קבוצת הנשים מכבי AOV אשדוד. צילום: מכבי AOV אשדוד

כדורים עפים לכל כיוון: הסיפור העצוב מאחורי ירידתה של קבוצת הכדורעף של אשדוד ללאומית

גירעונות וחובות, מריבות קשות עם שחקנים ומחלוקת חריפה המלווה בהאשמות יוצאות דופן כלפי מנכ"ל רשות הספורט. כך נראה כיום מועדון הכדורעף מכבי AOV אשדוד שרק לפני שנים ספורות הגיח לאוויר העולם, הספיק לצבור הישגים מרשימים- וכעת לא רק שירד ליגה, אלא שסכנה קיומית מרחפת מעל ראשו

פורסם בתאריך: 6.11.20 14:15

     

מועדון הכדורעף מכבי AOV אשדוד הוקם ב 2016 בידי אלכס בובריק מאשדוד ואורי שפירא מגן יבנה. תוך שלוש שנים מהקמתו, העפיל המועדון עם קבוצת הגברים והנשים לליגת העל. בשנה החולפת, בעונת הבכורה בליגה הבכירה, קבוצת הגברים סיימה במקום השביעי, ואילו קבוצת הנשים הגיעה למקום השלישי, העפילה לפליאוף העליון ואף הבטיחה בו את הביתיות. אך בחודש מרץ בעקבות משבר הקורונה עצר איגוד הכדורעף את הליגה והפליאוף כלל לא התקיים.

אך לא הכל נוצץ כפי שמתארים במועדון. השבוע הודיע איגוד הכדורעף על ירידתן של קבוצות הגברים והנשים לליגה הלאומית בעקבות אי יכולתה של האגודה להציג לבקרה התקציבית מכתב חתום על ידי השחקנים ובו כתוב שהאגודה לא חייבת להם שקל. מנהלי האגודה, שפירא ובובריק טוענים שלא הצליחו לשלם לשחקנים את כל מה שמגיע להם, כי רשות הספורט העירונית לכאורה לא העבירה את הכספים שהבטיחה, ומעבר לכך הם מאשימים את המנכ"ל יורם אסרף, סגנו ניסים דוק, קפטן קבוצת הגברים ליאור לוק ואת אשתו, קפטנית קבוצת הנשים מורן צור, ב"ניסיון השתלטות" על המועדון. לא פחות.

"ניסו להשתלט עלינו בכל מחיר"

"אני ואלכס בובריק הקמנו את מכבי AOV אשדוד לפני 3 שנים וחצי, והמטרה שלנו הייתה לבנות את המועדון כדי שבתוך חמש שנים יהיה מספר 1 בארץ, מועדון שמתחרה באירופה באופן קבוע", אמר השבוע אחד ממקימי המועדון, אורי שפירא, ל"כאן דרום". "תוך שלוש שנים", מוסיף שפירא, "הגענו עם קבוצות הגברים והנשים לליגת העל ואף הצלחנו להיות קרובים לזכות באליפות היסטורית עם הנשים בעונת הבכורה בליגת העל. כבר הרגשנו את הטעם של האליפות בפה, אך אז הגיעה הקורונה והפסיקה את הליגה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"בסוף אפריל 2020, ביציאה מהסגר הראשון, אני ואלכס השלמנו עם זה שהחלום לקחת אליפות בעונת הבכורה בליגת העל נגוז", סיפר שפירא והוסיף: "התחלנו לחשוב על העונה הבאה ולתכנן. קבענו פגישה עם מנכ"ל רשות הספורט יורם אסרף כדי לבדוק מהו התקצוב שיהיה לנו לעונה הבאה. ציפינו לפגישת עבודה עניינית וטובה בעקבות ההישגים שהבאנו והיחסים הטובים שהיו לנו עד כה, אך בפועל היינו המומים מכך שבמקום לשבח אותנו הוא נתן לנו על הראש. הוא אמר לנו: 'לא עשיתם כלום, אתם חיים בסרט שבכלל היה סיכוי לזכות באליפות, אתם לא מנהלים כמו שצריך את המועדון'. היינו בהלם ולא הבנו מה הולך. לאט לאט התחלנו לגלות שבזמן הסגר ועוד לפני זה, יורם אסרף, סגנו ניסים דוק, מורן צור שחקנית קבוצת הנשים ובעלה, שחקן קבוצת הגברים ליאור לוק חפרו לנו מאחורי הגב תוכנית מסודרת כדי להעיף אותנו מהמועדון ולהשתלט עליו".

מה לדעתך הייתה התוכנית שלהם?

"בשלב הראשון זה התחיל בנימוס. יורם אסרף טען שאין לנו מושג בניהול והתעלם מהמציאות ומכך שחודש לפני זה כמעט לקחנו אליפות בעונה הראשונה שלנו בליגת העל. הוא הציע לקחת את הקבוצה לעירייה, ובעצם להשתלט עליה כמו שעשו בכדורסל לפני 8 שנים. לא היינו מוכנים שיעשו לנו את זה וסירבנו. הוא נעזר בשני השחקנים מורן צור וליאור לוק כדי להשתלט על המועדון כשהבטיח להם תפקידי מפתח. הוא הציע שהוא ינהל את האגודה, שני השחקנים יהיו המנהלים המקצועיים, את מחלקת הנוער ינהל סגנו ניסים דוק שלטענת אסרף 'יודע לנהל מערכת' ואנחנו נתעסק באימון נוער. ניסינו להתפשר והסכמנו להעביר לניסים דוק את מחלקת הנוער לשנתיים הקרובות, אך גם זה לא עזר. יורם טען שיש לנו גירעון. אך זו לא טענה מציאותית, מכמה סיבות. בתחילת העונה הוא הוציא מכתב חתום לנו ולאיגוד הכדורעף עם התחייבות לתקצב את הקבוצה במהלך העונה במיליון שש מאות שקלים. לבסוף העירייה אישרה תקצוב של קצת פחות ממיליון ארבע מאות שקלים, ואנחנו בנינו תקציב על סמך זה. את הפעימה הראשונה מתקצוב העירייה מקבלים בחודש ינואר- פברואר, אז עד אז ניהלנו את המועדון עם כספים שהמועדון יצר במהלך השנים האחרונות, סחבנו וסחבנו ואפילו הגענו למצב שאני ואלכס לוקחים הלוואות אישיות כדי שנוכל לשלם לשחקנים. בפברואר קיבלנו את הפעימה ראשונה מתוך ארבע שאמורות להיות, ובאפריל את השנייה. יורם החליט ששתי הפעימות שנשארו הם לעונה הבאה, ושבשל כך אין לנו איך לשלם לשחקנים ויש לנו גירעון. אחרי שהבנו מה קורה ושמבשלים לנו משהו פה על הראש, התחלנו לתעד הכל, להקליט פגישות, לתעד מיילים וחיפשנו עו"ד שיעזור לנו. הצלחנו להגיע לעו"ד רועי רוזן, מאותו רגע מייצג אותנו בהתנהלות מול העירייה".

שפירא הזועם המשיך: "הבאנו ספונסר רציני, בחור שנמצא בתחום הכדורעף, איש עסקים רציני שרצה להשקיע בקבוצה, ויורם אסרף סיכל את זה. הוא אמר לו שיש גירעון, אמר לו: 'בשביל מה אתה צריך את זה?' יורם הסביר לו שזה לא כדאי לו. בגילוי לב, איש העסקים אמר לנו שאין לו מה להיות הספונסר שלנו כי יורם כל הזמן דרש דברים שונים ומשונים. ובכל פעם שסיפקנו אותם, הוא דרש עוד. הבנו שהמטרה שלו לא כשרה. השיא היה כשהזמין את השותף שלי אלכס בובריק לפגישה ואמר לו: 'תיפטר מאורי, תכניס אותי במקומו, אלמד אותך לנהל, תהיה לך פרנסה טובה'. אך אלכס סירב בתוקף להצעה. ברגע שיורם הבין שהוא לא יכול לקנות אותו, הוא עבר לאיומים והזהיר אותנו שאם לא נעביר את המועדון לידי העירייה ונחתום שאנחנו מתחייבים להביא מהבית 800 אלף שקלים (כזכור, כלל לא קיבלנו שתי פעימות מתקצוב העירייה שלא העביר לנו) אז המועדון יפשוט רגל כי יש חובות והשחקנים יתבעו ובאופן אישי. יומיים אחרי שהזהיר, הגיעה תביעה מזוג השחקנים מורן צור וליאור לוק. אמרתי ליורם: 'איך ידעת שהם יתבעו אותנו? מה אתה עורך הדין שלהם?' והוא בתגובה אפילו לא הכחיש שהוא עובד ביחד איתם כדי להפיל אותנו. הם התחילו להפיץ שמועות שהמועדון בפשיטת רגל, להרחיק אנשים מהמועדון ופגעו בשם שלו. יורם פנה לאיגוד הכדורעף והסביר שהמועדון על סף קריסה ושאנחנו חייבים כספים בלי הכרה, אמר להם שאנחנו לא מבינים כלום מהחיים שלנו. כדי ליצור תימוכין לטענות האלה הוא לא העביר את שתי הפעימות האחרונות שהגיעו לנו מתקצוב העירייה ובאמת לא יכולנו לשלם. בנוסף אמר למחלקת התמיכות בעירייה שאין לנו ניהול תקין, למרות בפועל העברנו להם הכל והוכחנו שהטענות הם שקר".

אורי שפירא. צילום: מכבי AOV אשדוד

"יצר הנקמה גרם להם להוריד אותנו ליגה"

שפירא מוסיף: "לבסוף, הם ניסו לעבור לטקטיקה אחרת. יורם אסרף חשף לנו בעצמו כי שוחח עם מנכ״ל איגוד הכדורעף יניב נוימן, ובדק כיצד יוכל 'לשתות' את שחקני ושחקניות AOV אשדוד לאגודת מכבי אשדוד שמשחקת בליגה הארצית ומנוהלת ע״י סגנו של אסרף ברשות הספורט. אני מאוכזב מנוימן שלא טרח לעדכן על כך אותי או את אלכס על קיום השיחה. במקום להתקשר אלינו ולשאול מה קורה פה, ולהגיד ליורם שזה לא מסחרה, שהוא לא יכול להגיש מכתב בתחילת העונה בו הוא מתחייב להעביר מיליון שש מאות שקלים למועדון ולבסוף לא להעביר יותר מחצי וגם לרצות לשתות את כל שחקני המועדון לאגודה אחרת. נוימן גלגל את זה לשולחן הנהלת איגוד הכדורעף. אנחנו הפעלנו לחץ אדיר על מכבי ישראל שאין מצב שמעבירים כזאת החלטה. הנהלת איגוד הכדורעף סוגרת אגודה כדי לפתוח למישהו שרצח וגם ירש אותה אגודה אחרת. מי שמע על דבר כזה? ואיגוד הכדורעף בהצבעה אכן הצביע נגד".

מה גרם לכם בסוף לרדת לליגה הלאומית?

"לאחר שאסרף וחבריו הבינו שלא יצליחו להשתלט על המועדון, נשאר להם רק יצר הנקמה. הם ניסו לטרפד את היכולת שלנו להירשם לליגת העל דרך הבקרה התקציבית והצליחו. יש לנו ספונסרים, תקצוב מהטוטו והכנסות כך שיכולנו לפתוח את העונה בליגת העל גם ללא תקצוב העירייה, אך הדבר היחיד שמנע מאיתנו לעבור את הבקרה היה דבר אחד. אי אפשר לעבור בקרה תקציבית ולפתוח עונה בליגת העל ללא חתימה של כל השחקנים שקיבלו את כל השכר מהעונה הקודמת. הוא מנע את העברת יתרת התמיכות למועדון עד חלוף המועד הסופי להגשת המסמכים לבקרה התקציבית של איגוד הכדורעף, אנחנו לא יכולנו לשלם לשחקנים בעקבות כך והוא בעצם מנע מאיתנו להציג את המסמך היחיד שחסר לנו לצורך מעבר בבקרה התקציבית והוא חתימת השחקנים על קבלת מלוא שכרם. גם לאחר שוועדת התמיכות של העירייה אישרה שנקבל את תקצוב הרבעון השלישי עם קיזוז החוב לרשות הספורט, הוא דאג שהיא תעבור ב 25.10, יום אחרי סגירת הבקרה התקציבית. הוא דאג לעשות הכל כדי שלא נשחק בליגת העל. אחרי השימוע בעירייה שהיה כיוון טוב להגיע להבנות, יורם שלח ליו"ר הבקרה התקציבית של איגוד הכדורעף מייל והציג לפניו דף מתוכנת אקסל עם נתונים לטענתו לגבי גרעונות וחובות של העמותה. הנתונים שהוא כתב מבוססים על שקרים שלו, אין להם שום אחיזה במציאות והם רחוקים מזרח כמערב מהדוחות המבוקרים והמפוקחים ע"י רשויות המס. הדוח השנתי של העמותה הוגש ליורם ולעירייה עד תחילת אוקטובר עוד לפני השימוע והוכיח שאם יורם מעביר את הכסף שהעירייה התחייבה (פעימה רביעית) העמותה מסיימת את השנה בפלוס של יותר מ-100 אלף".

כמה כסף אתם חייבים כיום?

"כרגע בשביל למחוק את כל ההתחייבויות שלנו, אנחנו צריכים בערך 300 אלף שקלים. אנחנו חייבים בערך 75 אלף שקלים לשחקנים, 125 אלף שקלים לאגודת מכבי ישראל ולאיגוד הכדורעף 100 אלף שקלים. אם העירייה הייתה עומדת בהתחייבותה ומעבירה את הפעימה הרביעית, היינו מסיימים בפלוס של יותר מ-100 אלף שקלים. וכל זה לאחר שלקחו מאיתנו תשלום על שימוש באולמות לאורך השנה על סך של 112 אלף שקלים, למרות שיורם הבטיח לנו בתחילת העונה כי לא נצטרך לשלם על אולמות בשל כך שהתקציב שהובטח לנו הוא קטן. לראייה, לעולם לא הוגשה לנו שום דרישה לתשלום על האולמות עד לפני שבועיים. כל האגודות האחרות משלמות על האולמות עם צ'קים דחויים מראש. רק לנו הגיעה דרישה הזויה כדי שלא נעבור את הבקרה התקציבית. דרשנו פירוט איך הוא הגיע לסכום כזה? ואחרי כמעט שבועיים, שבהם לא הגיש לנו שום פירוט, ענה עם מייל שבוא מצולם דפים שהדפיסו וצילמו ושמרו כ PDF . הוא טען שהוא שלח את זה בשנית לאחר ששלח כשבועיים לפני, דבר שלא היה ולא נברא. יש בתחלופת המיילים כ- 18 אנשים ואף אחד לא קיבל שום דבר. בנוסף הוא המציא שנתן לנו את זה ידנית עוד בחודש מאי שגם זה שקר וכזב בהמשך למסכת השקרים הבלתי נגמרת שלו. בפירוט הוא הכניס חצי שנה של קורונה (מרץ עד ספטמבר) שהאולמות היו נעולים ולא היו בהם פעילות. אף עמותה לא שילמה על התקופה הזו, רק אנחנו".

אורי שפירא (מימין) ואלכס בובריק. צילום: מועדון הכדורעף מכבי AOV אשדוד

אסרף: "אפשר להגיד שבזכות רשות הספורט הם עלו לליגת העל"

בניגוד לטענות של שפירא, בהנהלת רשות הספורט העירונית מציירים תמונה שונה, הפוכה למעשה. "זה שטויות במיץ עגבניות", הגיב יורם אסרף לדברים. "אני ניסיתי להשתלט עליהם? נראה לך שאני צריך כאב ראש של לנהל אגודה שלמה עכשיו? גם אם הייתי רוצה לא הייתי יכול לנהל שום אגודה בעיר, כי זה ניגוד עניינים. אני מנכ"ל רשות הספורט".

אסרף: "הכל התחיל לפני 3 שנים כשאלכס בובריק הגיע אליי למשרד כשהקבוצה דשדשה בליגה הארצית וביקש עזרה. אני החלטתי שזה יכול להיות שווה לתמוך בקבוצה מכיוון שבכדורעף אפשר בסכומים נמוכים ביחס לענפים אחרים להצליח ולהביא הישגים לעיר אשדוד. תמכנו בהם והם עלו לליגה הלאומית. בעונה השנייה הם לא הצליחו לעלות לליגת העל, אך אני לא ויתרתי. הגשתי מכתב למנכ"ל איגוד הכדורעף יניב נוימן וביקשתי לבדוק אפשרות להעלות את קבוצת הגברים וקבוצת הנשים לליגת העל, ולבסוף הוא הסכים. אפשר להגיד שרשות הספורט היא זו שהעלתה את הקבוצות לליגת העל".

מנכ"ל רשות הספורט הציג את המכתב ששלח לנוימן בזמנו, בו נכתב: "קבוצת הגברים כדורעף- מכבי AOV אשדוד השיגה התקדמות משמעותית בענף הכדורעף בשנה האחרונה. בנוסף נבנתה תשתית נוער ענפה סביב הקבוצה. בשנה"ל הקרובה אף תוקם קבוצה בשכבת בית הספר מקיף ח' אשדוד, שתוכשר כגרעין ראשון לליגת התיכונים בכדורעף. תקציב הקבוצה לשנה הבאה יעמוד על 750 אלף שקלים ובעונה שאחרי יגדל למיליון שקלים, כל זה במידה ותאושר עלייתם לליגת העל בעונה הקרובה. כמו כן תקציב קבוצת הנשים שעלתה לליגת העל בעונה החולפת תתוקצב אף היא בעונה הקרובה באותם הסכומים כפי קבוצת הבנים. לבקשתי זו מצטרף ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שאף הגדיל את התקציב באופן משמעותי כתמיכה בענף הכדורעף באשדוד. אודה לאישור בקשתינו בהקדם האפשרי על מנת להיערך בהתאם".

לאחר שאושרה בקשתו, מספר אסרף כי הפרויקט הפך ל "בייבי" שלו, וכי היה לוקח שעות של אולמות מקבוצות אחרות (קבוצות צעירות של מכבי אשדוד ובית"ר אשדוד של אייל ממן, שאף תבע בבית המשפט בעקבות כך) בכדי לעזור למועדון הכדורעף להתפתח ולהתכונן כראוי לקראת עונת הבכורה בליגת העל. בנוסף הוא אומר כי לאחרונה הקים אולם שיועד אך ורק לענף הכדורעף במקיף י' בעיר.

"תקציב העירייה מתחלק ל- 4 רבעונים", מסביר אסרף, "את הרבעון הראשון מקבלים בחודש ינואר-פברואר, השני  באפריל, השלישי ביולי והרביעי באוקטובר, משהו כזה בערך. כל רבעון מתפרס בעצם על שתי עונות, כך שהתקצוב של שני הרבעונים האחרונים צריך כבר לשמש את המועדון המתוקצב כדי לבנות את העונה הבאה. העירייה אישרה לכדורעף תקצוב של 1.4 מיליון שקלים לשנת 2020. לקראת העונה הראשונה בליגת העל, אלכס ואורי היו צריכים לבנות ולהתכונן עם התקציב של רבעוני 3 ו-4 של שנת 2019".

"הכל התחיל בחודש דצמבר. אורי שפירא הגיע אליי למשרד, אמר שיש להם עיקול של מס הכנסה על החשבון. שאלתי אותו בכמה כסף מדובר, ולאחר שהוא אמר לי 60 אלף שקלים, הבאתי לו את הכסף כדי לעזור להם, אך הבהרתי שזוהי מקדמה לתקצוב של שנת 2020", סיפר אסרף והוסיף: "חודש לאחר מכן, אורי ואלכס ביקשו עוד 60 אלף שקלים גם בגלל מס הכנסה, וקיבלו עוד פעם הלוואה מרשות הספורט. בחודש מרץ הם הגיעו אליי פעם נוספת וביקשו הלוואה על סך 150 אלף שקלים, כי אין להם כסף לשלם משכורות. גם את זה הם קיבלו. לאחר מכן התחיל הסגר הראשון, בו הם הוציאו את כל המועדון לחל"ת חוץ מאת עצמם".

מנכ״ל רשות הספורט העירונית, יורם אסרף. צילום: דוד קקון

התקצובים של רבעוני 1 ו-2 נכנסו במלואם בחודשי פברואר ואפריל, ולאחר היציאה מהסגר הראשון, החלה סדרת פגישות בין מנכ"ל רשות הספורט יורם אסרף והסמנכ"ל בני חזקיה לבין אלכס בובריק ואורי שפירא לקראת העונה הבאה, שכללה 5 פגישות בין חודש מאי ליולי.

"במהלך הפגישות אורי ואלכס אף פעם לא הגיעו למצב שידעו מהו גודל הגירעון שלהם. אני ובני חזקיה היינו צריכים לשבת איתם שעות כדי ללמוד את המצב הכלכלי שלהם. הם כבר לא ידעו למי הם חייבים כסף וכמה, עד כדי כך שאנחנו הבאנו להם לבסוף את המספרים. לאחר חקירה מעמיקה מצאנו כי הגירעון שלהם עומד על מיליון שקלים, וכל זה לאחר שרשות הספורט שילמה להם כרגיל את תקצוב שני הרבעונים והלוותה להם 270 אלף שקלים. ברגע שגילינו את זה החלטנו לא להמליץ להעביר לעמותה את תקצובי רבעון 3 ו-4 עד שיציגו דוחות מתאימים", אומר אסרף.

אחרי 5 פגישות בין הצדדים, ב- 15.6 רשות הספורט שיגרה לבובריק ושפירא מכתב, בו הזהירה כי תופסק התמיכה העירונית בקבוצה, אם לא יתבצעו כמה צעדים: "בהמשך לבדיקה שנערכה ע"י מנכ"ל רשות הספורט העירונית באשדוד לאופן התנהלות עמותת הכדורעף AOV בנושא הכספי והמקצועי בהם נמצאו כשלים רבים ומכריעים המעמידים בסימן שאלה משמעותי את המשך הפעילות בליגת העל של 2 קבוצות הכדורעף נשים וגברים, הוחלט ברשות הספורט לבצע פעולות מחייבות ע"פ הכללים לניהול כספי ציבור ע"י עמותות נתמכות. התראה לפני הפסקת תמיכה עירונית לאור עומק חובות העמותה כלפי גופים ופרטיים, מוסדות ונוספים".

רשות הספורט ביקשה כי "מהודעה זו ועד להעברת דוחות נדרשים כספי תמיכות העמותה המתוקצבת יועברו דרך עמותה עירונית שדרכה ובבקרה מלאה ישולמו כספים, או בדרך בה מנכ"ל הרשות יגדיר. כלל הפעילות תאושר באופן מפורט ע"י סמנכ"ל הרשות בני חזקיה". בנוסף הרשות דרשה כמה דברים נוספים:

"א. קבלת דוח שנתי 2019 מבוקר. במידה ואין- להעביר לא מבוקר.

ב. דוח עונתי 19-20 מבוקר. במידה ואין- להעביר לא מבוקר.

ג. פירוט חובות ע"י גורמים לגביהם קיים החוב- כמו גופי ציבור, מוסדות, שחקנים, פרטיים ועוד. תוכנית תשלומים להסדרת חובות אלו.

ד. מאזן בוחן לשנת 2020- כולל התחייבויות ארוכות טווח.

ה. תקציב ספורט לעונת 20-21 לקבוצת הנשים בנפרד ולגברים בנפרד.

ו. תכנית גיוס מאמנים ושחקנים ע"פ התכנית התקציבית (ניתן להגדיר מועמדים ועלותם המלאה).

ז. שחקנים חתומים- לבצע סיכום מול השחקנים מי נשאר או מסיים ולהציג את המשמעויות הכספיות לכך לצורך אישור.

ח. להגדיר מנהל קבוצה אדמיניסטרטיבי לטיפול בנושאים שאינם מקצועיים".

את המכתב רשות הספורט סיכמה כך: "בסיום הדברים ובנימה אישית אנחנו נבחן את המעשים בהתאם לדרך ולתוצאות, ענף הכדורעף יכול להתפתח ולהיות ענף מצליח ואף להביא הישגים משמעותיים לספורט בעיר, מותנה ותלוי באופן הביצוע ובדרך אותה תובילו".

יורם אסרף ממשיך לספר: "ב- 13.7 הייתה הפגישה האחרונה שלנו. מעבר לכך שהם לא סיפקו את הדוחות הנדרשים, אורי דרש את כל התקצוב של עונת 2020-21 בבת אחת. כאן החלטתי לפוצץ את הפגישה ולהעביר את הנושא לטיפול המשנה ליועץ המשפטי לעירייה ולועדת התמיכות של העירייה. מכאן והלאה השתלשלו העניינים בצורה של שיח בין עורכי דין".

רשות הספורט אינה מתכוונת לתקצב את האגודה ואף לא מתכוונת להעניק לה אולמות בעיר עד שמנהלי האגודה יתייחסו ויענו לדרישות. כעת, לאחר שהקבוצה לא עברה את הבקרה התקציבית לליגת העל, סביר להניח שאם הגירעונות שלה אכן כל כך גדולים, ולבטח ללא תמיכת העירייה יהיה לה קשה להתקיים גם בליגה הלאומית. מועדון הכדורעף מכבי AOV אשדוד נמצא בסכנה קיומית של ממש.

"מאוכזב מאוד מהדרך בה אורי ואלכס התנהלו"

"אני עצוב", שיתף אסרף בתחושותיו, והוסיף: "אחרי השקעה ומאמץ של 3 שנים עם השקעה כספית לא מעטה בכספי תמיכות שהועברו לקבוצה, והבאתם לליגת העל שלא מהמקום הראשון תוך רצון להביא לעיר אשדוד קבוצות כדורעף בליגת העל, אני מרגיש אכזבה עמוקה מהדרך בה התנהלו מנהלי העמותה, התנהלות שהביאה אותם למשבר כספי שהוא כמאה אחוז מתקציבם. זה מצחיק שהם כל כך בטוחים בעצמם אבל אפילו לא תבעו. אם הם כל כך בטוחים בסיפורים שלהם אז קדימה, הלוואי שיתבעו מבחינתי".

יורם, זה נכון שנפגשת עם אלכס בובריק ואמרת לו שיכניס אותך במועדון במקום אורי ותהיה לו בעקבות כך פרנסה טובה בעיר?

"פגשתי את אלכס ואמרתי לו שלדעתי אורי אחד הגורמים לכל הבלאגן שלו והצעתי לו שישחרר אותו ויתקדם, אך מעולם לא ביקשתי להיכנס במקומו, ממש לא".

האם זה נכון שביקשת מאיגוד הכדורעף 'לשתות' את שחקני האגודה ולהעבירם למכבי אשדוד בליגה הארצית? האם זה נכון שניסית להכניס את מכבי אשדוד במקומם לליגת העל?

"זו יותר שמועה מאשר אמת. התנהלו בחודשיים האחרונים שיחות רבות ביני לבין מנכ"ל ויו"ר איגוד הכדורעף, כולל פגישות. אבל מעולם לא אמרתי להם להוציא קבוצה ולהכניס אחרת במקומה לליגת העל. ההחלטה להכניס קבוצה במקומה של קבוצה של עמותה אחרת תלויה בעמותה היוצאת, ואם היא לא מסכימה לצאת זה לא יכול לקרות. עובדה שגם עכשיו שהם לא יהיו בליגת העל אף אחד לא נכנס במקומם".

מה היה הקשר שלך עם השחקנים ליאור לוק ומורן צור?

"השחקנים לא קיבלו משכורות ואלכס ואורי טענו בפניהם שזה בגלל שהעירייה לא משלמת להם. אז שחקנים רבים, לא רק מורן וליאור, פנו אליי לשאול מה קורה ואיפה הבעיה, ולמה הם לא מקבלים משכורות".

מורן צור. צילום: לירון מולדובן

האם זה נכון ש'גירשת' ספונסר שאלכס ואורי הביאו?

"הם הגיעו יום אחד עם בחור אחד אליי למשרד. הוא אמר שהוא רוצה לעזור להם ובדקנו ביחד מה אפשר לעשות. אך העזרה שהוא הציע היא רק 300 אלף שקלים שזה לא חצי מהחובות, ובנוסף הוא הסכים להעביר אותם רק כהלוואה ולא כתמיכה. אז אמרתי לו שזה לא יעזור והקבוצה לא תוכל להתקיים גם עם העזרה שלו, והוא אכן קם והלך".

ליאור לוק: "התנהלו בחוסר תום לב במטרה לפגוע בי ובאשתי"

"אני ואשתי מורן צור דוחים בתוקף את הטענות לפיהן פעלנו על מנת להעביר את השליטה במועדון הכדורעף AOV לידינו", מסר בתגובה השחקן ליאור לוק. "פעלנו לאורך כל הדרך במסירות ובלויאליות כפי שנהגנו בכל שאר המועדונים בהם שיחקנו לאורך הקריירה שלנו, ואף פעלתי לגיוס ספונסר – אייקון פיטנס – שנתן למועדון מנויים ללא עלות לכל שחקניו". לוק הוסיף: "מנגד לאורך כל תקופת ההתקשרות עמותת הכדורעף בניהולם ובבעלותם של אורי ואלכס הפרה כנגדנו את תנאי העסקתנו. לא ביטחו אותנו בביטוח תאונות אישיות כמתחייב בחוק הספורט וכמתחייב בחוזה ההעסקה שלנו, אני נפצעתי בכתף באחד ממשחקי הקבוצה ומצאתי עצמי ללא כיסוי ביטוחי למעט ביטוח לאומי. מיותר לציין שנאלצתי לממן מכיסי הפרטי את עלויות הטיפול והשיקום. המועדון נוהל בצורה גרועה, דבר אשר הוביל ליצירת חובות כלפיי שחקנים ושחקניות רבים, אך לא כלפיי צמד מנהלי המועדון ששמו עצמם לפני ומעל היתר. חבל לי שמנהלי המועדון בחרו להכפיש את שמה של אשתי שעדיין תחת חוזה מחייב במועדון, ומנסים להטיל רפש ולפגוע בשמנו הטוב בכל פלטפורמה אפשרית וברגל גסה. וכל זאת מעבר לפגיעה הכלכלית המקצועית אותה אנו ספגנו ועודנו סופגים, וזאת לאור ההתנהלות בחוסר תום הלב של השניים במטרה לפגוע בנו כמיטב יכולתם".

הזוג הנשוי הגיש תביעה על סך 209 אלף שקלים, וזוהי עוד גזרה שתעשה לאלכס בובריק ואורי שפירא לא מעט כאב ראש. לוק הסביר: "פיטרו אותי שלא כדין וביטלו לי את החוזה באופן חד צדדי, ועוד בשבוע שמתחילה הליגה, כך שכל הסגלים סגורים ואני אתקשה למצוא קבוצה. הם מתכוונים לעשות זאת גם לאשתי. מעולם לא נתקלתי בהתנהלות כזו. סכום התביעה בהחלט צפוי לעלות באופן משמעותי".

אורי שפירא אמר בהקשר הזה: "התביעה שלהם רחוקה מהמציאות. הם הכניסו אליה גם את העונה הבאה ולא רק את הנוכחית".

ליאור לוק. צילום: מורן צור

מהמשנה ליועץ המשפטי לעירייה נמסר: "עיריית אשדוד באמצעות ועדת התמיכות פועלת למתן תמיכות ושחרורן באופן ענייני על פי קריטריונים ובהתאם לפיקוח מקצועי כנדרש בנוהל משרד הפנים. יודגש כי גם איגוד הכדור עף והבקרה התקציבית דרשו אף הם אסמכתאות לצורך אישור השתתפות הקבוצה בליגת על בעונת המשחקים הבאה, בשל חשש לגירעון ועד כה, כפי שנמסר לנו, לא אושרה השתתפותם. עמותת כדורעף פנתה לעירייה לשחרור רבעונים 3 ו 4 של תקציב תמיכות, לאחר שרבעון 3 לא שוחרר בשל הצורך לבצע בירור לגבי התנהלות העמותה, יכולתה לעמוד בהתחייבויותיה והיכולת לפתוח את עונת המשחקים הבאה. ביום 1/10/20 בוצע לעמותה שימוע ונתנה לה הזדמנות להשמיע טענותיה, לאחר שנבחן מצבה הכספי ע"י גורמים מקצועיים מטעם העיריה והוצע לה מתווה להמשך תמיכה ופעילות מבוקרת, אולם העמותה דחתה חלק ניכר מהמתווה. ביום 18.10.20 התקיים דיון בועדת תמיכות מקצועית ולאור הממצאים והשימוע הוחלט לשחרר את רבעון 3 בקיזוז חובות העמותה לרשות הספורט. הואיל ורבעון 4 של תקציב תמיכות מיועד לפתיחת עונת המשחקים הבאה העמותה התבקשה להמציא דוח מבוקר ולצרף תוכנית הבראה במסגרתו העמותה תתחייב להתנהל באופן מאוזן ולהמציא אסמכתאות עד ליום 15.11 להיעדר חובות לשחקנים (למעט 2 שחקנים שבתביעות משפטיות עם העמותה), לאיגוד הכדורעף, למכבי ישראל ולרשויות המס. האסמכתאות הנדרשות טרם הומצאו".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר