לא צפוי להישאר. ג'רפי צילום אורי קריספין

נפילת מתח

אחרי שנשמו לרווחה עם ההישארות בליגת העל, בקבוצת מ.ס אשדוד מתמודדים כעת עם אתגרים אחרים, כמו עזיבת שחקנים מרכזיים וגיוס מאמן חדש ושחקנים חדשים לקבוצה

פורסם בתאריך: 24.5.19 11:15

     

אחרי הישארות הרואית ודרמטית של מ.ס אשדוד בליגת העל אפשר בהחלט לבשר על פתיחתה של עונת המלפפונים. בזמן ששחקני הקבוצה שוהים בחופשות פרטיות מעבר לים, הסוכנים שלהם עוסקים בימים אלו בשידוכם לקבוצות בכירות יותר, וכבר כעת ניתן להבין שלא מעט מהם מתנדנדים ועשויים שלא להישאר במועדון הדרומי.

ראשית, הרי שהמאמן אבי בוחבוט, שעמד על הקווים בשל תעודת הפרו שלו, עשוי לא להמשיך ולקבל את הקרדיט גם בעונה הבאה, ובמ.ס יעדיפו מאמן בכיר יותר המחזיק בתעודה זו. אחד המועמדים לרשת את התפקיד הוא רוני אוואט, שכזכור אימן בעבר את האדומים—צהובים ונחשב לדמות מוערכת על ידי ג’קי בן זקן. אוואט אימן אשתקד את מכבי יפו ובקדנציה הקודמת שלו באשדוד סבל מבעיה דומה של היעדר פרו ונאלץ לקבל את גילי לנדאו ואז את יוסי מזרחי לידו. מאז הוא השלים את הקורס וקיבל תעודה, מה שמאפשר לו לעמוד על הקווים באשדוד בליגת העל. גם אם אוואט יגיע, יכול להיות שהוא יהיה חלק מצוות מאמנים.

למרות הרינונים על חזרתו של אוואט, באשדוד נוטים בשלב זה לשמור את הקלפים קרוב לחזה ולא ממהרים לזרוק שמות נוספים לאוויר. עם זאת, מבחינת בן זקן, ברור כי הנושא העיקרי הוא קודם כול נושא המאמן. משה אוחיון כידוע לא יוכל לשמש כזה בשל היעדר תעודת הפרו, וכרגע הקורס שאמור היה להיפתח באוקטובר בוטל. אם כי אוחיון מחזיק בחוזה לעונה הבאה ואמור להישאר בכל מקרה במערכת. כרגע לא ברור אם אוחיון יישאר בקבוצה הבוגרת בתפקיד של עוזר מאמן בכיר או כמאמן קבוצת הנוער ומנהל האקדמיה.

במניין השחקנים שניים שקרוב לוודאי לא יישארו במועדון הם דן ביטון ויואב ג’רפי. באשר לקשר, הרי שביטון מבוקש בלודוגורץ’ הבולגרית, שאליה נסע בשבוע שעבר להתרשמות, ועדיין לא ברור אם יצטרף אליה, בעיקר כיוון שהוא לא נעול על מעבר לבולגריה. בפני ביטון עומדת גם האופציה להצטרף לאלופת המדינה מכבי תל אביב, שמאוד רוצה את השחקן ולוחצת עליו להגיע. ייתכן שאם יחליט ללבוש צהוב, זה יכלול טרייד עם מכבי, שבמסגרתו יועברו למ.ס שחקנים של האלופה, שהעיקרי שבהם הוא שגיב יחזקאל, שרשם חצי עונה טובה באשדוד. דבר אחד בטוח, והוא שביטון לא יישאר במ.ס אשדוד.

מבוקש. דן ביטון צילום אורי קריספין

באשר לשוער שסיים את עונתו הרביעית במ.ס אשדוד, אף הוא מעוניין לנתב את הקריירה למועדון גדול יותר. לשוער המצוין יש חוזה לעונה הבאה באשדוד, אך ההערכות מדברות על זה שג’רפי יעבור לקבוצה אחרת בישראל.

שוער נישא לא מזמן ונמצא בחופשת ירח דבש במלדיביים, אך נותן את המושכות למצוא לו קבוצה לסוכנו דודו דהאן, שכבר הוכיח את כישוריו בשידוך שחקנים לקבוצות בכירות. “יש לי חוזה באשדוד, כרגע אני לא יודע על הצעות”, הגיב על כך ג’רפי. “אני מאוד רוצה להתקדם מכל הבחינות, אני כבר ארבע שנים כאן, אני בשל למעבר ורוצה להראות את היכולת שלי בקבוצה שנאבקת על תארים. הסוכן שלי הוא דודו דהאן, אני מאמין שהוא ימצא מה שנכון עבורי”.

למרות עזיבתם הצפוייה של שחקנים הנחשבים לבכירים, חשוב לציין כי גם במ.ס מעוניינים לרענן את השורות ומודעים לעובדה שבחירת סגל השחקנים העונה הייתה לקויה והם לא היו רחוקים כלל מלרדת ליגה. “יותר קל לעשות תיקונים אחרי שנשארים בליגה”, אמרו במועדון. “אנחנו רוצים לבנות קבוצה חדשה שלא תיאבק בתחתית ותגיע למחזורים האחרונים כשהיא בחוף מבטחים. יש לנו מספיק זמן להתכונן”.

רוני אוואט. ישוב למ.ס? צילום אורי קריספין

בניגוד לבוגרים: קבוצת הנוער נשרה לליגה הלאומית

מ.ס אשדוד חשבה להשלים חגיגה כפולה ולרשום הישארות גם אצל קבוצת הנוער שלה, אבל בשבת האחרונה רשמו הנוער הפסד ביתי מאכזב (4:2) לרמת השרון, זאת אף על פי שהובילו כבר 0:2, אך קרסו תחת הלחץ הגדול.
לאורך כל העונה קבוצת הנוער של המחלקה עברה תלאות רבים, עם פתיחת עונה רעה מאוד וקרבות תחתית. תוסיפו לכך את פיטורי המאמן זורי ברמכר שהלך ואלי לוי שהגיע במקומו. אשדוד הגיעה למחזור האחרון בדיוק כמו קבוצת הבוגרים שהיא לא תלויה בעצמה עם פער של שתי נקודות מהפועל רמת גן. תיקו של האורדונים אמור היה להספיק לה במקרה של ניצחון אשדודי. אלא שלמרות פתיחת משחק נהדרת של האשדודים והובלה של 0:2, השחקנים הצעירים כאמור קרסו תחת העומס ונכנעו 4:2 לרמת השרון בבית במשחק הכי קריטי של הקבוצה העונה.

גיל כהן, שחקן הקבוצה הבוגרת, ירד לקבוצת הנוער כדי לחזק אותה ולעזור לה, אולם בסיכום זה לא עזר, והקבוצה תצטרך אחרי הרבה מאוד שנים להתרגל לחיים החדשים בליגה הלאומית. המאמן אלי לוי, שהגיע על מנת לאושש את הקבוצה ולהושיע אותה, לא הצליח לעמוד במשימה. “אנחנו מרגישים רע, מאוד מאוכזבים ועצובים”, אמר לוי בכאב. “אנחנו מרגישים את כל מה שלא רצינו להרגיש. אחרי שהובלנו 0:2 הלכנו אחורה, הזמנו התקפות שלהם והם כבשו באיזה חצי מצב על סף המחצית. אמרתי לשחקנים שלי לצאת קדימה, והם הלכו אחורה, היה קצת לחץ וחבל”.

לוי, כאמור, הגיע באמצע העונה כשהקבוצה כבר הייתה שקועה בתחתית, אך למרות זאת האמין שיש ביכולתו להשאיר אותה בליגה. “בסופו של דבר זה היה אפשרי, כי אם היינו מנצחים, היינו נשארים. לא משנה מה היה לפני שהגעתי, כשבאתי לפה האמנתי שאפשר לעשות את זה, שאנחנו יכולים להישאר בליגה, ולא עשינו את זה”.

מסע ההיחלצות של הבוגרת נתן לשחקנים מוטיבציה?

“כן, וזה גם התחיל ככה, בתחילת המשחק הובלנו ושיחקנו טוב, אבל כמו שאמרתי, הלכנו אחורה במחצית השנייה. ניסיתי לעשות הכול מבחינת שינויים ושחקנים התקפיים, אבל לא הצלחנו וחבל”. 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר