דוד רביבו במעמד החתימה

ירידה לצורך עליה: דוד רביבו מסביר

אחרי הופעות רבות בליגת העל ובליגה הלאומית מגיע דוד רביבו היישר לליגה ג', לקבוצת הפועל בני אשדוד. בשבילו זאת סגירת מעגל לחזור בגיל 39 לקבוצה שהחל בה את דרכו. אז אמנם הוא משחק בהתנדבות, אבל בראש הוא כבר מתכנן את העלייה לליגה ב'

פורסם בתאריך: 14.7.17 11:51

     

אם חשבנו שחזרתו של ברוך דגו לעירוני אשדוד היא החתמת העונה וסגירת המעגל האולטימטיבית, הרי שהשבוע נוכחנו לגלות שלדגו יש מתחרה ראוי בכל הקשור לקרנבל השבת הבן האובד. בגיל 39, ועם קריירה ענפה מאחוריו, חוזר דוד רביבו לקבוצה שהתחיל בה את דרכו, הפועל אשדוד, או כפי שהיא נקראת היום – הפועל בני אשדוד. הוא עושה זאת בלי חשש, היישר לליגה התחתונה ביותר בישראל. לאחר שאת רוב הקריירה בילה במ.ס אשדוד וחלף על פני תשע קבוצות בוגרים, שבהן כבש יותר מ-60 שערי ליגה וגרף מאות הופעות בליגת העל, ליגה ג' היא התחנה הבאה בקריירה של הבן השלישי למשפחת רביבו, ומי יודע, אולי אפילו האחרונה.
רביבו, גרוש ואב לשניים, מחזיק בתואר מלך הבישולים של ליגת העל. עם זאת, לאורך הקריירה הוא תמיד עמד בצלו של האח חיים, שנחשב לאחד הכוכבים הגדולים שידע הכדורגל הישראלי בכל הזמנים. למרות העובדה הזאת, דוד הצליח לבנות קריירה משל עצמו ולבלוט בדרכו שלו. כעת, בגילו המתקדם ביחס לכדורגלן, הוא חוזר הביתה, קרוב לוודאי כדי להוריד את השלטר על קריירה מופלאה בסיום העונה. בריאיון מקומבק הוא מספר ל"כאן דרום" על השיקולים לרדת לליגה הנמוכה ביותר, על המחשבות לעתיד, הקרבה למ.ס והתובנות ביחס לפילוג הקבוצות בעיר אשדוד. על הדרך הוא מתייחס גם לבוס הקודם ג'קי בן זקן.

חוזר. דוד רביבו. צילום: עודד הירש
דוד רביבו

"באתי לסגור מעגל בהתנדבות"

דוד, למה ליגה ג'?
"האמת שזה התאים לי עם הפועל מרמורק כי אני עוזר מאמן שם. התאים לי עם שעות האימונים ולוחות הזמנים. מעבר לזה, באתי לסגור מעגל בהפועל אשדוד, המועדון שגדלתי בו. היו לי הצעות מהליגה הלאומית ומליגה א', אבל החלטתי ללכת עם החברים, אדם שושן, ויקי פרץ, שרלי אטיאס ואיציק אמויאל. הם רצו גם בעונה הקודמת שאני אבוא, ולא יצא, ועמלו קשה גם עכשיו. אני בא בהתנדבות בזמני הפנוי, בא לתת מעצמי בשביל השחקנים הצעירים ובשביל ליהנות מכדורגל".
אתה לא חושב שאתה שווה יותר מליגה ג'?
"אני בטוח שאני שווה יותר. אבל אין קשר. יכולתי באהבה ובכיף לשחק בליגה הלאומית או בליגה א', אבל זה נוגד את השעות והזמנים בהפועל מרמורק".
אם כבר ליגות נמוכות, אז למה לא לעירוני או אדומים אשדוד בליגה ב'?
"ההחלטה הייתה ללכת להפועל אשדוד כי גדלתי בה. לסגור מעגל. אני באמת מאחל לכל האשדודיות הצלחה. פנו אליי כולן, אבל לקחתי החלטה בלב שלם ללא שום תנאים, נטו לבוא וליהנות".
אתה כבר בן 39, זו העונה האחרונה בקריירה שלך כשחקן?
"לא יודע אם זו העונה האחרונה. אני שחקן שמאוד אוהב כדורגל, מרגיש טוב עם הגוף ביום-יום. אם ארגיש בסיום העונה שאני לא יכול, אז נעשה חושבים. יכולתי להמשיך בליגה הלאומית כשחקן בהפועל מרמורק, אבל החלטתי ללכת לצוות המקצועי של הקבוצה, להיות עוזר מאמן. באשדוד אני רוצה לשמור על כושר ולהמשיך ליהנות מהמשחק".

"מאחל לג'קי שישתחרר בקרוב"

כקפטן לשעבר של מ.ס אתה בטח רואה את הקרחות ביציעים. לעומת זאת, אצל עירוני ואדומים יש 4,500 אלף בדרבי. מה אתה חושב על זה?
"האמת אני אגיד? לא ידעתי שיש כל כך הרבה קבוצות באשדוד. הבנתי שיש בית"ר, שיש אדומים, עירוני, הפועל ומ.ס. הופתעתי מהכמות. לבנו כמובן עם מ.ס, שהיא הקבוצה המובילה שמייצגת את העיר בכבוד בליגת העל. אני שמח גם שיש שתי קבוצות שעלו לליגה ב', זה משמח ונותן חלון הזדמנויות לשחקנים צעירים, ובכלל אני מאחל שכל הקבוצות יעלו ליגות ואפילו שכולן ישחקו באותה ליגה. יהיה מעניין".
ג'קי בן זקן עובר ימים לא קלים. מה זה עושה לך?
"כולנו יודעים מה ג'קי תרם לעיר אשדוד ומה הוא עשה. אפשר לומר על ג'קי רק דברים טובים. אני שמח על כך שהייתה לי הזכות לשחק תחת בעלים כזה. מי שמשחק במ.ס יודע כמה הוא בעל בית מדהים. אני באמת מאחל לו שישתחרר בקרוב".
כשאתה רואה לדוגמה את אדיר טובול מנהל קבוצה אין אכזבה שלא קראו לך למ.ס?
"בכלל לא, אני שמח שהשחקנים ששיחקו איתי נמצאים במועדון המצוין הזה. אפילו שלחתי לאדיר הודעת הצלחה. אלו אנשים שהיו ושיחקו איתי, אז אני מרוצה מזה שהם במועדון. באופן אישי ובכנות אני לא מאוכזב שלא הציעו לי, אבל מי יודע אולי בעתיד זה כן יקרה".
למה האוהדים של בני אשדוד יכולים לצפות ממך?
"אני אחד שתמיד משתדל לעשות מהלב. כל פעם שעליתי למגרש נתתי מעצמי 100 אחוז. ככה גדלתי וחונכתי תמיד. אני באמת מקווה שתהיה לנו קבוצה אטרקטיבית, קבוצה שתיתן לקהל ליהנות ממנה. אני אשמח מאוד אם נעלה ליגה".
הסבירו לך שזו המטרה?
"מן הראוי שכשמביאים שחקנים כמו אמיר לביא, עידן ציון ועידן שדה אז הכוונה היא טובה ולכוון גבוה. עם צוות המאמנים הקיים אני מאמין שנספק כדורגל טוב".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר