שי מאור. צילום מוטי קדוש

“הקרבתי את עצמי למען המערכת”

שי מאור, המאמן המתפטר של עירוני אשדוד, מסביר מדוע החליט לקום וללכת

פורסם בתאריך: 30.10.19 19:58

     

שי מאור היה האליל של אוהדי עירוני אשדוד והנכס הגדול ביותר שלה. כולם התפלאו שהמאמן קבלן העליות הצליח לשכנע שחקנים ברמה של תומר בן חיים ועידן חג’ג’ לרדת ביחד איתו לליגה ב’, הוא העלה את עירוני אשדוד לליגה א’, אך העונה הדברים לא הסתדרו.

מיד לאחר התבוסה לכפר קאסם 0:3 הוא נכנס לחדר ההלבשה והודיע לשחקני הקבוצה כי החליט לשים את המפתחות ולהתפטר מעירוני אשדוד.

“עשיתי תקופה יפה בעירוני”, הוא סיפר והוסיף, “עלינו ליגה, התחברתי מאוד לקהל ולמקום”.

אז מה גרם לך לעזוב את המועדון?

“התחלנו את העונה עם מגבלות תקציביות, ההנהלה הציבה מטרה — להישאר בליגה. לי הייתה בעייתיות עם זה עוד מתחילת שנה, ואולי בדיעבד אני מצטער שלא עשיתי את הצעד הזה עוד מתחילת העונה. להתמודד על הישארות בליגה זה לא אני. עברתי עם עצמי תקופה לא טובה שגרמה לי להרגיש לא אני, להגיע הביתה אחרי תצוגות רעות ולשבת בבאסה בשולחן הקידוש של שישי בערב.

“ידעתי לקראת מה אני הולך, גם בנצחונות לא עפתי על היכולת של הקבוצה ואמרתי את אותו הדבר, שרק חיזוק משמעותי של כמה שחקנים יעזור. האמנתי עם הזמן שדברים ישתפרו ונוכל להתחזק, אך לצערי זה לא קרה, אמרתי לאורך כל הדרך שבסגל הזה יהיה לנו קשה. ליגה א’ דרום היא ליגה מאוד קשה העונה.

“החלטתי לזעזע את המערכת ולהתפטר. אפשר להגיד שהקרבתי את עצמי למען המערכת והמועדון הזה. מעבר לכך שלאחר שעזבתי המשכורת שלי פינתה תקציב למועדון. אני מאמין שבהנהלה יפנימו שברגע שהלך המאמן מיוזמתו, צריך להתחזק כי בצורה הזאת זה יהיה להם מאוד קשה.

“עירוני אשדוד היא קבוצת אוהדים, הקהל הוא הבעלים של הקבוצה, הוא קונה מניות ממיטב כספו והוא רוצה שינוי. כולם רואים שהקבוצה צריכה תוספות במספר עמדות. הקרבתי המון, אנשים לא יודעים אפילו כמה, לא רק בהיבט הכספי, אני מחובר למועדון. ההתפטרות שלי היא אך ורק כי פעלתי מהבטן ומהרגש, החלטתי לוותר על מקום העבודה שלי כדי לזעזע את המערכת, מקווה שזה יעזור לעירוני בעתיד”.

פתחתם את העונה בצורה רעה מאוד. מה לדעתך גרם לזה?

“לדעתי, הסיבה היא אך ורק איכות הסגל. כמו שאמרתי כבר בפגרה, כשדרשתי חיזוק, הסגל הזה הוא סגל לא רע, אך לא מספיק טוב לליגה א’, בטח לא ליגה א’ החזקה שיש העונה. בנוסף, הבלם עמרי כהן היה פצוע, כמה שחקנים היו חסרים, והיו מספר עמדות שלא חיזקנו, עמדות חשובות כמו קשר אחורי, מגן ימני וחלוץ. עשינו 7 נקודות מ-21 מתחילת העונה, שזה לא כל כך גרוע כי יש קבוצות עם תקציב גדול יותר שעשו פחות נקודות. מעבר לצבירת הנקודות החלשה, מבחינת הנראות, היינו צריכים להיראות טוב יותר”.

איך מערכת היחסים שלך עם ההנהלה של עירוני?

“בסך הכול טובה. הייתה לי מערכת יחסים טובה עם מנכ”ל הקבוצה יוסי שובל. יו”ר המועדון טל אספורמס פחות היה מעורב בקבוצה הבוגרת, אלא בעיקר בקבוצת הנוער”.

איך הם קיבלו את הודעת ההתפטרות שלך? האם נלחמו עליך?

“היו כאלה שנלחמו יותר והיו כאלה שנלחמו פחות. יש דברים ששומרים אותם בתוך הבטן”.

האם אתה מתבאס שלא נשארת במועדון? שתפספס את המשחק מול סכנין בגביע המדינה, תפספס את הדרבי הגדול?

“ברור שאני מתבאס, קמתי בבוקר לא כל כך מבין ומאמין. בחיים מקבלים החלטות קשות, קשה לחשוב שאני לא אנהל את המשחק הקרוב מול סכנין, ברור שאני מתבאס שאני לא נמצא במועדון כזה גדול, עשיתי הקרבה”.

מה התכניות שלך לעתיד? יש שמועות שאתה בדרך למכבי יבנה.

“היה דיבור עם יבנה, אך אין שום סיכום כרגע. המטרה היא לחזור כמה שיותר מהר לאמן. אני עובד במשך 15 שנים באופן רצוף, אוהב וחי את המגרש. ברגע שאקבל הצעה במקום שמתאים לי, עם שאיפות ותקציב שמתאימים לי, אחזור לאמן”.

מה יהיה להערכתך בהמשך העונה בעירוני אשדוד?

“אם יחזקו את הקבוצה בשלוש—ארבע עמדות, אני מאמין שעירוני תהיה במרכז הטבלה ואולי אף תוכל לחלום על הפלייאוף העליון. אך אם לא יתחזקו, אני מאמין שעירוני תתמודד נגד הירידה עד סוף העונה”.

ובגביע המדינה מול סכנין מה תהיה התוצאה?

“לגביע חוקים משלו, הכול אפשרי. הקהל של עירוני יגרום לאווירה טובה, אני רוצה ומאמין שעירוני תפתיע ותעבור שלב. אני מאוד אוהב ומחובר לקהל ורוצה שיצליחו, הם תמיד יהיו בלב שלי.

"הכול אפשרי בגביע, אך זה לא מסמל דרך של ליגה. השמיכה חייבת להיות ארוכה ולא קצרה בליגה. עירוני חייבת להתחזק, הסגל קצר ולא מספיק איכותי”.

מי תעלה לדעתך ליגה?

“לדעתי ארבע הקבוצות שיתמודדו עד הסוף הן כפר שלם, מרמורק, נורדיה ירושלים והפועל אדומים אשדוד, כשמכבי יפו עם המסורת והקהל יצליחו בסופו של דבר להשתחל למקום החמישי בפלייאוף העליון”.

חיזוק לעירוני אשדוד

במהלך השבוע, לאחר התפטרותו בטריקת דלת של שי מאור, הנהלת המועדון הודיעה על הצטרפותם של שני שחקנים לסגל: נזאר אבו קטיפאן, שסיכם את תנאיו וצפוי לחתום על חוזה במועדון, וכך גם נתנאל מוריס.
כששאלנו את שי מאור לגבי החיזוק שעירוני עשתה לאחר עזיבתו, הוא הגיב: “אלה לא שני שחקנים שוברי שוויון, זה לא מה שישנה את העונה של עירוני אשדוד”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר