יובל נעים. "אצלו אין משחקים"- אומר אסייג. צילום: שרון בוקוב

יובל נעים: "הפועל אשדוד זה לא מנצ’סטר סיטי”

מאמנה של הפועל אדומים אשדוד יובל נעים מדבר לראשונה מאז ההפסד בדרבי העירוני, מגלה שהיה קרוב לעזיבה ועונה לביקורות כלפיו. ריאיון

פורסם בתאריך: 25.1.20 09:17

     

לאחר ההפסד לעירוני בדרבי, הפועל אדומים אשדוד הודחה השבוע מגביע המדינה כשאירחה את הפועל רעננה מליגת העל, והפסידה לה בתוצאה 4:2. לאדומים כבשו לישי ביטון ואוהד אדלשטיין. בהמשך הגיע תיקו מאופס בליגה מול הכח רמת גן מהמקום הראשון. ביום שישי הקרוב בשעה 13:00 יארחו האדומים במגרש הסינטטי באשדוד את בקעת הירדן. בין לבין תפסנו את המאמן יובל נעים לריאיון.

מאז שהגעת לקבוצה אתם עם מאזן בליגה של שתי תוצאות תיקו, ניצחון בודד והפסד בדרבי. אתה מסכים עם הטענות שלפיהן אתה מאכזב בינתיים?

“זה לא עניין של מאכזב או לא מאכזב, אנשים צריכים להבין שהקבוצה לא נבנתה לעליית ליגה. לא אני בניתי את הקבוצה הזאת בתחילת העונה. גם לפני שהגעתי, הקבוצה סיימה שבעה—שמונה משחקים בתיקו. אם אתה הופך את זה לנקודות אז זה שלושה ניצחונות ושישה הפסדים. מה שמאכזב גם אותי, יותר מהכול, זה ההפסד בדרבי. אף אחד לא ציפה שזה יקרה, אבל זה כדורגל. עשינו את כל הטעויות האפשריות במשחק הזה. בדקה הרביעית שחקן שלנו החליק, בדקה ה-44 שחקן שלנו קיבל כרטיס אדום. עד עכשיו אנחנו סבירים בחומר השחקנים הקיים לדעתי. היינו טובים יותר במשחק השבוע מול הכח רמת גן מהמקום ראשון, קבוצה שלא הפסידה העונה, יכולנו להבקיע ארבעה—חמישה גולים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




“צריכים להיכנס לפרופורציות”

“אני לא מתרץ”, ממשיך יובל נעים, “אבל אסור לשכוח שמאז שאני כאן אני נאלץ להתמודד עם חיסרון של מגן ימני טבעי ושחקן כנף ימין טבעי. אני משחק עם עדן בן מנשה או אוריאל פיניה, שהם קשרים, כמגנים ימניים. ובמשחק האחרון מול הכח רמת גן לישי ביטון, שהוא קשר אמצע, שיחק בכנף ימין.

יובל נעים. צילום: פבל

“אנשים צריכים להיכנס לפרופורציות, יש בליגה שלוש—ארבע קבוצות עם תקציב כפול משלנו. נכון, הקבוצה נבנתה להיות בחלק העליון, אך אנשים צריכים להבין שיש עוד קבוצות לא פחות טובות מאיתנו. נעשה כמה שינויים, אין יותר מדי אופציות בשוק בשלב הזה של העונה. קשה לשכנע שחקנים בכירים לרדת לליגה א’, אז נתחזק בעמדות שאנחנו רוצים במגבלות האלה, ואני מאמין שנהיה קבוצה טובה יותר וננסה להבטיח את הפליאוף. אנחנו רחוקים כ-9 נקודות מהמקום הראשון, אז כרגע צריך להסתכל על מה שקרוב אלינו, שזה הפליאוף, לנסות לנצח כל משחק ולשחק כדורגל טוב.

“אני מקווה שאנשים יתחילו להבין שהפועל אשדוד זה לא מנצ’סטר סיטי. בואו נירגע וניקח אוויר. גם הבעלים רוני חג’ג’, המנהל המקצועי יאיר אזולאי, גם אני וגם השחקנים עושים הכול כדי שהמועדון הזה יצליח. לפעמים זה הולך ולפעמים הולך פחות”.

איך אתה מסביר את ההפסד בדרבי?

“כולנו רצינו מאוד לנצח. למרות שאולי זה לא נראה כך מבחינת נראות המשחק. עשינו טעות חמורה בדקה הרביעית שהשארנו שחקן אחד בלבד מאחורה, הוא החליק, וספגנו שער ששיבש לנו את כל התכניות. עירוני הלכו אחורה ובצדק, לחצנו עליהם ושלטנו בכדור, ועד שהיינו קרובים והרגשנו שאנחנו בדרך לחזור אל המשחק — משה בן לולו קיבל אדום, וזה הפך לסיפור קשה יותר. כולנו היינו עם הרגשה קשה מאוד אחרי הדרבי, אבל אנחנו כבר מעבר לזה. צריך לעשות תוצאות טובות ולשחק כדורגל טוב כדי לפצות את הקהל שלנו על ההפסד בדרבי, וכמובן — לחכות לדרבי הבא”.

מה חסר לקבוצה לדעתך?

“אנחנו משחקים ללא מגן ימני ושחקן כנף ימין טבעיים, צריכים להתחזק בשלב ראשוני בעמדות האלה, וכמובן שאנחנו צריכים לשחק יותר טוב בחלק הקדמי, כולם בלי יוצא מן הכלל. אנחנו חייבים להיות טובים יותר בצד ההתקפי ולהבקיע יותר. הקבוצה כבשה רק 17 גולים מפתיחת העונה, זה ממש לא מספיק לקבוצה שרוצה לעלות ליגה. בנוסף להכול, אני חושב שכולם צריכים לגלות סבלנות. אם תהיה לכולם סבלנות, רק נרוויח מזה”.

יש לך על הספסל את זוהר אביסרור, שחקן כנף ימין צעיר, שלא קיבל הרבה הזדמנויות עד כה.

“פתאום כולם נהיו מאמנים. אנחנו נעשה מה שאנחנו רואים לנכון, שאנשים ימשיכו לקשקש. אנשים צריכים להבין זה לא שמסי ורונאלדו יושבים על הספסל ולא משחקים. כל מי שלא משחק — תמיד כולם אומרים שהוא טוב ומתאים, ככה זה עובד. קח דוגמה, ניב בן יוסף, שחקן שעד לפני שבועיים לא היה בתכניות ולא היה בסגל בכלל, קיבל הזדמנות, שיחק בצורה לא רעה, אז הוא ממשיך לשחק. כולם יקבלו צ’אנס, מי שלא יהיה טוב ויוכיח את עצמו על המגרש — לא ישחק”.

אתה מתכוון לחזק את הקבוצה?

“אין לנו כבר תשובות לחוסרים האלה בשינויים פנימיים, ניסינו לעשות הכול. אנחנו עושים מאמץ להחתים מגן ימני חדש עד למשחק הקרוב, ואז נוכל לשחרר את עדן בן מנשה, שמשחק בלית ברירה כמגן ימני, לתפקידו הטבעי בקישור”.

לאן אתה מאמין שתגיעו העונה?

“אני מאמין שנעשה פליאוף לפחות, אנחנו קבוצה טובה ששווה פליאוף. אני לא אוהב את הגישה של האנשים שלוקחים הוכל כמובן מאליו. אנשים חושבים שהניצחון שלנו 3:0 על שמשון כפר קאסם זה מובן מאליו, אז יש לי חדשות בשבילם: זה שניצחנו אותם בתוצאה כזאת זה ממש לא מובן מאליו. כפר קאסם קבוצה חזקה שהגיעה למשחק מולנו עם רצף של שבעה משחקים, בהם היא רק מנצחת. אם לא נצליח העונה לעשות את עליית הליגה, יש גם את העונה הבאה. אם אני אהיה פה ורוני הבעלים ירצה שאהיה פה, אני מקווה שנשקיע כסף, אני אבנה את הקבוצה ונעלה ליגה”.

אמרו שביקשת להתפטר אחרי ההפסד בדרבי. זה נכון?

“הגעתי להפועל אדומים אשדוד רק בגלל בן אדם אחד, בעלי הקבוצה רוני חג’ג’. גם בעד עוד הרבה כסף לא הייתי מגיע לכאן אם לא הוא, והיו לי הצעות עם הרבה יותר כסף ממקומות אחרים. ירדתי לליגה א’ בגלל רוני, אנשים צריכים לדעת לכבד אותי, לא כל אחד צריך להיות מאמן ולהעביר ביקורת. יובל נעים לא רצה להפסיד בדרבי. אנשים מסיקים פה באשדוד מסקנות בצורה מהירה מאוד. אם אנשים ייתנו זמן וסבלנות, תאמין לי שהמצב יהיה טוב יותר. אני לא בניתי את הקבוצה, והיא כלל לא נבנתה לעליית ליגה, אי אפשר שתוך כדי תנועה, עם יובל נעים ואדלשטיין, פשוט לעלות ליגה, זה לא כזה פשוט כמו שזה נשמע, וזאת הייתה התחושה של האנשים פה".

אני פה בגלל רוני

“אני נותן את כל כולי למקום שבו אני נמצא”, אומר נעים. “נעשה הכול כדי לעלות ליגה דרך הפליאוף. ואם לא, אז לא קרה כלום, יש גם את העונה הבאה. אם יהיה לי תקציב גבוה בעונה הבאה, ואני אעשה את בחירת השחקנים, אני מבטיח לך שאם לא העונה, אז בעונה הבאה הפועל אדומים אשדוד תהיה בליגה הלאומית. זה דברים שעשיתי בעבר בהפועל רמת גן והפועל אשקלון. אני חושב שאני המאמן היחידי בארץ שעשה הישג כזה, שהעלה שתי קבוצות מליגה א’ לליגת העל.

“אנשים צריכים להרגיע”, הוא מוסיף, “הרגשתי אחרי הדרבי שאנשים מדברים בצורה לא יפה ולא מכבדים. אם לא מכבדים, אין לי בעיה ללכת הביתה. אני לא פה בגלל כסף, רק בגלל רוני. אמרתי לרוני שאנשים לא מדברים בצורה יפה, שיבטל את החוזה, אני לא צריך כסף ולא כלום, רק שאנשים יכבדו, הוא לא נתן לי ללכת והבטיח שאנשים ידברו יפה ויתעשתו. אנחנו עושים הכול 24/7 כדי שהמועדון הזה יצליח. פפ גווארדיולה קיבל את התקציב הכי גבוה בעולם, והוא 16 נקודות הפרש מליברפול שבמקום הראשון. בינתיים זה לא קרה פה. אנשים צריכים להירגע ולהיכנס לפרופורציות. ננסה השנה לעלות דרך הפליאוף, ואם לא ואקבל בשנה הבאה את התנאים שאמרתי, נעלה ליגה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר