רוני אוואט. צילום אורי קריספין

כל ההתחלות

ראש השנה הוא חג של התחלות חדשות, אז לכבוד החג אספנו ספורטאים מוכרים מענפים שונים שיספרו לנו על התחלתם בספורט, ממש מהגילים הצעירים, כל אחד וההתחלה שלו

פורסם בתאריך: 26.9.19 16:24

     

עידן שריקי, 37

כדורגלן בהפועל אדומים אשדוד

איך התחיל בספורט? “שיחקתי כבר בכיתה א’ כדורגל בשכונה ואהבתי מאוד. בגיל 10 אבא שלי רשם אותי לילדים בעירוני אשדוד. זה לא היה פשוט לשלב עם הלימודים, אבל לא ויתרתי ותמיד הגעתי לכל אימון ומשחק. לאט לאט ראיתי שאפשר לעשות מזה קריירה, אבל באמת לא חלמתי שתהיה קריירה כזאת. המסר שלי לילדים, מסר שאני אומר אותו תמיד גם בבית הספר לכדורגל של האדומים שאני ויאיר (אזולאי) מנהלים: תמיד תחלום ותגשים את הכול עם עבודה וכישרון”.

עידן שריקי. צילום אבישי אפטקר

אוהד עטיה, 21

כדורגלן בהפועל אשקלון

איך התחיל בספורט? “הכול התחיל בזכות אבא שלי שהיה משחק בהפועל אשקלון. גדלתי בבית של כדורגל. אני ואחי ראינו את אבא שלי ורצינו ללכת בעקבותיו ולשחק כדורגל בהפועל אשקלון. מגיל קטן תמיד שיחקתי כדורגל בשכונה ואהבתי את זה מאוד. בגיל 12 אבא שלי רשם אותי להפועל אשקלון,.כשהתחלתי לשחק רציתי להיות חלוץ ולהבקיע גולים, אבל במשחק הראשון היה חסר לקבוצה בלם, והמאמן שהיה לי אז, סילבן, ביקש שאשחק כבלם. באותה עונה ראשונה שלי ככדורגלן בילדים המשכתי לשחק כבלם ואף זכיתי בשחקן המצטיין. מאז ועד היום אני בלם”.

אוהד עטיה. צילום הפועל אשקלון

עודד ברנדוויון, 31

כדורסלן במכבי אשדוד

איך התחיל בספורט? “מגיל 7, כשהתחלתי לשחק, התאהבתי במשחק. כל רגע פנוי שלי הקדשתי לו. עם הזמן נכנסה יותר ויותר מקצוענות ומשמעת, והכול נהיה מאוד מקצועי: תזונה, שינה, אימונים אישיים, אימוני כוח. המוטו שלי הוא לעבוד קשה ותמיד לדחוף את עצמך להשתפר. כל שחקן צעיר ששואף גבוה צריך לשים לעצמו את המשמעת העצמית הזאת כדי לממש את הפוטנציאל. בהזדמנות זו רוצה לאחל לכל תושבי אשדוד חג שמח ושנה טובה ולהזמין את כולם למשחקים שלנו. אנחנו צריכים אתכם איתנו!”

עודד ברנדווין. צילום: מכבי אשדוד

יעקב פיזנברג, 20

סייף מאשקלון, מהבכירים בארץ

איך התחיל בספורט? “התחלתי לסייף בגיל 7. המורה שלי בבית הספר היסודי, בוריס ווינר, שהוא גם המאמן הראשי במועדון הציע לי להצטרף לסיף. מיד שהגעתי התאהבתי בספורט הזה. בתחרות הראשונה (חודשיים מאז שהתחלתי) זכיתי במקום השני, זאת הייתה הפתעה ושמחה גדולה, אך מאז במשך כל שנה הפסדתי בכל תחרות אפשרית. למרות כל ההפסדים האלו, לא נשברתי והמשכתי באמונה עצמית מאוד חזקה. התחלתי להתאמן כבר בכיתה ה’ מאוד חזק, חמש פעמים בשבוע, ארבע שעות ביום, בזמן שכל הילדים מסביבי שיחקו כדורגל ומשחקי מחשב. אני רוצה לאחל לכולם שנה טובה ומתוקה, אסור אף פעם להישבר מקשיים, אלא להמשיך הלאה. תאמינו בעצמכם והכול יהיה הכי טוב שאפשר!”

יעקב פיזנברג. צילום עדי תשובה

דודו שמריז, 28

כדורסלן באליצור “איתו” אשקלון

איך התחיל בספורט? “האמת שהתחלתי בכלל בכדורגל בעקבות סבא ואבא שלי שהיו קשורים להפועל אשקלון, אך בשל הקושי לשמור את השבת לא יכולתי להגיע למשחקים, אז אימא שלי רשמה אותי לכדורסל. כבר באימון הראשון הבנתי שאני אוהב ומחובר למשחק הזה ולא עזבתי אותו לשנייה מאז.
"כיף להסתכל על הימים האלה שהכול היה תמים וראשוני ולראות שנמצאת מאחוריי כבר קריירה של 11 שנים בתור מקצוען.
"אני חושב שכל הילדים שאוהבים ורוצים להשיג קריירה ספורטיבית צריכים קודם כול לחלום ולצרף לזה עבודה קשה, ותיתנו לתוצאות להפתיע אתכם. חג שמח לכולם".

דוד שמריז. צילום גלעד חזן

ברוך דגו, 37

מאמן/ שחקן בבית”ר גן יבנה, עוזר מאמן במכבי שעריים ופרשן ליגת העל לנוער בערוץ הספורט

איך התחיל בספורט? “התחלתי לשחק כדורגל מקצועני בגיל 12 וחצי בערך. עוד ששיחקתי בשכונה, מאמן בשם רפי אלבז, שהיה מסתובב בשכונות ומחפש שחקנים, פנה אליי ולעוד חבר ושאל אם נרצה לבוא להיבחן לקבוצת נערים ג’ של עירוני אשדוד. התקבלתי והודיעו לי שרוצים לעשות לי כרטיס שחקן, ביקשו תמונות פספורט ותעודת זהות. תמיד זה היה חלום הילדות שלי מגיל קטן, תמיד שאפתי ועשיתי הכול כדי להיות שחקן מקצוען, למרות שלא היו לי את כל האפשרויות כמו ילדים אחרים שההורים יכלו לקחת אותם לאימונים ולעשות הרבה בשבילם כדי שיקבלו את כל העזרה והתמיכה.
"כילד, חלמתי כל הזמן שיבואו ויגלו אותי בשכונה, ולשמחתי הרבה, אלוקים הגשים לי את החלום הזה ושלח לי את המלאך רפי אלבז, ואני כל חיי אודה לו שהוא בא וגילה אותי, ובזכותו התחלתי לשחק כדורגל. בכל פעם שיוצא לי להרצות בפני ילדים ונערים אני אומר להם: תחלמו, תאמינו, תמיד תתאמנו, תרצו ותהיו רעבים לחדד ולשפר את המיומנויות שלכם. תמיד להיות צנועים ולדעת לקבל גם ביקורת בונה שצריך. עם התמדה, נחישות, רצון ורעב בסופו של דבר החלומות מתגשמים, בכל דבר וכל תחום, לא רק בכדורגל".

ברוך דגו. צילום מוטי קדוש

מני יאסו, 35

מנהל את מועדון הכדורגל מכבי אשקלון

איך התחיל בספורט? “התחלתי לשחק כדורגל בגיל 9 בקבוצת הפועל בני לכיש. הייתי מתגורר במושב נהורה. לאחר שעברתי לגור באשקלון שיחקתי בקבוצות מחלקות הנוער השונות, הפועל ומכבי אשקלון, ולאחר מכן גם במדי מכבי יבנה. לאחר השירות הצבאי שלי התחלתי לשחק בהפועל כפר שלם, שם למעשה נכנסתי לתחום האימון וההדרכה, דבר שאני עושה עד היום — מתעסק בפן המקצועי, ניהולי, הדרכתי. דבר שאני רואה בו ערך עליון. גם שהייתי משחק בקבוצות הנוער והילדים, המאמנים דחפו אותי להיות מצוין לא רק בכדורגל אלא גם בלימודים, שזה דבר שמלווה אותי עד היום. אני משתדל להעביר את המסר הזה כיום לכל שחקן ושחקן.
"אימנתי בכמה מקומות, ביניהם במחלקת הנוער הטובה בארץ, מכבי תל אביב. אני משמש כיום כחבר בהתאחדות לכדורגל ממרכז מכבי. אין שום דבר שיכול למנוע ממך להשיג את מה שאתה רוצה להשיג, שתהיה שנה מבורכת וספורטיבית לכולם!"

לישי ביטון, 28

כדורגלן וקפטן בהפועל אדומים אשדוד

איך התחיל בספורט? “לפי מה שסיפרו לי המשפחה, מאז שהתחלתי ללכת כבר אהבתי את הכדור. כל הזמן סיפרו לי שכל כך אהבתי לשחק כדורגל ועד היום שום דבר לא השתנה! בגיל 6/7 נרשמתי להפועל אשדוד ולאחר עונה אחת הקבוצה נסגרה ועברתי למ.ס אשדוד. למרות שהייתי לומד רחוק מהכדורגל, לא ויתרתי על הלימודים ועל הרצון להיות שחקן כדורגל , לצערי בגיל 14 עברתי לא מעט פציעות שגרמו לי להפסיק לשחק, זאת הייתה החלטה הכי קשה עבורי בתור ילד שרוצה להגשים חלום ולבנות קריירה בכדורגל. אבל לא ויתרתי לעצמי ובגיל 24 חזרתי לעשות את הדבר שאני הכי אוהב בעולם , לשחק כדורגל! מפה אני רוצה להעביר מסר לכל הילדים: אל תוותרו על החלומות שלכם תעבדו קשה והשמיים הם הגבול”.

לישי ביטון חוגג. צילום: ליאב אחאבן.

לישי ביטון והאדומים פותחים עונה. צילום: ליאב אחאבן.

עמרי קושמרו, 24

שחקן כדוריד באלופת המדינה הפועל אשדוד

איך התחיל בספורט? “התחלתי לשחק כדוריד כבר בכיתה ו’, באגודת הפועל אשדוד. הייתי מתאמן כבר בגיל הזה ארבע פעמים בשבוע, תחת שני מאמנים בשתי קבוצות גיל שונות. לפני כן שיחקתי גם כדורגל, כדורסל והתאמנתי בקפוארה, אך בסופו של דבר 'נדבקתי בחיידק' הכדוריד ולקחתי את האימונים לא כחוג אלא כאימונים ברמה הכי גבוה בפן הפיזי ויתרה מכן בפן האישי”.

עומרי קושמרו. צילום משה דהן

רוני אוואט, 51

מאמן מ.ס אשדוד

איך התחיל בספורט? “התחלתי לשחק כדורגל בגיל 9 בבית”ר אשדוד, לאחר מכן היה איחוד ועברתי לעירוני אשדוד, שיחקתי במחלקת הנוער והגעתי לבוגרים בגיל 17 בליגה ב’, בתוך חמש שנים טיפסנו עד לליגת העל, שיחקתי שנתיים בליגת העל.
"את הדרך שלי כמאמן כדורגל התחלתי בקורס מאמנים בשנת 1997, ולאחר מכן במחלקות נוער שונות. התחלתי לאמן בקבוצת הנערים של עירוני אשדוד. אחרי שנתיים שהיה איחוד עברתי לאמן את קבוצת הנוער של מ.ס אשדוד ובשנת 2001 זכינו בגביע המדינה לנוער, הראשון של מ.ס אשדוד, בין השאר שיחקו אצלי משה אוחיון ויניב עזרן.
"לאחר שאימנתי במשך שנים בקבוצות שונות במחלקות נוער, בשנת 2015 עברתי להיות עוזר המאמן של אייל לחמן במ.ס אשדוד, בחודש דצמבר הוא עזב והחלפתי אותו כמאמן ראשי, באותה עונה עלינו מהליגה הלאומית לליגת העל. לפני כשלוש שנים התחלתי בפעם הראשונה כמאמן ראשי בליגת העל, במחזור ה-22 חזרתי להיות עוזר המאמן כשרן בן שמעון הגיע. בעונה שעברה אימנתי את מכבי יפו, והעונה כמובן חזרתי לאמן את מ.ס".

רוני אוואט. צילום אורי קריספין.

רוני אוואט. צילום אורי קריספין.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר