אלון חזן. צילום: אורי קריספין
אלון חזן. צילום: אורי קריספין

"חוזר בתחושות מעורבות": אלון חזן מסכם שבוע משחקים עם נבחרת ישראל

לאחר ההחמצה הגדולה של ההזדמנות לעלות לאליפות אירופה וחלון משחקים מטלטל, עוזר מאמן נבחרת ישראל בכדורגל, שחקן העבר האשדודי אלון חזן עונה על כל הביקורות ומסכם

פורסם בתאריך: 23.10.20 16:45

     

חלון המשחקים האחרון של נבחרת ישראל היה המטלטל ביותר בשנים האחרונות. הנבחרת התחילה את השבוע עם משחק חוץ גורלי בסקוטלנד מול הנבחרת המקומית, במסגרת חצי גמר פליאוף העלייה ליורו. לאחר 120 דקות שבהן לא הובקע שער, המשחק הוכרע בדו קרב פנדלים שבו הישראלי היחיד שהחטיא הוא דווקא הכוכב הגדול של הנבחרת, החלוץ ערן זהבי, שמירר בבכי בירידתו לחדר ההלבשה.

לאחר ההדחה המאכזבת, נבחרת ישראל חזרה הביתה ואירחה במסגרת ליגת האומות את נבחרת צ'כיה. הצ'כים פתחו את המשחק בלחץ על כל המגרש, השחקנים הישראלים נלחצו והחזירו כדורים רבים לשוער האשדודי אופיר מרציאנו, שלפתע איבד ריכוז ולא הגיע לכדור, מה שהוביל לשער צ'כי ולבסוף גם לניצחון 2-1 לאורחים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




במשחק השלישי ישראל יצאה לסלובקיה במסגרת ליגת האומות וכבר במחצית נקלעה לפיגור 2-0, לאחר עוד טעות של מרציאנו, שנראה כי איבד הרבה מהביטחון שלו. במחצית צמד החלוצים של הנבחרת ערן זהבי ומונאס דאבור התווכחו מול המצלמות, ואם אנשי הנבחרת לא היו תופסים את שניהם, הוויכוח יכול היה לגלוש גם לאלימות של ממש. ברגע הזה הפרשנים ירדו ללא הפסקה על הנבחרת, על צמד המאמנים רוטשטיינר וחזן, על זהבי ודאבור וכמעט על כל השחקנים. אך דווקא ברגע הזה, הגיע ערן "סופר" זהבי, שב-20 הדקות האחרונות רשם שלושער אדיר והפך את התוצאה לניצחון ישראלי. בסיום גם התחבק עם דאבור.

לאחר חלון המשחקים העמוס, התפנה עוזר מאמן הנבחרת, שחקן העבר האשדודי אלון חזן להעניק ריאיון ל"כאן דרום", בו ענה על כל הביקורת כלפיו וכלפי השותף האוסטרי שלו לאימון הנבחרת, דיבר על השחקנים האשדודים ביטון ומרציאנו ועל כל מה שבוער.

סיימת שבוע עמוס עם הנבחרת. איך אתה מסכם?

"סיימתי את השבוע הזה עם הנבחרת בתחושות מעורבות. במשחק הראשון נגד סקוטלנד בחוץ הודחנו בדרך הכי כואבת שיכולה להיות, פנדלים זה דבר נורא כשאתה בצד המפסיד. מה שהוסיף לאכזבה הגדולה זה שלאורך כל המשחק הייתה תחושה שאנחנו באמת יכולים לעשות את זה ולנצח. אני חושב שהיה חסר לנו קצת יותר ריכוז ולדעת לקחת מה שמגיע לנו, אבל בכדורגל אין מגיע, הגענו לפנדלים שה כבר לא יכולת וכישרון אלא קצת קור רוח והרבה מזל שהפעם לצערי לא היה לצידנו. חבל שהודחנו".

"לאחר מכן", מוסיף חזן, "הגענו למשחק נגד צ'כיה בבית שהיא נבחרת טובה מסקוטלנד לדעתי. הצ'כים לחצו אותנו ופתחנו רע את המשחק, לא הצלחנו להתמודד עם זה אבל אחר כך ייצבנו את השורות ואת מרכז המגרש שלנו, עשינו דברים טובים על המגרש, הבקענו שער ואני חושב שיכולנו גם לעשות תיקו. במשחק השלישי נגד סלובקיה בחוץ שיחקנו טוב לאורך כל המשחק, הפכנו את הקערה על פיה והוכחנו שיש לנו אופי".

"יש תחושה", מעיד חזן, "שנבחרת ישראל היא נבחרת שיודעת ומאמינה שהיא יכולה לנצח כל קבוצה בכל מקום. למרות זאת, יש הרבה דברים לשפר לקראת המשחקים בחודש הבא. אני ורוטשטיינר כמובן נמצאים בקשר עם שחקני הסגל, שחלק גדול ממנו נכנס למשחקים אירופיים וללוח משחקים צפוף השבוע. למשל, שוחחתי השבוע טלפונית עם ערן זהבי עוד לפני שעשה את בדיקת הקורונה שהתגלה בה כחיובי".

הייתה תחושה שהמשחק נגד סקוטלנד איחד את כל המדינה מול המסך, ואז שוב הנבחרת אכזבה כשדווקא זהבי החמיץ את הפנדל. למה זה תמיד קורה לנו?

"יש בזה משהו קצת מאכזב ועצוב אבל אני חושב שיש פה גם משהו יותר אנושי. כולם הפכו את ערן זהבי למשהו אוטומטי, כמו מכונה, ושכחו שהוא גם בן אדם וגם הוא יכול להחמיץ. מישהו למעלה אמר שאם כבר הם יחמיצו בפנדלים זה יהיה דווקא זהבי, כדי להציג את האנושיות שלו. דו קרב הפנדלים הזה היה הכי דרמטי שאפשר ובטח שדווקא זהבי הכוכב הגדול החמיץ את הפנדל שלו, אבל זה דבר שקורה. ערן הוא אחד הווינרים הגדולים שאני מכיר. כמה שזה עצוב, זה היופי שבכדורגל, לראות שגם הגדולים ביותר יכולים להחמיץ".

ערן זהבי בימים מחויכים יותר

הייתה תחושה שהסקוטים חלשים, ושלא תקפנו מספיק. פחדנו לתקוף. מה דעתך על הטענה הזו?

"לא פחדנו לתקוף. המשחק מול סקוטלנד היה סוג של משחק חפירות משני הצדדים. רצינו להגן ולהימנע ממצבים שלהם לאורך כל המשחק, ומצד שני בכל התקפה שלנו חיכו 8 סקוטים בתוך הרחבה שלהם ואילצו את החלוצים שלנו זהבי ודאבור לברוח אחורה כדי להיות שותפים לבניית המשחק, וגם כשהצלחנו להגיע לרחבה, הייתה שם צפיפות בלתי רגילה. אני חושב שגם הסקוטים הרגישו שהם לא מצליחים לעלות עלינו ובזמן רב מהמשחק הרגישו שאנחנו עולים עליהם ובהארכה הייתה תחושה שהסקוטים יותר מחכים להגיע לפנדלים. מול צ'כיה ומול סלובקיה הגענו להרבה מצבים, אך מול סקוטלנד זה היה קשה יותר. יכול להיות שאם זה היה המשחק השלישי ולא הראשון אז דברים היו מתגלגלים טוב יותר".

אולי צריך לשנות מערך? שים לב שגם נגד צ'כיה וגם מול סלובקיה לקראת הסוף שיחקנו התקפי, נראינו טוב.

"אנשים רבים לא מבינים שמערך של חמישיית הגנה לא בהכרח אומר שזה מערך הגנתי, ואפילו להפך. ווילי רוטשטיינר דוגל במערך של חמישיית הגנה אז ככה אנחנו פותחים, אבל כמובן שאנחנו לא מקובעים ואם יש צורך אנחנו גם משנים, לאורך כל המשחק אנחנו מדברים ומעלים רעיונות. יכול להיות שבמשחקים הקרובים נפתח עם רביעיית הגנה. למרות שאנחנו בונים הכל לפי דרך ברורה אז לא נראה מבחינתו של ווילי הגיוני לשנות שיטה וסתם לבלבל את השחקנים".

עושה רושם שניר ביטון עשה קפיצת מדרגה. מה דעתך על היכולת שלו ועל ההסבה שלו לעמדת הבלם?

"במשחק מול סקוטלנד (לאחריו שוחרר מסגל הנבחרת בגלל פציעה, ואז גם התברר כי נדבק בקורונה) ניר ביטון היה השחקן מספר 1 על כל הדשא, כולל שחקני נבחרת סקוטלנד. אני לא מופתע מהיכולת הגבוהה של ניר, אבל צריך לציין את ההקרבה הגדולה שלו. שבוע לפני המשחק שלנו נגד סקוטלנד, הוא נפצע במשחק של קבוצתו סלטיק ושלח לנו תמונה של כף הרגל שלו, באותו הרגע אף אחד לא האמין שהוא יבוא אפילו בתור צופה למשחק. מגיעה מילה טובה לצוות הרפואי שעבד ללא הפסקה כדי שהוא יוכל לשחק, ומעל הכל לניר שלא היה מוכן לוותר. יום לפני המשחק הייתה לנו שיחה איתו, והוא אמר שהוא יכול ורוצה לשחק. עם איך שהוא שיחק, אף אחד לא יכול היה לראות שהוא פצוע. תמיד כיף שיש שחקן כזה בטח בנבחרת, בטח בהגנה, שחקן שאפשר לסמוך עליו ובאמת באנקר יקר מאוד להגנה ולנבחרת".

ניר ביטון. עשה קפיצת מדרגה משמעותית. צילום: מועדון הכדורגל סלטיק

ומרציאנו, הוא ימשיך לעמוד בשער?

"שבוע לא טוב אבל זה גורלו של שוער. שוער בסופו של דבר בונה ומוריד לעצמו את הביטחון. נגד סקוטלנד אופיר היה מצוין, ומה שקרה לו לאחר מכן בצ'כיה זה דבר שיכול לקרות לשוערים. עשינו הכל כדי לעודד אותו ולהסביר לו שאף אחד לא זוכר את מה שהיה אתמול. האמת שהוא טיפוס שקט ומופנם וקשה לראות איך זה משפיע עליו מבפנים. בכל מקרה הוא צריך להרים את עצמו ואני בטוח שהוא יחזיר לעצמו את הביטחון במדי הקבוצה שלו היברניאן כי הוא באמת שיחק מצוין שם בתקופה האחרונה".

אופיר מרציאנו ומשפחתו

מי לדעתך צריך להיות המאמן הבא של הנבחרת- אולי רוטשטינר צריך להמשיך?

"זה לא התפקיד שלי למנות מאמנים, ואני חלק מצוות האימון הנוכחי אז אני חושב שזה יהיה צבוע מבחינתי למנות מישהו כזה או אחר. כרגע אני מתרכז רק במשימה הקרובה- לעשות את הכל בצורה הכי טובה כדי להשתפר, לנצח ולהביא כמה שיותר נקודות כדי להבטיח את ההישארות של נבחרת ישראל בדרג ב' של ליגת האומות. כשיגיע הזמן בהתאחדות לכדורגל יבחרו את המאמן הבא, וכל דבר שהם יחליטו מבורך מבחינתי".

ומה איתך, אתה רואה את עצמך בתפקיד בעתיד?

"אני לא אמור להעמיד את עצמי כמועמד לאימון הנבחרת, כי אני ורוטשטיינר היינו יחד. אם יחשבו שלא הצלחנו אז אני חלק מהצוות, וצריך להודות שלא הייתי מהמועמדים עד לפני כמה חודשים".

ההזדמנות שהייתה לנבחרת להעפיל ליורו היא הזדמנות שלא תחזור? לפחות בטווח הנראה לעין.

"ההזדמנות הייתה אדירה אבל שוב, אי אפשר לדעת מה מחכה מעבר לפינה בעתיד. אין ספק שזו הייתה הזדמנות אדירה וחבל שלא ניצלנו אותה".

אלון חזן במשחק הוותיקים של הפועל אשדוד. צילום: שגיא נבט

מה דעתך על הריב בין זהבי לדאבור לעיני המצלמות?

"כשאתה מנהל ויכוח זה תמיד בא ממקום אמוציונלי ואתה לא חושב על המצלמות בכלל, זו הייתה אמוציה שהתגלגלה מרגע לרגע. אך ייאמר לזכות ערן זהבי ומונאס דאבור שכמו שהם פתחו את העניין וירדו לפסים שלא מתאימים לשניהם, הם ידעו להיכנס לחדר ההלבשה, הכנסנו אותם לחדר צדדי בו הם ישבו, דיברו ושמו הכל מאחוריהם ונכנסו בחזרה לחדר ההלבשה. כמו שעשו טעות במריבה הם ידעו לפתור בצורה בוגרת. הם עשו את זה מכל הלב ולא מהאלה שלוחצים ידיים בצביעות ולא באמת מתכוונים לכך. הם שני אנשים בוגרים ושחקנים מקצועניים".

יש טענות שיש שחקנים שעבר זמנם בנבחרת. למשל נאתכו וייני שרבים חושבים שהם צריכים לפנות את הבמה לצעירים. מה דעתך על כך?

"יש בנבחרת ישראל תהליך חילוף משמרות. כמו בכל מקום, יש את זה גם בקבוצות כדורגל וגם במקומות עבודה. אך אי אפשר לקחת שחקנים מנוסים כאלה כמו שרן ייני וביברס נאתכו שעוד משחק ברמות הגבוהות באירופה, ולהגיד שמישהו ששיחק 30 דקות כמחליף שיחק יותר טוב מהם ושילכו הביתה. אני חושב שלשניהם יש ערך גדול מאוד לנבחרת ישראל. אנחנו כמובן משלבים גם שחקנים צעירים אבל מעבר לכך ששניהם שחקנים טובים הם שחקנים עם אישיות מאוד חשובה והמטרה היא גם להכשיר שחקנים צעירים דרכם. יש לייני ולנאתכו עוד הרבה מה לתרום לנבחרת ישראל.

למי לדעתך ממ.ס אשדוד יש מקום בסגל הנבחרת?

"אני חושב שכל מי שנמצא בתקופה טובה יכול לקבל זימון לנבחרת. אני יכול להגיד לך ששגיב יחזקאל היה בסגל הרחב שלנו ואם חלילה שחקן התקפה שלנו היה נפצע או לא יכול להגיע למשחקים אז שגיב היה אופציה מיידית לזימון. השחקנים צריכים קודם כל לעשות את הכי טוב עבור הקבוצה שלהם, שום דבר לא נעלם מהעין של מי שמנהל את נבחרת ישראל".

שגיב יחזקאל. צילום: טל אקוקה

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר