חולמים אולימפידה.יעקב טומרקין. צילום אורי קריספין

האולימפיים של אשדוד: בדרך לטוקיו 2020

דניס לוקטב ויעקב טומרקין בבריכת השחייה, דוד לטבנוב וארתור מוגורדומוב במשקולות: הספורטאים מאשדוד שמתקרבים בצעדי ענק לאולימפיאדה שתיערך בקיץ הבא ביפן

פורסם בתאריך: 8.8.19 20:19

     

השחיינים דניס לוקטב ויעקב טומרקין קבעו את הקריטריון לטוקיו.

אשדוד חווה את תור הזהב האולימפי, ונראה שטוקיו היא פריצת הדרך מבחינת העיר לשנות את התפיסה ולחשוב בגדול, הכי גדול — המשחקים האולימפיים.אשדוד ממשיכה לממש את הפוטנציאל האולימפי, ומתוך שישה מועמדים התבשרנו על אשדודי שני שקובע קריטריון אולימפי. השחיין יעקב טומרקין, שכבר השתתף בשתי אולימפיאדות, מצטרף לעמיתו לבריכת השחייה דניס לוקטב, שכבר קבע בשבוע שעבר קריטריון אולימפי והכין את המזוודות לטוקיו 2020.

טומרקין קבע את הקריטריון הבינלאומי למשחקים האולימפיים בטוקיו במשחה ל-100 מטר גב. הוא עשה זאת במסגרת אליפות ארנה ישראל, כשקבע כבר במשחה המוקדמות 53.80 שניות.

טומרקין העפיל כמובן ראשון לגמר המשחה. על מנת להבטיח את השתתפותו במשחקים יצטרך טומרקין לקבוע גם את הקריטריון הישראלי, כלומר, את זמן הקריטריון הבינלאומי באחת מתחרויות המטרה או אחוז מהר מהקריטריון בשאר התחרויות.

ברשות הספורט העירונית מסמנים את אולימפיאדת 2020 כתחרות המפנה בהתייחסות לספורטאים אולימפיים ובסיוע הכלכלי לספורטאים. העידוד ההישגי עובר שינוי ועדכון משמעותי בבחינה מקיפה המתבצעת בימים אלו ברשות הספורט העירונית.

שניים נוספים הם עומר גולני בשייט וקארין וקסמן בהתעמלות אמנותית.

אם כן, מתוך השישה הרלוונטיים לאולימפיאדה שניים כבר הצליחו בביצוע המשימה, ושני כרטיסים בטוחים כבר יש לאשדודים.

יורם אסרף, מנכ״ל רשות הספורט העירונית, מאמין בלפחות חמישה מתוך השישה ופועל נמרצות שהמספרים רק ילכו ויגדלו וכך גם מגוון הענפים שמהם תשלח אשדוד נציגים.

גם מרימי המשקולות דוד לטבנוב וארתור מוגורדומוב מאשדוד מתקרבים בצעדי ענק לטוקיו לאחר שזכו בקריטריון לאליפות העולם, שזה שלב אחד בלבד לפני האולימפיאדה. גם הדור הבא — הבנים והבנות — הצליחו לגרוף 12 מדליות וכיכבו על הפודיום באליפות ישראל שהתקיימה בהרצליה.

חולמים אולימפידה. צילום רשות הספורט למשקולות

״מדובר בענף ספורט קשה במיוחד הדורש משמעת חזקה ומשטר אימונים קפדני”, אמר יורם אסרף, “לא מובן מאליו לראות נערים ונערות נמשכים לענף שלא תמיד נמצא בכותרות והתהילה רחוקה ממנו. ולמרות זאת, יש באשדוד עתיד ורוד לענף, ואנו כרשות נמשיך לתמוך ככל יכולתנו להמשכיות ולטיפוח הענף והספורטאים שלו”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר