דור גאן. צילום: אורי קריספין
דור גאן. צילום: אורי קריספין

דור ג'אן: “גם עם תורג’מן היינו נשארים בליגה”

לא מדובר בטבילת אש מוצלחת במיוחד עבור דור ג’אן בליגת העל לאור מניין הכיבושים שלו, אבל עצם הישארותה של מ.ס אשדודבליגת העל מספקת אותו במיוחד. עכשיו, רגע אחרי שעמד יחד עם חבריו במשימה, הוא מתפנה לריאיון וגם מגלה חסד נעורים לעמיר תורג’מן

פורסם בתאריך: 1.6.18 18:02

     

כשדור ג’אן כבש את שער הבכורה שלו במ.ס אשדוד במפעל גביע המדינה מול הפועל רעננה, הוא קיווה שיהיה זה שער שיפתח עבורו את הדלת לעוד רבים כאלו העונה. בפועל, החלוץ הצליח לפגוש את הרשת רק פעם אחת נוספת, בניצחון הליגה החשוב על מכבי חיפה בבית, ומאז יכולת הכיבוש שלו הפכה לעקרה.

עם זאת, את העונה הזאת הוא בהחלט יכול לסגור עם חיוך. את חצי העונה הראשונה הוא העביר בליגה הלאומית במדי בית”ר תל אביב רמלה, שבמדיה כבש 11 שערים, תפוקה שלמעשה הקפיצה אותו היישר אל ההזדמנות הראשונה שלו בקבוצה בליגת העל.

עמיר תורג’מן, שהיה מאמנו בקבוצה בלאומית ולאחר מכן במ.ס אשדוד, הפגין סממני אמונה בחלוץ המוכשר והמבטיח. אף על פי שלא הצליח לעמוד בציפיות ועל אף תרומתו היחסית דלה למ.ס אשדוד, ג’אן מרגיש מסופק. הקבוצה שלו עמדה במשימה שהוצבה בפניה, הישארות בליגת העל, והוא עצמו כבר מסתכל קדימה.

תקופת ההשאלה שלו למ.ס הסתיימה, ולמרות חצי העונה האחרונה, הוא מנבא לעצמו עתיד מזהיר בכדורגל הישראלי ואף מעבר לו. רגע לפני שיפתח את העונה בשורות מכבי תל אביב, קבוצת האם שלו, ויחליט אם להישאר בשורותיה או להמשיך לצבור דקות משחק בשדות זרים, מתפנה החלוץ בן ה-23 בעיצומה של חופשה זוגית במקסיקו לריאיון מיוחד, ובו הוא מסכם את התקופה באדום צהוב.

דור, סימנתם וי על הישארות בליגה. אבל מבחינת תפוקה ותרומה שלך למועדון, אתה מרגיש מרוצה?

“צריך לזכור שבסופו של דבר את המטרה הקבוצתית, שהיא החשובה ביותר השגנו. מבחינה אישית, אני חושב שיכולתי להפיק קצת יותר, אבל בקבוצות תחתית יש קארמה שדברים לפעמים פחות הולכים, והמזל לא תמיד היה איתנו. אני שמח שמבחינה קבוצתית התגברנו על כל המכשולים”.

מבחינת חומר שחקנים, מ.ס אשדוד מוכשרת, אז איך זה שהסתבכתם ככה בתחתית?

“אני מסכים שהיו שחקנים טובים ששווים מקום יותר גבוה מהמקום שבו סיימנו, אבל כמו שאמרתי בעניין הקארמה והמזל, המון שחקנים מרכזיים שלנו נפצעו בשלבים המכריעים של העונה והיו גם הרחקות, ככה שזה לא היה פשוט. תוסיפי לזה את הלחץ של התחתית ותקבלי את התוצאה של הסתבכות בתחתית”.

הזעזוע של פיטורי תורג’מן היה נכון מבחינתכם?

“לחלוטין לא. עמיר מאמן מצוין, והוא עשה איתנו עבודה טובה. אני חושב שתחתיו אשדוד שיחקה את הכדורגל הכי טוב שלה העונה, ואין לי ספק שהיינו נשארים בליגה גם איתו. אבל יש החלטות של ההנהלה, ואנחנו השחקנים חייבים לקבל ולתת את הטוב ביותר שלנו בכל סיטואציה”.

ההערכה של ג’אן כלפי מאמנו לשעבר היא די צפויה לאור ההיסטוריה המשותפת של השניים יחד. תורג’מן היה האיש שאימן את החלוץ עוד כשכיכב בקבוצת הנוער של מכבי תל אביב, ולאחר מכן היה גם זה שהעניק לו הזדמנות ראשונה בקבוצת בוגרים, בבית”ר תל אביב רמלה.

כשג’אן הגיע למ.ס אשדוד, היה ברור שעבור תורג’מן לא מדובר בהימור כיוון שהוא מכיר היטב את הכישורים של השחקן. על אף הניסיון הפחות מוצלח, ג’אן מרגיש שהרוויח מקום חם. “אשדוד היה מקום טוב עבורי, אנשים נחמדים שתמיד מוכנים לעזור”, הוא מתייחס לקבוצתו האחרונה. “התנאים שהביאו לנו כקבוצה היו כל התנאים הדרושים לקבוצה בליגת העל. אני חושב שכקבוצה הייתה חסרה לנו טיפה מנטליות חזקה יותר, ואז גם היינו נשארים בליגה הרבה יותר מוקדם”.

תקופת ההשאלה שלך הסתיימה, מישהו דיבר איתך לקראת העונה הבאה?

“כרגע ההשאלה נגמרה, ומבחינה חוזית אני אמור לחזור אוטומטית למכבי תל אביב. לגבי העתיד, הכול יכול לקרות”.

מה הרצון שלך?

“לשחק כמה שיותר ולצבור ניסיון וביטחון”.

מתי נראה אותך פורץ לתודעה בליגת העל? ומה השאיפה העתידית?

“מקווה מאוד שהפריצה תהיה השנה, ובשביל זה אני עובד. השאיפה העתידית היא לצאת לשחק באירופה בליגה חזקה וטובה יותר”.

 

על הכוונת של מ.ס: מירקו אורמוש, טל איילה ומהראן ראדי

במ.ס אשדוד מתקדמים צעד צעד לעבר העונה הקרובה, וכבר לוטשים עיניים לעבר השחקנים הפנויים בשוק. במועדון מעיר הנמל מקווים לסגור עם טל איילה ומירקו אורמוש, שבהם מעוניין הצוות המקצועי החדש של המועדון בראשותו של בובי מילבסקי.

טל איילה. צילום: אורי קריספין

טל איילה. צילום: אורי קריספין

שני השחקנים, שסיימו חוזה אצל השכנה הדרומית הפועל אשקלון, נחשבים לשחקנים מוכשרים ולנקודות האור היחידות של הפועל אשקלון בעונת הירידה האחרונה. מעבר לכך, לאחר שהפועל באר שבע והקשר מהראן ראדי סיכמו השבוע על פרידה, באשדוד יש מי שכבר חולמים על הגעתו של הקשר המעוטר שעשוי להיות מחליף ראוי לוובה בראון, שיעשה את הדרך ההפוכה וישוב להפועל באר שבע.

“למרות הגיל שלו, שחקן כמו ראדי הוא תוספת כוח משמעותית והצהרת כוונות. הוא כבר הוכיח שגם בגיל שלו הוא עדיין מתאים לליגת העל ועדיין זוכה בתארים. הוא יכול לעזור לנו מאוד”, אמרו במועדון. פנייה רשמית לראדי טרם נעשתה, אך גורמים במועדון מספרים שכבר השבוע ייתכנו התפתחויות בנושא. יש לציין שראדי עצמו, צפוי להיות מחוזר על ידי כמה קבוצות בליגת העל, בהן בני סכנין, קבוצתו לשעבר.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר