הקפת האליפות של הצהובים. צילום: מוטי קדוש
הקפת האליפות של הצהובים. צילום: מוטי קדוש

עלייה לרגל: המסע המופלא של עירוני אשדוד לליגה א'

הצהובים חזרו מאילת עם ניצחון 1:0 מתוק משער של תומר בן חיים וחגגו את העלייה לליגה א’ בסוף שבוע מטורף. עכשיו הזמן לסיכומים ולתכניות לעונה הבאה

פורסם בתאריך: 12.4.19 19:13

     

שחקני ואנשי עירוני אשדוד ירדו לאילת בליווי של כ-450 אוהדים צהובים נרגשים במטרה אחת ברורה — לנצח את בני אילת המקומית ולהבטיח את העלייה לליגה א’.

האוהדים האשדודים החלו כשעה וחצי לפני שריקת הפתיחה לנוע אל מגרש החוף הצפוני באילת בצעדה מרשימה, שכללה תופים, שלטים ודגלים בצבעי הקבוצה וכמובן — שירי עידוד והלל לשחקנים הצהובים.

המחצית הראשונה הסתיימה בתיקו מאופס, ובדקה ה-51 הגיע הרגע המיוחל. תומר בן חיים, השחקן המצטיין של עירוני אשדוד העונה, העלה אותה ליתרון 1:0 בשער שייזכר כשער האליפות, והקפיץ את האוהדים הצהובים ביציעים.

אילת לא ויתרה, המתח היה באוויר, והצהובים רק חיכו לשמוע את שריקת הסיום. זו הגיעה, השחקנים הצהובים השתטחו על הדשא בבכי, השמפניות נפתחו, עירוני אשדוד בליגה א’.

האוהדים היו בשגעת והניפו את השחקנים על כתפיהם. לאחר שלוש שנים קשות ומרות בליגה ב’, המשימה הושלמה — עירוני אשדוד עלתה לליגה א’, והדרבי האשדודי כבר מעבר לפינה.

עירוני סיימה את העונה במקום הראשון עם 72 נקודות, כשמאחוריה קריית מלאכי במקום השני עם 71 נקודות ומכבי שדרות עם 70 נקודות.

קולות האלופים

זה התחיל במקרה אלימות של האוהדים כלפיו, זה נגמר כשהוא מונף על כתפיהם. לאחר הניצחון על בני אילת והבטחת האליפות של ליגה ב’ דרום ב’, מאמנה של עירוני אשדוד שי מאור התפנה לדבר.

מאור רשם עלייה גם בעונה שעברה עם שמשון כפר קאסם. את העונה התחיל לא טוב, וזכורה בעיקר תקרית האלימות של אוהד הקבוצה כלפיו והוויכוח שלו עם הנהלת המועדון, ויכוח שהתנהל ברדיו בזמן שהקהל הרחב מאזין.

אז לאחר שכל הכביסה המלוכלכת יצאה, קבלן העליות שי מאור התאושש והצליח להעלות את הצהובים לליגה א’.

שי, מזל טוב!

“הייתה עונה מלאת תהפוכות, שהתחילה לא טוב בלשון המעטה. לא הכרנו את הליגה מספיק טוב, לא באנו מוכנים לליגה, היו לנו הרבה שחקנים חדשים, והחיבור עדיין לא נעשה. אבל בהמשך הצלחנו לתקן, החלפנו שחקנים, עשינו התאמות, ואני שמח שהדברים הסתדרו ואנחנו בליגה א’”.

האם חשבת בתחילת העונה שתעלו ליגה?

“באתי במטרה לעלות ליגה. כשעמדתי בפעם הראשונה מול האוהדים, אמרתי: רק אנחנו עולים ליגה! היו כאלה שאמרו שאני שחצן ויהיר, אבל אני ידעתי לשם מה הגעתי לכאן. העלו אותי לשידור ברדיו כשהיינו בפיגור 7 נקודות מהפסגה, ואמרתי שרק עירוני אשדוד תעלה ליגה. עברתי כבר הרבה בליגות האלה, לא היה לי ספק לרגע שנעלה”.

איזו עליית ליגה שלך יותר מרגשת, העונה או בעונה שעברה עם שמשון כפר קאסם?

“ברור שהעלייה של העונה. בשנה שעברה עליתי ב-10 נקודות פער, ולעומת זאת העונה זה הלך עד הסוף והוכרע במאני טיים. יש גם הבדלים בין הליגות, הליגה שעליתי ממנה העונה הרבה יותר קשה משל שנה שעברה. זוהי אחת מעליות הליגה המרגשות שהיו לי”.

התגברת על תקרית המכות ושמת אותה מאחוריך?

“התגברתי על התקרית הזאת. זה לא היה קל, אבל משברים נועדו כדי לעבור אותם. אני לא בן אדם שנוטר טינה, אני בן אדם שלומד מכל התקריות ומתבונן גם התבוננות פנימית אם עשיתי משהו לא בסדר. ה’ סולח, מי אני שלא אסלח?”

אתה חושב שהרכשים שהגיעו באמצע העונה, אזברגה וחג’ג’, שינו את העונה?

“ההחלטה להחתים את הישאם אזברגה ועידן חג’ג’ באה בדיוק בזמן. שניהם מאוד שדרגו אותנו והיו באמת בזמן הנכון ובמקום הנכון. חג’ג’ שחקן שובר שוויון מאין כמוהו, אזברגה היה סוג של הימור שהתברר כבול פגיעה”.

מה התכניות שלך לעונה הבאה?

“הפנים קדימה, יש לי חוזה לעונה הבאה. ננוח קצת ונתחיל לעבוד לגבי העונה הבאה. אני אשב עם ההנהלה ונראה מה מטרותיה, ומה גודל התקציב שיהיה בעונה הבאה, ולפי זה נתנהל”.

מה תגובתך לשמועות שאתם נמצאים במשא ומתן עם חלוץ מ.ס כפר קאסם, מלך השערים של ליגה א’ יוסי אסייג?

“יוסי אסייג הוא השחקן הכי טוב בליגה א’, והוא גם חבר אישי שלי. כרגע הוא משחק במדי מ.ס כפר קאסם ונאחל לו בהצלחה במטרתו לעלות לליגה הלאומית. ברור שהוא יהיה אחת האופציות במידה שהקבוצה תוכל לעמוד בדרישותיו הכספיות, כי יוסי אסייג הוא לא שחקן זול”.

אתה מחכה כבר לדרבי האשדודי? מה שמעת על הדרבי?

“ראיתי ושמעתי הרבה, מתרגשים. אני מאוד מקווה שנגיע מוכנים לכל 30 המשחקים ולא רק לשני משחקי הדרבי”.

מה דעתך על הקהל של עירוני אשדוד?

“קהל ששייך לליגה גבוהה יותר, נמצא עם הקבוצה גם ברגעים הכי קשים, הוא השחקן מספר 1!

קהל עירוני אשדוד. צילום מוטי קדוש

כיף לשמח קהל כזה, מגיע להם יותר מכולם, אני אעשה הכול כדי לשמח אותו גם בעתיד”.

נקודת המפנה: שוברי השוויון

במהלך העונה עירוני אשדוד דשדשה לפרקים, ורבים מאוהדיה כמעט איבדו תקווה. אך אז הגיעה נקודת המפנה — החתמתם של עידן חג’ג’ והישאם אזברגה. לאחר שהשמפניות נפתחו, שוחחנו איתם על חצי העונה המטורפת שעברו.

שי מאור ועידן חג'ג' ברגע חתימתו של הקשר, אחד מנקודות המפנה בעונה. צילום_ יניב רוזנבאום דובר המועדון.

הישאם אזברגה חוגג. צילום פבל.

איך אתם מסכמים את העונה?

אזברגה: “עונה מדהימה. התחלתי את העונה בכסייפה והתברגנו בחלק העליון של הטבלה, באמצע העונה קיבלתי הצעה מעירוני אשדוד ולא היססתי לרגע, רציתי לרשום עליית ליגה בפעם השנייה ברציפות”.

חג’ג’: “עונה לחוצה מאוד, אבל מרגשת במיוחד”.

הגעתם לעירוני באמצע העונה. שיניתם משהו בקבוצה?

אזברגה: “יש בקבוצה חומר שחקנים הרבה מעבר לרמה של ליגה ב’, אני הוספתי מחץ בחלק הקדמי”.

חג’ג’: “סגל הקבוצה היה עוד לפני שהגעתי ברמה גבוהה מאוד, אני חושב שהוספתי ניסיון ומחץ להתקפה, שלפי מה שהבנתי זה היה חסר מאוד לקבוצה. בסיבוב הראשון הספקתי לכבוש עשרה שערים ב-12 משחקים ששיחקתי”.

מה התכניות שלכם לעונה הבאה?

אזברגה: “קודם כול לעבוד קשה בפגרה ולהכין את עצמי כמו שצריך לעונה הבאה. סיימתי את החוזה בעירוני אשדוד, אבל אני רוצה מאוד להמשיך כאן, מאמין שאשב עם ההנהלה בשבועות הקרובים על חוזה חדש”.

חג’ג’: “יש לי חוזה בעירוני אשדוד לעונה הבאה”.

מה שמעתם על הדרבי באשדוד?

אזברגה: “שמעתי המון על הדרבי, אשדוד היא עיר של כדורגל, ומגיע לקהלים ליהנות מהדרבי הגדול”.

חג’ג’: “שמעתי המון כמובן. יש יריבות גדולה בין המועדונים, ובוודאי שאני מחכה למשחק. הלוואי שהדרבי יהיה כבר במחזור הראשון של העונה”.

מה דעתכם על הקהל של עירוני?

אזברגה: “משהו מיוחד. אני מרגיש פה כמו בן בית. הם נתנו לי אהבה כמו שלא קיבלתי בשום מקום אחר, אני שמח שגרמנו להם להיות מאושרים”.

חג’ג’: "מגיעים לתמוך בקבוצה בכל מקום בארץ. המועדון הזה כולו הוא משפחה אחת גדולה, שחקנים גדולים עם אופי נדיר והנהלה שדואגת להכול, אין דבר כזה שתרצה משהו ולא תקבל. העלייה הזאת היא קודם כול של האוהדים. מגיע להם להיות בליגה גבוהה יותר”.

הישאם אזברגה, ספר לי מה תנועת החגיגה שלך (תנועת הירייה) אומרת.

“תנועת החגיגה החלה מהמשחק מול קריית מלאכי, הקהל שלהם שר: 'אזברגה מת', אז לקחתי את זה בהומור והמצאתי חגיגה חדשה”.

עידן חג’ג’, איך שחקן כמוך הסכים לרדת לליגה ב’?

“התחלתי את העונה בשמשון כפר קאסם, שיחקו לידי שחקנים מצוינים כמו שלומי ארבייטמן, סיראז’ נאסר ומחמוד עבאס, ולצערי, לא התחבר לנו כל כך. קיבלתי הצעה משי מאור, שאימן אותי שנה קודם לכן, ועשינו עליית ליגה ביחד. הוא אמר לי שרוצים לעלות ליגה באשדוד ושהמועדון הזה חייב להיות בליגה יותר גבוהה. אני בן אדם שאוהב אתגרים, אז לא חשבתי לרגע. שי מאור הוא אישיות ומאמן שאני מאוד מעריך ואוהב”.

עידן, מהי חומרת הפציעה שלך? איך זה הרגיש להיעדר דווקא במאני טיים של העונה?

“סובבתי את הברך במשחק נגד קריית מלאכי בשל תאקל עם שחקן יריב. אני כבר מתאמן עם מאמן כושר ואחזור חזק יותר לתחילת העונה הבאה. להיות ביציע הרבה יותר קשה מלהיות על הדשא, לחץ מטורף בכל משחק”.
ראיתי אותך ביציע מול שדרות מתפלל בזמן הפנדל שלהם ובוכה מהתרגשות לאחר שער הניצחון של ליאור היילה. זה נראה שהתחברת מאוד למועדון בזמן הקצר שאתה נמצא בו.

“התחברתי מאוד למועדון ואני מרגיש בו בבית. המשחק נגד שדרות היה משחק מטורף, ב—2:2 ראיתי את העונה שלנו נגמרת לנו מול העיניים, ואז ליאור כבש ומה שהיה שם כבר כולם יודעים — אושר אמיתי!”

“עונה מטורפת”

כמו קעקוע על הלב, חרוט אצלו היטב: מנהל הקבוצה דורון אוחיון קעקע את שמו של כובש שער העלייה, קשר הקבוצה תומר בן חיים.

יש בן אדם שלקח את העלייה של עירוני אשדוד לליגה א’ רחוק מכולם, ושמו הוא דורון אוחיון. מנהל הקבוצה, שהוא גם אוהד שרוף של הצהובים, קעקע את שמו של קשר הקבוצה תומר בן חיים על ידו.

דורון, איך אתה מסכם את העונה?

“עונה מטורפת, משוגעת. עליות, ירידות, הפסדים וניצחונות”.

האם לאורך כל העונה חשבת שתעלו?

“האמת, לאחר ההפסד לדימונה היה לי קשה להאמין שנעלה, אך מי שהכניס בי את האמונה היה בן אדם אחד — תומר בן חיים. הבן שלי בכה דמעות, ובתמונה שתיזכר לי לכל החיים בן חיים תפס אותו ואמר לו שגם אם הוא יצטרך לחתוך את שתי רגליו, עירוני אשדוד תעלה ליגה, והוא יצא גבר שגברים”.

אתה מחכה כבר לדרבי?

“אין דבר יותר מיוחד מדרבי. דרבי זה דרבי, זה לא עוד משחק, זה הקלאסיקו של העיר, וזה היה חסר.

"אנשים צמאים לזה, ואני אומר לך שגם אם הדרבי יהיה באצטדיון של 15 אלף מקומות — הוא יהיה מלא. כי באשדוד יש כדורגל, ואנשים צמאים לכדורגל”.

מה גרם לך לעשות קעקוע של תומר בן חיים אחרי הניצחון באילת? אם הוא יעבור להפועל אשדוד, מה תעשה?

הקעקוע של דורון אוחיון שאומר: תומר בן חיים. צילום באדיבות המצולם.

“תומר יכול לעבור לכל קבוצה שהוא רוצה, למרות שהשאיפה שלי שהוא יסיים את הקריירה בעירוני אשדוד. אני קעקעתי את הקעקוע של תומר על הגוף שלי כי הוא הבטיח משהו לי ולבן שלי והוא עמד בזה, ואני נדרתי נדר שאם עירוני אשדוד תעלה ליגה, אני אקעקע את המספר והשם שלו על היד שלי.

"זה לא משנה לאיפה הוא ילך, לנצח הוא יהיה בלב שלי, ואני לעולם לא אשכח אותו. הוא גרם לי ולמשפחתי להיות מאושרים, יש בי אושר שאני לא יכול לתאר אותו אפילו”. 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר