ג'רפי. זימון לנבחרת בעונה חשוכה של הקבוצה. צילום טל אקוקה

להיות או לחדול

הפלייאוף הקרוב עלול להיות זה שיסיים קדנציה ארוכה של מ.ס אשדוד בליגת העל. עם זאת, למאמינים בניסים, זה יכול להיות גם פלייאוף ההצלה, בכל זאת יש עוד 21 נקודות בקופה

פורסם בתאריך: 15.3.19 11:11

     

ההפסד במשחק העונה שנחלה מ.ס אשדוד השבוע למכבי פתח תקווה היה למעשה מראה לעונה כולה. חולשה כללית, קיפוח מצד השופטים ובעיקר אנמיות והשלמה עם המצב. אותו הפסד חסר אחריות במשחק הכי חשוב של העונה היה גם המשחק האחרון לעונה הסדירה ולמעשה קבע שהפלייאוף הקרוב יהיה ככל הנראה פלייאוף הפרידה של מ.ס אשדוד מליגת העל. מנגד ייתכן, —תיאורטית, שכן נותרו עדיין 21 נקודות בקופה — שבכלל יהיה זה פלייאוף שיהיה טמון בו נס גדול שבו אשדוד תמחק פער של שש נקודות מחוף המבטחים ותישאר בליגה הראשונה. אבל אם מישהו באמת מאמין בתסריט הזה, שיקום.

הבעיה הגדולה בקבוצתו של ג’קי בן זקן היא שלא רואים מהיכן אשדוד אמורה וצריכה לשאוב עידוד. האם מהיכולת? אין כזו. הגעה למצבים? כמעט שאין. אפילו קצב צבירת הנקודות, שהיה סביר עד לפני כמה שבועות, נעצר, עם נקודה אחת בלבד מתוך תשע אפשריות בשלושת המשחקים האחרונים. גם אפקט הקסם של משה אוחיון על השחקנים כבר הספיק להתפוגג, ואשדוד נכון להיום נראית כמו מועדון ללא מעוף וללא דרך.

“זה נראה חסר סיכוי עבורנו בשלב הזה”, אמר השבוע גורם במועדון ל"כאן דרום". “כשאתה לא תלוי בעצמך — זו בעיה גדולה, בטח כשפער הנקודות הוא לרעתנו. ננסה להפתיע”. מנגד, המאמן אבי בוטבול ממאן להניף דגל לבן, ייתכן שכדי לשדר לשחקניו רצינות ושהכול עדיין אפשרי. לאחר המשחק הוא אמר על המצב שנוצר: “יש עוד 21 נקודות בקופה. אם נמשיך לשחק כמו במחצית השנייה ועם קצת יותר מזל, אני חושב שנוכל להישאר בליגה”.

עונה לא סדירה

העונה הסדירה באה לקיצה, וזה הזמן לסיכומים. נתחיל דווקא מהשורה התחתונה: מ.ס אשדוד מסיימת עונה במקום הלפני אחרון (13) עם 22 נקודות בלבד. הפער מהמקום שנשארים בליגה הוא 6 נקודות ממכבי פתח תקווה שאוחזת במקום ה-12 ו-7 נקודות מבית”ר ירושלים שנמצאת במקום ה-11.

הפועל תל אביב,ש אותה תפגוש אשדוד בשבת (18:15), נמצאת במרחק של 9 נקודות מאשדוד ומהקו האדום עם 31 נקודות. אשדוד שיחקה 26 משחקים, ובהם ניצחה בחמישה (מקום 13 בליגה), הפסידה ב—14(הכי הרבה בליגה) וסיימה 7 משחקים בתיקו.

חמשת הניצחונות של אשדוד הושגו על בני יהודה, באר שבע, קריית שמונה, סכנין והפועל חיפה. ארבעה מחמשת הניצחונות הושגו בבית, שלושה מהם על קבוצות פלייאוף תחתון שאיתן תיפגש אשדוד (הפועל חיפה, סכנין, קריית שמונה). מ.ס. אשדוד מחזיקה ביחס השערים הגרוע בליגה — 42 שערי חובה לעומת 20 שערי זכות.

ארבעה מאמנים עמדו על הקווים לאורך העונה: בובי מילבסקי, יובל נעים, משה אוחיון ואבי בוחבוט. לאשדוד יש נתון אחד די מפתיע, כאשר דווקא בגזרת המהירות הקבוצה יכולה להיות מרוצה, לא שזה עזר לה הרבה.

שלושה מתוך חמשת השחקנים הכי מהירים בליגה מגיעים ממ.ס. אשדוד, כשבמקום הראשון מדורג רומן הבראן, שרשם מהירות ממוצעת של 35.15 קמ”ש למשחק. אחריו מדורג בנצי מושל (35.08), ואת המקום השני תופס שגיב יחזקאל (34.92). יחזקאל והבראן בדרך כלל פצועים, אולי לקראת הפלייאוף דברים ישתנו.

בשבת הקרובה כאמור (18:15, מושבה) תפתח הקבוצה את משחקי הפלייאוף התחתון, ובהם אשדוד תשחק רק שלוש פעמים בלבד בבית, ללא אף משחק מושך קהל (הפועל תל אביב ובית”ר בחוץ).

בנושא אחר: במ.ס קיבלו בסיפוק רב את זימונו של יואב ג’רפי לסגל הבוגר של נבחרת ישראל. ג’רפי הוא למעשה נציגה היחידה של הקבוצה הדרומית. במועדון התגאו בנתוניו של השוער, שבעונה רעה של המועדון מצליח להתעלות. “כמו שמוביל את ליגת העל בטבלאות האיומים והעצירות, אין ספק שזה מגיע לו”, אמרו באשדוד.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר