ארכיון: לסרי ובן זקן. צילום: אורי קריספין
ארכיון: לסרי ובן זקן. צילום: אורי קריספין

איתות למ.ס: לחמני מציע – תקציב לכל קבוצה לפי כמות האוהדים

חבר מועצת העיר אשדוד ד”ר אלי לחמני מעלה הצעה לסדר היום: תקציב הקבוצות יחושב גם בהתאם לכמות האוהדים

פורסם בתאריך: 29.3.19 12:37

     

יו”ר האופוזיציה בעיריית אשדוד ד”ר אלי לחמני מציע להוסיף קריטריון נוסף לקריטריונים הקיימים בשיקולים לתקצוב קבוצות הספורט בעיר: כמות האוהדים של כל קבוצה.

הוא טוען כי כמו בהקצבות ממשלתיות/ציבוריות, מספר המשתתפים הנהנים מאותה פעילות הינו הבסיס העיקרי לתקצוב, ולכן הקבוצות שמספר האוהדים שלהם גדול יותר צריכות ליהנות מתקצוב רחב יותר מעיריית אשדוד.

מי שעלול להיפגע מצעד שכזה, אם יאושר, הוא מועדון ספורט אשדוד. למ.ס אין הרבה אוהדים שמגיעים למשחקים, על אף היותה קבוצה בליגת העל, ודאי בהשוואה לשתי קבוצות הליגות הנמוכות עירוני והפועל.

לא בכדי כתב לחמני בפייסבוק שלו: “בואו נדבר על כדורגל באשדוד. בשנים האחרונות מ.ס, המקבלת עשרות מיליונים בתקציבים ישירים ועקיפים, אינה הקבוצה בעלת מספר האוהדים הרב ביותר בלשון המעטה. הקבוצות האחרות, עירוני והפועל, מושכות קהל הגדול עשרות מונים מקהל האוהדים של מ.ס אשדוד”.

לחמני. צילום: פבל

לחמני מציע כי יתווסף קריטריון לבחינת אמות מידה למתן תמיכה לקבוצות ספורט, שכל קבוצת בוגרים תמציא רשימת מספר אוהדים פעילים הכוללת: שם האוהד, תעודת זהות וכתובת.

לפי הצעתו של לחמני, משקל מספר האוהדים יהווה 30% מהניקוד לתקצוב הקבוצות. בנוסף, חבר מועצת העיר מציע לשנות את הגדרת מענק ההתאקלמות לקבוצה שעולה לליגה בכירה יותר.

 

כיום מענק זה קיים רק בעלייה לליגת העל.

אלי, מתי אתה מתכוון לפעול בנוגע להצעתך?

“כבר בישיבה הקרובה”.

איך זה הולך להתנהל?

“אני מקווה שחברי המועצה יקבלו את ההצעה, אני חושב שההצעה שלי הכי הגיונית. היום כל תקצוב ממשלתי מתייחס למספר הנהנים מאותה פעילות, ולכן אני מאמין שככל שכמות האוהדים של הקבוצה גדולה יותר, כך היא אמורה לקבל תקצוב גבוה יותר”.

האם יש לזה תקדים באיזשהו מקום?

“אני לא יודע, אך מה שאני יודע הוא שכל תקצוב ממשלתי מתייחס למספר הנהנים מאותה פעילות, ולכן זה צריך להיות כך גם בספורט האשדודי”.

בהצעתו של לחמני יש היגיון מסוים, אך נראה שיהיה קשה לממש אותה ושיש בה גם חסרונות רבים. לחמני מציע למדוד את כמות האוהדים של כל קבוצה בעזרת רשימת אוהדים, אך כל קבוצה בעצם יכולה לפנות לאנשים ולבקש מהם להירשם כאוהדים שלה, גם אם הדבר לא כך באמת.

בנוסף, לא הגיוני שקבוצות בליגה השלישית, הרביעית, ובענף פופולארי פחות בעיר, כמו הכדורסל, יתוקצבו במידה שווה לקבוצת כדורגל מליגה גבוהה, גם אם מספר אוהדיה קטן יותר.

חשוב לציין שהשנה עיריית אשדוד השקיעה כעשרה מיליון שקלים בשיפוץ האצטדיון הסינטטי ברובע ב’, המשמש בעיקר את קבוצות הליגות הנמוכות, ובעקבות ההצלחה של הקבוצות במשחקיהן במגרש הסינטטי, הן אינן מעוניינות לשחק יותר באצטדיון הי"א.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: “הנושא ידון, כמקובל, בישיבת מועצת העיר”.

ממ.ס נמסר בתגובה: "האיש מנותק מהמציאות".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר