“בכל פעם שאזכר בתקופה הזאת, יעלה לי חיוך”. ברוכיאן. צילום שגיא נבט

זה שיר פרידה: ברוכיאן הולך

הכינו את הממחטות: רגע אחרי שפשט את מדי הפועל אדומים אשדוד כדי לעבור לנורדיה ירושלים, אבירם ברוכיאן מדבר. ריאיון פרידה

פורסם בתאריך: 21.11.19 20:01

     

כשאבירם ברוכיאן הגיע להפועל אדומים אשדוד בחודש ינואר של העונה הקודמת, הדעות היו חלוקות. חלק אחד התלהב והאמין כי השחקן שעבר כבר הכול בכדורגל הוא שובר השוויון שהקבוצה הייתה כל כך זקוקה לו כדי לעלות לליגה הלאומית, ואילו החלק השני האמין כי השיא מאחוריו וכי הכדורגל הוא כבר לא הדבר העיקרי שנמצא בראשו.

ברוכיאן, שברזומה המפואר שלו יש הופעות ושער בנבחרת ישראל, אליפויות וגביעים בבית”ר ירושלים ואף גיחה קצרה לפולין, רשם במדי הפועל אדומים אשדוד חצי עונה מלאה בפציעות, אך בדקות ששיחק הראה ניצוצות וכמה שערים ובישולים מבריקים, בין השאר בבעיטות חופשיות מבריקות, מה שהספיק לו כדי להרשים את הצוות המקצועי והניהולי של האדומים ולהשיג חוזה לעונה נוספת במועדון.

את העונה הנוכחית הפליימייקר פתח בסערה, הפך למנהיג הבלתי מעורער של הקבוצה, על המגרש ובחדר ההלבשה, רשם שער ניצחון מדהים בפצצה מרחוק מול בקעת הירדן ושער גדול בעקב מול קריית גת, מה שגרם לו להפוך ליקיר האוהדים של הפועל אשדוד.

השבוע התרחשה ההעברה הגדולה ביותר בליגות הנמוכות בפגרה הנוכחית, כשהכוכב הוותיק החליט לשחק קרוב לביתו, בירושלים, לעבור לקבוצת נורדיה ירושלים ולשבור לאוהדים האשדודים שהוא כל כך אוהב את הלב.

אבירם, מפתיחת העונה הצגת יכולת נהדרת ואף היה נראה שאתה המנהיג של הפועל אדומים אשדוד. כולם הרגישו שזה זה, שסוף סוף אבירם ברוכיאן חזר לעצמו ונמצא במיטבו.

“זה נכון שמפתיחת העונה הייתי דומינטטי גם בחדר הלבשה וגם על המגרש. אני רוצה להודות למאמן חיים לוי שמהדקה הראשונה שדרכתי על המגרש לא ויתר לי, דרש ממני הרבה והוציא ממני המון דברים שמאמנים אחרים לא הצליחו להוציא. הבקעתי, בישלתי והייתי דומיננטי, ולחיים לוי ויאיר אזולאי יש חלק גדול בזה, ואני מודה להם.

“עידן שריקי אמר לי שאני השחקן האהוב ביותר על האוהדים ביחד עם לישי ביטון, שנחשב לסמל הגדול של המועדון. לא הצלחתי לעכל את זה ולהאמין לו, זה כבוד גדול בשבילי, זה נתן לי דרייב אדיר.

"העונה התחילה טוב, היה כיף. בניגוד לעונה שעברה, שהיינו קבוצה עם מלא שמות נוצצים, אך ללא חיבור ממשי, העונה השחקנים שהגיעו לקבוצה התאימו לי יותר, צעירים רעבים שאני יכול לכוון אותם. העונה יש באשדוד קבוצה ולא אוסף של שמות. ואפילו אני ושריקי, שאנחנו שחקנים ותיקים ועברנו דבר או שניים בכדורגל, ידענו למצוא את עצמנו בתוך קבוצה ולהרגיש חלק מקבוצה. הקבוצה נבנתה נכון העונה ומגיע על כך המון קרדיט לחיים לוי ויאיר אזולאי. לא סתם כל הליגה מדברת על הפועל אשדוד ואיך שהיא משחקת, קבוצה לוחמת עם חדר הלבשה פנטסטי, שחקנים עם אופי שאפשר לצאת איתם למלחמה. וזה מתחיל החל מהדברים הקטנים ומהנשמות הטובות שיש במועדון הזה, האנשים שדואגים שלא יחסר כלום, יניב יעקב, אייל ביטון, מירב עייש ועוד וכמובן האוהדים שהם פנאטים ומחויבים לקבוצה בצורה בלתי רגילה”.

אם כך, למה דווקא עכשיו עזבת את הקבוצה? האוהדים מאוד מאוכזבים מהעזיבה שלך.

“לצערי, החלטנו שאני לא אמשיך כי הנסיעות הקשו עליי מאוד. אני גר בירושלים, וכמעט בכל יום הגעתי למצב של לנסוע לאימונים ולמשחקים הלוך-חזור, להגיע למצב של כמה שעות על הכביש ולהגיע בשעות לא שעות הביתה. זה פגע לי בחיים הפרטיים. אני בגיל שאני מאוד חושב על הדברים האלה, הילדים והמשפחה זה הדבר שהכי חשוב לי בעולם, והגעתי למצב שאני לא רואה את הילדים שלי כל היום או שהם בבית הספר או שאני רואה אותם ישנים במיטה. ברגע שהגיע האופציה לשחק בירושלים, לאחר המון מחשבות ודילמות ביקשתי להשתחרר. בנוסף, אני חוזר לשחק ביחד עם אחי הקטן אביתר. מאז שאנחנו קטנים אנחנו כל הזמן רבים וצוחקים, וכעת נחזור לעשות את זה ולריב כמו פעם בירושלים (צוחק)”.

“הקהל הכי פנאטי בליגה”. צילום מדיה אדומים אשדוד

איך אתה מסכם את התקופה בהפועל אדומים אשדוד?

“זו תקופה שמתחלקת לשניים. בעונה שעברה זכיתי לשחק עם המון חברים וקולגות ששיחקו איתי ברמות הגבוהות. היה לנו כיף להיזכר בהמון רגעים מהעבר. שיחקתי תחת גילי לנדאו, שהוא שם בכדורגל הישראלי, וכמובן שזה כיף לשחק ולהתאמן עם שחקנים מהרמה הגבוהה עם שמות גדולים.

"יחד עם זאת, אי אפשר להגדיר את העונה שעברה כהצלחה, כיוונו ליותר, אך אני חושב שהסיום שלה היה טוב בסך הכול. בעונה הנוכחית הייתה בנייה טובה עם חדר הלבשה למופת, מאמן שעובד על משמעת והמנהל המקצועי יאיר אזולאי, שעוטף את הכול עם טוב לב, יושר וכנות. בעונה הזאת הרגשתי מאוד קרוב לאוהדים. בכל אימון הרגשתי שאני חייב לשמח אותם ולעבוד קשה ולהיכנס לכושר טוב יותר כדי להסב להם את האושר שכל כך מגיע להם. בכל פעם שאזכר בשלושת החודשים הראשונים של העונה הזאת, יעלה לי חיוך על הפנים”.

יש מישהו שנקשרת אליו במיוחד בתקופה באשדוד?

“חד משמעית עידן שריקי. הבטחנו אחד לשני שלמרות שאני עוזב נישאר חברים לכל החיים. בן אדם שכולו לב ושחקן ענק. שריקי מקריב המון לטובת הקבוצה, ברגע שהגיע משה בן לולו, שריקי הסכים לזוז שמאלה ולא להיות ה'גו טו גאי' של הקבוצה וחלוץ המטרה שלה, כי הוא הרגיש שבן לולו נמצא בכושר טוב ממנו. שריקי יכול לעשות דברים גם מהצד, ובקרוב אני מאמין שהוא יחזור לכבוש כמו שהוא יודע”.

שריקי חוגג את השער. צילום: אבישי אפטקר.

שריקי. צילום: אבישי אפטקר.

האם קשה לך עם העזיבה? האם אתה שמח?

“שמחה מהולה בעצב. מצד אחד, קשה לי מאוד לעזוב את חיים לוי, יאיר אזולאי, עידן שריקי, חדר הלבשה ובעיקר את האוהדים המדהימים. אבל מהצד השני, אני שמח שיהיה לי עוד זמן עם המשפחה”.

מה הכי אהבת בתקופה שלך בהפועל?

“הכי אהבתי את החיבור של הקהל למועדון. בכל פעם שמישהו היה חולה ולא הגיע לאימון, ישר הוא קיבל טלפונים מהאוהדים שעוטפים אותנו באהבה וחום ללא הפסקה. הקהל של הפועל אשדוד הוא הקהל הכי פנאטי בליגה. מחמם את הלב לראות את זה, והלוואי שהמועדון יגיע למקומות הכי גבוהים כי מגיע לקהל הזה”.

איך התרשמת מהעיר אשדוד?

“האמת שלא כל כך הסתובבתי באשדוד, אבל זאת ההזדמנות לחזק את כל התושבים שחווים את האזעקות”.

תפסה אותך אזעקה באשדוד?

“לפני כמה חודשים הייתי בברית של הבן של יאיר אזולאי, ותפסה אותנו שם אזעקה, אז כן, זכיתי לחוות מה שהאשדודים חווים”.

האם תישאר בקשר עם האנשים מהקבוצה?

“ברור, זו לא שאלה אפילו. הכרתי פה חברים לכל החיים, וזה הדדי גם מבחינתם”.

לפני כמה חודשים אמרת שאם לא תחזור לקבוצת נעוריך בית”ר ירושלים, אז תפרוש בהפועל אשדוד. מה השתנה מאז?

“מחילה שזה לא קרה, אבל אי אפשר לדעת כלום, הדלת פתוחה ומי יודע, אולי עוד אחזור, אולי בליגה לאומית ואפילו בליגת העל, שאני מאחל להפועל להגיע לשם בעזרת השם”.

ספר לי על הפרויקט החדש שלך באימון כדורגל.

“אני שותף באקדמיה לכדורגל של מצוינות בספורט ביחד עם ליאור זדה, אופיר קריאף, שחקנה של בית”ר ירושלים, ועוד רבים וטובים. אנחנו מספקים לשחקנים פעילים בקבוצות בגילאים 10 עד 17 חיזוק ולימוד יסודות, מעין שיעורים פרטיים בכדורגל. אנחנו עובדים איתם על כל הפרמטרים. זה פרויקט מאוד מושקע שבנוי בצורה אירופאית. הרעיון הועתק מאירופה ונועד לשפר שחקני כדורגל, לתת להם את הטיפים הנכונים, להכווין אותם”.

בריאיון שעשית לפני כמה חודשים סיפרת על הגמילה שלך מהימורים ואף הבטחת שתעזור לכל בן אדם שירצה להיגמל מהתמכרות להימורים.

“בכמה החודשים האחרונים הכנסתי ארבעה אנשים לגמילה מהימורים. לפני יומיים קיבלתי טלפון נוסף מבן אדם שביקש שאדבר עם הבן שלו שמכור להימורים ואנסה לעזור לו. זה מצווה. כולי תקווה שאנשים יילחמו במחלת ההימורים ושאני אשמש כמודל לחיקוי עבורם. אני קורא לכל מי שרק רוצה וצריך עזרה, אני אעזור לו בשמחה, זו שליחות מאלוקים בשבילי”.

עם יד על הלב, אתה עדיין מאמין שתחזור לקבוצת נעוריך בית”ר ירושלים בעתיד, כמו שאתה חולם?

“מבחינה מציאותית אני לא חושב שזה יקרה כי אמרו לי לא כבר כמה פעמים, אך אני תמיד מאמין. אני יודע שיש אלוקים בשמיים ושאם הוא רוצה שזה יקרה — זה יקרה. אני מאמין בו בלב שלם ויודע שהכול לטובה”.

איך הדוד שלך, שחקן העבר הגדול אורי מלמיליאן, הגיב על המעבר שלך לנורדיה ירושלים?

“אורי שותף לכל מהלך, גם בקריירה וגם בחיים האישיים שלי. הוא בירך אותי, איחל בהצלחה ושמח שאהיה בידיים של מומי דהן, שהוא בית”רי בנשמה, כיום הוא חבר ועד בנורדיה”.

בסיבוב השני אתה תגיע עם קבוצתך החדשה נורדיה למגרש הסינטטי באשדוד ותפגוש את הפועל אדומים אשדוד. תאר לי מה הולך להיות שם.

“אני הולך לחבק את כולם ולשמוח מאוד שאני רואה אותם. נכנס לחדר הלבשה, מתלבש ומתרגש טיפה יותר מהרגיל כי זה מקום שאני מאוד אוהב. מגיע למגרש ומקווה שהאוהדים יקבלו אותי בחום ואהבה. ומהרגע שהשופט שורק אני אעשה הטוב ביותר מבחינתי למען הקבוצה שלי ולמען תכלית החיים שלי, שזה כדורגל”.

אף על פי שלא שיחקת במשך זמן רב בקבוצה, הרבה מהאוהדים האדומים מאמינים כי אתה אחד מהשחקנים הטובים ששיחקו בהיסטוריה של המועדון. מה יש לך להגיד על זה?

“קודם כול אני חייב להודות לאוהדים. אם ישאלו אותי אני לעולם לא אגיד שאני נכלל ברשימה הזאת, לעידן שריקי יש מקום שם, הוא לפניי בהמון צעדים, ועוד המון שחקנים, כמו אלון חזן בין השאר, שראיתי בערב הוותיקים שנערך בתחילת השנה. זה מחמיא מאוד, אך אשאר צנוע ואגיד שאני לא מסכים.”

מי לדעתך תעלה ליגה העונה?

“מסתמן שהפועל מרמורק והפועל כפר שלם ירוצו הכי חזק לעלייה, אולי הפועל אדומים אשדוד עם חיזוק נכון ואולי אני ונורדיה נוכל עם ריצה טובה להפעיל לחץ על קבוצות הצמרת. מה שיפה בליגה העונה שאף קבוצה לא בורחת”.

בפעם הקודמת אמרת שהתכניות שלך לעתיד הן לפרוש בבית”ר ירושלים או הפועל אשדוד. זה לא קרה בינתיים. אז אשאל את אותה שאלה כיום: מה התכניות שלך לעתיד?

“התכניות שלי לעתיד זה ליהנות מהכדורגל ומהמשפחה ולהתפלל לאלוקים שהכול יהיה טוב, הכול בידי שמיים”.

האם תגיע לדרבי האשדודי בינואר?

“אני אעשה הכול כדי להגיע לדרבי, זו לא שאלה בכלל. אני אחזיק אצבעות תמיד להפועל אשדוד. אני מאחל את כל הטוב שבעולם למועדון הזה כי מגיע לו להגיע הכי גבוה.

עם המאמן חיים לוי. צילום מדיה אדומים אשדוד

"הדרבי הוא אחד הדברים שבגללו אני מאוד מתבאס לעזוב את הפועל אדומים אשדוד. חלמתי להגיע ולשחק בדרבי. שריקי דיבר איתי כל הזמן על הדרבי ועל הטירוף שמסביבו, שזה יזכיר לי את הימים של פעם, ואני מאוד עצוב ומאוכזב שאני לא אשחק במשחק הזה. אבל אני אגיע למשחק, אשב ביציע, אעודד ואחזיק אצבעות להפועל אשדוד”. 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר