לא מפחד מתחרות. רון שושן צילום אבי רביבו

“המקום שלי הוא בליגת העל”

אף על פי שהחלום שלו היה דווקא מכבי חיפה, הוא כיכב בעיקר בליגה הלאומית והצליח לעלות לליגת העל דווקא דרך קבוצה דרומית — מ.ס אשדוד. רגע אחרי החתימה מספר השוער רון שושן על התחושות וההצעות ועל התחרות הצפויה מול משפתי

פורסם בתאריך: 20.6.19 16:20

     

אבי רן ז”ל וניר דוידוביץ’ היו אלילי הילדות של רון שושן, עוד בהיותו ילד שחולם להיכנס לכפפות הגדולות שלהם. כמי שגדל במכבי חיפה ושאף לעמוד בין הקורות של הקבוצה הבוגרת, הוא לא בהכרח קיבל את ההזדמנות אצל הקבוצה מהכרמל ובחר לחפש את עצמו במחוזות אחרים. היום, בגיל 26, ולאחר שעבר בתחנות בליגה הלאומית כמו הפועל נצרת עילית, מכבי נתניה והפועל עפולה, שבמדיה סיפק עונה מצוינת אשתקד, הוא סוגר את תנאיו במ.ס אשדוד ומצטרף לליגה של הגדולות.

“משפתי? המטרה שלי היא תמיד לשחק”

עכשיו מקווה שושן לתקוע יתד בליגת העל ולהוכיח את עצמו לכל מי שלא האמינו בו. גם כאן המשימה לא תהיה פשוטה, כיוון שלצידו ניצב השוער רועי משפתי, ויחד הם אמורים להתמודד על אפודת השוער הראשון. אך אם תשאלו את שושן, הוא ממש לא מפחד מתחרות.

רון, אתה מצטרף למ.ס אשדוד, אתגר חדש עבורך בליגת העל. איך התחושות?

“התחושות הן מעולות. אני שמח שזה המצב וזו ההחלטה שלקחתי.כמו שאמרת, זה אתגר חדש בשבילי ואני בטוח בעצמי שאעמוד בו. אני מצפה לו בקוצר רוח ושמח מאוד”.

איך אתה רואה את עצמך משתלב וכמה אתה מכיר את המקום?

“אני מכיר די טוב את מ.ס אשדוד, זה מועדון שיש לו שם של המון שנים בכדורגל הישראלי. אני מכיר חלק מהמערכת, את איתי, מאמן השוערים, שעליו שמעתי רק דברים טובים. גם שמעתי באמת רק דברים חיוביים על המקום. גם את רועי גורדנה אני מכיר קצת מהתקופה שהוא שיחק עם אח שלי. אני תמיד רואה את הסיכויים שלי להשתלב כמעולים. אני מאמין בעצמי ומרגיש שאגיע עם אנרגיה חדשה למקום חדש. נעשה מה שצריך כדי לעזור לקבוצה במטרות שלה”.

אתה ורועי משפתי למעשה הופכים להיות השוערים של הקבוצה. הבהירו לך מה תהיה ההיררכיה ומי ישמש שוער ראשון?

“עוד מוקדם לשיחות מהסוג הזה, אבל הבנתי שהשוערים בקבוצה יהיו אני ורועי משפתי, הבנתי שאחרי שהשוער הראשון עזב מי שיהיה טוב ישחק. אני מוכן לאתגר הזה”.

מבחינתך להיות שוער שני זו גם אופציה?

“אני לוקח בחשבון שאני אגיע לסיטואציה שאני אצטרך להיאבק ולהילחם על המקום שלי, ואני בטוח שדרך אימונים ופחות בדיבורים ויותר במעשים אצטרך להראות מה אני שווה, וכולם יתחילו להכיר אותי ואני אותם. אני כמובן בא ומוכן לכל תרחיש, אבל בסופו של יום המטרה שלי תמיד הייתה ותמיד תהיה לשחק”.

בוודאי עקבת אחרי העונה של מ.ס אשדוד אשתקד. המטרה העונה תהיה שוב להינצל מירידה או שמכוונים טיפה יותר גבוה?

“מאוד מוקדם לדבר על מטרות או לצאת בהצהרות, עוד לא התכנסנו אפילו ורק חתמתי, אפילו עוד לא הייתי במתחם. אני בטוח שכשנתחיל להתאמן, יכינו אותנו בצורה הטובה ביותר, ויהיו מטרות טובות לקבוצה שנרצה כולם לעמוד בהן”.

“היו לי כמה הצעות, אבל נפגשתי עם ג’קי”

אחד הגורמים המשמעותיים להגעתו של שושן. מאמן השוער איתי זילפה

שושן הצטיין בעונה שעברה במדי הפועל עפולה והיה מהגורמים הבולטים שסייעו לקבוצתו להיאבק עד הסוף על כרטיס העלייה לליגת העל, שאותו לרוע מזלה היא לא הצליחה להשיג. כעת מגיעה ההזדמנות שלה שושן חיכה, לתקוע יתד בליגת העל. “זו ההזדמנות שעבדתי בשבילה, כי אם הייתי מחכה, כלום לא היה מגיע אליי. אני משחק כבר חמש שנים בלאומית, כל עונה אני עושה השתפרות ומרגיש טוב ובשל יותר. חד משמעית אני כאן כדי להוכיח שהמקום שלי הוא בליגת העל”.

יש משהו ששכנע אותך להגיע למ.ס או שזה היה ברור לך ברגע שהגיעה ההצעה שאתה חותם פה?

“היו לי כמה הצעות, אבל נפגשתי עם ג’קי בן זקן והכרנו. אהבתי מה ששמעתי וגם שמעתי רק דברים טובים על הצוות, על איתי, וכך החלטתי לקחת את ההצעה הזו”.

אם נחזור כמה שנים אחורה, למה לא קיבלת הזדמנות הוגנת במכבי חיפה?

“אני מעדיף פחות להתעסק במה שהיה. אני בן אדם שחי את ההווה וחושב על העתיד, העבר פחות מעסיק אותי. אי אפשר לדעת לאן החיים יובילו אותך, אלו היו תקופות אחרות במועדון, הם העדיפו לתת לשוערים זרים באותה תקופה לשחק, ככה שהעדפתי לצאת בהשאלה ולחזור דרך הדלת הראשית לאן שלא יהיה”.

איזה מסר תרצה להעביר לאוהדי מ.ס אשדוד לקראת העונה הקרובה?

“שאני שמח מאוד לייצג את הקבוצה הזו לשנים הקרובות, וכמו בכל קבוצה שהייתי, אתן הכול לקבוצה ולאוהדים, תמיד”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר