היא גם רואת חשבון, קריאף. צילום: אורי קריספין
צילום: אורי קריספין

טאלי קריאף בריאיון ראשון מאז כניסתה לפוליטיקה

רגע אחרי שעשתה את הצעד הראשון לכיוון מועצת העיר, יו”ר מכבי בנות אשדוד בריאיון מיוחד על ספורט, נשים, עבודה ומשפחה. ואיך אפשר בלי הבחירות המתקרבות

פורסם בתאריך: 10.9.18 13:25

     

בעולם שבו הגברים מכתיבים את ההתנהלות בספורט העולמי, בטח הארצי, ובו מפארים תארים והישגים של קבוצות מהמין הגברי, צצה לה קבוצה שמבחינת קצב צבירת ההישגים שלה בשנים האחרונות היא המצליחה ביותר בספורט הישראלי.

אותה מייצגות דווקא שחקניות, אולי פחות חשופות, אבל מספיק דומיננטיות וקשוחות כדי להתבלט. חמש אליפויות רצופות, שש אליפויות בשבע השנים האחרונות, ארבעה גביעי מדינה ודאבל בעונה האחרונה — תארים שבהחלט מדברים בעד עצמם.

מדובר כמובן במכבי בנות אשדוד, קבוצת כדורסל הנשים של עיר הנמל הדרומית, שאותה מנהלת ביד רמה כבר כמה שנים טאלי קריאף. תחת שרביטה הגיע כאמור המועדון להישגים יוצאי דופן במפת הספורט הישראלי, והיא כיו”ר זוכה להערכה ואהבה רבה.

שלוש מהנשים ברשימת "אשדוד בתנופה": סבטלנה רדצ'ינקו (מס' 5), חן בוקר (6) וטאלי קריאף (4)

שלוש מהנשים ברשימת "אשדוד בתנופה" בהרמת כוסית לחג: סבטלנה רדצ'ינקו (מס' 5), חן בוקר (6) וטאלי קריאף (4)

קריאף, 44, גרושה פלוס שניים, ליאל בן 19 וחצי ואייל בן 18, רואת חשבון במקצועה, היא בדיוק הדוגמה לאישה חזקה שמציבה לעצמה מטרה וגם עומדת בה. "גברת הכדורסל של העיר אשדוד" הוא לגמרי כינוי שהוצמד לה, תואר כבוד שאיתו היא לגמרי מסכימה, למרות העובדה שבתקופה האחרונה החליטה להפשיל שרוולים ולהיכנס גם לזירה הפוליטית, צעד שהפתיע רבים.

הפנים של הקבוצה

קריאף היא הסיבה לכך שקבוצת הנשים האשדודית מצליחה לשמור על רעב שנה אחר שנה ולקטוף תארים בקצב מסחרר. זה לא שאנשי המערכת, המנכ”ל אורי בן סימון והמאמן עדן ענבר, פחות אחראיים לכך, אבל לקריאף קסם נשי משלה, שאף עוזר לשחקניות בקבוצה להתחבר ולהיפתח אליה.

“מערכת היחסים שלי איתן היא מערכת יחסים הכי צמודה שיש. כל שנה יש לי עוד עשר ילדות שמצטרפות שאני צריכה לגדל אותן במשך שבעה חודשים. אני איתן בכל מה שמפריע להן, בכל מה שטוב להן ורע להן, אני פשוט שם בשבילן”.

אחרי הקילומטראז’ האדיר שעברתן, יש עדיין רעב להסתער שוב על הליגה?

“כל עוד אני נשארת בכדורסל, אז יש לי את הרעב להסתער על הליגה. אני לא נמצאת פה כדי להעביר את הזמן אלא רק כדי להגיע להישגים ולעשות את המקסימום, למרות שהשנה זה יהיה די קשה, אבל מקווה שזה ייגמר בטוב”.

המאמן עדן עבנבר עם הקבוצה על הפרקט. שלישי משמאל אורי בן סימון. צילום: אורי קריספין

מה עומד מאחורי ההצלחה המסחררת הזו?

“אני חושבת שמה שעומד זה משהו אחר. זה חשיבה אחרת, חשיבה ניהולית אחרת, לקחתי את הקבוצה הזו לא כקבוצת כדורסל, אלא כפרויקט ניהולי והבאתי דברים אחרים שהם לאו דווקא מקצועיים כי אני באמת לא מבינה כלום בכדורסל. אני נותנת לאנשי המקצוע לעשות את הדברים בצורה הכי טובה ואני מנהלת את המערכת ומביאה את האנשים המתאימים ויוצרת אווירה של מצוינות והישגיות”.

מה הרגע הכי גדול ומכונן שלך שחווית במועדון?

צילום: אורי קריספין

“כל הנפה של גביע או של צלחת אליפות מבחינתי זה רגע מכונן שלי במועדון. לראות את האנשים השמחים בקהל בשבילי זה הדבר הכי טוב והסיפוק הכי גדול שלי. גם הזכות שניתנה לי להנציח את בן וענונו ז”ל בקבוצה ולגרום קצת אושר ונחת לבני משפחתו, מבחינתי זה משהו שעושה לי טוב”.

ועם זאת, למה אנחנו לא רואים שחקניות צעירות מקומיות מקבלות יותר במה? לדוגמה האחיות ששון המוכשרות שהיו לפני שנתיים בקבוצה לא קיבלו דקות משחק. אולי במקום לפרק קבוצות ב-40 הפרש כדאי לנצח ב-15, אבל לפתח על הדרך שחקנית צעירה משלנו?

“אחת הסיבות לכך שאין שיתוף של שחקניות אשדודיות היא שאנחנו עדיין מועדון צעיר, וכל המועדון של מחלקת הנערות הוא צעיר. זה מועדון שהבוגרות שלו היום הן בנות 22-21. לפני שנתיים היו את התאומות מיכל ושירה ששון שאמנם לא שיחקו הרבה, כי בכל זאת אנחנו קבוצה שהמטרה שלה באמת היא להגן על התארים, אבל במקביל גם לפתח את הדור הצעיר, אז זה שהן היו אצלנו והתאמנו עם השחקניות הכי טובות בעולם זה רק פיתח אותן והביא אותן לרמה אחרת. עובדה שהן שנה שנייה בקולג’ בארצות הברית, זה נתן להן ביטחון ומשהו אחר. השנה, אני חושבת שזו תהיה השנה הראשונה שכן יהיו שתי שחקניות בית שגדלו באשדוד ויראו אותן הרבה על המגרש, כי החלטנו להצעיר את הסגל ושחררנו את כל השחקניות הכוכבות הישראליות לטובת משהו אחר”.

המאמן עדן ענבר זה מישהו שאם זה תלוי בך ילך איתכם עוד כמה שנים קדימה?

“אם זה תלוי בי, ולרוב זה תלוי רק בי, אז כן, עדן יישאר כי מבחינתי הוא בין המאמנים הכי טובים בארץ, ואנחנו תמיד מחפשים את הכי טוב בשבילנו. אין ספק שהוא ראוי, הוא הביא לנו תארים, הוא מקצועי, כיף לעבוד איתו”.

“ספורט נשים פחות אטרקטיבי”

כמה בני זוג אתם מכירים שמעבר לחיים האישיים גם צמודים זה לזה בעבודה? קריאף מטפחת זוגיות עם מנכ”ל הקבוצה אורי בן סימון, אך טוענת שלמרות העבודה המשותפת, הם יודעים היטב לעשות את ההפרדה בענייני עבודה.

הכדור במגרש שלה. קריאף

הכדור במגרש שלה. קריאף

“אנחנו אחד שמשלים את השני", מסבירה קריאף. "יש לנו הרבה חילוקי דעות כי הוא בא מהתחום, ואני בכלל לא. אני מביאה גישה אחרת, הוא רואה את הדברים בצורה אחת, ואני בשנייה, אבל בסוף אנחנו מגיעים לעמק השווה. אין אגו. בסוף אנחנו עושים את הכי טוב בשביל הקבוצה, כל פעם מישהו אחר מוותר, אבל זה מסתדר. זה משלים אחד את השני”.

את מרגישה שכדורסל הנשים בארץ מקבל מספיק חשיפה?

“ממש לא מקבל מספיק חשיפה, אבל זה לא בידיים שלנו, אלא בגופים שמעלינו: מנהלת הליגה ואיגוד הכדורסל. התקציבים הם יותר נמוכים ובגלל זה הכוח השיווקי והחשיפה יותר נמוכים. ואין מה לעשות, ספורט נשים פחות אטרקטיבי מספורט גברים, זה ככה בכל העולם. אבל אנחנו נהנים בחלקה שלנו, ומי שאוהב ספורט יודע גם לעקוב ויודע בדיוק מה קורה גם בכדורסל נשים”.

 

כמה את מעורבת ברמה היומיומית בנעשה בקבוצה?

“אני מעורבת מאוד, כל דבר שקורה בקבוצה עובר תחת הידיים שלי. לא קורה שום דבר בלי שאדע”.

איך נראה סדר היום שלך?

“אני קמה בבוקר, מהבוקר ועד שעה 17:00 אני מתפקדת כמנהלת שיווק שמסתובבת ברחבי הארץ בבתי החולים, אחר כך בעונת הכדורסל אני מגיעה לאימונים ולמשחקים. מגיעה הביתה מדי פעם, יש לי שני בנים. יום מעניין. סופי השבוע וימי שישי מוקדשים לחלק של הנשמה שלי והיצירה שלי שזה העיסוק שלי בעיצוב, זה משהו שהוא נטו בשבילי”.

שלל תארים. מכבי בנות אשדוד. צילום: אורי קריספין

שלל תארים. מכבי בנות אשדוד והאוהדים השרופים. צילום: אורי קריספין

את מגדירה את עצמך כאישה חזקה?

“אני חושבת שכן, ככה אנשים מגדירים אותי. אישה שמסוגלת לעשות כמו גבר. אבל מצד שני כל דבר קטן גורם לי לבכות, סף הרגישות שלי מאוד מאוד נמוך. פרסומת בטלוויזיה יכולה לרגש אותי ולגרום לי לדמוע. זה לא סותר, לדעתי. בהתנהלות שלי אני חזקה אבל עם הרבה רגישות. כל ההתנהלות שלי משולבת ברגש”.

“יחיאל לסרי ימשיך”

רק לאחרונה החליטה קריאף ללכת לעבר מהלך שונה ומעניין בחייה ולהיכנס לחיים הפוליטיים. קריאף תוצב כמספר 4 ברשימת אשדוד בתנופה בראשותו של ראש העיר המכהן ד”ר יחיאל לסרי. כיוון שלא קיבלה אישור ממקום עבודתה, הקריה למחקר בשורק, לדבר על פוליטיקה, קריאף לא הרחיבה על הצטרפותה למחנה של לסרי, אך ברור לכולם כי מדובר בגיחה ראשונה בתחום וצעד משמעותי במיוחד עבורה. עם זאת, כשנשאלה על פועלו של לסרי, הסכימה לשתף בתחושותיה.

עוד רגע מכונן. הנפת צלחת האליפות. צילום אורי קריספין

עוד רגע מכונן. הנפת צלחת האליפות. צילום אורי קריספין

האם לדעתך יחיאל לסרי ראש עיר טוב?

“לדעתי הוא ראש עיר מעולה לאשדוד. הוא קידם את העיר בצורה יוצאת דופן. אני לא חושבת שקיים אדם שיכול להגיד משהו אחר על ההתקדמות של העיר בעשר השנים האחרונות, בכל התחומים. היום יש הרבה יותר מה לעשות בעיר, היום לא צריך לנסוע למרכז כדי לבלות, אנשים מגיעים מהמרכז לאשדוד. אשדוד הפכה להיות עיר אטרקטיבית, ואני חושבת שיש ללסרי חלק גדול מאוד בכך. חייבים לזקוף לו גם את עניין בית החולים שבמקרה השבוע הייתי צריכה להגיע לשם עם חברה שעברה ניתוח באמצע הלילה ועם אימא שלי שלא הרגישה טוב, וזו הקלה משמעותית. זה משהו שהוא לזכותו”.

את חושבת שהוא שגה בעניין השבת?

“לא יודעת אם שגה או לא, אני חושבת שמערכת ההסברה של מה שהיה שם לקתה קצת בחסר כי מה שהיה שם זה לא באמת מה שהצטייר לנו התושבים, ועובדה שאחרי שבועיים כל העניין נפתר וחזר לסטטוס קוו שהיה. הייתה שם התנהלות שניפחו אותה מעבר למה שהיה אמור להיות”.

איך את מנתחת את האווירה הציבורית באשדוד לקראת הבחירות?

“האווירה מעניינת. אנשים עדיין חיים עם הסיסמאות של אשדוד מתחרדת ועם כל העניין של פרויקט התחבורה, צריך פשוט לנפץ להם את הסיסמאות הלא ברורות האלה שהם נתפסו בהן כי אלו דברים שהם לא אמיתיים ונכונים. יהיה מעניין, יהיה קרב מעניין, אבל אני בטוחה שלא יהיה שינוי בעיר ויחיאל לסרי ימשיך”.

לסיום, מה תרצי לאחל לתושבי אשדוד ובפרט לאוהדי מכבי בנות אשדוד לכבוד השנה החדשה?

“אני מאחלת לכולם קודם כול שנה שתהיה מלאה בבריאות, בהגשמת החלומות של כולנו, שנזכה להמשיך ליהנות מהעיר הזאת במצב שלה והרבה שמחה לכולם”. 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר