איליה סמירין. צילום: איגוד השחמט
איליה סמירין. צילום: איגוד השחמט

כבוד: איליה סמירין מאשדוד יתחרה עם נבחרת ישראל באליפות העולם בשחמט

לאחר שהשתתף בעשרות תחרויות שחמט ברחבי העולם ואף ודורג בעשיריה הראשונה בעולם, איליה סמירין, ממועדון השחמט באשדוד, יתחרה עם נבחרת ישראל באליפות העולם בשחמט, שתתקיים בעוד כשבועיים

פורסם בתאריך: 8.11.22 16:05

     

בעוד כשבועיים ( (19-26.11) תיערך בירושלים אליפות העולם בשחמט. מדינת ישראל יצרה נבחרת חזקה המכילה את רבי האמנים בשחמט, וברשימה המכובדת של השחקנים בסגל, נמצא גם איליה סמירין, ממועדון השחמט באשדוד.

סמירין (54), ותיק השחמטאים בסגל, זכה באליפות ישראל בשחמט (1992) באותה שנה בה עלה לארץ. מאז השתתף בעשרות תחרויות ברחבי העולם, באליפויות אירופה וגביעי עולם ואף דורג בעשירייה הראשונה בעולם בדירוג מד הכושר. ב-2014 אף רשם הישג ענק כשזכה בתחרות העולם הפתוחה בארלינגטון.

בנוסף לסמירין, הנבחרת הישראלית תכלול ארבעה שחקנים ממועדון השחמט באר-שבע: מקסים רודשטיין, תמיר נבאתי, יבגני פוסטני ואורי קובו, שזכה לזימון בכורה ורשם לאחרונה הישג ענק עם עלייתו לגביע העולם בשחמט והוא הישראלי הראשון שעושה זאת בשנת 2022. ישלימו את הסגל אביטל בורוחובסקי מהפועל כפר-סבא. קפטנית הנבחרת תהיה אילנה דוד והמאמן הוא רב אמן מיכאל רויז.

"המטרה העיקרית שלנו באליפות זה לנסות קודם להעפיל לשלב הבא מהבית המוקדם", אומרת קפטנית הנבחרת, אילנה דוד. "אני בן אדם מאוד מציאותי. על הנייר, כל הנבחרות, אולי מלבד אחת, בהרכבים יותר חזקים מאיתנו. אבל זה ספורט. כמו בכדורגל – אם מכבי חיפה מנצחת את יובנטוס, אז אנחנו יכולים לנצח כל אחד באליפות העולם".

ישראל תהיה אחת מ-12 המדינות שתשתתפנה בתחרות היוקרתית. היא תעשה זאת, בין השאר, לצד מעצמות בענף כמו אזרבייג'ן, אוזבקיסטן, הולנד וארה"ב, שתשלח את הנבחרת המדורגת מקום ראשון כיום בעולם. בנוסף, ישראל שראל יכולה להתהדר כבר עכשיו בהיסטוריה פרטית, כאשר מעולם אותה מדינה לא זכתה לארח שתי אליפויות עולם שונות בשחמט. ישראל תהיה הראשונה לעשות זאת, אחרי שכבר אירחה בהצלחה את אליפות העולם לנכים.

שחמט. צילום: איגוד השחמט הישראלי

האליפות, כאמור, תתקיים בין התאריכים 19-26.11 בירושלים, בתמיכת משרד התרבות והספורט, בהובלת השר חילי טרופר והשר לענייני ירושלים ושר השיכון, זאב אלקין.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר