אוהדי מ.ס אשדוד. בשנה הבאה בליגה הלאומית. צילום טל אקוקה

“אם נרד ליגה, זה בהחלט מגיע לנו”

במ.ס אשדוד כבר מבינים שהירידה לליגה הלאומית היא בלתי נמנעת. בינתיים מתמודדים שם עם חשד למכירת משחקים ועם ספירת מלאי לקראת שחרור השחקנים שלא יישארו במועדון בעונה הבאה

פורסם בתאריך: 22.3.19 19:51

     

במ.ס אשדוד השלימו עם הירידה לליגה הלאומית. מה שהיה באוויר במשך כל התקופה האחרונה הפך לכמעט רשמי לאחר שנרשמה במחזור האחרון התרחקות נוספת של הקבוצה מעיר הנמל מחוף מבטחים. כעת הפער מהקו האדום צמח לשמונה נקודות, ואחרי שלוש עונות רצופות בליגת העל קבוצתו של ג’קי בן זקן תשוב ככל הנראה לליגת המשנה, אלא אם יקרה נס של ממש.

“כולנו מתביישים באיך שנראינו מול הפועל תל אביב”, אמר ל"כאן דרום" שחקן במועדון לאחר התבוסה הקשה לאדומים בשבת האחרונה. “הראינו חוסר מחויבות והצגנו יכולת חלשה מאוד בהגנה ובהתקפה. אם נרד ליגה, זה בהחלט מגיע לנו”.

התחושות בקבוצה היו קשות מאוד לאחר ההשפלה להפועל תל אביב (1:5). פעם אצטדיון המושבה עוד היה מאיר פנים לאשדודים, אך העונה היא לא מפסיקה להפסיד שם, כשההפסד הקשה ביותר היה כאמור מול התל—אביבים.

כבר אחרי ההפסד בשבוע שעבר למכבי פתח תקווה התחושות היו שגורלה של הקבוצה נחרץ, אך את החותמת לכך הם קיבלו בשבת, כאשר לא הראו יריבות על כר הדשא ואפשרו לקבוצה של קובי רפואה לעשות צחוק מההגנה של אבי בוחבוט ומשה אוחיון.

מ.ס אכזבה גדולה. צילום טל אקוקה

באשדוד היו מי שהפנו אצבע מאשימה לקשר איסו לינגאנה שהותיר את הקבוצה בעשרה שחקנים כבר בדקה ה-23, ולמעשה לא הותיר לה סיכוי להוציא משהו מהמשחק. לינגאנה עבר שבוע לא פשוט עם מות אביו, הנסיעה למולדתו והחזרה לאשדוד, כך שכנראה הוא יצא מפוקוס, וזה ניכר במשחק ובמעשה הלא אחראי שלו. “הוא היה צריך להיזהר יותר, זה היה חוסר אחריות ויכול מאוד להיות שהמשחק היה נגמר אחרת. אחרי שהוא יצא פשוט התפרקנו”, סיפרו בצוות המקצועי.

אשדוד למעשה ירדה ליגה כבר לפני שבועות רבים. ההפסד נגד הפועל תל אביב לא קבע כלום, אלא רק המחיש את גודל הכישלון והקרע. כך לא משחקת קבוצה שנלחמת על החיים שלה בליגת העל.

מהמוצדקות

לא פעם קרה שמועדון נלחם בכל כוחו כדי להישאר בליגה ולבסוף נושר. אלא שהפעם המצב הוא שונה לחלוטין. ירידת הליגה המסתמנת של מ.ס אשדוד היא מהמוצדקות שהיו בכדורגל הישראלי. בשבת האחרונה רשמה הקבוצה הפסד מספר 15 העונה, יותר מכל קבוצה אחרת, והיא מציגה גם את ההגנה החלשה בליגה — 47 שערי חובה ו—21 שערי זכות בלבד. לאשדוד ההגנה וההתקפה הכי גרועות בליגה, מקום אחרון, ובצדק. כשעל הקווים שלה עמדו לא פחות מארבעה מאמנים העונה — בובי מילבסקי, יובל נעים, משה אוחיון ואבי בוחבוט — אפשר בהחלט להבין את גודל הכישלון. קבוצה שניצחה רק חמישה משחקים כל העונה לא תשתנה פתאום, כי בכל זאת, אין הוקוס פוקוס בכדורגל. בצוותא עם בני סכנין, אשדוד היא החלשה בליגה, גם על הדשא וגם מורלית. השער המצמק של האשדודים מול האדומים הגיע אחרי כשש שעות ורבע ללא שער ליגה, וזה למעשה מסביר הכול.

נערכים לעונה הבאה

עד לסיום העונה נותרו עוד שישה משחקים, ולכן הסגל ימשיך לשחק ברוטציה, אך בד ובד יש מי שכבר נערכים מאחורי הקלעים אל העונה הבאה בליגה הלאומית.

אף על פי שרק בקיץ ישבו עם שחקנים, כבר עכשיו מסתמן כי ההכנה תהיה שונה מהפעם הקודמת שבה הקבוצה ירדה ליגה. נראה שדן ביטון ויואב ג’רפי, שני הנכסים המרכזיים, יימכרו לקבוצות בליגת העל, כאשר המטרה תהיה לבנות את רוב התקציב בלאומית, שפחות מליגת העל, על המכירה של השניים הללו. באשדוד ירצו רק למכור אותם ולא לבצע השאלות, ומנגד שהקבוצה תתבסס על החומר המקומי. כמו כן, הגרעין שכולל את ניר ברדע, גיל כהן, בנצי מושל, דין דוד ויובל יעקובוביץ’ ככל הנראה יישאר ויהווה את השלד לעונה הבאה.

“זה יהיה שונה, לא נהיה קבוצה של כוכבים או של כישרונות שאמורים לעלות ליגה בקלות כמו בפעם הקודמת, אבל נהיה קבוצה עם כמה צעירים טובים, אולי איזה שחקן מרכזי אחד או שניים, ועם זה נהיה בצמרת”, אמר גורם בקבוצה. כל המושאלים ישוחררו, כמו בן רייכרט, יובל שופנגין, וכנ”ל גם לגבי הזרים, כאשר השחקן שבאשדוד היו שמחים שיישאר הוא רועי גורדנה, אך זה כנראה לא יקרה. באשר למאמן, משה אוחיון יכול לאמן בליגה הלאומית ללא תעודת פרו, אבל באשדוד טרם החליטו אם להעניק לו את המושכות או להביא דמות אחרת להיות על הקווים.

לינגאנה. הורחק בשלב מוקדם צילום טל אקוקה

שחקן נחשד בהטיית משחקים

ירידת ליגה או לא, הפרשה הגדולה שהסעירה את מ.ס אשדוד והכדורגל הישראלי השבוע הייתה קשורה דווקא בשחקן בקבוצה. השבוע הגיעו לאוזני אנשי המועדון האשמות כבדות, ולפיהן שחקן במועדון מעורב לכאורה בהטיית תוצאות משחקים של קבוצתו. מ.ס הגיבה בהלם רב נוכח החשדות שהועלו ועל האפשרות שקיים שחקן בקבוצתה שחשוד בעבירה כל כך חמורה ואף מסוגל להטות משחקים. “אנחנו מסרבים להאמין כי מי משחקני הקבוצה מעורב במעשים חמורים”, נמסר מהמועדון. “יחד עם זאת, נעשה את כל הבדיקות על מנת להגיע לחקר האמת”.

ובאשדוד אכן עשו מעשה וביצעו לשחקן בדיקת פוליגרף ובה יצא דובר אמת. במהלך הבדיקות נשאל השחקן שלוש שאלות שככל הנראה מנקות אותו מהחשד — האם אי פעם מכר משחק? האם היה שותף בהטיית משחקים? והאם אי פעם הימר על משחק? השחקן השיב בשלילה על שלוש השאלות ויצא דובר אמת.

יש לציין כי עוד קודם לכן גם השחקן עצמו ביצע בדיקת פוליגרף עצמאית במכון שמעון כספי ברמת גן ונמצא דובר אמת. אלא שבאשדוד לא הסתפקו באותה בדיקה וכאמור בחרו לבצע אחת מטעמם. כך או כך, באשדוד שוקלים לשחרר את אותו שחקן. “חבל ששם המועדון נקשר לדבר מהסוג הזה. בכל מקרה, יהיה קשה לנו להמשיך איתו את ההתקשרות”, מסר גורם בכיר במועדון.

בנוסף, תובע ההתאחדות מתעתד לפנות להנהלת אשדוד על מנת שזו שתעביר לידיו את כל החומרים שיש לה בנושא מהבדיקות שערכה בעניין וכל החומר הרלוונטי, זאת לטובת בדיקה שתיערך מטעם ההתאחדות לכדורגל, ולאחריהם יישקלו צעדים. בהודעה שנמסרה מטעם השחקן לתקשורת בנושא נמסר: “בעקבות חרושת השמועות הזדונית החליט השחקן, המיוצג על ידי עו”ד רועי רוזן, לבצע בדיקת פוליגרף עצמאית במכון שמעון כספי ברמת גן. הוא עשה זאת הבוקר ונמצא דובר אמת. יתרה מכך, במהלך היום בוצעה במשרד החקירות אופנהיימר שברחובות בדיקת פוליגרף נוספת לשחקן, אליו הופנה מטעם מ.ס אשדוד. גם בבדיקה זו ענה השחקן על כל השאלות ונמצא, שוב, דובר אמת צרופה. בכך, מבחינת השחקן, הסתיימה הפרשייה שהינה, כפי שטען מאז תחילת חרושת השמועות, בבחינת סערה בכוס תה”.

השחקן החשוד התייצב לאימוני הקבוצה כרגיל השבוע, כאשר באימונים עצמם משה אוחיון ושאר השחקנים בחרו שלא להתייחס לפיל שבחדר וניהלו את האימון ללא אזכור של האירוע. גורם בכיר במועדון שוחח עם השחקן וניסה להרגיע את הרוחות: “אנחנו נשקיט את הסערה הזאת”. עם זאת, השחקן פגוע מההאשמות כלפיו, מהיחס ומהמשבר העמוק שנוצר מול המועדון, וגם כך יעדיף שלא להמשיך בעונה הבאה בקבוצה. “ידענו שזה לא יכול להיות”, אמר אחד השחקנים בקבוצה ל"כאן דרום". “אסור לו לוותר להם הפעם, זה ממש לבוא ולרסק קריירה של בן אדם”.

אותו שחקן שהואשם, אמר לחבריו בשיחות סגורות: “הם פשוט מסרבים להשלים עם העובדה שהקבוצה בדרך לירידת ליגה ומחפשים שעיר לעזאזל”. יש לציין כי השחקן ששכר את שירותיו של עורך דין רוזן בודק עילה לתביעה וייתכן כי לקראת סוף השבוע צפויות להיות התפתחויות נוספות בנושא. 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר