"האווירה הזכירה לי את הימים היפים מליגת העל". דגו (צילום: אורי קריספין)

"הכדורגל באשדוד ניצח"

במשך שנה ומחצה חיכו באשדוד לדרבי והוא היה חם מתמיד עם הרבה תקווה לעתיד. גם הקפטנים התרגשו, יאיר אזולאי: "אני משחק בבוגרים מעל 20 שנה ועדיין לא חוויתי התרגשות כזו", ברוך דגו: "זו הייתה חוויה לשתי הקבוצות". שוער עירוני אשדוד, גל אנגלשטיין הותקף על ידי אוהד 'אדומים' והגיש תלונה במשטרה

פורסם בתאריך: 31.12.17 10:54

     

אמש, עצרה העיר אשדוד למשך שעתיים את נשימתה. כבר ממרחק רב, כמה קילומטרים מאצטדיון י"א המיושן היה ניתן לראות אוהדים רבים, משני מחנות האוהדים, פוצחים בהליכה קצבית לעבר המגרש, כשהם צבועים מכף רגל ועד ראש בצבעי קבוצתם. פרופסור אדוארד סעיד,  שהתפרסם בעולם בעקבות ספרו 'אוריינטליזם' טען שכל אחד זקוק לדמות 'האחר' המושלם בשביל שתהיה לו זכות קיום. בעוד, האיש זכה לקיתונות של ביקורת עליו ועל דעותיו, הטענה שלו די משקפת את היריבות בין הצדדים. שתי הקבוצות זקוקות אחת לשנייה בשביל לעלות מעלה. נדיר למצוא במחוזות הכדורגל בארץ הקודש, יריבות שנשארת לכל אורכה ספורטיבית עם כל כך הרבה פרגון וחיבוקים לא רק בין הקבוצות אלא גם בין האוהדים. מאמן הפועל אדומים, פיני עייש, לא היסס להכריז בתום המשחק המשמים על כר הדשא, "הכדורגל באשדוד ניצח". זה אולי מוקדם, אך בהחלט ניתן לראות זאת באופק של מנהרת הזמן, שמקשרת בין 1999 לסוף שנת 2017. במובן זה 'שנת השבתון' אשתקד, רק חידדה לכולם עד כמה הדרבי חשוב לעיר אשדוד.

הצגה ביציעים. אוהדי הפועל אדומים (צילום: אורי קריספין)

אמש באצטדיון הי"א ראינו מחזות שכבר נשכחו מלב. אוהדי כדורגל, שבחרו לחסוך את עלות הכרטיס ועלו על גגות הבתים השוכנים ברחובות ההסתדרות וז'בוטינסקי והתפאורה, אוי התפאורה. הקהל היה השחקן המרכזי ואלמלא הוא לא היה יותר מדי מה לזכור מהמשחק. החצי הראשון, היה שקול, החצי השני בשליטה מוחלטת של האדומים שלחצו את שחקני עירוני לשערם. שוער עירוני אשדוד, גל אנגלשטיין, הצליח למנוע מדוד רביבו לכבוש ולהשיג ניצחון ראשון של האדומים בדרבי, בעידן המודרני. אנגלשטיין הצליח לצבור עד כה 1,260 דקות ללא ספיגת שער ולא נראה שהוא מתכוון לספוג בקרוב. בתום המשחק היה מעורב אנגלשטיין בתקרית לא נעימה כאשר נוצר עימות בעת היציאה מהאצטדיון לכיוון האוטובוס של עירוני אשדוד שבאופן משעשע היה האוטובוס של מכבי אשדוד/באר טוביה שהעפילה אמש לחצי גמר גביע המדינה בכדורסל. אוהד הפועל 'אדומים', ניגש לאנגלשטיין ובין השניים התפתח חילופי דברים, שהסתיימו בכך שאותו אוהד דחף את השוער המצוין וזה התלונן עליו במשטרה. אנגלשטיין אישר את התקרית אך סירב להגיב על כך. "אני לא מעוניין להיכנס לנושאים האלה. אני רוצה להגיד שהיה משחק שקול בין שתי הקבוצות, אבל מה שהיה ביציע מכיוון אוהדי עירוני זה דבר שלא פוגשים מליגה ג' ועד ליגת העל. שמח לשחק בקבוצה הזאת ולמען האוהדים האלה".

הותקף בסיום. אנגלשטיין (צילום: אורי קריספין)

האווירה, כמו שניתן לחוש בה מהתמונות הרבות, כמו גם שחקני אשדוד בעבר כמו נאור גלילי, חיים רביבו, אלון חזן, עידן שריקי ועוד, שלא וויתרו על הדרבי בעד שום הון רק מחזקים את העובדה שמחוץ לכותלי ליגת העל המתפוררת יש אלטרנטיבה. שמות מפוארים שמוכרים לכל חובב כדורגל כמו ברוך דגו, יאיר אזולאי, דוד רביבו, רחמים צ'קול ועוד ליהטטו על כר הדשא, גם אם היכולת והקצב ירדו נגיעות הקסם עדיין נשארו, אז מה הפלא שאתר כמו וואלה החליט לשדר בשידור ישיר משחק מליגה ב', בסופו של דבר והעיתונאים הטובים בארץ העדיפו לוותר על ליגת העל ולהדרים אשדודה.

האחים חיים ודוד רביבו (צילום: אורי קריספין)

אזולאי שחווה דבר או שניים בכדורגל הישראלי אמר אמש: "אני משחק בבוגרים מעל 20 שנה. שיחקתי בגמר גביע מול 45 אלף צופים ועדיין לא חוויתי התרגשות כזו. פה, אתה מכיר את כל האנשים, זה אנחנו, יש חשש לאכזב את האנשים ברחוב שאתה מכיר ופוגש למחרת וזה ההבדל ממקומות שאתה משחק בהם מחוץ לעיר. מדובר שתי קבוצות טובות ואווירה שאני לא יודע אם בליגת העל יש הרבה מקומות שיש אווירה כזאת. חבל שלא ניצחנו אבל יש דרך ארוכה וכמו שפיני (עייש) אומר זו ריצת מרתון".

אוהדים על הגגות (צילום: אורי קריספין)

דגו מהצד הצהוב של העיר ששיחק עם אזולאי במשך 3 עונות בהפועל אשקלון וחזר הביתה מליגת העל הקפיד להצטלם עם כל אוהד שביקש והיה נראה אהוב כמעט כמו ימי הזוהר במכבי תל אביב. דגו עוד הספיק בבוקר המשחק להדריך את קבוצת הנוער של הפועל אשקלון שהפסידה לזו של בית"ר ירושלים אך גם זה לא הפריע לשמחה. "האווירה ביציעים העבירה בי צמרמורת, היא הייתה מדהימה. אפילו שמדובר בליגה ב', האווירה הזכירה לי את הימים היפים מליגת העל, עם קהל מלא. נזכרתי בתקופה שהייתי ילד בן 16 וחצי שעלה מהנוער לבוגרים של עירוני אשדוד. זו הייתה חוויה לשתי הקבוצות ואני מקווה ששתי הקבוצות יעלו מפה הלאה, זה טוב לעיר אשדוד בפרט ולכדורגל בכלל והלוואי ושתי הקבוצות האלה יעלו מעלה. שעליתי למגרש קיבלתי צמרמורת מהתצוגה ולרגע חשבתי שזו ליגת העל ולא ליגה ב'. בשבילי עירוני היא תמיד הייתה הבית. גם ששיחקתי בקבוצות אחרות, דיגדג לי לחזור ביום מן הימים לחזור בזמן הנכון לחזור ולעזור לקבוצה שגדלתי בה וקיבלתי את הכל ממנה ולהחזיר לה באהבה. לא הרבה שחקנים יורדים מליגת העל לליגה ב' אבל עשיתי את זה עם המון אהבה ובלי פחד".

מקבל אהבה מהאוהדים. דגו (צילום: אורי קריספין)

על המשחק אמר, "אני חושב ששתי הקבוצות מרוצות מהתוצאה. אמנם, כמובן שרצינו לנצח אבל גם תיקו בסדר גמור. במחצית השנייה ירדנו קצת למטה אולי בגלל עייפות אולי בגלל שינוי בתכנית המשחק, שעזר לאדומים להשתלט על המשחק אבל אני חושב ששתי הקבוצות מרוצות מהתוצאה הזאת".

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי ואיש העסקים רוני מאנה  (צילום: אורי קריספין)

 

 

מקבל את הכבוד. חזן (צילום: אורי קריספין)

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר