רכב הקוון שהושחת, בצד ניתן לראות את מאמן הקבוצה יגאל זריהן

צפו: המהומה בסיום המשחק בין עירוני אשדוד לחולון

בעקבות אירועי המשחק בין עירוני לירמיהו חולון, הוגשה תלונה במשטרה

פורסם בתאריך: 26.1.20 19:31

     

בעקבות מקרה אלימות חריג בסיומו של המשחק בין ירמיהו חולון לעירוני אשדוד ביום שישי האחרון, נפתחה חקירת משטרה.

לאחר שבמשך כל המשחק אוהדי ושחקני עירוני אשדוד טענו לשיפוט חד צדדי של צוות השיפוט בהובלת השופט הראשי בר שחרור, עם סיום המשחק הר הגעש התפרץ.

מיד עם שריקת הסיום שחקני עירוני התנפלו בתלונות על צוות השיפוט, שירד בליווי משטרתי לחדר ההלבשה בעקבות קללות, יריקות ואיומים מצד הקהל האשדודי שאף ניפץ את שמשת רכבו של הקוון שי גוזלן בזריקת אבנים.

על פי טענות השופטים, שחקנה של עירוני אשדוד תומר בן חיים בעט בגבו של אחד השופטים, ואילו השוער גל אנגלשטיין נגח בשופט הראשי בר שחרור. אנשי אשדוד מכחישים טענות אלו.

צפו: המהומה בסיום המשחק בין עירוני אשדוד לירמיהו חולון. (צילום: עוז כהן ורז רבינוביץ')

רכב הקוון שהושחת, בצד ניתן לראות את מאמן הקבוצה יגאל זריהן

במקביל לחקירת המשטרה, צפויה עירוני אשדוד והשחקנים המעורבים לעמוד לדין השבוע בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל, והצפי הוא לעונש כבד ביותר.

מנכ"ל איגוד השופטים יריב טפר מסר: "הוגשה תלונת צוות השיפוט למשטרת ישראל בתחנת מרחב איילון" והוסיף: "הובהר לי על ידי קצין המשטרה איתו שוחחתי שהתלונה תטופל מיידית ומשטרת ישראל תפעיל את מיטב משאביה בטיפול בתלונה. למשטרת ישראל הועברו כל הסרטונים והעדויות מהשטח, כולל צילומים של הרכב שניזוק (שמשה אחורית שנופצה). מדובר במעשה חמור מאד ואנו מקווים שהרשויות יפעלו בנושא במלוא החומרה".

מדוברות המשטרה (מרחב איילון) נמסר: "משטרת ישראל פתחה בחקירת אירועי אלימות בספורט, וזאת לאחר שבמהלך סוף השבוע האחרון הוגשו במשטרה תלונות בגין תקיפת שופטים ע"י שחקנים ואוהדים. עפ"י התלונות, קיללו שחקנים ואוהדים את השופטים וכן תקפו אותם במכות, יריקות והשלכת חפצים. בנוסף, חלון רכבו של אחד השופטים נופץ. משטרת ישראל קוראת לקהל האוהדים להגיע למשחקים וליהנות מחוויית הספורט, אולם לא תתיר התנהגות אלימה או הפרות סדר ותמצה את הדין עם אלה הפועלים בניגוד לחוק".

מעירוני אשדוד נמסר בתגובה: "אנו מגנים כל אלימות, מילולית ופיזית. מוקדם להסיק מסקנות ולקבוע עובדות. בשלב זה נראה שהתמונות אינן מדברות בעד עצמן ולצערנו הרב התקשורת מנפחת את העניין מעבר לכל פרופורציה וללא שום בדיקה, כי לא הייתה אלימות. 

מה שנראה לעין בחלקי הסרטונים שפורסמו הוא אולי לא נעים לעין, אבל אין שם אלימות מילולית או פיזית. שוער הקבוצה אומר לשופט בלהט המשחק וההפסד, ורמת השיפוט הנמוכה להחריד, מילים שאינן אלימות. גם יתר האנשים בסרטון אומרים לשופט דברים דומים.

אנו מחזיקים בסרטונים בהם רואים בבירור שהשוער לא נגע פיזית בשופט, ובוודאי שלא נגח בפניו. מבחינה משפטית הייתי ממליץ לשוער להגיש תביעת דיבה נגד כל כלי התקשורת שטען שהוא נגח בפניו של השופט. הטענה לשבירת חלון רכבו של עוזר השופט אינה רלוונטית לקבוצה או לשחקניה וככל הידוע גם לאוהדים. זה עניין לבדיקת משטרה ומי שידו בדבר – שייתפס וייענש. מעבר לכל האמור, נאה דורש ונאה מקיים. אנו אוחזים בעדויות של שחקנים על אמירות בלתי נסבלות כלפיהם מצד השופט ובמהלך המשחק, ובודקים אם יש בהן כאלה שהן אלימות או גזעניות. אנו פועלים בצורה שקולה לבדוק ולנתח את האירוע, לאסוף את כל הראיות והעדויות. נטפל במה שנדרש בתוך הקבוצה ובמלוא החומרה והרצינות ונביא את הממצאים לגורמים הרלוונטיים בצינורות המקובלים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר