רם טורקניץ. צילום: הפועל אשדוד כדוריד

רם טורקניץ: "מבחינתי אשדוד היא עדיין אלופת המדינה והמטרה היא לעשות את זה שוב"

רגע לפני שיערוך את הופעת הבכורה שלו היום (שישי) מול הרצליה, הרכש החדש של הפועל אשדוד, רם טורקניץ שהוא אחד משחקני הכדוריד הבולטים בישראל, מדבר

פורסם בתאריך: 18.12.20 09:22

     

לפי שעה הפועל אשדוד היא בבחינת "חכמה על חלשות", ומאכזבת מול המתחרות הגדולות על תואר האליפות, עם הפסדים מול רמת השרון והפועל ראשל"צ. כנראה שגם קברניטי המועדון הבינו כי הקבוצה צריכה חיזוק, והרימו את הכפפה.

לאחר ההפסד לראשון לציון השבוע, הקבוצה החתימה את מקשר נבחרת ישראל, רם טורקניץ בן ה-25, שנחשב לאחד מהשחקנים הישראלים הטובים ביותר כיום. הוא צפוי לערוך את הופעת הבכורה שלו כבר היום (שישי, 14:30), במשחק הביתי מול הרצליה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




טורקניץ גדל ושיחק באס"א תל אביב, ולאחר שסיים בשורותיה כמלך השערים של הליגה, עבר בשנת 2017 למכבי ראשל"צ הגדולה. לפני כשנה וחצי, הוא עבר לקבוצת וארברג השבדית.

רם, אתה עדיין צעיר, שיחקת באירופה. מה גרם לך לחזור לארץ?

"לא נהניתי בתקופה האחרונה בשבדיה, ואמרתי לעצמי שאם אני לא נהנה במקום מסוים אין סיבה להישאר בו. בדיוק באותו הזמן קיבלתי כמה הצעות מישראל והחלטתי ללכת על זה ולחזור לארץ".

רם טורקניץ חותם על החוזה בהפועל אשדוד. צילום: הפועל אשדוד כדוריד

למה דווקא הפועל אשדוד?

"ההצעה מהפועל אשדוד הייתה הטובה ביותר מהרבה בחינות, התלהבתי להגיע לפה. היו לי הצעות מ 5-6 קבוצות בארץ, אבל החלטתי להגיע לאשדוד כי אני יודע שזה מקום טוב, קיבלתי הצעה טובה, יש לי פה הרבה חברים טובים ששיחקו או משחקים איתי בקבוצות ובנבחרות ומעל הכל בגלל המאמן אולג בוטנקו. הוא אימן אותי באס"א תל אביב וגידל אותי, וכיום גם מאמן אותי בנבחרת ישראל. ברגע שהוא צלצל ואמר לי שהוא רוצה וצריך אותי באשדוד אז היה לי ברור שאני מגיע לכאן".

אם כבר הזכרת, מה דעתך על אולג?

"בעיניי, אין הרבה אחרים בעולם שמסוגלים לראות כמוהו את המשחק. יש לו הבנה של המשחק ברמה הכי גבוהה שיש ואני חושב שאפשר ללמוד ממנו המון, לא משנה באיזה רמה וגיל אתה. אני מאמין שזה מה שמושך שחקנים לרצות לשחק תחתיו".

אולג בוטנקו. צילום: מני אלגריסי

את מי משחקני הקבוצה אתה מכיר?

"ניבו לוי שיחק איתי באס"א תל אביב לפני 5 שנים. גיא קורדובה שיחק איתי בנבחרת העתודה, עמרי קושמרו משחק איתי היום בנבחרת הבוגרת, ולדי קופמן ועומר גרא שיחקו איתי במכבי ראשל"צ. כולם באמת חברים טובים שלי".

מה דעתך על המשחק מול הפועל ראשל"צ? מה לא עבד בקבוצה?

"במשחק הזה, משום מה, שום דבר לא הלך ומשהו היה נראה תקוע, אבל אני מאמין שזה יכול להיפתר. למרות המשחק, אני חושב שיש לנו את הסגל והמאמן הכי טובים בליגה וזה עניין של זמן עד שהכל יתחבר. אני מאמין שההתפתחות של הסגל והקבוצה במהלך העונה יעשו את העבודה. לא צריך שנוי דרסטי, יש שחקנים מאוד איכותיים בקבוצה הזאת והקבוצה תהיה מצוינת".

שחקני הפועל אשדוד בכדוריד. ״עניין של זמן״. צילום: מועדון הכדוריד הפועל אשדוד

מה המטרות שלכם העונה?

"המטרות שלנו הן דאבל. מבחינתי הפועל אשדוד היא עדיין אלופת המדינה או לפחות הקבוצה האחרונה שלקחה אליפות על המגרש, והמטרה היא לעשות את זה שוב ואם אפשר לקחת גם את הגביע זה יהיה מגניב. בנוסף, אני מצפה שיחזור כבר הקהל למגרשים".

הרבה הופתעו שבחרת לחזור לארץ. אתה מתכנן לחזור לאירופה בעתיד?

"הכיוון שלי הוא לחזור לאירופה כבר בקרוב. אני רוצה לעשות חצי עונה הכי טובה שאני יכול עם אשדוד בתקווה לעזור לקבוצה לקחת תארים, ואז, אם תהיה הצעה אטרקטיבית אז להמשיך את המסע שלי באירופה. אני רוצה להגיע לרמות הכי גבוהות שאני יכול".

הבנתי שבת הזוג שלך היא טלי בראל, גם היא שחקנית כדוריד בכירה וגם היא שיחקה בשבדיה.

"נכון. אני וטלי הכרנו כששנינו שיחקנו במכבי ראשל"צ ולשנינו יש אותן מטרות כשחקני כדוריד. אני מאושר שיכולתי לחלוק איתה את החוויה של לשחק ברמות הגבוהות בשבדיה, ושאנחנו ממשיכים להיות יחד עכשיו בישראל.

רם טורקניץ מוצג בהפועל אשדוד. צילום: הפועל אשדוד כדוריד

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר