רייכרט הותיר סיכוי לקבוצתו. ישאיר את אשדוד בליגה סימן שאלה/ צילום שרון בוקוב

התקווה האחרונה של מ.ס: להיות או לחדול

אחרי שהספדנו אותה וכבר השלמנו עם ירידת ליגה, מ.ס אשדוד הפתיעה, והיא עדיין בתמונה ועדיין עם סיכוי, גם אם קלוש, להישאר בליגה. אז מה הסיכויים? ומתי יחל בלם הקבוצה לרצות את עונשו?

פורסם בתאריך: 8.5.19 11:11

     

גם אנשי מ.ס אשדוד משפשפים את העיניים כלא מאמינים. גם הם בעצמם לא האמינו שהם יגיעו בראשון הקרוב למחזור הסיום של העונה כשיש להם סיכוי ממשי להישאר בליגת העל. ארבעה ניצחונות בחמשת המשחקים האחרונים הפכו כמעט את הקערה על פיה, ואף שכבר חרצנו את גורל הקבוצה הדרומית והורדנו אותה לליגה השנייה, היא תגיע במחזור הקרוב למשחק הנעילה של הפלייאוף התחתון עם אפשרות להישאר בליגה ולעשות את הבלתי ייאמן.

אחרי שבני סכנין כבר נשרה לליגה הלאומית במחזור האחרון לאחר 12 שנה, נותרה שאלה אחת פתוחה: מי הקבוצה שתצטרף אליה? במרוץ נמצאות מ.ס אשדוד, מכבי פתח תקווה ועירוני קריית שמונה, כשאחת מהן תצטרך להיפרד מהליגה הבכירה. המלאבסים ממוקמים במקום ה-11 עם 36 נק’, הצפוניים מתחתם במקום ה-12 עם 35 נק’, ואילו מ.ס אשדוד מתחת לקו האדום עם 34 נק’.

על פי המצב, לאשדודים הסיכוי הנמוך ביותר לשרוד, אך במועדון מקווים למעידות של יריבותיהן ולניצחון ביתי על הפועל חיפה. מה שבטוח, המחזור האחרון יהיה בחזקת שיברון לב או חגיגה אחת גדולה.

 

מ.ס אשדוד – הפועל חיפה (א’, 20:30)

על פניו הקבוצה האדומה מהכרמל סיימה את העונה ואין לה על מה להילחם. אמנם הפער בינה לבין האשדודים עומד על שלוש נקודות, אך הפרש השערים הוא עצום בין הקבוצות, כך שגם במקרה של ניצחון אשדודי ושוויון נקודות הפועל חיפה תסיים את העונה בליגת העל.

משה אוחיון והצוות המקצועי ראו כיצד בשבת האחרונה החיפאים הציגו חולשה כשנכנענו 0:3 בבית למכבי פתח תקווה ובונים על כך שגם במשחק הקרוב מולם האדומים לא יאכזבו ויפגינו את אותה יכולת. ג’קי בן זקן ישב במשחק הניצחון בטדי מרוחק מכולם ולבדו מאחורי השער הדרומי. גם הוא התקשה לעמוד במתח ששרר, ולמרות קרנבל יוסי בניון, השחקנים שלו הוכיחו אופי ולא נתנו לכך להשפיע עליהם. בכך הם הותירו סיכוי להישארות.

במועדון מבינים שכל תוצאה מלבד ניצחון במחזור הסיום תוריד אותם ליגה, ולכן מתכוונים להתרכז במשחק שלהם ולא להעסיק את עצמם במשחקים המקבילים. בקבוצה הביעו שביעות רצון מבן רייכרט, שעם כניסתו כמחליף במשחק מול בית”ר הצליח למצוא את הרשת והעלה את קבוצתו ליתרון. ייתכן שאותו מהלך יקנה לו מקום ב-11 במשחק הקרוב, ובמועדון בונים עליו, על דן ביטון ועל שגיב יחזקאל כעל השלישייה הקדמית שתשאיר את הקבוצה בליגה.

המאמן אבי בוחבוט שידר אופטימיות השבוע: “גם אם נגזר עלינו לרדת ליגה, אז נרד בצורה ספורטיבית וכגברים, כי אנחנו משחקים כדורגל למרות כל הבעיות שהיו מסביב. בתוכי אני מאמין שנישאר בליגה, נכין את השחקנים וננצח”.

בוחבוט. אופטימי לגביי הישארות צילום דוברות מ.ס אשדוד

מכבי פתח תקווה – הפועל תל אביב (א’, 20:30)

הפועל תל אביב וקובי רפואה כססו לא מעט ציפורניים במהלך העונה, והם עצמם היו אחת המועמדות הבכירות לרדת לליגה השנייה. אלא שבישורת האחרונה התל-אביבים הצליחו לברוח מהתחתית ולהבטיח את ההישארות, בעוד קבוצות אחרות נשאבו לתוך הקלחת. גם להם, כמו הפועל חיפה, אין על מה לשחק, והם רק ינסו לתת לאוהדים שלהם לצאת בטעם טוב לפני פגרת הקיץ. עצם העובדה שמדובר בהפועל תל אביב, מועדון גדול עם קהל אוהדים מסור, תחייב אותם לשחק כדורגל ולנסות למנוע מפתח תקווה את ההישארות. המלאבסים מנגד יוכלו להסתפק בנקודה אחת, שכן תוצאת תיקו תשאיר אותם בליגה עקב הפרש שערים עדיף משל אשדוד. המאמן גיא לוזון לא ירצה שעל ראשו יהיה כתוב ירידת ליגה, והרי שטהרת כל משפחת לוזון מונח על כתפיו. אם קבוצתו תיראה כפי שנראתה במחזור האחרון, הרי שמקומה בליגת העל לגמרי מובטח.

בני סכנין – עירוני קריית שמונה (א’, 20:30)

איזי שרצקי, בעליה של עירוני קריית שמונה, התבטא השבוע נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו כמחאה על המצב הביטחוני ובאותה נשימה אף חשף כי בעונה הבאה מי שיאמן את הקבוצה הוא מסאי דגו. האם זה יקרה בליגה הראשונה או השנייה? זוהי למעשה שאלת השאלות. רק נקודה אחת מפרידה בין קריית שמונה למ.ס אשדוד, ובצפון מבינים שכל תוצאה מלבד ניצחון על סכנין תוריד אותם ליגה במקרה של ניצחון אשדודי. סכנין כבר ירדה במחזור הקודם ללאומית אחרי 12 שנה, אך באשדוד מקווים כי הקבוצה מהמגזר תחפש לסיים את העונה בכבוד וכקבוצה ספורטיבית.

פתח תקווה וסכנין סירבו: ה-VAR לא יופעל במחזור הסיום

למרות דרישה מצד חלק מקבוצות הפלייאוף התחתון לעשות שימוש במערכת ה-VAR במחזור הסיום הדרמטי של הפלייאוף התחתון, במינהלת הליגה החליטו כי המשחקים המכריעים ינוהלו בסופו של דבר במתכונת המקורית וללא תמיכה טכנולוגית. הסיבה: מכבי פתח תקווה ובני סכנין לא תומכות ברעיון ומעדיפות לשחק כרגיל וללא מערכת ה-VAR. “בתום בדיקה מול הקבוצות לגבי הפעלת VAR במחזור האחרון בפלייאוף התחתון עולה כי המועדונים מכבי פתח תקווה ואיחוד בני סכנין אינם תומכים בכך. שינוי כללי המשחק אפשרי רק בהסכמת כל המועדונים המעורבים ולכן ההחלטה המקורית נותרת בעינה ומשחקי הפלייאוף התחתון ישוחקו ללא VAR כפי שהיה עד כה”, נכתב בהודעה הרשמית של המינהלת בעניין. כזכור, מ.ס אשדוד שלחה מכתב רשמי למינהלת הליגה בדרישה לשלב את המערכת הטכנולוגית במשחקי הפלייאוף התחתון וגם שאר הקבוצות, מלבד מכבי פתח תקווה ובני סכנין, שלא היו בעד המהלך. חשוב להדגיש כי בכל מקרה החל מהעונה הבאה המערכת תופעל בכל משחקי ליגת העל.

חטאב ירצה את עונשו בסוף החודש

בלמה של מ.ס אשדוד עוביידה חטאב, שהיה צפוי להיכנס למאסר של 15 חודשים ביום ראשון שעבר, קיבל בשורות מעודדות כשנודע לו שבקשתו לדחיית מועד הכניסה לכלא אושרה, והוא יתחיל לרצות את עונשו ב-30 למאי. ההחלטה הגיעה לאחר שעורך דינו אביגדור פלדמן הגיש בקשה לדיון חוזר בהרכב מורחב של שופטים, חמישה ומעלה, על מנת לשנות את פסק הדין שאותו קיבל חטאב בחודש שעבר. כיוון שעדיין לא נקבע מועד הדיון, הסכים בית המשפט העליון לדחות את מועד ביצוע העונש.

כזכור, לפני יותר מארבע שנים וחצי חטאב היה מעורב בתאונת פגע וברח שבה נדרס אדם למוות בכביש מהיר. מאז הוכח בבית המשפט המחוזי בנצרת כי לא ניתן היה למנוע את התאונה וכי לא היה ביכולתו של חטאב לסייע לאותו אדם, לאחר שנדרס על ידי כלי רכב חולפים שנסעו אחריו. השחקן נידון לשישה חודשי עבודות שירות. לפני חודש ימים התקבל ערעור המדינה לבית המשפט העליון בטענה לקלות העונש ובקשה להחמרתו, וחטאב נידון מחדש ל-15 חודשי מאסר בפועל, שאותם אמור היה להתחיל לרצות ביום ראשון שעבר.

חטאב. ייכנס למאסר בסוף החודש. צילום אורי קריספין

המצב הביטחוני לא פסח על משחקי הנוער

בשל המצב הביטחוני באזור הדרום ושיגורי הרקטות שהחלו במהלך השבת האחרונה, החליטה באותו היום הנהלת המועדון על ביטול כל משחקי מחלקת הנוער שאמורים היו להתקיים באשדוד (מנערים א׳ ומטה). ההחלטה נבעה בעיקר בשל חוסר במרחבים מוגנים במגרשים, והדאגה לשלום השחקנים, הצוותים ובני המשפחה המגיעים לצפות במשחקים.

גם משחק הנוער בין מ.ס. אשדוד למכבי תל אביב, שאמור היה להיערך אף הוא בשבת, בוטל בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני בדרום. השופטים התעקשו שלא קיבלו הוראה לבטל, והקבוצות כבר עלו לכר הדשא והחלו בחימום, אבל אז נשמעה אזעקה, והשחקנים וההורים שהגיעו למגרש הסינטטי באשדוד ירדו לתפוס מחסה מתחת ליציעים. בעקבות האירוע הזה הוחלט כי המשחק לא ייערך.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר