ליאור אליהו. צילום: מכבי אשדוד.

מכבי אשדוד עם מבול של החתמות

שישה ישראלים חדשים למכבי אשדוד, כאשר גולת הכותרת היא כמובן החתמתו של ליאור אליהו

פורסם בתאריך: 1.8.19 16:53

     

מכבי אשדוד היא הקבוצה הפעילה ביותר בשוק ההעברות של הכדורסל הישראלי בשבוע האחרון.

אשדוד, שבעצם בונה את הסגל שלה מחדש, יצרה רעידת אדמה בעיר ובכלל בכדורסל הישראלי כשהודיעה על החתמתו של ליאור אליהו.

אשדוד תהיה התחנה הרביעית בקריירה של הפאוור פורוורד הוותיק (34), המתנשא לגובה של 2.05 מטר.

לאחר שפתח את הקריירה עם שלוש עונות בגליל עליון, עבר למכבי תל אביב ובמדיה שיחק שש עונות.

אליהו הספיק גם לשחק עונה אחת ולהצטיין במדיה של באסקוניה הספרדית ואף להיבחר בדראפט ה-NBA.

כעת הוא חוזר לשתף פעולה עם בראד גרינברג, שאימן אותו בעבר בהפועל ירושלים. את חמש השנים האחרונות הפורוורד העביר במדיה של הפועל ירושלים, כשהגיע כשחקן מפתח עם חוזה עתק במועדון.

לאחר פרישתו של יותם הלפרין, חברו הטוב בעונה שעברה, המחשבות על פרישה הלכו וגברו, אך אליהו החליט להמשיך לשחק לפחות בעונה הקרובה וחתם על חוזה לעונה אחת בעיר הנמל.

במכבי אשדוד היו נרגשים מאוד לאחר החתמתו ומסרו: “מועדון כדורסל מכבי אשדוד שמח להודיע על החתמתו של ליאור אליהו. ליאור, מהשחקנים היותר מוערכים, מעוטרים, מוכשרים ואיכותיים בתולדות הכדורסל הישראלי, צבר המון ניסיון, הצלחות ותארים במהלך הקריירה העשירה שלו, וכעת הוא מגיע אלינו במטרה לתרום לנו מהידע והניסיון שלו. שחקן בסדר גודל כזה לא חותם אצלנו כל יום, ולכן ההתרגשות בעיר היא גדולה. אנחנו מאמינים ומקווים שהשילוב בין ליאור למכבי שלנו יתרום לשני הצדדים. שיהיה המון בהצלחה!”

באשדוד המשיכו לחזק את הסגל הישראלי עם החתמתו של כרמל בוכמן. גם בוכמן בן ה-28 מתנשא לגובה של 2.05 מטר. הוא בוגר מחלקת הנוער של מכבי תל אביב ומגיע ממכבי הוד השרון שבה שיחק בארבע השנים האחרונות. בעונה החולפת רשם ממוצעים של 3.9 נק’ ו-4.9 ריבאונדים למשחק בליגה הלאומית.

כרמל בוכמן. צילום מכבי אשדוד

“אנחנו מאמינים ומקווים שהפוטנציאל הגדול של כרמל יגיע לידי ביטוי במדים של מכבי שלנו, שיהיה המון בהצלחה!” נמסר מהמועדון הצהוב.

 

לאחר החתמתו של בוכמן במועדון הודיעו גם על צירופו של תומר לוינסון: “מועדון כדורסל מכבי אשדוד שמח להודיע על צירופו של אלוף אירופה הטרי תומר לוינסון לשורות המועדון. תומר הצעיר (בן 19) נחשב לאחת ההבטחות הגדולות של הכדורסל הישראלי, ואנחנו מאמינים ומקווים שהשילוב שלו במכבי שלנו יועיל לשני הצדדים. בהצלחה, ילד! מאמינים בך, תן בראש!”

תומר לוינסון. צילום: מכבי אשדוד

זה לא הכול. גם המתאזרח סטו דאגלס חתם בקבוצה. דאגלס (29), המתנשא לגובה של 1.91 מטר, הגיע בשנת 2013 לישראל, שיחק במדיה של גלבוע/גליל וממנה המשיך לקרית גת ונהריה.

סטו דאגלס. צילום: מכבי אשדוד.

בעונה שעברה שיחק בהפועל תל אביב ובמדיה רשם 4 נקודות, 1.5 ריבאונדים ו-38% מחוץ לקשת ב-12 דקות בממוצע למשחק.

דאגלס, המשחק בעמדת הגארד (עמדה מספר 2), נחשב לאחד מקלעי השלשות הטובים בליגה.

עוד חיזוק לקבוצה הוא שחקן הרכש החדש הגארד עודד ברנדווין שחתם השבוע. ברנדווין (31), המתנשא לגובה של 1.79 מטר, שיחק בעונה החולפת בעירוני נס ציונה.

עודד ברנדווין. צילום: מכבי אשדוד

במועדון הודיעו גם על החתמתו של הקלעי הצעיר צוף בן משה (22), המתנשא לגובה של 1.94. בעונה שעברה שיחק במדי עירוני נס ציונה כמושאל וקלע 2.3 נקודות, הוריד 1.1 כדורים חוזרים ומסר 0.2 אסיסטים בממוצע למשחק.

צוף בן משה. צילום: מכבי אשדוד

צוף בן משה. צילום: מכבי אשדוד

מתחזקת גם בגזרת הזרים

בהנהלה האשדודית ובצוות המקצועי לא נחו לרגע השבוע והחתימו שני זרים חדשים.

הראשון הוא נואה דיקרסון בן ה-22, המתנשא לגובה של 2.03 מטר, בוגר אוניברסיטת וושינגטון שבה שיחק בארבע השנים האחרונות. הוא העמיד בעונתו האחרונה בוושינגטון ממוצעים של 12.3 נק’ ו-7.5 ריבאונדים למשחק.

זהו החוזה המקצועני הראשון של האמריקאי הצעיר, שחתם באשדוד לעונה אחת.

נואה דיקרסון. צילום: מכבי אשדוד

נואה דיקרסון. צילום: מכבי אשדוד

מהמועדון הצהוב נמסר: “נואה שחקן מאוד מוכשר, שזכה ללא מעט מחמאות ושבחים מעבר לים. שיהיה המון בהצלחה!”

במחווה יפה לאחר חתימתו באשדוד דיקרסון העלה לחשבון האינסטגרם שלו תמונה במעמד החתימה וכתב בעברית: “זאת רק ההתחלה”.

הזר הנוסף שחתם בקבוצה הוא לדונטה הנטון. הנטון (27), המתנשא לגובה של 1.98, הוא בוגר מכללת פרובינדנס. הסמול פורוורד שיחק בעברו בליגה הספרדית במדיהן של סביליה ואנדורה, בליגה הפיליפינית ובנוסף בליגת הפיתוח.
הוא מגיע מקבוצת אטומרומו ההונגרית, שבה העמיד בעונה שעברה ממוצעים של 14.6 נקודות, 5.4 ריבאונדים ו-1.2 אסיסטים בממוצע למשחק ו-38% מחוץ לקשת.

לדונטה הנטון. צילום: מכבי אשדוד.

לדונטה הנטון. צילום: מכבי אשדוד.

מהמועדון נמסר: “מדובר בשחקן איכותי, ואנחנו מאמינים כי השילוב בין לדונטה למכבי שלנו יועיל לשני הצדדים. שיהיה המון בהצלחה!”

גרינברג מונה לעוזר מאמן נבחרת קנדה

מאמנה של מכבי אשדוד בראד גרינברג מונה לעוזר מאמן קנדה לקראת גביע העולם בכדורסל שיתקיים בסין. הטורניר יתחיל ב-31 באוגוסט ויסתיים ב-15 בספטמבר.

לקנדים סגל מרשים, שכולל כמה שחקנים מהליגה הטובה בעולם, כמו קורי ג’וזף, ג’אמל מארי וקלי אוליניק.

גרינברג ישמש בתפקיד עוזרו של המאמן ניק נרס, שהוביל את טורונטו לאליפות ה-NBA, וצפוי לחזור בזמן למשחק שמינית גמר גביע המדינה בהיכל קבוצת שלמה, שבו מכבי אשדוד תתארח אצל הפועל תל אביב ב19 בספטמבר.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר