אכזבה אצל האשדודים. צילום: טל אקוקה

“אנחנו הקבוצה הכי גרועה בליגה”

עם רצף הפסדים ועתיד לא מזהיר מ.ס אשדוד ממשיכה לדשדש בתחתית. למרות הציפיות הגבוהות שתלו בעמיר תורג’מן, נדמה שגם הוא לא מצליח לספק את הסחורה. הוא יכול לתלות זאת בחיסורים של שחקנים כאלה ואחרים, אבל במבחן התוצאה הוא נכשל אפילו במשחקי בית. “אצטדיון הי”א הוא כבר מזמן לא מבצר”, אומר שחקן העבר מירו בן שמעון

פורסם בתאריך: 4.12.17 19:53

     

בתקופה המקבילה בעונה שעברה מ.ס אשדוד עמדה על 11 נקודות זכות והתמקמה עשירית בטבלת ליגת העל. כיום, אחרי 11 מחזורי ליגה, קבוצתו של עמיר תורג’מן שקועה עמוק בבוץ ונועלת את הטבלה עם חמש נקודות בלבד. תחילה נדמה היה שחילופי המאמנים עשו את שלהם, והחלפתו של ראובן עטר בעמיר תורג’מן תביא את הישועה לעיר הנמל. זה אמנם עבד טוב יותר, כיוון שתורג’מן הפיח רוח חיים שהייתה חסרה בקרב האשדודים, אך לא מספיק כדי לייצר תוצאות על כר הדשא וכדי שנוכל להצביע על מגמה חיובית.

עמיר תורג'מן. צילום: אורי קריספין

אשדוד סוחבת איתה כבר הפסד שלישי ברציפות, האחרון שבהם היה ביום ראשון השבוע להפועל רעננה באצטדיון הי”א. אם זה לא מספיק, הרי ששני המשחקים שעומדים לפניה ויסגרו את הסיבוב הראשון — מול מכבי תל אביב ומול הפועל חיפה — בוודאי לא יכולים לבשר על אופטימיות בקרב האדומים-צהובים.

ככה לא נשארים בליגה

במ.ס אשדוד חשבו לנצל את פגרת שלושת השבועות כדי להתחבר יותר לעמיר תורג’מן ולהטמיע את סגנון המשחק שלו על ידי סשן אימונים אינטנסיבי. הקבוצה יצאה למחנה אימונים של שלושה ימים בקיסריה ואף קיימה משחקי מבחן מול מכבי פתח תקווה ועירוני נשר. המחנה, שהוגדר כמוצלח, ושני משחקי האימון הפיחו תקווה בקרב תורג’מן וחניכיו, אך ברגע האמת הם המשיכו בירידה החדה.

אנשי מ.ס אשדוד סיימו את המפגש מול הפועל רעננה בתחושות קשות ואכזבה גדולה, בעיקר כיוון שמ.ס לא הצליחה לנצל את העובדה שיריבתה שיחקה עם 10 שחקנים ונכנעה לטעות שיפוט שהובילה לניצחונה של האורחת. חזרתו של יואב ג’ראפי לשער הייתה אמורה להחדיר ביטחון ומוטיבציה, אך ניכר כי גם השוער עצמו עדיין חלוד ומהוסס. אם נוסיף את היעדרותם של גדי קינדה, ניר ברדע וקרלו ברוצ’יץ’, על פניו לתורג’מן יש את התירוץ המושלם לאיבוד הנקודות. עם זאת, באשדוד יודעים שהיה מדובר במשחק שהם היו צריכים לנצח בו למרות החיסורים. מ.ס לא נפלה מהקבוצה מהשרון, אך הייתה נאיבית מדי ולא הפגינה אופי הדרוש למשחקים מן הסוג הזה. בקבוצה בהחלט מתחילים להפנים כי ביכולת הנוכחית ועם קצב צבירת נקודות דל כזה הדרך חזרה לליגה הלאומית לא רחוקה.

“נכון לעכשיו אנחנו הקבוצה הכי גרועה בליגה”, אמר שחקן בקבוצה ל"כאן דרום". “אם לא נרים את עצמנו ונתעשת, אנחנו יכולים לרדת ליגה, וזה יהיה כתם על כולנו”. מירו בן שמעון, שחקן העבר של האשדודים, דווקא לא מאמין בחומר הקיים וחושב שהקבוצה של תורג’מן חייבת לבצע חריש בסגל הקבוצה כדי לשרוד. “אשדוד הביאה מאמן מוכשר מאוד עם ידע ויכולת מוכחת, אבל הוא לא קוסם”, הוא מנתח את המצב. “עמיר אומר שהוא רוצה למצות את הפוטנציאל שיש בקבוצה, אבל אני חושב שהוא טועה, אשדוד חייבת לעשות שינויים גדולים מאוד באיכות השחקנים בינואר אם היא רוצה להישאר בליגה. אני לא מאחל לכך, אבל ביכולת הזו היא תרד ליגה. גם עם החזרה של ג’ראפי לשער, שהוא כמו חומה בצורה, יהיה לאשדוד קשה”.

לא שומרים על הבית

בקרב לא מעט קבוצות כדורגל בארץ ובעולם הנוסחה היא מאוד פשוטה: חשוב להשאיר את מלוא הנקודות במגרש הביתי, ואילו במשחקי החוץ ניתן להסתפק בתיקו או במקרה הרע להפסיד. במקרה של אשדוד, קבוצה שכיום נלחמת על חייה, הנתונים רחוקים מאותה נוסחה ולא משביעי רצון כלל. מחמישה משחקי בית שקיימה מ.ס העונה היא הפסידה בארבעה מהם וסיימה בתיקו. בחישוב פשוט דובר בשישה אחוזי הצלחה בלבד במשחקי הבית. גם מאזן הכיבושים במגרש הביתי לא מרקיע שחקים עם שלושה בלבד לעומת 12 שערי חובה.

“אצטדיון הי”א הוא כבר מזמן לא מבצר, בטח לא עם מעט האוהדים שמגיעים”, אומר בן שמעון. “אני מאמין שכשיהיו תוצאות, הקהל יחזור ויוכל להשפיע ולדחוף את הקבוצה”. כך או כך, משהו בהחלט רע קורה לקבוצה מעיר הנמל כשהיא מגיעה למשכנה באצטדיון הי”א עד כדי כך שבחוץ היא מרגישה נוח מעט יותר.

סידני יציל את המולדת?

חודש ינואר הקרוב הוא לחלוטין חלון הזדמנויות עבור מ.ס אשדוד, והיא צפויה להתחזק בלפחות שלושה שחקנים. אחד שכבר הצטרף אחרי סאגה לא פשוטה הוא הקשר סידני דה פרייאטס. הברזילאי בן ה-23, ששיחק בעברו בבוטאפגו, הצטרף לאשדוד לשנה וחצי עם אופציה של המועדון לשנה נוספת ועם אופציית יציאה של שני הצדדים בינואר. קבוצתו האחרונה של סידני הייתה רקראטיבו אתלטיקו קטלאנו מהליגה של מחוז גויאש בברזיל.

באשדוד לא תולים את כל התקוות בסידני וכאמור פועלים על מנת להתחזק בינואר הקרוב. ייתכן שאור אינברום, שממעט לקבל דקות משחק בקבוצתו מאריבור יעשה את הדרך חזרה לאשדוד ויגיע לעזור לקבוצת נעוריו. הדבר תלוי בעיקר בגנט הבלגית, המחזיקה בכרטיסו, ולרצון שלה להשאילו לאשדוד. תורג’מן מעוניין לצרף גם את דור ג’אן מבית”ר תל אביב רמלה, שאותו הוא אימן ומכיר היטב. בקבוצה מודעים לביקוש הגדול סביב גדי קינדה, אך ספק גדול אם ג’קי בן זקן ייתן אור ירוק לשחרורו לנוכח המצב האנוש שבו נמצאת הקבוצה. ייתכן כי אם יימכר בכל זאת בינואר הקרוב, יהיה מדובר בחריצת גורלה של מ.ס אשדוד והנפת דגל לבן.

בן שמעון חושב שצריך להסתכל גם על טובת השחקן ומסכם: “אחד הדברים הכי בעייתיים בקבוצה הוא שמרגישים בחסרונו של שחקן כזה או אחר. בלי קינדה אשדוד נראתה ללא בעל בית וקפטן על המגרש. מצד שני, לכל שחקן יש מחליף ואי אפשר לעצור לו את הקריירה”. 

עירוני ואדומים ראש בראש: תיקו בצמרת ליגה ב’

ערב המחזור העשירי בליגה ב’ עירוני אשדוד הקדימה את היריבה העירונית אדומים אשדוד בשתי נקודות והייתה במקום הראשון. אלא שלאחר המחזור הפער בצמרת נמחק. עירוני אשדוד איבדה נקודות בבית כאשר סיימה בתיקו 0:0 עם קריית מלאכי, ואילו הפועל אדומים אשדוד השכילה לנצח בחוץ 3:1 את עירוני נתיבות והפכה את היוצרות.

כעת קבוצתו של פיני עייש ראשונה עם 26 נקודות, ואילו קבוצתו של שרון מרציאנו שנייה גם כן עם 26 נקודות. הדהירה של שתי הקבוצות במקומות הראשונים בטבלה הופכת את הדרבי בעוד כחודש למסקרן אף יותר ובוודאי שגם את המאבק על העלייה לליגה א’, כאשר כל אחת מהקבוצות תרצה לעשות זאת היישר מהמקום הראשון.

שתי הקבוצות לא יוותרו אחת לשנייה, ונראה שלפחות נציגה אחת מהעיר אשדוד תעשה את הדרך לליגה השלישית. בשישי הקרוב עירוני אשדוד תצא למשחק חוץ קשה בשדרות, ואילו הפועל אדומים אשדוד תארח בביתה את בני אילת.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר