מרוץ להאיר את עומר. צילום: אילי לב
מרוץ להאיר את עומר. צילום: אילי לב

חודש המודעות למאבק בסמים ואלכוהול: מירוץ בגן יבנה לזכרו של עומר לב ז"ל

מירוץ 'להאיר את עומר' יתקיים ביום שישי הקרוב, ה-2.12, במסגרת חודש המודעות למאבק בסמים ואלכוהול בקרב בני נוער. את המירוץ יזמו הוריו של עומר ז"ל, שנפטר כתוצאה מהתמכרות בשנת 2019, כשהוא רק בן 25

פורסם בתאריך: 30.11.22 20:51

     

חודש המודעות למאבק בסמים ואלכוהול בקרב בני נוער חל בדצמבר, במהלכו, מציינים בכל רחבי הארץ את המאבק בדרכים שונות, על ידי הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול, הן בתקשורת והן באירועים בקהילה. השנה, לראשונה, תקיים מועצת גן יבנה מירוץ מיוחד במסגרת חודש המודעות, לזכרו של עומר לב ז"ל, תושב גן יבנה.

את סיפורו של עומר ז"ל קשה לשכוח. הוא נפטר למחלת ההתמכרות, בשנת 2019, כשהוא רק בן 25, ובזמן שהוא בתהליך גמילה מהתמכרות. בראיון ל'כאן דרום' שנערך ימים לאחר מותו של עומר, סיפרה אימו "התמכרות לסמים היא לא בעיה שנוגעת רק בילדי שוליים, זה תופס גם את 'ילדי השמנת' כביכול", אמרה אז. "בשבעה המון הורים באו וסיפרו לנו את מה שהם עוברים בבתים שלהם, זה בדיוק אותו דבר כמו עומר. זה מתחיל מתוך סקרנות מסוימת. אלכוהול, גראס וסמים נוספים זמינים בכל מסיבה, ואז זה ממשיך. הצעירים לא מבינים איזה נזק הם עושים לעצמם".

אילי לב, אמו של עומר ז"ל. צילום לירון מולדובן

"העולם הפסיד את עומר". אילי לב, אמו של עומר ז"ל. צילום לירון מולדובן

"העולם הפסיד את עומר. היו לו עוצמות גם כשהוא היה בגמילה", סיפרה אז אילי, "תמיד הייתה לו תקווה והוא העביר את התקווה הזו לאחרים מסביבו. הוא עזר לנגמלים האחרים שהיו איתו לא להישבר ולהמשיך את התהליך. זה עושה לך טוב, להבין שהיה לך ילד מקסים שלא איבד את הצלם אנוש שלו גם בהתמכרות. גם מחזק אותי שעשיתי באמת הכול כדי להוציא אותו מזה, אבל יש דברים שגדולים מאיתנו".

הוריו של עומר ז"ל, אילי ורון לב, יזמו את המירוץ 'להאיר את עומר', והמועצה, בהובלת מחלקת הספורט, התגייסה לארגון מרוץ רב משתתפים, להעלאת המודעות נגד השימוש בסמים ואלכוהול, בדגש על הסכנה למחלת ההתמכרות, וחשיבות הספורט כגורם המונע שימוש בסמים ואלכוהול.

עומר ואימו, אילי לב. התמונה באדיבות המשפחה

עומר ואימו, אילי לב. התמונה באדיבות המשפחה

"פגשתי את אילי ורון לב, הוריו של עומר ז"ל, לפני מספר שנים וכבר אז הם סיפרו לי על המוטיבציה הגדולה שלהם להציל ילדים ובני נוער מגורל דומה, ועל הרעיון שהגו יחד עם שותפים לקדם תכנית מיוחדת בשם – 'להאיר את עומר' לזכרו של עומר", אמר ראש המועצה, דרור אהרון. "מאז התקדמנו המון בשיתוף הפעולה, אני מברך על היוזמה הזו ועל החשיבות של איחוד הכוחות בין המועצה לבין התכנית, על מנת להעלות את המודעות לסכנות שבשימוש בסמים ולהוביל לשינוי של ממש בתחום זה".

מיזם "להאיר את עומר" הינו מיזם שהוקם כאמור ע"י הוריו, במטרה להעלות מודעות בקרב בני נוער לסכנות שמחכות להם בעקבות שימוש בסמים מהקלים ועד הכבדים ובשימוש באלכוהול. "כשאנחנו הבנו את חומרת הבעיה ועד כמה עומר היה משתמש בסמים, הוא כבר היה עמוק בתוך המחלה, מחלת ההתמכרות והרגשנו שלא תפסנו את זה בזמן", מספרת אילי לב, אמו של עומר ז"ל. "עומר נסע לעבוד בחו"ל וחזר, ניסה לעבוד, לעשות פסיכומטרי וללמוד בארץ וחווה כישלונות רבים ותסכול, ואנחנו היינו בשוק שזה קרה, כי עומר תמיד היה כל כך חכם ומוצלח. הכל התחיל בתיכון, שם עומר התנסה לראשונה באלכוהול וקנאביס, אבל חשבנו שזה 'כמו כולם' ושזה יעבור לו. בסוף, כשהבנו את חומרת העניין כבר הלך לנו הילד".

להאיר את עומר הזמנה למרוץ

להאיר את עומר – הזמנה למרוץ

כבר בזמן השבעה החליטו אילי ורון לעשות מעשה, ולמצוא דרך לעזור להורים ומתבגרים בידע על סכנת ההתמכרות ובהכוונה של מתמכרים לעזרה אפשרית. ״אם היינו יודעים עם עומר את מה שאנחנו יודעים היום – עומר אולי היה עדיין בחיים. לכן החלטנו להקים מיזם כדי לספר על הסיפור שלנו, לעורר שיח ציבורי בנושא, ולהעלות את המודעות לסכנת ההתמכרות שאורבת לכולם", מספרים אילי ורון.

מרוץ 'להאיר את עומר'- צילום: אילי לב

מרוץ 'להאיר את עומר'- צילום: אילי לב

בשנים האחרונות חלה עלייה מתמדת במספר בני נוער והצעירים המכורים לאלכוהול ולסמים בישראל. מתוך כ-14 אלף מכורים לסמים ולאלכוהול אשר טופלו בישראל ב-2019, 35% מהם בני 18-12, כאשר ההתמכרויות השכיחות הן לאלכוהול, קנאביס, אופיאטים, סמי פיצוציות וקוקאין. מחקרים שנעשים בימים אלו בעקבות השפעת הקורונה, משערים שהתוצאה אף תהיה יותר גבוהה בעקבות הסגרים שהיו, העדר מסגרות לימודיות, הריחוק החברתי ועוד.

מחלת ההתמכרות הפכה למגפה עקב ריבוי תרופות מרשם ממכרות, התהליך לנורמליזציה של הקנאביס, וקלות ההשגה של חומרים. עומר ז"ל מייצג מאות רבות של צעירים נורמטיביים שמתים מידי שנה ומשאירים אחריהם משפחות הרוסות ושבורות לב.

מרוץ להאיר את עומר. צילום: מרוץ 'להאיר את עומר'- צילום: אילי לב

מירוץ 'להאיר את עומר'- צילום: אילי לב

מועצת גן יבנה ובתי הספר במועצה שותפים ותורמים למהלך, עם חודש של מערכי שיעור מובנים לנושא, והכנה ספורטיבית של התלמידים. אילי וד"ר רון לב יקיימו סדרת מפגשים עם צוותי בתי הספר, התלמידים, והוריהם, ויספרו את סיפורו של עומר במטרה לייצר שיח מקביל ולהגביר את המודעות של התלמידים וההורים לסכנות שבשימוש לרעה בסמים ובאלכוהול. המירוץ "להאיר את עומר" יוזנק בשישי ה2/12 מפארק רונה רמון בגן יבנה ויכלול 2 מסלולים: 3 ק"מ ו-5 ק" מ עבור בני הנוער ובני משפחותיהם, האירוע פתוח לציבור הרחב.

לפרטים נוספים והרשמה למרוץ https://bit.ly/3NpvXz7

כל ההכנסות מהמרוץ יתרמו לטובת פעילות המיזם 'להאיר את עומר'.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר