יובל נעים (צילום: אורי קריספין)
יובל נעים (צילום: אורי קריספין)

מחר מבחן ראשון ליובל נעים: מ.ס מול קריית שמונה

בתקופה לא פשוטה עבור מ.ס אשדוד מגיע יובל נעים לעמדת המאמן, והציפיות ממנו גבוהות מאוד. האם יצליח היכן שרבים וטובים נכשלו? “הכריזמה של יובל תייצב את הקבוצה”, אומר מירו בן שמעון. המבחן הראשון שלו בשבת מול קריית שמונה

פורסם בתאריך: 30.11.18 15:08

     

11 חודשים שיובל נעים לא מגיע למגרשי האימונים ולאצטדיונים כדי לאמן כדורגל. ההפסקה הזו הגיעה אחרי תקופה אינטנסיבית במיוחד בהפועל אשקלון, שבמהלכה זכה בעיקר להצלחות, אך לישורת אחרונה מעט צולעת. במהלך החודשים שהוא מחוץ למשחק הונחו בפניו כמה הצעות על השולחן, אך הוא לא התרצה ולא היה מוכן לקחת אותן בכל מצב, גם במחיר של להמשיך ולשבת בבית. נעים (51) לקח את הזמן כדי לנוח ולצבור כוחות מחודשים, אך לא התנתק לחלוטין ושימש במהלך התקופה פרשן ליגת העל בערוץ הספורט.

השבוע, לאחר ששמו עלה לא מעט פעמים כמועמד להגיע לקבוצה מעיר הנמל, נועד נעים עם ג’קי בן זקן בפגישה, ובה סוכם על חזרתו לליגת העל כמאמן מ.ס אשדוד. כבר למחרת הוא התייצב לאימון הקבוצה יחד עם עוזרו הנצחי אלי לוי ולא התבייש כבר באימון הבכורה להרביץ תורה בשחקניו החדשים ולציין בפניהם מה הוא מצפה מהם. “תאהבו את הקבוצה במקום השני אחרי המשפחה שלכם, רק ככה תוכלו להצליח”, הוא מיהר לחדד בפניהם.

בן זקן. צילום: אורי קריספין

ג'קי בן זקן. צילום: אורי קריספין

אצל נעים כידוע אין משחקים, ועל סמך מקרי עבר, שחקן שלא יתיישר וישדר איתו על אותו גל ימצא את עצמו מחוץ לקבוצה או יזכה לייבוש מתמשך על הספסל. אם כי גם באשר לנעים עצמו, מדובר באיש עם אופי קשה לעיכול. נעים ידוע כאחד שמתקשה לקבל מרות. באשקלון העירייה הייתה זו שמנהלת את המועדון בשלט רחוק, בלי בעלים נוכח ופרטי. חברי ההנהלה נשתלו על מנת לייצג את העירייה ולפקח, אבל האיש הכול יכול — אם תרצו ה”אלוהים” של המועדון — היה נעים. דרכו הייתה עוברת כל החלטה, והוא הפך בפועל ולסירוגין ממאמן למנהל.

באשדוד ג’קי בן זקן לא ייתן שמאמן יחליט במקומו או ינסה להתרומם מעליו. גם המערכת שעוטפת את נעים באשדוד היא הרבה יותר משופשפת ובעלת ניסיון מזו שהייתה אצל השכנה הדרומית. אם באשקלון הוא קיבל יד חופשית בהרבה דברים, הרי שבאשדוד הדברים מתנהלים אחרת. נעים אמנם קיבל את ההצעה של אשדוד, שנחשבת למועדון קטן בכדורגל הישראלי, אבל אין ספק שהוא מחזיק איתו מועקה לא קטנה באשר למעמד שלו כמאמן.

לנעים תדמית של מאמן של קבוצות קטנות. כאשר מכבי חיפה החליפה אינספור מאמנים בשנים האחרונות, היא כלל לא הביאה אותו בחשבון, ושמו מעולם לא עלה אצל יענקל’ה שחר אפילו כמועמד. גם בית”ר ירושלים והפועל חיפה החליפו מאמנים לאחרונה, ואף שנעים שהה ללא עבודה בבית מי שלבסוף התמנו הם דווקא מאמנים שהיו תפוסים — ניר קלינגר ושרון מימר. אז ייתכן שיובל נעים פחות מוערך בדרג העליון, אבל לפחות בקרב המועדונים הצנועים יותר אין ספק שהוא אחד מהשמות היותר בולטים.

נאור גלילי: “שינוי המאמן יכול להוכיח את עצמו”

שחקן העבר האשדודי נאור גלילי, שבנו דור הוא שחקן מ.ס אשדוד, חושב שהריענון בעמדת המאמן הוא לטובה ושיחד עם נעים אשדוד יכולה לצאת לדרך חדשה. “יובל נעים כמאמן דורש מחויבות מקסימלית מכל שחקן”, הוא אומר ל"כאן דרום" בתובנה על המינוי האחרון. “יובל מאמן שחי את המשחק ומקרין את זה לשחקנים. כל מאמן מגיע עם האפיון המקצועי שלו ולדעתי שינוי המאמן יכול להוכיח את עצמו”.

נאור גלילי. צילום: פבל

נאור גלילי. צילום: פבל

עם זאת, גלילי מבין שללא שינויים בסגל הקבוצה כבר בינואר הקרוב המשימה לא תהיה פשוטה כל כך. “ללא חיזוק משמעותי בעמדות מפתח, קרי עמוד השדרה של ההרכב, משימת ההישארות תהיה קשה. אני שומע שהקבוצה עובדת חזק באימונים ומשלימה פערי כושר גופני. השיפור בכושר הגופני, ההתלהבות מהשינוי וחיזוק בעמדות מפתח עשויים להוביל את השינוי, אבל שלא יהיה ספק לאף אחד – אשדוד תילחם על חייה בליגה עד הסוף, ולכן לכל משחק ישנה חשיבות מיוחדת, וכל משחק למעשה הוא גמר גביע. על מנת לחסוך דפיקות לב בסוף העונה, מאבק ההישארות אמור להתחיל כבר בשבת הקרובה”.

שחקן עבר נוסף ומאמן במקצועו כיום מירו בן שמעון גם כן הטיב לפרשן את הגעתו של נעים ולפרגן למהלך. “לדעתי, בסיטואציה הנוכחית יובל הוא המאמן הכי מנוסה והכי מבטיח משאר המאמנים. יש בארסנל ההישגים שלו לא מעט הצלחות, במיוחד עם קבוצות שמתקשות עם מספר שחקנים צעירים. היכולת של יובל להתמודד במצבים האלו היא מוכחת, יש שיסכימו איתי ויש שלא, אבל הוא אחד המאמנים המעוטרים בהישגיו”. בן שמעון הסכים עם גלילי גם באשר לחיזוק הקבוצה: “להערכתי, אשדוד צריכה להתחזק, ויובל עם הכריזמה והמוטיבציה המולדת יצליח לייצב את הספינה”.

 

בשבת: הבכורה של נעים מול קריית שמונה

אחרי פגרה ארוכה, כשבתווך משחקי נבחרות ושזרוע חורף, ליגת העל תחזור בשבת הקרובה, כאשר משחק הבכורה של יובל נעים באשדוד יהיה מול עירוני קריית שמונה הטובה של חיים סילבס. אלא שלצערו של נעים הבכורה שלו תהיה בהרכב חסר, דבר שלבטח לא תורם להכנות. מי שייעדר בוודאות הוא הקשר גדי קינדה שפצוע בברכו וייעדר לפחות עוד שבוע ימים. קינדה עבר בימים האחרונים טיפול בברכו שבמהלכו נשאבו ממנה נוזלים כדי להקל על בצקות שנוצרו במקום. הקשר המוכשר לא התאמן עם הקבוצה השבוע וכאמור לא ברור מתי יחזור ואם יוכל להכין את עצמו למשחק מול מכבי תל אביב ביום שלישי הבא.

גדי קינדה. צילום: אורי קריספין

גדי קינדה. צילום: אורי קריספין

מלבד קינדה, גם טום מונד לא מתאמן ולא ברור מתי יחזור. בנוסף אל השניים הללו, גם קרלו ברוצ’יץ’, חן עזריאל ובנצי מושל אינם כשירים ונמצאים בספק למשחק מול הצפוניים. אשדוד, כמו יתר קבוצות הליגה, תיכנס החל מהשבת הקרובה למרתון של משחקים, שלושה במספר, כאשר תשחק בשבת מול קריית שמונה, בשלישי מול מכבי תל אביב, ובשבת הבאה מול מכבי פתח תקווה, במשחק שינעל את הסיבוב הראשון בליגה.

בשישי תקיים הקבוצה אימון מסכם באצטדיון הי”א, לאחר שהשזרוע הסתיים, וזהו יהיה למעשה אימון ההכנה האחרון לפני המשחק מול קריית שמונה. בקבוצה מבינים היטב את חשיבות המשחק ובונים על האווירה החדשה שהביא יובל נעים לקבוצה. 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר