפט לקבוע עונש תוך התחשבות בערך החברתי שנפגע כתוצאה מהעבירה. החמרה בעונש והרחקתו מהציבור נדרשות כדי להגן על שלום הציבור וכן את הצורך בהרתעת הרבים בעבירות מהסוג שביצע הנאשם. במקרה שהוא מכחיש את מעורבותו באירוע לאורך כל המשפט, ולמעשה עד היום הוא מכחיש את מעורבותו באירוע, הוא אינו זכאי ליהנות מהקלה בעונש. להבדיל מאירוע תאונת דרכים שכיחה, כאשר אז אין לנוהג כוונה לפגוע, עבירת ההפקרה טומנת בחובה משום שפל מוסרי עמוק. העונש לא יכול להתייחס רק לנאשם בתיק אלא לשמר התראה ושופר לנהגים עתידיים לבל יעזו להפקיר פצוע לאחר תאונה. התנהלותו בחקירה ובמשפט מצביעים על ניסיון להרחיק עצמו מכל מעורבות באירוע ולכן אין הוא זכאי להקלה בעונש למי שלוקח אחריות על מעשיו. יחד עם זאת, יש לציין כי הנאשם אינו אחראי לגרימת התאונה והוא הורשע רק בעבירת הפקרה אחת ולא שתיים”.

לבסוף פסק השופט את גזר הדין ואמר: "העונש טומן בחובו מסר לציבור שצריך לחלחל הלאה, ולכן אני פוסק גזר דין שקולו יהדהד מקצה הארץ ועד קצה השני. אני סבור כי בהתנהגותו פעל בשיקול דעת ובקור רוח כדי להרחיק עצמו מהאירוע. עד עתה מתמיד הנאשם בגרסתו והוא מתחמק מקבלת אחריות למעשיו, כך שבנסיבות אלה אני דוחה את המלצת שירות המבחן לעונש של עבודות שירות. עבירת ההפקרה היא אירוע נפרד שהתרחש לאחר התאונה ולכן סגירת התיק של הקטין בגין גרימת התאונה איננה אומרת דבר. אני דוחה גם את האמירות לפיהם בגלל מוצאו ישנה החמרה”.

מ- מ.ס אשדוד נמסר: "ראשית אנו כואבים את כאבה של משפחת נשר ומביעים צער עמוק על אובדנה. כמועדון משפחתי ומחבק גם ברגעים הקשים והפחות טובים, נמשיך לעמוד לצד משפחת אספה ולצד יצחק. מאז המקרה הטרגי והקשה, מועדון ספורט אשדוד פועל בקרב בני נוער במגוון פעילויות חינוכיות וחברתיות הן במגרשים והן מחוצה להם בנושא זהירות בדרכים, נהיגה זהירה ונכונה בכבישים על מנת למנוע מקרים נוספים שאנו מקווים שלעולם לא יתרחשו."

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר