עמרי קושמרו. צילום: משה דהן

“המטרה: לקחת כל תואר אפשרי”

עמרי קושמרו, אחד השחקנים המובילים בהפועל אשדוד בכדוריד וכמובן הבן של עופר קושמרו, מדבר על פתיחת העונה הנהדרת של הקבוצה האשדודית, אלופת המדינה

פורסם בתאריך: 21.11.19 19:56

     

עמרי קושמרו הוא בחור צעיר, רק בן 24, מקשר בהפועל אשדוד ונבחרת ישראל. עמרי החל לשחק כדוריד בהפועל אשדוד כבר מגיל 11, והוא מתפאר בתואר “הבן של” הנשמה של המועדון, האיש והאגדה עופר קושמרו.
בריאיון מיוחד ל”כאן דרום” הוא מספר על שאיפותיו, על איך זה להיות “הבן של” וכמובן על פתיחת העונה הנהדרת של הקבוצה.

עמרי, אתם מוליכים את טבלת הליגה ובצדק, מחזיקים במאזן מושלם של שבעה ניצחונות בשבעה משחקים, פתיחת עונה מטורפת. מה לדעתך גורם לכל זה?

“כרגע אני חושב שהגורם הראשי הוא רמת האימונים הגבוהה, הרצינות, ההכנות לכל משחק לגופו. במשך שבוע שלם אנחנו מתכוננים לקבוצה אחת ולא חושבים על המשחק שאחר כך, לא מזלזלים באף קבוצה כי הליגה מאוד קשה. לדעתי, למרות המאזן המושלם והניצחונות, אנחנו עדיין רחוק מאוד מלהיות מרוצים מאיך שהקבוצה נראית. אנחנו לא מציגים את היכולת הכי טובה שלנו, אבל זה לגיטימי לפתיחת עונה. זה טוב שאנחנו עדיין לא משחקים את הכדוריד הכי טוב שלנו ועדיין מנצחים”.

איך שומרים על היכולת הזאת גם בפליאוף שזה המאני טיים של העונה?

“מבחינה קבוצתית, זה להעלות את הרמה בכל אימון. שומרים על חדר הלבשה בריא וחזק, על אווירה טובה וגיבוש אחרי האימון ומבינים שתמיד אפשר להשתפר. כל אחד והעבודה שלו מבחינה גופנית. והתקווה שלי היא שנגיע בשיא שלנו לחודש מרץ, לפליאוף”.

מה המטרה של הפועל אשדוד העונה?

“המטרה היא לקחת כל תואר אפשרי”.

עם יד על הלב, אתה מאמין שתזכו באליפות שנייה ברציפות?

“אני מאמין שנירק דם כדי לקחת אליפות נוספת, אנחנו בהחלט מסוגלים לעשות את זה”.

נחזור רגע לעונה שעברה. איך הייתה ההרגשה לזכות באליפות היסטורית? האם האמנת בתחילת העונה שתעשו את זה כנגד כל הסיכויים?

“מסכים שאף אחד לא האמין שניקח את האליפות כי מכבי ראשון לציון העמידו קבוצה עם התקציב הכי גבוה שהיה אי פעם בכדוריד הישראלי. בתחילת העונה לא האמנתי שנעשה את זה, אבל מאימון לאימון ראיתי את המחויבות והרצון וכמה שזה בער בכל השחקנים מבפנים. וכשראיתי את המחויבות הזאת משחקנים ותיקים כמו יותם טל ודור קלדרון ועד ילד שעלה מהנוער, האמנתי שאנחנו יכולים לנצח כל קבוצה והרגשתי שאנחנו ניקח את האליפות”.

מי לדעתך המתחרה החזקה ביותר נגדכם על התואר העונה?

“שיחקנו כבר נגד כל הליגה העונה, ואני יכול להגיד לך שאין משחק שלא התקשינו בו. לא שיחקנו כדוריד מדהים וניצחנו את כל שבעת המשחקים נטו בגלל רצון ולא בגלל כדוריד יפה ונכון”.

השוער שלכם סטויקוביץ’ מצטיין ממשחק למשחק וממשיך להציג יכולת אדירה עוד מהעונה שעברה.

“קודם כול, בתור בן אדם סטויקוביץ’ הוא אחד האנשים הכי טובים וחיוביים שפגשתי, גם במגרש וגם מחוץ למגרש. מבחינת יכולת, הוא מקצוען לכל דבר ועוזר גם לשחקנים. אתה מרגיש דמות באימון ובמשחק, מאמן נוסף על המגרש”.

כזכור, אתם הודחתם מהמפעל האירופי שבו שיחקתם. למה לדעתך מה שעובד לכם בליגה לא עבד באירופה?

“אני לא חושב שהגענו מספיק מוכנים למשחקים, לא עשינו הרבה משחקי אימון בתחילת העונה בגלל פציעות ואימוני נבחרת, ואני חושב שיש לנו שחקנים טובים, אך הגענו למשחקים באירופה כשעדיין לא התחברנו, עדיין לא היינו מתואמים מספיק. בנוסף, עניין הביתיות השפיע, שני המשחקים שוחקו בצ’כיה. אני חושב שאם אחד מהמשחקים היה בבית שלנו, אז התוצאה הייתה שונה”.

איך זה להיות הבן של עופר קושמרו?

עופר קושמרו ורעייתו מימי צילום משה דהן

“קשה ומעצבן לפעמים להיות הבן של, אבל גם גאווה גדולה. מגיל 11, כשהתחלתי לשחק ורציתי נעלי כדוריד, אבא אמר לי, קודם תעבוד קשה ואז תקבל, ועד היום זה ככה. הוא מקשה עליי בכל דבר שהוא יכול, זורק אותי למים העמוקים ונותן לי להתמודד לבד, וזה אך ורק כי הוא רוצה בטובתי”.

מה השאיפה שלך לעתיד?

“השאיפה שלי היא להגיע לרמות הגבוהות ביותר, אולי אפילו בסוף העונה אקבל הצעה. אני עובד על זה קשה. אני שמח לראות את אדיר כהן ששיחק אצלנו בעונה שעברה, אשדודי צעיר, מככב כיום באחת הקבוצות הטובות בשווייץ”.

אבא עופר ישחרר אותך?

“כמובן שאבא שלי יתמוך אם אקבל הצעה טובה מאירופה, ולא רק בי. הוא תומך מאוד בכך שכל שחקן יתקדם לאירופה ואף מכניס לכל חוזה של שחקן סעיף שחרור לאירופה”.

איך זה להתאמן תחת המאמן אולג בוטנקו?

“אין אנשים כמו אולג. יחד עם זאת, לא קל להתאמן תחתיו כי יש לו דרישות מאוד ברורות, השחקנים צריכים להתאים את עצמם אליו, הוא כופה עליך את השיטה שלו. בהתחלה אתה מתבאס, אבל בסוף מבין שהכול לטובתך.

הוא מסביר כל דבר ועוזר ותומך תמיד שצריך. השיטה שלו עבדה בשנה שעברה והוכיחה את עצמה. אם נעבוד לפי השיטה שלו, נצליח. לא קל להתאמן תחתיו, ולכן הוא מאמן כל כך איכותי, אם קל לך, אתה לא מתקדם”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר