יעקב טומרקין. צילום באדיבות ארגון השחייה

בחזרה למים העמוקים: השחיין יעקב טומרקין בריאיון מיוחד

לאחר תקופה ארוכה ללא תחרויות, השחיין האולימפי מאשדוד, יעקב טומרקין, קופץ לבריכה ויתחרה בשבת ובראשון במסגרת ליגת השחייה הבינלאומית בבודפשט, לאחר שהמדליסטית האולימפית מהונגריה בחרה אותו להתחרות לצידה

פורסם בתאריך: 16.10.20 16:13

     

לאחר יותר מחצי שנה ללא תחרויות, השחיין האולימפי מאשדוד, יעקב טומרקין, 28, יחזור אל הבריכה מחר (שבת) כשיתחרה במסגרת ליגת השחייה הבינלאומית  ISL. "זו העונה השנייה בה התחרות הזאת מתקיימת, השנה היא נערכת בהונגריה ובגלל הקורונה בקונספט שונה לחלוטין", אמר טומרקין ל-"כאן דרום". "יש 10 קבוצות של שחיינים, הוסיף, "ובכל אחת מהקבוצות יש קפטן ממדינה אחרת שבוחר שחיינים ושחייניות שיתחרו ביחד איתו בקבוצה. אני מייצג את קבוצת איירון ההונגרית, הקפטנית ההונגרית קטינקה הוסו שהיא מדליסטית אולימפית ואחת השחייניות הטובות בעולם בחרה אותי להתחרות לצידה בקבוצה, אנחנו מכירים מתחרויות בהן התחרינו בעבר".

אף על פי שלא השתתף בתחרויות זמן רב, טומרקין שמר על כושר והתאמן ללא הפסקה, שכן מוחרג לפי אישור מיוחד של משרד הבריאות שמאפשר לספורטאים אולימפיים להתאמן. טומרקין: "זו התחרות הבינלאומית היחידה שצפויה להיערך בקרוב בגלל הקורונה אז באמת מתייחסים כאן לזה ברמה של אליפות עולם. אני מתמחה בעיקר בסגנונות גב ומעורב אז כנראה שאשחה את זה אבל אשמח לשחות בכל סגנון לפי הצורך של הקבוצה. השבוע התחרויות של הקבוצה שלי יתקיימו בימי שבת וראשון, יש שידור בטלוויזיה בספורט 1 למי שרוצה לעקוב".

איך מצליחים לקיים את התחרות הזו בתקופת הקורונה?

"נחתתי ביום ראשון בבודפשט לאחר שביצעתי שתי בדיקות קורונה בארץ וקיבלתי תשובות שליליות. מאז אני בבידוד בחדר ועד שלא אקבל עוד שתי תוצאות שליליות של בדיקות קורונה שנעשו כאן בבודפשט אסור לי לצאת מהחדר. יש בתחרות מעל 300 ספורטאים ואנחנו צפויים להיות פה למשך חמישה שבועות. אחרי כל חמישה ימים אנחנו עושים בדיקת קורונה וכמובן שהתחרות היא ללא קהל. בכל סופ"ש אנחנו מתחרים, קבוצה נגד קבוצה עד שמגיעים לקראת סוף התקופה לחצי גמר וגמר. כל התחרות היא קבוצתית ולא אישית והכל עובד לפי שיטה של ניקוד. יש עוד שלושה ישראלים שהם חברים שלי שנמצאים כאן ומתחרים, כל אחד מהם בקבוצה שונה ובעצם אני הולך להתחרות נגדם".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




איך ההרגשה לחזור להתחרות לאחר הרבה זמן בלי תחרויות?

"התחרות האחרונה בה השתתפתי הייתה בצרפת בערך בחודש ינואר-פברואר. לא התחריתי המון זמן ולא טסתי לחו"ל הרבה זמן, אז ככה שזה מרגש מאוד לחזור להתחרות ולטוס. כולם פה מרגישים כמוני ולכן יש פה הקפדה מטורפת על מסיכות והיגיינה, כולם רוצים שהתחרות הזאת תעבור בצורה מוצלחת ללא תקלות".

קשה לעזוב את המשפחה לתקופה כזאת?

"ברור שזה לא פשוט לעזוב את המשפחה לתקופה של חמישה שבועות, במיוחד שיש לי תינוקת בת חצי שנה (יעקב נשוי למור והם הורים לשתי בנות, ל"א). אבל אפשר להגיד שזה התקבץ לפעם אחת כי לא טסתי להתחרות כל השנה בגלל הקורונה. הייתי רגיל לטוס לעיתים קרובות וזה התבטל ויצא לי בעקבות זה להיות המון בבית ועם המשפחה".

איך הרגשת בעקבות הדחייה של אולימפיאדת טוקיו שהייתה אמורה להתקיים בקיץ האחרון?

"האמת שלא לקחתי קשה את הדחייה של האולימפיאדה, אולי זה בגלל שכבר הייתי בשתי אולימפיאדות, ואולי בגלל שהרגשתי שהדחייה הזאת היא דבר שהוא מובן מאליו. אני יכול להגיד שכן הייתה אצלי הקלה ברגע שהודיעו רשמית על הדחייה, כי הפסקתי לדאוג שספורטאים מיפן ורוסיה לדוגמא מתאמנים ויגיעו מוכנים יותר ואני לא. אין מה לעשות, המצב אילץ לדחות את האולימפיאדה ועכשיו יש לנו זמן להתכונן כמו שצריך".

איך האווירה בבודפשט מבחינת הקורונה?

"יש פה בבודפשט אנשים עם מסיכות, אבל זה לא כמו אצלנו, לא כולם מקפידים על זה. יש כאן חובת עטיית מסיכות אך ורק במקומות סגורים".

יעקב טומרקין. צילום: גיא יחיאלי, באדיבות איגוד השחייה

זאת האולימפיאדה האחרונה שלך או שאתה שואף להמשיך לאולימפיאדה הבאה?

"אני מקווה קודם להשתתף באולימפיאדה הקרובה ושהכל יהיה בסדר. למדתי מהתקופה הזאת של הקורונה שאסור לתכנן יותר מדי. כל עוד בריא ומרגיש טוב אני יכול להמשיך".

איך ההרגשה לייצג את אשדוד ברמה בינלאומית?

"אני שמח לייצג את אשדוד. התחלתי לשחות במכבי אשדוד ועד היום אני שוחה באשדוד ולא עברתי אף פעם אגודה. אשדוד היא עיר מאוד ספורטיבית עם שלל ענפים. לאולימפיאדה הקרובה אנחנו שולחים שני שחיינים, אותי ואת דניס לוקטב ובכלל יש נציגות גדולה לספורט האולימפי באשדוד, הרבה מזה בזכות רשות הספורט, יורם אסרף וראש העיר ד"ר יחיאל לסרי".

אז אם באמת הזכרת את דניס, מה דעתך עליו, איזה קשר יש ביניכם?

"דניס הוא שחיין מאוד מוכשר. הוא כבר הבטיח את ההשתתפות שלו באולימפיאדה הקרובה בשליחים ואני בטוח שהוא יבטיח השתתפות גם במשחה אישי. הוא מתקדם בצורה נכונה וטובה ואני מקווה שהוא יגיע כמה שיותר רחוק. כמובן שאני מנסה להכווין אותו ולעזור לו במה שאני יכול, אני המבוגר מבנינו ויש לי ניסיון, אנחנו שוחים באותה האגודה ונמצאים בקשר טוב".

יש תחרויות נוספות באופק?

"קשה לקיים תחרויות בתקופה הזאת של הקורונה. כרגע התחרות היחידה שאני רואה באופק לפני האולימפיאדה זה אליפות אירופה שאמורה להתקיים בחודש מאי. אני מקווה שיהיה טוב ושהמצב הזה ישתנה בקרוב".

משמאל לימין: דניס לוקטב, יעקוב טומרקין, ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, ומנכ"ל רשות הספורט אשדוד, יורם אסרף

משמאל לימין: דניס לוקטב, יעקב טומרקין, ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי ומנכ"ל רשות הספורט אשדוד, יורם אסרף

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר