עדי קלנג מניף את הגביע. קרדיט צילום: עדי קלנג
עדי קלנג מניף את הגביע. קרדיט צילום: עדי קלנג

עדי קלנג עשה היסטוריה באינדונזיה

עדי קלנג, אשדודי בן 52 עם מוגבלות קלה, שעובד כמהנדס בניין וגולש מגיל 13, זכה בשנת 2017 באליפות העולם לגלישת גלים לאנשים בעלי מוגבלויות ובשנה שעברה סיים במקום השלישי באותה תחרות

פורסם בתאריך: 5.9.19 16:26

     

השבוע קלנג הביא כבוד רב לאשדוד ולמדינת ישראל עם הישג מדהים בתחרות גלישה בינלאומית לאנשים בעלי מוגבלויות שנערכה באינדונזיה.

“אני חבר בפייסבוק בקבוצות של תחרויות גלישה לאנשים עם מוגבלות, והתחרות הזאת פורסמה שם לפני כמה חודשים”, הוא מספר ומוסיף, “יש לי דרכון הונגרי, וזה מה שאפשר לי להשתתף בתחרות. אין לישראל יחסים דיפלומטיים עם אינדונזיה, ובמהלך הרישום לתחרות אף ביקשו ממני לא להניף את דגל ישראל ולא להתבלט יותר מדי. כיבדתי מאוד את מה שהם ביקשו והורדתי את כל הסממנים הישראליים, אפילו הורדתי את המדבקות של דגל ישראל שהיו לי על הגלשן עוד מתחרויות קודמות. בדרך כלל אני מסתובב עם דגלים של אשדוד ושל ישראל בכל התחרויות, אבל הפעם נאלצתי לוותר”.

בתחרות השתתפו 25 מתמודדים בעלי מוגבלויות מיותר מעשר מדינות, כאשר החלוקה לקטגוריות נעשתה על ידי רמת המוגבלות. בסך הכול היו חמש קטגוריות.

בקטגוריה הראשונה, שנחשבת לגולשים בעלי מוגבלות קלה יותר יחסית, נכלל קלנג. קטגוריה זו כולל בדרך כלל קבוצה של אנשים שיש להם פרוטזה, קטיעה מתחת לברך, נמוכי קומה, בעיקר בעיות ברגליים.

במקצה הראשון קיבל עדי את הניקוד הגבוה ביותר מבין הארבעה שהתחרו בקטגוריה שלו, וכך גם במקצה השני, ובשל כך העפיל למקצה הגמר.“בגמר לא הלך לי טוב”, הגולש האשדודי מספר, “תפסתי רק גל אחד וקיבלתי ניקוד 8.17, הבחור השני, שהוא גולש ממש טוב, קיבל 9.17”.

בדקה האחרונה של מקצה הגמר הגיע המהפך. “את הגל השני שלי תפסתי דקה לסיום, וזה היה גל מאוד משמעותי ואיכותי שנתן לי ניקוד גבוה ב—0.67 מהניקוד של המתחרה השני, זה היה פשוט מטורף, לנצח את התחרות עם שני גלים בלבד ובפער כזה קטן.

“כולי נרגש, עשיתי היסטוריה, לדעתי מעולם לא התחרה ישראלי בתחרות גלישה באינדונזיה, בטח לא בתחרות לאנשים עם מוגבלות. זאת הייתה התחרות הראשונה לאנשים עם מוגבלויות בדרום מזרח אסיה”.

על האווירה בתחרות סיפר, “הייתה כאן אווירה מטורפת, ליוו אותי כמה חבר’ה ישראלים במשך כל ימי התחרות, זה מאוד ריגש אותי, לא הרגשתי לבד לאורך כל התחרות, זה עודד אותי מאוד, אפילו במקומות הכי נידחים הישראלים מגיעים ופשוט נפלאים. אין דברים כאלה. והוסיף על הים האינדונזי: “לא להאמין איזה איכות של גלים יש להם פה, כמו בסרטים”.

עדי קלנג עם הגביע. קרדיט צילום: עדי קלנג

עדי קלנג עם הגביע. קרדיט צילום: עדי קלנג

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר