קרית הספורט אשדוד. תכנון והדמייה באדיבות אפי כוינה

“קריית הספורט תעלה כ-800 מיליון שקלים”

ברשות הספורט העירונית מתרגשים לנוכח אישור העלייה לשטח, אבל מה שעלול לתקוע את הסיפור הוא פסק הדין מהשבוע שביטל, שוב, את תכנית רובע פארק לכיש

פורסם בתאריך: 14.11.19 19:18

     

כבר בתחילת שנת 2020 יעלו ויבואו הטרקטורים שיחלו בהקמת מגרשי האימונים בקריית הספורט החדשה של אשדוד. כך מסרו השבוע ברשות הספורט העירונית.

משה בוטרשוילי, המשנה לראש העיר ויו״ר רשות הספורט: “סנונית ראשונה של קריית הספורט העתידית שתהפוך לאחת מקריות הספורט המתקדמות בישראל אם לא המתקדמת שבהן”.

מנכ”ל רשות הספורט יורם אסרף, מתי להערכתך תושלם בנייתה של קריית הספורט?

“אני מאמין שכל קריית הספורט תהיה בנויה תוך ארבע-ארבע וחצי שנים. אך יש אבני דרך. אנחנו מתחילים עם מגרשי האימונים שיחליפו את מגרשי האימונים, שפעילים כיום ליד המכללה ומכבי האש. במגרשי האימונים החדשים

תיעשה פעילות גם תוך כדי המשך בניית שאר המתקנים בקריית הספורט.

"אני מאמין שאם נעמוד בלוח הזמנים, נעלה על הקרקע בינואר 2020, נסיים את משטחי הדשא של מגרשי האימונים בחצי שנה ואת הטריבונות וחדרי ההלבשה בעוד שלושה—ארבעה חודשים לאחר מכן.

“השלב הבא לאחר מגרשי האימונים יהיה בניית האצטדיון, שיכלול 16 אלף מקומות עם אופציה נוספת להגדלה של 4,000 מקומות נוספים. השלב השלישי מתוכנן להיות בניית הארנה, אולם רב תכליתי שיכלול 5,000 מקומות וישמש לענפי ספורט שונים, כדורסל, כדוריד, כדורעף. הוא יהיה בערך בגודל האולם בחולון, עם תצורת מבנה קצת שונה. אולי תהיה גם בריכה אולימפית בקריית הספורט, אך כרגע זה עדיין לא סופי כי זה תלוי בסדר גודל התקציבים שנקבל. אם זה אכן יקרה, היא תיבנה בשלב האחרון”.

קרית הספורט אשדוד. תכנון והדמייה באדיבות אפי כוינה

פרויקט כזה בטח עולה המון כסף.

“יש כמה אלמנטים שצריך להכיר. העירייה זה לא הגוף המממן היחידי, אנחנו נקבל מקרן המתקנים כמה עשרות מיליונים, ממפעל הפיס כמה עשרות מיליונים, נקבל פיצוי בגין פינוי האצטדיון הישן ועוד כל מיני אלמנטים שיכולים לסייע לנו. אני מניח שבניית כל קריית הספורט תעלה בסדר גודל של כ—700-800 מיליון שקל. חלק גדול מהסכום הזה נקבל ממקורות ממשלתיים, ואנחנו פועלים כדי לגייס כספים נוספים כדי שהמעמסה על העיר תהיה כמה שפחות גדולה, מנסים לגייס ספונסרים, תרומות ועוד”.

אסרף הוסיף: “אני חושב שקריית הספורט היא רק חלק מהפיתוח של הספורט בעיר, חלק חשוב ומרכזי מאוד. בשנת 2020 ייבנו ארבעה אולמות ספורט בבתי ספר ברחבי העיר, ואנחנו גם מאוד רוצים לבנות בריכה נוספת. מתקני הספורט בעיר הולכים ומשתדרגים ונבנים, וזה בזכות החזון של ראש העיר ד”ר יחיאל לסרי, שרואה בעיניו את הספורט כחלק ממהלך של לשמור על תושב בריא, תושב שעוסק בפעילות ספורטיבית. גם ראש העיר בעצמו משתתף בפעילויות ספורטיביות, רץ הרבה. יש לנו ראש עיר שהוא גם רופא, גם ספורטאי וגם ראש עיר מצוין”.

יחיאל לסרי ויורם אסרף צילום פייסבוק עירוני אשדוד

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר