מי יהיה אלוף המטקות? (צילום: חנבו תקשורת)

אליפות המטקות חוזרת לחוף הקשתות

אליפות המטקות תיערך זו השנה הרביעית ותפתח ביום שישי הקרוב אז כל מי שאוהב ים חול ומטקות מוזמן לנסות את מזלו ואולי אתם תהיו אלופי אשדוד במטקות

פורסם בתאריך: 2.8.17 18:11

     

תכירו את אורן בן חמו, או בכינויו "אורן הכריש" (49), אשדודי, מנהל מגרש לחומרי בניין 'ברוש אשדוד'. בעברו שיחק מטקות והפסיק בשל פציעה בברך, לפני כארבע שנים חזר להתאמן ומאז מוביל את אליפות המטקות בחוף הקשתות באשדוד. השנה, הוא חוגג שנה רביעית. השילוב של היוזמה של אורן חברה באופן מושלם לחזון רשות הספורט העירונית, הרשות מעודדת פעילות גופנית מכל סוג, וכשבאים עם יוזמה ברוכה ורצון לקדם נרקמות שותפויות מדהימות כדוגמת ״אליפות המטקות״.

מטקות, בדרך כלל נתפס כמשחק נחמד לשחק בחוף הים, אך לבטח לא נחשב לענף ספורט רציני, שהרי כולנו נוטים לראות שחקני מטקות כאלה ואחרים בחופי הים, בעיקר בעונת הקיץ החמה.
ובכן, מדובר בענף תחרותי לגמרי בו מתחרים זוגות אל מול זוגות אחרים, המנצחים הם אלו שמצליחים לחבוט מספר גדול יותר של חבטות מבלי שהכדור יפול.
תתפלאו אבל ענף המטקות הפך לספורט מקצועי לכל דבר. יש חופים מוכרזים כחופי מטקות ברחבי הארץ – בחיפה יש אפילו מתחם מיוחד למטקות שמקווים שיוקם גם בחוף הקשתות בקרוב כאן, אצלנו באשדוד בשיתוף רשות הספורט.

בן חמו הגיע למטקות דרך האחיין שלו. בת הזוג שלו רצתה לקנות לו זוג מטקות וביקשה ממנו שילמד ויסביר להם אודות רזי המטקות, ומשם חזר לו ה'חיידק' לדבריו. כשהגיע לחוף היה יושב ומסתכל, עוקב עם הראש מצד לצד אחרי התנהלות המשחק, כמו כמעט כולם. הראש מתחבר באופן כמעט אוטומטי. החבר'ה הוותיקים הכירו אותו משכבר הימים, הוא חזר לשחק, בעמדת המגן (האדם שהודף את החבטות ומחזיר לחובט בצורה נוחה ש״מרים להנחתה״ ופחות מאתגר אותו בתנועות מפתיעות).

"עד שלא קולטים שאתה שחקן לא נותנים לך צ'אנס להשתלב. כל זמן שאני אוהב את המטקות… אני אנסה להפוך את הנושא לבית. כל אחד שרוצה לבוא ולהתאמן, ללמוד, יכול לבוא ולהיכנס לקבוצה. אמנם ייקח זמן עד שהוא יתקדם אבל המטרה שלנו היא להרחיב את הקבוצה וללמד כמה שיותר. חשוב לזכור שמטקות זה כמו ריקוד. על הזוגות להיות מתואמים, עם כימיה והתאמה טובה", אומר בן חמו.

בשנה שעברה היו 40 זוגות בתחרות. בתחרות הקרובה, השלב הראשון – "מוקדמות" יהיה פתוח לכולם – אנשים יוכלו להירשם בזוגות ולהגיע לשחק בתחרות. הזוגות שיביאו את התוצאות הטובות ביותר יתקדמו לשלב הבא. יש שני מקצים גברים ומעורב, בתקווה שהענף יהפוך פופולארי יותר בקרב נשים ובתחרויות הבאות תפתח קטגוריה נוספת. כמו כן, בתחרות הקרובה תהיה גם חצי שעה של מסיבת זומבה, הפתעות – ארטיקים, שתייה, כרטיסי הגרלה עם מטקות במתנה, חולצות, כובעים ועוד…

יורם אסרף, מנכ״ל רשות הספורט: ״אליפות המטקות זה מיזם מבורך שחייב להתקיים בעיר כמו אשדוד, מטקות היו תמיד ב-DNA של אוהבי הים, אני שמח שאורן הרים את הכפפה ואת המטקה וגרם לזה לקרות, זו השנה הרביעית שהאליפות מתקיימת וסדר הגודל רק הולך וגדל. זה המקום להודות לבני חזקיה שמנהל את האירוע ומסייע לאורן בכל אשר ניתן.״
השנה תתקיים התחרות הרביעית באשדוד, בחוף הקשתות בחסות ראשית של 'ביג פאשן' אשדוד (מזה כשלוש שנים), חסות נוספת של אולמי "טרויה", חברת "השבחת נכסים" ורשות הספורט העירונית באשדוד.

התחרות תתקיים ביום שישי, 11 באוגוסט בחוף הקשתות, החל מהשעה 10.00 בבוקר

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר