לא הסכים לשכר נמוך. מאיר טפרו. צילום: אורי קריספין.

נפרדנו כך

בעוד מועדון הכדורסל מכבי אשדוד/באר טוביה המום מעזיבת המאמן מאיר טפירו, הודיעה העירייה על תכנית הבראה נוספת, אשר עלולה לצמצם את האפשרויות בבחירת המאמן הבא

פורסם בתאריך: 8.6.17 08:41

     

אחרי עונה אחת בלבד, שבה שימש מאמן מכבי אשדוד/באר טוביה והוביל אותה למקום ה-11 בליגת העל, סיים בשבוע שעבר מאיר טפירו את תפקידו במועדון הצהוב. קשה לומר כי היה מדובר בהפתעה של ממש, נוכח המצב הפיננסי הדחוק של הקבוצה, יחד עם זאת, לאור החוזה שעליו היה חתום המאמן גם לעונה הבאה, נדמה כי בכל זאת מדובר במהלך תמוה.
טפירו, שחוזהו לעונה הקרובה נאמד בכ-100 אלף דולר, קיבל לפני כמה שבועות הודעה כי חוזהו ימומש ויכובד וכי הוא רשאי להתחיל את ההכנות לעונה הבאה ולחפש שחקנים פוטנציאליים. אלא שבערב חג השבועות קיבל הנושא תפנית כאשר טפירו נועד עם הנהלת הקבוצה והיא בישרה לו כי לא תוכל לעמוד בשכרו, שנחשב לגבוה ביחס למאמן של קבוצה קטנה, עוד נאמר לו כי יש כוונה לפתוח איתו במשא ומתן חדש ולהגיע עמו להסכם עם שכר נמוך יותר.
טפירו לא החזיר תשובה מידית, וכמה שעות מאוחר יותר התראיין לאחד מאתרי האינטרנט הארציים והודיע כי הוא עוזב את הקבוצה. אנשי אשדוד, אשר שמעו את הודעתו של המאמן דרך כלי התקשורת, הביעו כעס ואמרו ל"כאן דרום": "מאיר ידע שהמצב הכלכלי שלנו לא מזהיר. ובכל זאת באנו והצענו לו חוזה חדש מתוך מטרה לשמר אותו במערכת כיוון שאנחנו מעריכים אותו ורצינו שימשיך איתנו. לצערנו, הוא בחר להיפרד בדרך שפחות נהוגה".
מאוחר יותר, מסרה דוברות מכבי אשדוד בתגובה: “אכן, הנהלת הקבוצה הציעה הצעה חדשה לטפירו לעונת המשחקים 2017/18. סוכם בין הצדדים כי כמקובל, יחשוב על הצעה זו מספר ימים בטרם ישבו הצדדים למשא ומתן. אנו מאוד מופתעים לשמוע את הודעת המאמן כי לא יקבל את הצעת הנהלת הקבוצה דרך התקשורת. נכונים הדברים ביתר שאת נוכח היחסים המצוינים במהלך העונה האחרונה. מאיר אמנם שחקן ותיק ומוערך, אך מאמן צעיר, וגם השנה החליטה הקבוצה לעודד שחקנים ומאמנים צעירים ולתת להם הזדמנות להביא לידי ביטוי את יכולותיהם. אנו נכבד כל החלטה שלו”.
אשדוד/באר טוביה תחת מאיר טפירו סיימה את העונה הנוכחית מחוץ לפלייאוף, אך לא פעם רשמה בכל זאת ניצחונות מרשימים על מכבי תל אביב, הפועל ירושלים וקבוצות צמרת נוספות ואף הגיעה למעמד חצי גמר גביע המדינה. טפירו מצטרף כעת לרשימה גדולה יחסית של מאמנים שנמצאים בשוק, כשמנגד מספר המשרות הפנויות אינו גדול.
במועדון הצהוב מסתכלים כעת קדימה ויחפשו בתקציב המועט למצוא מחליף ראוי לטפירו. ברשימת המועמדים נמצאים עופר ברקוביץ', מנכ"ל עירוני נס ציונה; רועי חגאי' שנפרד לאחרונה בטעם טוב מהפועל תל אביב; ואלעד חסין, שאימן בעברו את הפועל חולון, מכבי חיפה ומכבי קריית גת. במקביל, הדרומיים לא פוסלים את האפשרות לקדם את עוזר המאמן יונתן אלון, שבעברו זכה בתארים גם כסקאוט בהפועל ירושלים, למשרה בכירה יותר. יש לציין כי בקבוצה מרוצים מעבודתו עם השחקנים ועשויים לתת לו צ'אנס כפי שעשו עם טפירו, שרשם את עונת הבכורה שלו כמאמן בליגת העל.

תקציב הקבוצה בעונה הבאה: 6.5 מיליון ש"ח

בשבועות האחרונים המצב הכספי הקשה של אשדוד העסיק לא מעט את אנשי המועדון והעירייה, לרבות העובדה כי השחקנים ואנשי הצוות לא קיבלו את שתי המשכורות האחרונות שלהם. מועדון הכדורסל נקלע לגרעון מצטבר בהיקף של 2.3 מיליון ש"ח, אשר מקשה על ההתנהלות השוטפת של המועדון, פנה לעירייה לקבלת סיוע.

ועדת התמיכות אישרה בשבוע שעבר תכנית הבראה שתיכנס לתוקף החל מהעונה הקרובה, ולפיה תקציב הקבוצה בעונות הקרובות יעמוד על 6.5 מיליון ש"ח בלבד, אשר יתקבלו מעיריית אשדוד, המועצה האזורית באר טוביה ומנהלת הליגה. תקציב זה כולל בתוכו גם תקציב מותנה של כחצי מיליון ש"ח התלוי בספונסרים.
למרות אישור ההליך, ועדת התמיכות ראתה בחומרה את המצב שנוצר וכתבה בפרוטוקול: "ועדת התמיכות רואה בחומרה את אי- העמידה של הקבוצה בתכנית ההבראה הקודמת שאושרה לעמותה, ובמיוחד לאור העובדה כי אין זו תכנית ההבראה הראשונה שנכשלה. גם כעת מדובר בתכנית הבראה לא פשוטה ליישום, ואשר התנהלות לא אחראית עלולה לגרום לגירעון נוסף". נוכח העובדה כי העירייה היא הערבה לקבוצה, לוועדת התמיכות לא נותר אלא לבוא לקראת המועדון ולסייע לו ככל הניתן.
עוד נכתב בפרוטוקול: "ועדת התמיכות לוקחת בחשבון את ההיבט של השארת העיר אשדוד כעיר ספורט ורואה בחיוב את העובדה שהקבוצה נשארת בליגת העל משך מספר שנים, במהלכן השיגה הישגים משמעותיים בתקציב יחסית נמוך". באשר לגירעון שברובו נגרר עוד מההנהלה הקודמת, הרי שהעירייה תעמיד הלוואה בגובה הגרעון (2.3 מיליון), אשר יקוזזו מההלוואה הקיימת במשך שלוש שנים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר