האם המחזה הזה יחזור בקרוב? בן זקן ושחקני מ.ס המאוכזבים בעקבות הירידה לליגה הלאומית, מאי 2015. צילום: ניר קידר
האם המחזה הזה יחזור בקרוב? בן זקן ושחקני מ.ס המאוכזבים בעקבות הירידה לליגה הלאומית, מאי 2015. צילום: ניר קידר

מסימני הלחץ: ג'קי בן זקן הורה לאוחיון לבצע חילוף במהלך המשחק

גם הביג בוס של מ.ס אשדוד מתחיל להשלים עם העובדה הצפויה שהקבוצה לא תשרוד בליגת העל. והמכירה של גדי קינדה דווקא ברגעים הקריטיים אף היא משדרת את ההשלמה של הבעלים עם המצב

פורסם בתאריך: 8.2.19 13:44

     

גם זעזוע הפיטורים של יובל נעים לא עזר. מ.ס אשדוד הפסידה השבוע (2:3) להפועל חדרה ונמצאת בדרך הסלולה והבטוחה אל הליגה הלאומית. עם משה אוחיון על הקווים, הקבוצה הדרומית נמצאת במקום האחרון בטבלה ורחוקה כבר שש נקודות מחוף מבטחים, פער שאותו יהיה קשה עד בלתי אפשרי לסגור.

אמנם כבר היו דברים מעולם, ובאשדוד עדיין לא מניפים דגל לבן, אך גם האופטימים שבאוהדי הקבוצה מבינים שמדובר במשימה קשה מאוד. בעיני הליגה כולה וחובבי הספורט מ.ס אשדוד ובני סכנין מסומנות כיום כיורדות הבטוחות לליגת המשנה. בעוד חמישה מחזורים יחלו משחקי הפלייאוף התחתון, ושם יוכרע גורלה של מ.ס: לנשור או לעשות את הבלתי ייאמן ולהישאר.

עדיין מאמינים

10 משחקים שמ.ס אשדוד לא ראתה ניצחון, אך למרות זאת בקבוצה כאמור עדיין מאמינים. הפעם האחרונה שבה אשדוד ירדה הייתה לפני ארבע שנים, ובקבוצה יעשו הכול כדי להימנע מתסריט חוזר. המפגש מול חדרה היה משחק שבקבוצה תלו בו תקוות רבות, ובו קיוו לניצחון בכורה של המאמן החדש משה אוחיון.

הפסד במשחק הבכורה שלו כמאמן, משה אוחיון. צילום: טל אקוקה

הפסד במשחק הבכורה שלו כמאמן, משה אוחיון. צילום: טל אקוקה

ג’קי בן זקן, שהתיישב ביציע, לא הספיק אפילו לשבת במושבו וכבר הספיקה חדרה לעלות ליתרון מוקדם. ואם כבר בן זקן, הרי שבמהלך המשחק הספונסר הורה לאוחיון לבצע חילוף ולהכניס למגרש את רועי גורדנה, ובכך התערב מקצועית במהלך המשחק.

יש מי שהרים גבה נוכח מעורבותו המקצועית של בן זקן, אך מי שמכיר אותו יודע שלא מדובר בפעם הראשונה. “נכון שלא מקובל להתערב למאמן בשיקולים מקצועיים, והיום לא מסתכלים על זה בצורה יפה, אבל כולם מכירים את ג’קי”, אמר גורם במועדון. “הוא חי את המשחק ויש לו את טביעת העין המקצועית שלו. חוץ מזה, בואו לא נשכח שבעל המאה הוא בעל הדעה, וזכותו לקבל החלטה כזו או אחרת. מאמן שיש לו בעיה עם זה לא חייב להישאר”.

אוחיון עצמו גם כן הגיב על כך בסיום ואמר: “ג’קי 20 שנה במועדון. הוא מבין ויודע כדורגל, ראה המון שחקנים, כמובן שהוא תמיד יכול לייעץ. לפעמים הייעוץ שלו יתקבל ולפעמים לא”. במהלך העונה האחרונה בן זקן היה פחות מעורב בנעשה בקבוצה, ובעיקר העביר מסרים דרך אחיו נוני אלמוזנינו. לנוכח מצבה האנוש של הקבוצה בן זקן החל לאחרונה להיכנס לעובי הקורה. המהלך בזמן המשחק מול חדרה שבו הורה לאוחיון לבצע חילוף היה רק סימפטום לכך, כמו גם השיחה שקיים ביום שישי קודם לכן עם אוהדי הקבוצה.

נוכחותו של בן זקן מורגשת כעת יותר בעקבות המצב שאליו נקלע המועדון. אוהדי הקבוצה שהגיעו באותו שישי ביקשו לדבר עם בן זקן, והאחרון נעתר לבקשתם. בן זקן ניסה לעודד את רוחם באשר למצב הקבוצה, אך גם הודה בכך שהסיכוי לנשור חי וקיים ולדבריו: “לא בטוח שהחיים בלאומית טובים פחות עבור קבוצה כמו שלנו”. על המעורבות שלו בקבוצה אמר בן זקן: “אני פחות מעורב. זה קורה בכדורגל, יכול להיות שאני במקום אחר בחיים עכשיו. זה לא אומר שלא אכפת לי, אכפת לי מאוד, ואם צריך אני עדיין כאן, לא הלכתי לשום מקום”.

משה אוחיון דיבר לאחר ההפסד מול חדרה על מצבה הקשה של הקבוצה: “עדיין יש סיכוי להישאר. זה יהיה קשה מאוד, אולי הפער עוד יגדל, אך כל עוד יש סיכוי אני אאמין בשחקנים. הם שחקנים טובים שיודעים לשחק כדורגל, הם עשו טעויות שטותיות. יכול להיות שעדיף היה לפתוח עם ארבעה שחקני הגנה במקום חמישה. חשבתי שזה יעבוד, כנראה שנעשה שינוי בשבוע הבא”.

בתוך כך מסתמן כעת שאכן אוחיון יבצע שינוי לקראת המשחק הקרוב מול הפועל חיפה ויפתח עם ארבעה שחקנים בחוליית ההגנה. בצוות המקצועי היו מרוצים מכניסתו של רועי גורדנה ומהשינוי שהביא למשחק של הקבוצה, וייתכן שמול החיפאים הוא יקבל את הקרדיט ויפתח ב—11 הראשונים. בתוך כך במועדון מקווים שעם שחקני הרכש החדשים שגיב יחזקאל וגל צרויה גם התוצאות לא יאחרו להגיע. התקווה היא שזה לא יהיה מאוחר מדי עבור שחקניו של משה אוחיון.

שישה מיליון שקלים: קינדה נמכר לבית”ר

שעות ספורות לפני סגירת חלון ההעברות של חודש ינואר בית”ר ירושלים ומ.ס אשדוד ביצעו מהלך גדול. הייתה זאת רק שאלה של זמן עד שגדי קינדה ימצא את עצמו במועדון גדול בכדורגל הישראלי, והשבוע זה קרה: הקשר המוכשר נמכר בסכום של שישה מיליון שקלים לקבוצה מהבירה והוחתם ל-4.5 שנים בקבוצה של משה חוגג.

עזב. גדי קינדה. צילום: אורי קריספין

כידוע, לאורך השנים האחרונות קינדה רצה לעשות את המעבר לקבוצה גדולה, אך בכל פעם השתכנע שוב ושוב להישאר במ.ס אשדוד ולעזור לה לשרוד או לעלות ליגה. הפעם נראה שקינדה בעזרת סוכנו לחץ על ראשי אשדוד, ויחד עם ההצעה המפתה מהירושלמים נמצא המתווה למכירתו. בעוד שמדובר עבורו בקפיצת מדרגה גדולה, עבור אשדוד נדמה כי מדובר בהנפת דגל לבן באשר לעונה הנוכחית.

עזיבתו של קינדה היא סופר משמעותית וקריטית בעיצומו של מסע ההישרדות שבו נמצאת הקבוצה, ואם יחד איתו גם כך המשימה נחשבה לקשה, הרי שבלעדיו הסיכויים הופכים לקלושים עוד יותר. קינדה בן ה-25 הוא שחקן בית וקפטן הקבוצה האשדודית, והוא בניגוד לאחרים היה האחרון ברשימת הכישרונות המבטיחים שהיו אמורים להצעיד את אשדוד קדימה. הוא כיכב בקבוצת הנוער ובבוגרים לצדם של מיכאל אוחנה, ניב זריהן, אור אינברום, בנצי מושל ודין דוד. בעוד שאוחנה, זריהן ואינברום הספיקו להימכר ולהתקדם לפניו, כעת מגיע תורו של קינדה לעזור לבעלים ג’קי בן זקן לשלשל סכום נכבד לקופת המועדון.

 

ללא ספק מדובר באחד הכישרונות הגדולים ביותר שצמחו במ.ס אשדוד, וכעת הוא יצטרך להוכיח את עצמו בבית”ר ולממש את הפוטנציאל העצום שגלום בו. השחקנים הירושלמים לא קיבלו בברכה את החתמתו של קינדה, לא כי יש להם בעיה עם השחקן עצמו, אלא בעיקר כיוון שצירופו יוצר עומס אדיר על עמדת הקשר. יחד עם קינדה לבית”ר לא פחות מ-11 קשרים: יעקוב בריהון, דן איינבינדר, אפונסו טיירה, אופיר קריאף, אנתוני אנאן, גדי קינדה, יוסי בניון, עידן ורד, מאור בוזגלו, פרדי פלומין ואור אינברום, והדבר יוצר מלחמה אדירה על חולצת ההרכב, שלא נדבר על הזכות לשבת על ספסל המחליפים.

בעוד שלניר קלינגר כאב ראש חיובי, באשדוד יצטרכו לחשב מסלול מחדש ולראות כיצד יצליחו להסתדר ללא קינדה עד לסיום העונה. על פניו גורדנה לצד דן ביטון מהווים קישור אטרקטיבי שאותם משלימים הקשרים הדפנסיביים לאונרד אווסו ואיסו לינגאנה, כשבסגל ישנם פתרונות מגוונים נוספים בקישור, דוגמת בן רייכרט. יחד עם זאת, אף אחד מהם הוא לא גדי קינדה.

נפרדים מקרלו ברוצ’יץ’

אחרי שנתיים וחצי במועדון החליטו להיפרד מהמגן הקרואטי בן ה-26 ולהמשיך עם חמישה זרים בלבד. ברוצ’יץ’, שהיה אחד משחקני ההרכב הקבועים בסגל של הקבוצה, רצה לעזוב כבר בקיץ אך לבסוף נשאר, והשבוע נפלה ההחלטה בקרב ראשי אשדוד לשחררו. כזכור, המגן השמאלי, שגדל בדינמו זאגרב, הגיע ביולי 2016.

קרלו ברוצ'יץ' סיים את דרכו באשדוד. צילום: דוברות מ.ס אשדוד

גם הוא סיים את דרכו במועדון. קרלו ברוצ'יץ'. צילום: דוברות מ.ס אשדוד

מלוקומוטיבה זאגרב לאשדוד, שעלתה אז לליגה הבכירה מהלאומית, ורשם במדיה 69 הופעות עד כה. העונה פתח המגן, שהוסט מדי פעם לעמדת הבלם, ב-18 משחקים, אך לא הצליח לשחזר את היכולת הטובה מהשנים האחרונות תוך שהוא חווה לא מעט פציעות.

באשדוד הוציאו הודעה רשמית ביום שני ובה כתבו: “קרלו ברוצ’יץ’ שוחרר היום מהמועדון לאחר שנתיים וחצי. היום נפרד ברוצ’יץ’ מחבריו לקבוצה והבטיח שימשיך לעקוב ולתמוך מרחוק. מחר הוא ימריא לקרואטיה מולדתו ובהמשך יצטרף לקבוצה מבלארוס. אנו רוצים להודות לקרלו על תקופתו במועדון ועל תרומתו במגרש, בחדר ההלבשה ובפעילויות הקהילתיות הרבות בהן לקח חלק ומאחלים לו הצלחה רבה בקבוצתו הבאה!"

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר