אלקה וגנב. יביא ניצחון גם מול רעננה? צילום: אורי קריספין

מ.ס מתכוננת למשחק העונה

ניצחון של מ.ס אשדוד על הפועל רעננה יעניק יציבות לקבוצה אחרי עונה מלאת תהפוכות וחרדות. גיל מיכאלי מנתחת את הסיכויים והסיכונים לקראת המשחק המסקרן שיתקיים בשבת

פורסם בתאריך: 23.2.18 14:08

     

אי שם בכלא חרמון יושב לו ג’קי בן זקן ומשחרר אנחת רווחה (בסוף השבוע הנוכחי למיטב ידיעתנו הוא אגב בחופשה בבית). אמנם עדיין לא כזו שמבטיחה לקבוצתו עונה נוספת בליגת העל או כזו שמבשרת על הוצאתו לחופשי, אך גם פער של ארבע נקודות מהקו האדום מהווה סוג של שחרור.

מלבד בן זקן, הניצחון על הפועל עכו בשבת האחרונה שחרר לא מעט לחץ גם אצל אנשי ושחקני המועדון מעיר הנמל. לא רק שמדובר בשלוש נקודות חשובות בקרב הישרדות ישיר, אלא גם העובדה שמ.ס אשדוד רשמה ניצחון ליגה ראשון במשכנה הוריד ממנה קוף גדול מהגב.

צילום: אורי קריספין

כעת היא יכולה להתכונן עם מעט פחות מועקה למשחק העונה שלה מול הפועל רעננה בשבת הקרובה. מפגש החוץ מול הקבוצה מהשרון הוא קרב תחתית נוסף וישיר שעשוי להוביל את קבוצתו של עמיר תורג’מן למקום טוב בחוף מבטחים ולעמדה די בטוחה. אף על פי שהעונה כולה ככל הנראה תיפול על שבעת משחקי הפלייאוף העתידיים להגיע, גם את המשחק הקרוב מגדירים בקבוצה במלחמה אמיתית, במובן הספורטיבי כמובן.

עמיר תורג’מן VS מנחם קורצקי

אם מנתחים את שני המאמנים בכל צד, הרי שלקורצקי מעט יותר ניסיון בלחצים מן הסוג הזה. מאמנה של רעננה ידוע כשועל קרבות וכמאמן שחווה לא פעם משימות הישארות. לתורג’מן יש את הפלוס כשחקן עבר שלקורצקי אין. כך או כך, דבר מכך לא אמור להשפיע באופן ניכר על תוצאת המשחק בשבת הקרובה. קורצקי אמור ליזום במגרש הביתי שלו, כאשר ניצחון עבור רעננה ירחיק אותה משמעותית ממקום שמוביל לליגה השנייה.

תורג'מן. צילום: אורי קריספין

תורג’מן, מנגד, לא צפוי להסתגר ולנסות לחלץ נקודה, בעיקר כיוון שאשדוד של העונה, בחזקתו של תורג’מן, היא פשוט לא קבוצה כזו. לתורג’מן ישנם כלים התקפיים מדי מכדי להתגונן, ועל כך מ.ס צריכה להישען.

בלסינג אלקה VS שמעון אבוחצירה

אין ספק שהכושר שעמו מגיע חלוצה של מ.ס אשדוד בלסינג אלקה הוא טוב יותר מאשר זה של חלוץ הפועל רעננה שמעון אבוחצירה. אלקה הוא אחד השחקנים המשפיעים ביותר שיש לתורג’מן בסגל ואחת המטרות של הקבוצות הגדולות בליגה בקיץ הקרוב. התרומה של אלקה במניין השערים היא אמנם פחותה משל אבוחצירה, כאשר האחרון כבש חמישה שערי ליגה, לעומת אלקה שכבש ארבעה. עם זאת, חלוצו של עמיר תורג’מן מתעלה על אבוחצירה כמעט בכל פרמטר ונחשב לגולר אמיתי. יהיה מעניין מאוד להיווכח במאצ’אפ בין השניים, לאחר שאבוחצירה נעדר ממשחקי רבע גמר גביע המדינה בין הקבוצות שהתקיימו רק לאחרונה.

יואב ג’רפי VS גיירמו ויסקארה

אחרי ההופעות של השוערים בשני משחקי הליגה האחרונים, הרי שאין יותר מדי ספק מי השוער שמגיע עם ביטחון לקראת המשחק הקרוב. על ג’רפי דובר כבר לא מעט, השוער האשדודי רחוק מלהפגין את יכולותיו, ומאז חזר מהחלמה של הפציעה בידו הוא אינו כתמול שלשום, והשערים שחדרו לרשת שלו הם באשמה ישירה שלו. במועדון האשדודי מנסים להחזיר לג’רפי את הביטחון באמצעות שיחות אישיות ומאמינים שהמשחק מול רעננה הוא טיימינג מדויק לספק הופעה טובה רגע לפני משחקי הפלייאוף.

ג'רפי. צילום: אורי קריספין

מנגד, ויסקארה של מנחם קורצקי נתן את הופעת חייו בניצחון האחרון על מכבי תל אביב. מעבר לכך, הוא ספג רק 34 שערים העונה, כמות הספיגות הנמוכה ביותר מבין ארבעת הקבוצות שנועלות את הטבלה. בעמדה הזו נדמה שרעננה הצליחה העונה ויכולה להיות די שקטה.

שחקני המפתח: וובה בראון ורועי זכרי

לאחר פציעתו של גדי קינדה, שייעדר בין ארבעה לשישה שבועות, מ.ס אשדוד צריכה להישען על כוכב אחר שלה שאמור לקחת את המושכות לידיים. וובה בראון הוא האיש הנכון במקום הנכון, כיוון שמדובר בשחקן שהספיק לצבור ניסיון בקריירה ואמור להיות קשר בונה במשחק, וזה שמנתב את ההתקפה של אשדוד ובולם את ניסיונות ההתקפה של רעננה. אחרי שלא קיבל מספיק דקות משחק העונה בבירת הנגב, הוא צריך להוכיח לאנשים שם שזו הייתה טעות לוותר עליו ולהוביל את אשדוד להישארות בליגת העל. המשחק מול רעננה הוא הזדמנות טובה לעשות זאת.

באותה נשימה, גם אור אינברום, הבן האובד שחזר הביתה, עשוי להיות הג’וקר שעולה מהספסל, כפי שעשה כבר נגד הפועל עכו, ולהביא את הערך המוסף. לקשר המוכשר יש קילוגרמים של כישרון ברגליים, וייתכן שאף יקבל את חולצת ההרכב הראשון מעמיר תורג’מן. מנגד, רעננה נהנית עד כה מיכולת טובה של שחקן ההתקפה שלה רועי זכרי, שהיה מצוין גם מול הצהובים במשחק האחרון ואף כבש את שער הניצחון שלה. מדובר בשחקן מפתח בהרכב הראשון שעשוי בפעולה אחת לשנות משחק ולהשאיר את שלוש הנקודות בבית.

 

שתי הקבוצות במומנטום

מ.ס אשדוד והפועל רעננה לא יכלו להגיע מוכנות יותר לקראת ההתמודדות בין השתיים. הקבוצה מעיר הנמל מגיעה אחרי ניצחון דרמטי 2:3 על הפועל עכו, אחרי שער בכורה העונה של אור אינברום שהעניק לה ניצחון יוקרתי וראשון בבית. אותו ניצחון גם הגדיל את הפער עבורה לארבע נקודות מהפועל אשקלון, שנמצאת מתחת לקו האדום, ומעניק לאשדוד רוגע, כיוון שגם אם תפסיד במשחק הקרוב, עדיין הראש שלה יהיה מעל המים.

רעננה, מנגד, רשמה את הפתעת את המחזור כאשר ליקטה שלוש נקודות מסגנית האלופה מכבי תל אביב, ועוד במשחק חוץ. רועי זכרי, אחד מהשחקנים המשמעותיים בסגל של קורצקי, כבש את שער הניצחון ושיפר את המאזן של רעננה לכדי חמישה ניצחונות ליגה העונה. אותו ניצחון הגיע אחרי ארבעה משחקים ללא ניצחון. במקרה של ניצחון של אחת הקבוצות במפגש התחתית הקרוב, המומנטום של השנייה עלול להיהרס ואף להקרין על משחקי הפלייאוף הקרובים. 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר