שחקני עירוני אשדוד. צילום מוטי קדוש.

תעודת סוף עונה: עירוני אשדוד

עירוני אשדוד עברה עונה מוצלחת ביותר עם עליית ליגה מרשימה מליגה ב’ דרום ב’ לליגה א’ דרום. רגע לפני נשף העלייה ניתחנו את העונה של הצהובים וחילקנו ציונים לשחקני הקבוצה על העונה שחלפה

פורסם בתאריך: 31.5.19 16:28

     

עם סיום העונה המוצלחת מבחינתה של קבוצת הכדורגל עירוני אשדוד הגיע הזמן לסיכומים וגם לחלוקת ציונים.

גל אנגלשטיין: בעונתו השלישית במועדון, שוערה של עירוני הצטיין. אנגלשטיין הוא מניה בטוחה בין הקורות, היה יציב לאורך כל העונה והעניק שקט להגנה, ובמשחקים מסוימים אף הביא את הנקודות במו ידיו לצהובים. ציון: 9.

שגיא כהן: בלם מצוין שהחזיק את ההגנה של עירוני העונה, בעל משחק ראש נהדר. ציון: 8.

עומרי כהן: שחקן פיזי מאוד. אף שקיבל הרבה כרטיסים צהובים, הוא הציג יכולת טובה והשלים את “צמד הכהנים” שהחזיק את הגנתה של עירוני אשדוד העונה. ציון: 7.

נדב עמר: המגן הימני בעונתו השלישית במועדון הצהוב רשם התקדמות אדירה, שרף את האגף הימני והצטיין בהגנה ובהתקפה. ציון: 8.

רפי עמרן: המגן השמאלי הפעלתן היה אחד מהמצטיינים בקבוצה עד ששבר את קרסולו בתאונת אופנוע וסיים את העונה. ציון: 7.

מאור זוהר: שחקן ברמה מעל הליגה ובוודאי ראוי להמשיך כשחקן הרכב בעונה הבאה בליגה א’. הוא עושה עבודה שחורה ומדרבן את השחקנים שמסביבו. ציון: 9.

טקלה אסמלש: מזכיר את אנגולו קאנטה הצרפתי של צ’לסי בסגנון המשחק ובמראה החיצוני. הוא גרזן שלא רואה בעיניים. אך בניגוד לקאנטה, שמצליח לחלץ כדורים באמנות וללא נגיעה ברגלו של השחקן היריב, הוא לפעמים גם פחות יעיל ומקבל המון כרטיסים צהובים ואף אדומים. עונה לא רעה שלו בסך הכול. בעונה הקודמת הרשים יותר. ציון: 6

יוסי אברה: נע בין מעמד של שחקן הרכב לבין מעמד של שחקן שעולה מהספסל, אך בסך הכול שימש שחקן רוטציה חיובי וסיפק את הסחורה המצופה ממנו. ציון: 7.

יגל בלאיש: שחקן צעיר שלמרות טראומה מהמחזור האחרון בעונה שעברה, שבו כבש שער עצמי שקבע שוויון בדרבי מול האדומים בדקה ה-95, הצליח להתאושש ולרשום עונה טובה מבחינתו. ציון: 7.

ברוך דגו: לקפטן והסמל הגדול של הצהובים הייתה עונה חלשה יחסית מבחינה מקצועית. בעונה שעברה הציג יכולת הרבה יותר טובה, אך אפשר להבין זאת, הגיל מתחיל להשפיע, והעונה שעברה על דגו הייתה עונה מלאת פציעות. אך התרומה של דגו לקבוצה הייתה מעבר לשערים או בישולים, הוא שימש מאמן נוסף על המגרש, דרבן את השחקנים, הרים להם את הראש כשהיה קשה ובהחלט היה שם.
כשהקשר הוותיק חתם בעירוני אשדוד בתחילת העונה הקודמת, הוא הצהיר שהגיע למועדון ילדותו על מנת לסגור מעגל ולהעלות את עירוני אשדוד ליגה. לזכותו יאמר כי עמד בהבטחתו. ציון: 7.

 

ליאור היילה: הקשר ההתקפי היה שחקן סגל חיוני וחשוב במאבקי העלייה של עירוני אשדוד ואף כבש את השער החשוב ביותר העונה, שער הניצחון נגד שדרות. ציון: 8.

תומר בן חיים: הברומטר של עירוני אשדוד. שחקן שלא ברור מה הוא עושה בליגה ב’, יכול להשתלב בקבוצות בליגה הלאומית בקלות.
חוכמת משחק, נחישות, שערים, בישולים, מה לא? השחקן הזה הוא חד משמעית הגורם הגדול ביותר לעליית הליגה של עירוני.
לא סתם אוהד הקבוצה קעקע את שמו של בן חיים על זרועו לאחר העלייה. ציון: 10.

תומר בן חיים, הגורם המרכזי לעליית הליגה של הצהובים. צילום_ מוטי קדוש.

עידן חג’ג’: רכש מבריק שהגיע בינואר לצהובים משמשון כפר קאסם שהתפרקה מנכסיה והספיק לכבוש עשרה שערים ב-12 הופעות. ללא ספק ראוי להמשיך כשחקן מפתח בקבוצה בליגה א’. הוא כובש, מבשל ובהחלט היה אימת ההגנות של ליגה ב’ דרום ב’ העונה. ציון: 10.

גיא עובדיה: עובדיה הוא שחקן עם מוניטין מצוין בליגה א’, ובעירוני אשדוד תלו בו תקוות רבות שיהיה אחד משחקני המפתח של הקבוצה העונה, אך לא כך היה הדבר. עובדיה אכזב והתנדנד בין ההרכב לספסל. ציון: 5.

הישאם אזברגה: ללא ספק הפתעת העונה. החלוץ, שהגיע בינואר מכסייפה, הפגין חדות וקור רוח מול השער. הוא כבש עשרה שערים ב-14 משחקים במדי הצהובים מאשדוד, כולל שערים חשובים במאני טיים. ראוי לקבל צ’אנס גם בליגה א’. ציון: 9.

שי מאור: שי מאור הוא שועל קרבות ותיק בליגות הנמוכות. הוא קבלן עליות ויצא לו לא פעם ולא פעמיים להעלות קבוצה ליגה. כשחתם בתחילת העונה בעירוני אשדוד, זו הייתה הצהרת כוונות מבחינת המועדון הצהוב. כבר אז לא פחד להצהיר: “רק אני אעלה ליגה העונה”.
אף שפתיחתה של העונה לא הייתה מזהירה מבחינת האשדודים, שי מאור לא התייאש וביצע כמה מהלכים מנצחים בינואר. בין השאר שחרורו של החלוץ רן בן שמעון, שלא השתלב בקבוצה, וכמובן, צירופם של עידן חג’ג’ והישאם אזברגה הנהדרים.
מהלכים אלו, נוסף למוטיבציה שהנחיל בשחקניו מדי שבוע, הובילו את הצהובים מאשדוד לעליית ליגה, סוף כל סוף, לאחר שלוש שנים בליגה ב’, בעונה הבאה עירוני אשדוד תשחק בליגה א’ דרום. ציון: 10.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר