סוכות לקניה באשדוד (צילום: סוכות נחלים)
הסוכה הספורטיבית של "כאן דרום אשדוד". צילום: סוכות נחלים

הסוכה הספורטיבית של "כאן דרום אשדוד"

שאלנו תריסר אנשי ספורט מקומיים בולטים את מי הם היו מארחים בצל סוכתם, אם זה היה אפשרי (ולא היה סגר, למשל). כל 1 התבקש לבחור 3- מעולם הספורט האשדודי, הארצי והעולמי. פרויקט מיוחד לכבוד חג הסוכות

פורסם בתאריך: 3.10.20 19:57

     

לכבוד חג הסוכות שבא עלינו לטובה, קיבצנו את מיטב הספורטאים מענפי הספורט השונים באשדוד, ושאלנו אותם איזה אושפיזין היו רוצים לארח אצלם בסוכה. הקריטירונים לבחירה: דמות אחת מהספורט האשדודי, דמות אחת מהספורט הישראלי ודמות אחת מהספורט העולמי.

לפי הבחירות של ספורטאי העיר, אפשר להגיד לשחקני העבר אלון חזן ונאור גלילי שהם אורחים מבוקשים בסוכות בעיר אשדוד. נו טוב, לפחות יש להם קל"ב. גם לג'ודוקא ירדן ג'רבי שלאחרונה הגיעה לגמר של תוכנית הריאליטי הישרדות יש ביקוש בסוכות הספורטאים, אבל מעל כולם הגיע כוכב נבחרת ישראל בכדורגל, ערן זהבי, שלאחרונה חתם בקבוצת הפאר ההולנדית פ.ס.וו איינדהובן. ערן, אם אתה קורא את זה, תארוז את המזוודות ותגיע לעיר הנמל, כי אין על אשדוד, וספורטאי העיר יפנקו אותך באוכל כמו שצריך לכבוד החג, רק תיזהר לא לעשות רעש לשכנים.

נועה זליבנסקי- כדורסלנית במכבי "בן" בנות אשדוד

"מהספורט האשדודי הייתי שמחה לארח אצלי בסוכה את כדורסלנית העבר מאשדוד, ויקה רודובסקי, הקלעית הכי טובה בכל הזמנים ששיחקה בעבר במכבי אשדוד. היא המחנכת ומורת הדרך שלי. מהספורט הישראלי הייתי מזמינה את הכדורסלן דני אבדיה, שיקח מויקה טיפים לקראת דראפט ה-NBA בו הוא צפוי להשתתף בקרוב. ספורטאי בינלאומי שהייתי רוצה לארח הוא שחיין העבר מייקל פלפס האגדי, כדי שיסביר ויספר לנו איך התאמן אחד הספורטאים הגדולים בעולם, איך נראו הימים שלו ואיך החשיבה שלו. אני חושבת שזה אחלה סגל לאושפיזין בחג הסוכות".

נועה זליבנסקי. צילום: מנהלת ליגת העל בכדורסל נשים

אריאל ז'אנו- כדורסלן במכבי אשדוד

"מהספורט האשדודי, הייתי מזמין אליי לסוכה מישהו שאולי לא כל כך מוכר, קוראים לו יאן זאק, הוא בגיל שלי פחות או יותר. הכרתי אותו בקורס של הספורטאים מצטיינים בצבא, הוא היה כמה פעמים ברצף אלוף ישראל באגרוף, אין עליו. בפעם הראשונה שהוא אמר לי כמה הוא מתאמן קצת נחנקתי, הוא עובד כמו משוגע ואני חושב שעוד נשמע עליו הרבה. ספורטאי ישראלי שהייתי מזמין זה כדורסלן העבר דורון שפר, אחד הספורטאים המיוחדים שהיו פה. הייתי רוצה לשבת ולדבר איתו על החיים ועל התהליך המטורף שהוא עבר בספורט,  תהליך שהוביל אותו למקום בו הוא נמצא היום. אני לא חושב שהוא יתנגד להגיע, בכל זאת אוכל של אמא. ספורטאי עולמי שהייתי מזמין זה הטניסאי רוג׳ר פדרר ואני לא חושב אפילו שצריך להסביר למה. לראות אותו משחק זאת תופעה לא ברורה, היכולת שלו כל הזמן להילחם על כל כדור ולא לוותר במיוחד בספורט יחידני שהיחיד שדוחף את עצמך זה אתה היא מדהימה והייתי שמח לשמוע ממנו איך הוא עושה את זה. אני בטוח יאהב את האוכל, אבל כנראה יעלה בכמה קילוגרמים".

אריאל ז'אנו במדי הפועל חולון. צילום: מנהלת הליגה בכדורסל

יעקב טומרקין- שחיין אולימפי מאשדוד

"מהספורט האשדודי, הייתי מזמין לסוכה שלי את כדורגלן העבר נאור גלילי שכיום משמש כ-יו"ר מרכז מכבי בישראל. הוא אחד הספורטאים הגדולים שצמחו באשדוד וכיום דמות מפתח בספורט הישראלי. ספורטאית ישראלית שהייתי שמח לארח אצלי בסוכה היא הג'ודאית שלאחרונה גם הגיע לגמר של תוכנית הריאליטי 'הישרדות', ירדן ג'רבי. הייתי שמח לשמוח את התחושות שלה בעקבות ההשתתפות בהישרדות וההבדל בין זה לבין האולימפיאדה. ספורטאי מהעולם שהייתי מזמין זה הכדורסלן לברון ג'יימס מה- NBA. הייתי רוצה לשאול אותו איך זה להיות 17 שנים בליגה הטובה בעולם ולהוביל".

יעקב טומרקין. צילום: גיא יחיאלי, באדיבות איגוד השחייה

ברוך דגו- כדורגלן עבר, כיום מנהל מקצועי בעירוני אשדוד

"מהספורט האשדודי, יש שניים שהייתי שמח לארח אצלי בסוכה: כדורגלני העבר נאור גלילי ואלון חזן. את נאור הערצתי כילד שעלה לבוגרים של עירוני אשדוד והוא עזר ונתן לי את כל הביטחון שהייתי צריך בתור שחקן צעיר, הוא היה שם כדי לתת, לחבק ולפרגן על מנת שאצליח ולא אשכח את זה לעולם. אלון הוא אחד השחקנים הכי טובים שזכיתי לשחק איתם. זכיתי לשחק עימו במ.ס אשדוד כשהוא חזר מאנגליה ולפני שעזבתי למכבי ת״א. הוא אדם וחבר שהיה פשוט תענוג וחוויה להיות לידו וללמוד ממנו הן באימונים והן במשחקים. בכבוד גדול הייתי מארח את אלון ונאור אצלי בסוכה. מהספורט הישראלי- הייתי מארח את כדורגלן העבר טל בנין. כשהוא חזר לארץ מברשיה האיטלקית הוא היה חלק מאוד משמעותי בתחילת הקריירה שלי במכבי ת״א. חבר, שותף, ווינר ומקצוען ענק שהיה פשוט תענוג להסתכל עליו ועל ההתנהלות שלו במהלך העונה, תמיד הוא היה מגיע ראשון והולך אחרון, היה לי הכבוד והזכות לקחת איתו המון תארים והייתי שמח באהבה ובהערכה גדולה לארח אותו אצלי בסוכה. מספורט העולמי הייתי שמח לארח את כדורגלן העבר רונאלדיניו הברזילאי שהערצתי והערכתי כשחקן פנומנלי שפשוט עשה מה שרצה עם הכדור. אני זוכר את עצמי איך שחיכיתי למשחקים שלו עוד כששיחק בפריס סן ז׳רמן, כשעבר לברצלונה ושם היה פשוט מטורף וכמובן בנבחרת ברזיל עם זכייה בגביע העולם. בעיניי הוא השחקן הכי גדול והייתי שמח לארח אותו בכבוד גדול אצלי בסוכה ולשוחח איתו על התקופות הטובות והפחות טובות שלו, על התקופה של אחרי הפרישה מהכדורגל, ועל ההתמודדויות, הלחצים והמתחים הפסיכולוגיים ששחקן כדורגל עובר כאחד שזכה בכל תואר אפשרי בכדורגל העולמי".

ברוך דגו. צילום: דוברות עירוני אשדוד

לישי ביטון- קפטן הפועל אדומים אשדוד

"מהספורט האשדודי, הייתי שמח לארח אצלי בסוכה את כדורגלן העבר אלון חזן שגדלתי עליו. הוא דמות להערכה ומודל לחיקוי עבור כל ילד שרוצה להצליח בכדורגל. איש צנוע, חכם, בעל ידע עצום בכדורגל ובעיניי נחשב לאחד השחקנים הטובים שהיו בארץ וגאווה לעיר אשדוד. מהספורט הישראלי הייתי רוצה לארח את הכדורגלן ערן זהבי שעוד לפני שהפך לשחקן הכי טוב בארץ, הוא עבר כמה רגעים פחות טובים בכדורגל, בעיקר כששיחק בפאלרמו האיטלקית שם לא זכה לשחק הרבה אבל לא ויתר, האמין בעצמו, חזר לליגת העל, עשה דברים מדהימים עם מכבי תל אביב ושבר כל שיא אפשרי. הרעב והרצון שלו לכבוש ולשבור שיאים הולך ומתעצם כל פעם מחדש. ובעייני הוא השראה עבור כל שחקן שנמצא בתקופה פחות טובה להאמין שאפשר להפוך לטוב ביותר. דמות מהספורט העולמי שהייתי רוצה שתשב אצלי בסוכה הוא כמובן הכדורגלן הגדול בכל הזמנים – ליאו מסי. בשבילי הוא המלך של הכדורגל והשחקן הכי גדול בהיסטוריה, הוא שונה מכל שחקן בעולם, לא ניתן לייצר שחקן כמוהו. אני לא חושב שהיה ויהיה שחקן כמוהו. זכינו לראות את השחקן הזה משחק. בעוד כמה שנים הוא וכריסטיאנו רונאלדו יפרשו מכדורגל והכל יהיה שונה לחלוטין".

לישי ביטון. צילום: מדיה אדומים אשדוד

מורן צור- קפטנית מכבי AOV אשדוד בכדורעף בעונה האחרונה

"דמות מהספורט האשדודי שהייתי שמחה לארח אצלי בסוכה היא כדורסלנית מכבי "בן" בנות אשדוד שי דורון שהיא שחקנית כדורסל מלאת תארים עם קריירה מרשימה. אשמח לשמוע על הדרך שהיא עשתה ועל חוויות שהיא עברה במהלך הקריירה, בארץ ובחו"ל. ספורטאית ישראלית שהייתי רוצה לארח אצלי בסוכה היא הג'ודוקא והשורדת ירדן ג'רבי. לא רק שהיא אחת הספורטאיות הטובות שיש בארץ, היא גם אחת הנשים החזקות שאני מכירה, חזקה מכל הבחינות ולא רק מהבחינה הפיזית. הייתי שמחה שהבנות שלי ישמעו ממנה על כוח רצון, התמדה, ונחישות מהי. מהספורט העולמי הייתי שמחה לארח את מיסטי מיי-טרנר – שחקנית כדורעף חופים ואלופה אולימפית 3 פעמים. היא ההוכחה לכך שכח רצון ועבודה קשה מביאים לתוצאות. הייתי רוצה לשמוע על שגרת האימונים שהייתה לה ועל הוויתורים שעשתה בכדי להיות אלופה אולימפית. הייתי שמחה להוביל את קידום ספורט הנשים בעיר אשדוד. עיר ספורט שאין שנייה לה בארץ".

מורן צור. צילום: לירון מולדובן

אור פרקש- שחקן כדוריד בהפועל אשדוד ונבחרת העתודה

"מהספורט האשדודי הייתי שמח לארח אצלי בסוכה את החבר שלי לקבוצה עמרי קושמרו שהוא ספורטאי ענק ומודל לחיקוי עבורי. הוא עוזר לי המון באימונים, בהכוונה ובעצות. מהספורט הישראלי הייתי רוצה לארח את שחקני נבחרת ישראל בכדוריד יואב למברוזו ויונתן דיין. הם בני גילי ושני חברים קרובים שלי שיצאו לשחק בליגות הטובות בעולם בגרמניה וצרפת. הם מתקדמים יפה ומצליחים. אני בקשר מתמיד איתם ואני מקווה לצאת בעתיד גם כן לשחק בחו"ל. ספורטאי בינלאומי שהייתי שמח לארח הוא כדורגלן העבר בסטיאן שווינטייגר, קשרה לשעבר של קבוצת באיירן מינכן ושל נבחרת גרמניה. אני מעריץ אותו מגיל קטן וזו הסיבה שבגללה אני לובש את מספר 31, המספר שהוא תמיד לבש. נפגשנו בעבר כשהגיע לארץ לשחק בליגת האלופות מול מכבי חיפה, הייתי ילד קטן והתרגשתי לפגוש אותו ועד היום התמונה איתו תלויה בחדר שלי".

אור פרקש. שחקני הבית הצעירים צפויים לקבל קרדיט בעונה הקרובה. צילום: משה דהן

אור פרקש. צילום: משה דהן

אושר דוידה- כדורגלן אשדודי מהפועל ת"א

"מהספורט באשדוד, הייתי שמח לארח אצלי בסוכה את הכדורגלן הצעיר של מ.ס אשדוד, שליו הרוש שהוא בן גילי וחבר טוב שלי, לשבת ולשמוע ממנו איך מקדמים את השחקנים הצעירים באשדוד ולספר לו איך עושים זאת אצלנו בהפועל תל אביב. ספורטאי ישראלי שהייתי רוצה לארח אצלי בסוכה הוא הכדורגלן ערן זהבי, ולשמוע ממנו איך הוא עבד קשה והגיע לאן שהגיע, דבר שיכול לתת לי מוטיבציה. ספורטאי בינלאומי שהייתי מאוד רוצה לארח הוא הכדורגלן כריסטיאנו רונאלדו. הייתי רוצה לשמוע ממנו איך זה להיות כדורגלן בסדר גודל הכי גדול שיש בעולם. לשמוע ממנו הכל, על איך זה להיות במועדונים הכי גדולים בעולם ואם זה כיף להיות בשגרת היום יום שם וכמובן השאלה הכי מעניינת- מה הוא עשה כדי להגיע לשם".

אושר דוידה. צילום: שמוליק דוידפור

אביחי ממן- כדורגלן בעירוני אשדוד

"דמות מהספורט האשדודי שהייתי שמח לארח אצלי בסוכה הוא ברוך דגו, כדורגלן העבר שכיום משמש כמנהל המקצועי של הקבוצה שאני משחק בה, עירוני אשדוד. אשמח לארח אותו על מנת שאוכל לספוג ממנו אקסטרה טיפים ממה שאני סופג ממנו באימונים, במיוחד בגלל הניסיון והקריירה הגדולה שעשה. ספורטאי ישראלי שהייתי רוצה לארח אצלי בסוכה הוא הכדורגלן ערן זהבי, הייתי שמח לשמוע ממקור ראשון על המניע לווינריות הענקית שלו גם בגילו המתקדם. כשעזב לסין כולם הספידו אותו והוא לומד תוך כדי תנועה בכל פעם מחדש איך לשבור כל תקרת זכוכית שעומדת מולו. דמות מהספורט העולמי שהייתי רוצה מאוד לארח הוא הכדורגלן פרנקי דה יונג, שחקן צעיר עם בגרות מדהימה, בטוח שלא רק במשחק אלא גם באופי. הייתי רוצה לנסות להרגיש מה התכונות שהביאו אותו להתקדמות המטאורית שלו, מבחינתי הוא הסטאר הבא של ברצלונה והמון יהיה תלוי בו".

אביחי ממן. צילום: דוברות עירוני אשדוד

עופר רחימי- מאמן מכבי אשדוד בכדורסל

"דמות מהספורט באשדוד שהייתי שמח לארח אצלי בסוכה הוא סיימון אלון, האפסנאי של הקבוצה שלנו. כי הוא נותן את הנשמה לכולם, דואג לכל השחקנים ועושה הכל מכל הלב ופעם אחת מגיע לו שיארחו אותו, יטפלו בו ויפנקו אותו כמו שצריך. דמות מהספורט הישראלי שהייתי שמח לארח הוא מאמן הכדורגל, לשעבר מאמן מכבי חיפה, מרקו בלבול. פגשתי אותו בניחום אבלים של חבר שלי שהיה אוהד של קבוצת הכדורגל מכבי חיפה ואני חושב שזה ממש לא מובן מאליו שמאמן קבוצה בא לנחם אוהדים, זה מראה שהוא בן אדם טוב והייתי שמח לארח אותו אצלי. ספורטאי בינלאומי שהייתי רוצה לארח הוא כדורסלן העבר קארים עבדול ג׳אבר. הוא המיר את הדת שלו פעם אחת והפך מנוצרי למוסלמי, אז אולי אני אצליח להעביר אותו עוד פעם דת, הפעם לדת הנכונה".

עופר רחימי. צילום: ניר קידר

נועה קליין- כדורגלנית בעירוני אשדוד

"ספורטאית אשדודית שהייתי שמחה לארח אצלי בסוכה היא החברה שלי לקבוצה, הכדורגלנית אושר ביבי. היא חברה טובה שלי שלצערי הרב כבר לא משחקת כמעט חצי שנה בגלל פציעה, היא שחקנית חשובה שחסרה לנו מאוד בהגנה של הקבוצה ובכלל בן אדם שכיף לשבת איתו לשיחה. ספורטאית ישראלית שהייתי רוצה לארח היא הכדורגלנית קארין סנדל. הייתי שמחה להכיר את קפטנית נבחרת ישראל, מישהי שיש לה המון ניסיון בתחום הכדורגל ובפרט נראית אישה מדהימה עם ראש על הכתפיים. ספורטאית מהעולם שהייתי רוצה מאוד לארח אצלי בסוכה היא גולשת הגלים האמריקאית בת'אני המילטון. לא המון גולשות או בכלל אנשים ממשיכים בחיים שלהם אחרי סיפור כמו שלה, היא איבדה את היד כשכריש תקף אותה ובכל זאת כבר לאחר שנה מהמקרה היא התאוששה והמשיכה להתחרות ולגלוש. אני יכולה להגיד שהיא בהחלט דמות להערצה בשבילי, להמשיך להתחרות בתחרויות גלישה עולמיות עם יד אחת זה לא משהו שבדרך כלל אנשים מסוגלים לעשות. יש לה כוח רצון עצום והיא הוכחה ומקור השראה. כל מי שמרגיש שהוא רוצה לוותר וחושב שהוא לא מסוגל, יכול להגיד לעצמו שאם היא הצליחה, בטח שגם הוא יכול".

נועה קליין (מימין) עם חברותיה לקבוצה. צילום מדיה עירוני אשדוד

יאיר אזולאי- כדורגלן עבר, כיום מנהל מקצועי בהפועל אדומים אשדוד

"ספורטאי אשדודי שהייתי שמח לארח אצלי בסוכה הוא כדורגלן העבר אמיר אלקריף. אנחנו חברים טובים ותמיד יש על מה לדבר איתו. ספורטאי ישראלי שהייתי רוצה לארח אצלי הוא הכדורגלן ערן זהבי. מעניין לשמוע ספורטאי שכמעט השיג הכל בקנה מידה ישראלי ועדיין בגיל 33 יש לו את הרצון למצוא אתגרים חדשים ולחתום בקבוצה גדולה כמו פ.ס.ו איינדהובן ההולנדית. מעניין לשמוע על התשוקה והאהבה למשחק, על ההכנה שלו למשחקים. רמת הביצוע שלו היא לא דבר מובן מאליו, הייתי רוצה לדעת איך הוא עושה את זה. יש עוד המון ספורטאים גדולים בארץ ולא רק מהכדורגל אבל הלכתי איתו. אני חושב שכל רמת המקצוענות והאהבה שלו למשחק יכולה לשמש דוגמא לשחקנים צעירים. ספורטאי בינלאומי שהייתי מאוד רוצה לארח הוא הכדורסלן מייקל ג'ורדן. לטעמי הוא הספורטאי הכי גדול שהיה ונראה לי שיהיה מעניין במיוחד לפגוש אותו ולשוחח עימו".

יאיר אזולאי והקהל האדום. צילום: מדיה אדומים אשדוד


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר