לישי ביטון והאדומים פותחים עונה. צילום: ליאב אחאבן.

חוזרים למגרש: המסע של הפועל ועירוני יוצא לדרך

פרויקט פתיחת עונה: המאמנים, שחקני המפתח והתחזיות — הכול על הקבוצות האשדודיות שיפתחו את העונה בסוף שבוע הקרוב במשחקי הגביע

פורסם בתאריך: 5.9.19 17:47

     

הפועל ועירוני אשדוד הן הקבוצות המעניינות ביותר באשדוד, כך לפחות במבחן הקהל. אמנם הן משחקות בליגה השלישית, אך כמות הצבע והעניין שהכניסו לעיר מאז הקמתן מחדש בשנים האחרונות היא אדירה.
בשנה שעברה הפועל פתחה את העונה הראשונה שלה בליגה א’ בצורה לא רעה, ולמרות עונה מלאת תהפוכות וחילופי מאמנים, סיימה במקום הרביעי בטבלה.

בצד הצהוב של העיר חגגו סוף כל סוף עלייה לליגה א’ לאחר כמה שנים שנתקעו בליגה ב’, ואף ראו את היריבה העירונית חולפת על פניהם עם עליית ליגה בעונה היסטורית ללא הפסד, ולקינוח — שער עצמי בדקה ה-95 בדרבי העירוני.

העונה שתי הקבוצות צפויות לשחק בליגה א’ דרום, והאוהדים באשדוד מצפים יותר מכול לדרבי האשדודי הגדול שצפוי לחזור ובגדול ודווקא במחזור האחרון של הסיבוב הראשון. הצפי הוא לאצטדיון מלא בדרבי במחזור 15, וסיכוי גבוה שיזכה לחשיפה ארצית.

שתי הקבוצות התחמשו לאורך הקיץ בשחקנים חדשים, נפרדו משחקנים מהעונה שעברה, ובהפועל ביצעו שינוי גם על הקווים.

בשישי הקרוב העונה תיפתח עם הסיבוב הראשון של גביע המדינה. הפועל תפתח במשחק חוץ מול מכבי שעריים, ואילו עירוני תארח את הפועל כפר שלם במגרש הסינטטי ברובע ב’. שבוע לאחר מכן העונה תיפתח באופן רשמי עם המחזור הראשון של ליגה א’. אנחנו כבר מוכנים.

 

הפועל אדומים אשדוד

מהפכה של ממש. זה מה שעשו בצד האדום של אשדוד בקיץ האחרון. יאיר אזולאי, הבלם שנחשב לסמל של המועדון, תלה את הנעליים בגיל 41 ולקח על עצמו את תפקיד המנהל המקצועי של האדומים. חיים לוי מונה למאמן, וביחד הם ביצעו מהפכה בסגל הקבוצה.

בריאיון שערך בתחילת הקיץ ב“כאן דרום” אמר יאיר אזולאי כי הסגל שנבנה בעונה שעברה היה לא מאוזן וכי שחקנים בודדים ממנו יישארו העונה. הוא קיים את הבטחתו, ובקבוצה נשארו רק רחמים צ’קול, שישחק העונה כקשר אחורי וכמגן שמאלי לסירוגין; הסמל הגדול לישי ביטון, שעשה התקדמות אדירה בשנים האחרונות; אבירם ברוכיאן, שהגיע בינואר והראה ניצוצות של כוכב; ועידן שריקי הבלתי נגמר, מלך השערים של הקבוצה בעונה שעברה, שעליו בונים גם העונה באדומים להיות המוציא לפועל.

האדומים צירפו את השוער המוכח גיא סאלם, שיעמוד בין הקורות, ובוגדן גלושצ’נקו יהיה מחליפו.

פיליפ חאיכ, שנחשב לאחד מהבלמים הטובים בליגה, חתם, ועל המקום בהרכב לידו צפויים להתחרות שני הבלמים הצעירים והמבטיחים סתיו ישראלי ורוי עמוס. המגנים שצורפו הם פטר אליאס ודניאל בורחל, שהגיעו מהליגות הגבוהות.

לקישור הגיעו מוחא באדיר המצוין משמשון כפר קאסם, ועדן בן מנשה מליגה א’ צפון. להתקפה הגיעו רז מזרחי המהיר ממכבי שעריים ואדי אדרי הנהדר ממכבי קריית גת. במועדון מעוניינים להתחזק בחלוץ נוסף.

המאמן: חיים לוי

חיים לוי. ויתר על מתן בית יעקב. צילום: מדיה אדומים אשדוד

חיים לוי. ויתר על מתן בית יעקב. צילום: מדיה אדומים אשדוד

הפועל אדומים אשדוד החתימה את חיים לוי, שהדעות עליו חלוקות. לוי נחשב למאמן התקפי, שלא מפחד משום דבר, גם מחוץ למגרש.

בתכנית רדיו שבה התראיין אמר לוי, “האדומים החתימו את המאמן הטוב בליגה, אם לא נהיה במקומות 3—1 עד מחזור עשירי, אני מתפטר”, ולא פחד להצהיר כי הוא מאמין שהקבוצה שלו תשיג 6 נקודות בדרבי.

“אנחנו קבוצה טובה יותר מעירוני וננצח אותם בעזרת השם”, אמר המאמן החדש של הפועל אדומים והוסיף, “אני מכבד את מאמנה של עירוני שי מאור, שהוא גם חבר קרוב שלי ומאמן ברמה גבוהה מאוד, אבל גם הוא בתוך תוכו יודע שהפועל אדומים אשדוד קבוצה טובה יותר מעירוני אשדוד”.

אמירות אלו של המאמן הרתיחו את אוהדי עירוני אשדוד, ובאופן מפתיע גם חלק נכבד מאוהדי הפועל אדומים שמאמינים כי הוא מדליק את היריבה העירונית, והיא תגיע נחושה מתמיד לדרבי העירוני.

“לדרבי הזה צריך לבוא קטנים ולצאת גדולים. במשך כל הקיץ עבדנו בשקט, וברגע אחד בא חיים לוי והרס הכול עם אמירות טיפשיות”, אמר אחד מבכירי האוהדים של הפועל.

אוהד אחר של האדומים אמר, “הפועל אשדוד זה מועדון גדול שתמיד צריך לכוון למעלה, להיות בצמרת ולנצח את הדרבי, ולכן אני שמח שמאמן כל כך שאפתן יאמן את הקבוצה שלי בעונה הקרובה”.

אז הדעות לגבי לוי חלוקות, וחובת ההוכחה כרגע מוטלת עליו. יש הרבה אנשים שיחכו לו בפינה, בעיקר “בזכות” לשונו החריפה והציפיות הגבוהות שהעמיד לעצמו.

שחקן המפתח: לישי ביטון

מה לא נאמר על הקשר של האדומים? הוא כבר פרש מכדורגל לאחר ששיחק בילדותו במחלקת הנוער של מ.ס אשדוד וחזר בגיל מאוחר למגרשים עם הפועל אדומים אשדוד בליגה ג’. עבר פציעה קשה אך לא התייאש וחזר לאחריה ובגדול.

היה לאחד מהשחקנים החשובים בשתי עליות הליגה של הקבוצה, ובעונה שעברה היה אחת מנקודות האור בעונה הראשונה של האדומים בליגה א’.

בקיץ אף נבחן בשורות מ.ס אשדוד מליגת העל, אך לבסוף נשאר בביתו החם, והעונה ישמש ביטון בתפקיד קפטן הקבוצה וכבעל הבית במרכז המגרש. הציפיות ממנו גבוהות ובצדק.

האקס פקטור: אבירם ברוכיאן

אבירם ברוכיאן. צילום: אבישי אפטקר

באדומים בונים על ברוכיאן לעונה הקרובה. צילום אבישי אפטקר

הקשר שרשם קריירה אדירה בבית”ר ירושלים ונחשב לאחד מהסמלים הגדולים בתולדותיה, ואף שיחק בנבחרת ישראל ובקבוצה מפולין, ממשיך לעונה נוספת באשדוד לאחר חצי שנה בקבוצה.

את מה שיש לפליימייקר היצירתי ברגליים אין לאף שחקן בליגה. אם ברוכיאן יגלה רצינות באימונים וייכנס לכושר משחק טוב, הגנות ליגה א’ דרום בצרות. ברוכיאן בשיאו הוא השחקן הטוב בליגה, ויכול להיות האקס פקטור שהאדומים כל כך צריכים על מנת לעשות את קפיצת המדרגה מקבוצת צמרת לעלייה.

ההבטחה: סתיו ישראלי

חתם סתיו ישראלי. צילום מדיה אדומים אשדוד

סתיו ישראלי, הבלם הצעיר, בן 21 בלבד, הוא ההבטחה הגדולה של האדומים. הגיע מהכח רמת גן לאשדוד והציג יכולת נהדרת במשחקי האימון. צפוי להילחם עם רוי עמוס, בלם צעיר גם הוא (19), על המקום בהרכב ליד פיליפ חאיכ, שנחשב לבאנקר בהרכב. עשוי להתפתח לאחד הבלמים הטובים בליגה.

תחזית: מקום 4—3

האדומים יהיו קבוצה שקשה לנצח. יש לשער שחיים לוי יבנה קבוצה אטרקטיבית ולוחמת, שדוגלת בכדורגל התקפי ומלחמה על המגרש או בקיצור — הפועל אשדוד המיתולוגית.

למרות הכעס המובן של האוהדים על לוי בעקבות אמירותיו, נראה שהוא המאמן המתאים ביותר לדנ"א של המועדון האדום וכי יתפתח בינו לבין האוהדים סיפור אהבה.

התחזית שלנו: מקום 4—3 והחזרת הכבוד בדרבי העירוני, לפחות ניצחון אחד בדרבי על חברו הטוב של לוי — שי מאור. בנוסף, לא מעט כרטיסים צהובים ואדומים.

מכבי עירוני אשדוד

עירוני אשדוד עברה קיץ לא קל. הספונסר שגייסו במועדון עזב, וגם הסכסוכים בהנהלה לא תרמו למצב הכספי הרעוע של המועדון.

עירוני התחזקה בכמה שחקני ליגה נחמדים, אך לא הנחיתה כוכב שובר שוויון כמו שרצה שי מאור. אך מעל הכול, הקבוצה שמרה על המשכיות והשאירה את רוב השחקנים החשובים מהעונה שעברה.

לאורך כל הקיץ שי מאור התלונן כי הסגל שלו אינו מספיק רחב וחזק על מנת להתמודד בצמרת והציב מטרות ריאליות ואף נמוכות ביותר — להישאר בליגה ולתקוע יתד בליגה א’.

המאמן: שי מאור

שי מאור. צילום מוטי קדוש

שי מאור הוא אחד מהמאמנים הטובים בליגה א’, מוטיבטור בחסד. נשאר בקבוצה לאחר עונה טובה עם התעלות במאני טיים שלו ושל הקבוצה.

שחקן המפתח: תומר בן חיים

ממשיך בצהוב תומר בן חיים. צילום דוברות עירוני אשדוד

מי אם לא הוא, שחקן העונה של עירוני אשדוד בעונה שעברה, האיש שגרם למנהל הקבוצה דורון אוחיון לקעקע את שמו כמי שהוביל במו רגליו את הצהובים לליגה א’. שחקן שנחשב לאחד מהכוכבים הגדולים גם בליגה א’, ולא ברור בכלל איך הסכים לרדת בעונה שעברה לשחק בעירוני בליגה ב’.

ישחק מתחת לחלוצים. הציפייה ממנו היא להזין אותם בכדורים חכמים שיהפכו לבישולים, לספק שערים בעצמו, ומעל הכול — להוביל ולהנהיג את עירוני.

האקס פקטור: עידן חג’ג’

ממשיך בצהוב. עידן חג'ג'. צילום דוברות עירוני אשדוד

בעונה שעברה בליגה ב’ היה במעמד של שובר שוויון, כבש ובישל שערים ללא הפסקה ופשוט ריסק כל הגנת קבוצה יריבה שהגיעה למולו.

אין ספק שחג’ג’ הוא שחקן הרכב ראוי בליגה א’, אך הוא יצטרך לעשות את קפיצת המדרגה ולהוכיח כי הוא יותר מכך, להוכיח שהוא יכול להיות שובר שוויון גם בליגה א’ הקשה. אם יעשה זאת, ההתקפה של עירוני תהיה אחת מהטובות בליגה.

ההבטחה: גל אנגלשטיין

גל אנגלשטיין. צילום: דוברות עירוני אשדוד.

גל אנגלשטיין. צילום: דוברות עירוני אשדוד.

אנגשלטיין הוא אחד משחקניה האהובים ביותר על הקהל של עירוני אשדוד בשנים האחרונות. הוא מהווה אי של יציבות בין הקורות של הצהובים ובעל יכולת נהדרת בעצירת פנדלים, יכולת שבזכותה זכה לכינוי “פנדלשטיין”.
השוער גדל במחלקת הנוער של מ.ס אשדוד, אך לא הצליח להשתלב בקבוצה הבוגרת של המועדון, והחליט לרדת לליגות הנמוכות.

העונה אנגלשטיין יכול לבצע את קפיצת המדרגה ולהפוך לאחד השוערים הטובים בליגה א’ דרום החזקה, ובהחלט יש לו את הפוטנציאל.

התחזית: מקום 8—7

לדעתנו, עירוני אשדוד לא תעשה עונה גדולה בעונתה הראשונה בליגה א’, אך קבוצות לא ייקחו נקודות בקלות במגרש הסינטטי באשדוד.

ההמשכיות של הסגל הנוכחי בראשותו של תומר בן חיים, האנרגיות מהקהל ושי מאור אחד יספיקו לקבוצה למיקום מכובד במרכז הטבלה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר