דרור ואילן יוצאים מהשחייה

90 ק"מ רכיבה, 21 ק"מ ריצה: דרור כרמלי, לקוי ראיה מאשדוד השתתף בתחרות איש הברזל

דרור לניצחון: ההישג הבלתי ייאמן של לקויי הראיה מאשדוד בתחרות איש הברזל - דרור כרמלי, היה גם הנציג הישראלי היחיד עם מוגבלות שהתמודד בתחרות והצליח לסיים את המסע המפרך כל כך כשהוא מלווה בחבריו, אילן בן עדי וסנדרה ינקלוביץ'. "הוא היה הכוח המניע שלנו", סיפר בן עדי

פורסם בתאריך: 28.11.22 15:15

     

בסוף הקילומטר ה-21 בקטגוריית הריצה בתחרות ה"איירון מן" שנערכה לראשונה בישראל בעיר טבריה, אפשר היה לחוש את ההתרגשות הגדולה שאחזה בדרור כרמלי מאשדוד, המשמש ביום יום כיועץ ראש העיר אשדוד לענייני נגישות. את התחרות במסגרתה התמודד כרמלי בקטגוריית "חצי איש הברזל" הכוללת שחייה למרחק 1.9 קילומטר, רכיבה על אופניים לאורך 90 ק"מ וריצה של 21 קילומטר, מתקשים רבים לסיים אך הוא הצליח לעשות זאת על אף שהוא לקוי ראייה.

לאורך כל הדרך, ליוו אותו חבריו רעות בן עדי ואילן בן עדי וסנדרה ינקלוביץ', ואת התשואות הרמות שקיבל בסיום אי אפשר היה לפספס, כמו גם את הבחירה של המארגנים לשבץ את תמונתו של דרור ושותפו אילן בן עדי כאחת התמונות המובילות בעמוד הרשמי. "זו חוויה מרגשת לשנינו, דרור עשה זאת בפעם הראשונה ועבורי זו הפעם הראשונה שאני מלווה כבד ראייה. אני מצדיע לו", אמר אילן בן עדי, ששחה יחד עם כרמלי והיה שותפו גם ברכיבה על אופניים.

איש הברזל איירון מן

רעות ואילן בתחרות

הסיפור הזה אולי לא יפתח את מהדורות החדשות, אבל הוא מדגים במדויק את עוצמתה של הרוח האנושית ומתחדד דווקא לקראת שבוע שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלות. בן עדי וכרמלי הכירו בזכות הספורט והפכו לחברים קרובים. כשדרור החליט להתחרות בקטגוריית "חצי איש הברזל", לאילן לא היה ספק שהוא יהיה שם עבורו במסלול שגם אנשים רואים מתקשים לעבור, והוא יודע זאת מניסיון אחרי שסיים בעצמו בחודש שעבר במרום הנשי בטריאתלון הכולל שחייה, ריצה ורכיבה על אופניים.

2,500 משתתפים יצאו לדרך שכללה שחייה, רכיבה על אופניים, וריצה. מדובר בתחרות שמאתגרת את היכולת האנושית פיזית ומנטלית, כאשר כל מקטע קצוב בזמן. את מקטע השחייה התחילו השניים קשורים האחד לשני ברצועת גומי, ולכל אורכו תיאר בן עדי את המסלול ודאג לשלומו של דרור. לאחר מכן, עבדו השניים לאופני הטנדם המיועדים לשני רוכבים או יותר, ויחד הם גמעו 90 קילומטרים. בחלק, האחרון, יצא דרור לריצה של 21 ק"מ כשהוא מלווה על ידי סנדרה ינקילוביץ' ולצדם רעות בן עדי (שסיימה לאחרונה תחרות איירון מן באוסטריה) ואילן.

"תיארנו לדרור את התשואות בקו הסיום ואת ההתרגשות הגדולה", סיפרו השלושה. "בהתחלה חשבנו שאנחנו צריכים לתמוך בו, אבל דרור התגלה ככוח המניע של שלושתנו ואנחנו מודים לו על הזכות ללוות אותו, הוא הוכחה שהכל אפשרי עם אמונה ונחישות".

דרור כרמלי וד"ר לסרי. צילום: עיריית אשדוד

דרור כרמלי וד"ר לסרי. צילום: עיריית אשדוד

דרור הנרגש הוסיף: "המסר שלי לכולם הוא שהשמים הם לא הגבול, ושאחדות בינינו יכולה להוביל להישגים מדהימים ואת החברה כולה למקום טוב יותר. מדובר במסלולים מאתגרים, קשים, אבל ידעתי שלצדי עומדים שלושה אנשים שאני יכול לסמוך עליהם. אני מודה לרעות, סנדרה ואילן על החברות ועל התמיכה. כולי תקווה שנזכה לראות צוותים נוספים בעיר ובהמשך בתחרויות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר