שחקני עירוני עדיין צריכים לנצח את רמלה כדי לארח את סכנין מהלאומית. צילום: פבל

דרמה אשדודית במיטבה: עירוני בדרך לליגה א'

כ—2,000 איש גדשו את יציעי המגרש הסינתטי בעיר וכססו ציפורניים. לאחר שעירוני כבר הובילה 2:0 האורחים משדרות השוו, אבל ליאור היילה הכריע את המשחק, וכעת עירוני במרחק נגיעה מלפגוש שוב את האדומים בדרבי. לקראת המשחק הגורלי באילת עשרות אוהדים כבר סגרו חדרים במלונות

פורסם בתאריך: 4.4.19 18:54

     

לאחר הניצחון בשישי האחרון 3:2 במעלה אדומים, אוהדי עירוני אשדוד לא ישנו כבר כמה ימים. ההתרגשות במועדון הייתה בשיאה לקראת המשחק מול מכבי שדרות, משחק העונה.

האשדודים התכוננו היטב למפגש הפיקנטי עם מאמנה של שדרות, שחקן העבר הידוע עופר טלקר, שבין השאר שיחק במדי עירוני אשדוד ואף הבקיע את שער הניצחון ב “דרבי האינצ’יקידנה” הידוע.

עירוני אירחה את מוליכת הטבלה משדרות כשהיא נמצאת עם נקודה פחות ממנה וידעה שניצחון ייתן לה את המקום הראשון רגע לפני המחזור האחרון של העונה.

כיאה למשחק עונה, היציעים היו כמעט מלאים. כ-1,800 אוהדים הגיעו למגרש הסינתטי באזור ב’, 450 מהם ירוקים משדרות.

זוהי כמות הצופים הגדולה בהיסטוריה של המגרש, חוץ מהמשחק שהיה העונה בין הפועל אדומים אשדוד למכבי יבנה, שבו היו 2,000 איש.

התורים היו ארוכים, והאוהדים האשדודים (בהם גם שחקן העבר אלון חזן), שכמו תמיד אוהבים להיזכר להגיע דקה לפני פתיחת המשחק, נדחסו והיו בלחץ להיכנס למגרש, בזמן שהשחקנים כבר היו על הדשא והאוהדים הצהובים כבר החלו בשירת “עולה אל המגרש” המסורתית שלהם.

שי מאור נאלץ להסתדר ללא שלושה שחקנים חשובים שסיימו את העונה בשל פציעות: הקפטן ברוך דגו, רפי עמרן וכוכב הקבוצה עידן חג’ג’. הוא ידע ששחקן המפתח שלו במשחק הוא הקשר ההתקפי תומר בן חיים, הוא זה שצריך לנהל את המשחק ולספק כדורים לחלוץ המצוין הישאם אזברגה.

המשחק החל, ומי שדווקא פתחה בלחץ על השער היא האורחת משדרות, שכמעט הצליחה להבקיע פעמיים.

אך בדקה ה-14 נדב עמר יצא למתפרצת וניצל חור באגף השמאלי של שדרות, הגביה כדור מדויק לראשו של הישאם אזברגה, שהעלה את עירוני אשדוד ליתרון 1:0.

חמש דקות בלבד לאחר מכן הצהובים המשיכו בבליץ על השער של שדרות. תומר בן חיים בעט מרחוק לפינה והכניע את שוער האורחים. 2:0 לעירוני.

השער השני יצר טירוף ביציעים של עירוני, שי מאור וברוך דגו הלהיטו את הקהל הצהוב בתנועות מהספסל.

מאמן האורחים עופר טלקר הגיב בחילוף מוקדם והקים מהספסל את החלוץ מיכאל קירטבה.

שדרות הספיקה עוד לפני המחצית לבעוט לקורה של גל אנגלשטיין, שוערה של עירוני, אך למחצית היא ירדה בפיגור 2:0.

עירוני תוקפים. צילום פבל

בן אקג'ני, אוהד עירוני אשדוד. צילום באדיבות המצולם

המגרש הסינטטי היה מלא באוהדים. צילום פבל

החגיגות של הצהובים לא נגמרות. צילום מוטי קדוש

את המחצית השנייה האורחים משדרות פתחו בסערה. בדקה ה-58 השופט פסק לפנדל לטובת האורחים, שצימקו את התוצאה ל-2:1 והכניסו את עירוני אשדוד ללחץ. שבע דקות לאחר מכן השופט הצביע על הנקודה הלבנה פעם נוספת. עידן חג’ג’, כוכבה הפצוע של עירוני, התפלל ביציע, אך תפילותיו לא נענו, ושדרות הצליחה לכבוש בפנדל ולהשוות את התוצאה ל-2:2.

פרצופים של אוהדים צהובים בוכים ומתוחים כבר נראו ביציע, אך לא לעוד הרבה זמן. שי מאור החליט ללכת על כל הקופה והכניס למשחק את צמד החלוצים הצעירים תומר ברוך ובן בוקובזה.

בדקה ה-80 מיכאל קירטבה, חלוצה של שדרות, ראה את הכרטיס האדום והשאיר את שדרות בעשרה שחקנים.

שלוש דקות לאחר מכן ליאור היילה עבר שני שחקנים בתוך רחבת שדרות, בעט את הכדור אל הרשת והקפיץ את האוהדים הצהובים ביציע לשמיים, 3:2 לעירוני אשדוד, שער שאפשר לקרוא לו שער האליפות.

עידן חג’ג’ פרץ בבכי של התרגשות.

השופט שרק לסיום המשחק ונתן את האות לחגיגות הצהובות. עירוני אשדוד עם רגל וחצי בליגה א’. ככל הנראה, הדרבי האשדודי בין הפועל למכבי מעבר לפינה.

ביום שישי, המחזור האחרון של ליגה ב’ דרום ב’, עירוני תתארח באילת מול הקבוצה המקומית, שהיא קבוצת תחתית. עירוני תלויה בעצמה, ניצחון משמעותו עלייה לליגה א’.

אבא איבד את ההכרה

“הרגשה מטורפת, אך צריך לזכור שעדיין נשאר לנו את המשחק נגד אילת במחזור האחרון”, אמר לאחר המשחק בן אקג’ני בן ה-21, אוהד שרוף של עירוני.

“התחלתי לאהוד את עירוני בזכות הסיפורים של אבא שלי על הקבוצה. וכשהיא קמה לתחיה, התחלתי להגיע למשחקים והתמכרתי”, הוא מוסיף.

הוצאתם כבר את השמפניות מהמקרר?

“ממש לא, שום דבר לא סגור”.

איך הגבת בשער השלישי והדרמטי?

“ישבתי ליד חברים שלי. מרוב האושר בעקבות השער רצתי לחבק את אבא שלי. כשהגעתי אליו ראיתי אותו מחוסר הכרה, הוא קיבל טיפול וברוך ה’ עכשיו הכול בסדר והוא מחייך”.

אתה מחכה כבר לדרבי אשדודי בליגה א’?

“ברור, הדרבי חסר לעיר”.

מי לדעתך הייתה מנצחת היום, עירוני של העונה או האדומים שעלו בעונה שעברה מליגה ב’?

“לדעתי עירוני, אבל לעולם לא נדע”.

מה אתה אומר על הקהלים של עירוני והפועל?

“תראה את הקהלים של הפועל ועירוני לעומת הקהל של מ.ס אשדוד בליגת העל, ככה זה כשיש אהבה לקבוצה, והאוהדים מזדהים עם הקבוצה”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר