גוזלן דייק בפנדל, אשדוד סיימה בתיקו עם בית"ר. צילום מדיה מ.ס אשדוד

מ.ס סיימה את משחקי גביע הטוטו ללא הפסד

אשדוד סיימה במקום השני בבית ותתמודד מול בני יהודה על המקום החמישי לאחר שהשיגה תיקו מול בית”ר והביסה את רעננה

פורסם בתאריך: 15.8.19 13:09

     

ביום שני התארחה מ.ס אשדוד באצטדיון רמת גן למשחק האחרון של שלב הבתים במסגרת גביע הטוטו מול הפועל רעננה לקרב על המקום השני בבית, אחרי בית”ר ירושלים, שכבר הבטיחה את המקום הראשון.

לאחר שסיימה בשוויון 1:1 מול בית”ר ירושלים בטדי והציגה כדורגל חיובי, אשדוד רצתה להמשיך בכושר הטוב שבו היא נמצאת.

בין הקורות של האשדודים פתח השוער רועי משפתי. את חוליית ההגנה איישו ניר ברדע, טימותי אוואני, יצחק אספה ומונטארי קמאהני. בקישור פתחו לאונרד אווסו, שלומי אזולאי והרכש החדש פיראס אבו-עאקל. בהתקפה האשדודית עלו מוחמד כנעאן הצעיר המבטיח, דין דוד והחלוץ שלא מפסיק להבקיע שובל גוזלן.

המשחק נפתח באצטדיון רמת גן, וכבר בדקה השנייה שלו היה מזל רב למ.ס אשדוד שניצלה מספיגת שער ראשון. חלוצה של הפועל רעננה יואב תומר שיגר בעיטה, שנעצרה רק במשקוף של שוער אשדוד רועי משפתי.

בדקה ה-11 מוחמד כנעאן הצעיר היה קרוב להעלות את אשדוד ליתרון, ושתי דקות לאחר מכן שובל גוזלן עשה את מה שחברו לקבוצה לא הצליח. גוזלן קיבל כדור רוחב מהמגן הימני יצחק אספה וגלגל את הכדור פנימה, 1:0 מ.ס אשדוד.

החלוץ החדש של מ.ס לא מפסיק לכבוש ונראה כהחתמה מצוינת עבור קבוצתו של רוני אוואט. אשדוד לא הסתפקה ביתרון 1:0 בירידה למחצית.

עמוק בתוספת הזמן של המחצית הראשונה חלוצה של מ.ס דין דוד הוכשל ברחבה, והשופט שניר לוי הצביע על הנקודה הלבנה וקבע — כדור עונשין מ—11 מטרים לטובת האשדודים. דין דוד שהוכשל ברחבה ניגש בעצמו לבעוט את הפנדל והעלה את אשדוד ליתרון 2:0.

מ.ס ירדה למחצית ביתרון מבטיח של שני שערים, רוני אוואט ומשה אוחיון יכלו להיות מרוצים מיכולת טובה של שחקניהם. בדקה ה-57 הפועל רעננה צימקה את התוצאה ל—2:1 משער של קייס גאנם שרשם מבצע אישי מרשים וסיומת טובה.

רעננה הרגישה שהיא חוזרת לעניינים ושהמומנטום נמצא לצידה, אך שש דקות בלבד לאחר מכן, בדקה ה-63, בלם הקבוצה דוד מתיאוס הורחק לאחר שראה את הצהוב השני שלו, וכך השאיר את הקבוצה רק עם 10 שחקנים והוריד להם את האוויר.

שתי דקות לאחר מכן אשדוד ניצלה את היתרון המספרי ועלתה ליתרון 3:1 משער נהדר של הקשר הגנאי לאונרד אווסו. בדקה ה-71 שלומי אזולאי, שנמצא בכושר אדיר ומתגלה כרכש מצוין עבור האשדודים, הצטרף לחגיגה והעלה את מ.ס ליתרון מוחץ של 4:1 בבעיטה חופשית מרשימה. שבע דקות אחר כך כמעט הגיע השער החמישי, אך הבעיטה של החלוץ האשדודי דין דוד נעצרה בקורה.

המשחק הסתיים בתוצאה 4:1 לטובת מ.ס אשדוד, שהציגה יכולת נהדרת, פשוט הצגת כדורגל.

 

רוני אוואט, משה אוחיון ומעל כולם האיש החזק במועדון ג’קי בן זקן יכולים להיות מרוצים.

בעקבות הניצחון מ.ס אשדוד שמרה על המקום השני בבית ונותרה בלתי מנוצחת בשלב הבתים של גביע הטוטו עם שמונה נקודות.

תיקו מכובד מול בית”ר

ביום רביעי בשבוע שעבר מ.ס יצאה לאצטדיון טדי למשחק חוץ מול בית”ר ירושלים, שעלתה אל המשחק בהרכב די משני, דבר שנתן לאשדוד תקווה כי היא בהחלט יכולה לנצח את המשחק.

בהרכב מ.ס אשדוד עלה רועי משפתי בין הקורות. בהגנה עלו אספה, ברדע, גיל כהן, בנצי מושל והבלם החדש טימותי אוואני בהופעת הבכורה שלו.

בקישור שלומי אזולאי, לאונרד אווסו והקשר במבחנו האחרון לפני חתימתו בקבוצה — פיראס אבו—עאקל. את חוד ההתקפה של האשדודים איישו שגיב יחזקאל ושובל גוזלן.

שלומי אזולאי כבש בבעיטה חופשית אדירה, מ.ס הביסה את רעננה. צילום מדיה מ.ס אשדוד

המחצית הראשונה הייתה די שקולה. בצד הבית”רי שלום אדרי הספיק לפגוש את הקורה בפצצה ששיגר מרחוק, ואילו בצד האשדודי בחנו את שוער הירושלמים איתמר ניצן כמה פעמים.

בדקה ה-31 הבלם החדש של מ.ס טימותי אוואני פתח את הקדציה שלו באשדוד בצורה לא טובה בלשון במעטה, כשהכשיל את פרדי פלומיין ברחבה.

השופט הצביע על הנקודה הלבנה, ופלומיין הכניע את משפתי והעלה את בית”ר ירושלים ליתרון 1:0 שנשמר עד הפסקת המחצית.

בדקה ה-63 המחליף הצעיר חמודי כנעאן, שעלה העונה מקבוצת הנוער של המועדון, פרץ נהדר לרחבה והוכשל בידי תמיר עדי, שאיחר בניסיונו להגיע לכדור. שובל גוזלן, שהמשיך בכושר ההבקעה הנהדר שלו, לא התבלבל וקבע שוויון 1.

לאחר שער השוויון מאמנה של בית”ר רוני לוי שלף את כל התותחים הכבדים מהספסל אל הדשא והכניס את עלי מוחמד, לוי גרסיה, אנטואן קונטה, מיכאל אוחנה ושלומי אזולאי.

הירושלמים לחצו וסיכנו את שערו של משפתי פעם אחר פעם, אך השוער הציג יכולת טובה ומנע מבית”ר לעלות ליתרון.

המשחק נגמר בתוצאה 1:1, ובית”ר הבטיחה את עלייתה לחצי הגמר של גביע הטוטו. בשלב הבא היא תשחק מול הפועל באר שבע. מנגד מ.ס עם תוצאה מכובדת במשחק חוץ מול יריבה טובה במגרש קשה.

אשדוד החתימה את אבו-עאקל

לאחר המשחק מול בית”ר ירושלים באשדוד התפנו להחתים שחקן רכש נוסף לקראת העונה הקרובה.

מדובר בקשר פיראס אבו—עאקל. אבו—עאקל (22) התאמן עם הקבוצה במשך כמה שבועות בטרום העונה ואף נבחן בכמה משחקים בגביע הטוטו, שבהם הרשים, בעיקר במשחק מול בית”ר ירושלים בטדי, ששם הציג יכולת גבוהה.

הקשר הרשים את הצוות המקצועי בראשות רוני אוואט ומשה אוחיון, ובמועדון האשדודי הוחלט להחתימו לשלוש השנים הבאות.

לאחר החתימה אמר השחקן: “אחרי מספר שבועות פה אני יודע שהגעתי למועדון חם ומשפחתי, ואין מאושר ממני. יש לנו קבוצה מצוינת, ואני גאה להיות חלק ממנה”.

שחקן נוסף שנבחן בקבוצה הוא הבלם הברזילאי ג’ילברטו דה סילבה. הצוות המקצועי של האשדודים צפוי להחליט בשבוע הקרוב אם להחתימו.

גם הבלם הצעיר רוי שפר, ששיחק בעונה שעברה תחת רוני אוואט במכבי קביליו יפו בליגה א’, נבחן בשורות הקבוצה, והנטייה כרגע היא להחתימו, גם בתור שחקן צעיר שיעבה את הסגל בעונה הנוכחית וגם כהשקעה עתידית. 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר