אוהדי הפועל ועירוני אשדוד, העונה הם לא יפגשו. צילום ארכיון: אורי קריספין

בחסות הקורונה: לא יהיה דרבי אשדודי בליגה א׳ העונה

ליגה א׳ חוזרת סוף סוף בחודש הבא, ובגלל הקורונה, חוזרת במתווה שונה לגמרי. הליגה חולקה לשני בתים, הפועל אדומים אשדוד נפלה לבית המוות ואילו עירוני לבית הקל יותר. אך הדבר המאכזב ביותר הוא שהקורונה לקחה לנו את הדרבי האשדודי. הסבר על המתווה החדש של הליגה וההגרלה המלאה (כולל הגרלת הסיבוב הראשון של גביע המדינה) בכתבה

פורסם בתאריך: 10.9.20 16:56

     

אחרי יותר מחצי שנה ללא כדורגל, הליגות הנמוכות סוף סוף חוזרות. כמובן שהליגה המעניינת ביותר היא ליגה א׳ דרום בה משחקות הפועל ועירוני אשדוד. הליגה שצפויה להתחיל בסוף חודש אוקטובר צפויה להיות ברמה גבוהה מתמיד, עם קבוצות שהשקיעו כספים רבים והנחיתו כוכבים עם עבר מפואר כמו ערן לוי, מהראן לאלה וכמובן שלל הכוכבים בקבוצת הגלקטיקוס של הפועל אדומים אשדוד.

אמנם הליגה חוזרת, אך בחסות נגיף הקורונה- בשלב הראשון היא תהיה ללא קהל, ובשל התפרצות הנגיף והצורך בקיצור אורכה של הליגה, גם במתווה שונה לגמרי. בניגוד לעונות הקודמות, העונה ישוחקו רק 16 מחזורי ליגה סדירה. ליגה א׳ חולקה לשני בתים לאחר הגרלה שנערכה היום (חמישי) לפי דרגים, כשבכל בית יש 9 קבוצות.

האוהד השרוף של האדומים, זיקה עוטה מסיכה אדומה של הקבוצה. צילום: ליאב אחאבן

בית א':
1. בני לוד
2. ירמיהו חולון
3. הפועל אדומים אשדוד
4. שמשון כפר קאסם
5. מ.כ אור יהודה
6. הפועל אזור
7. מכבי יבנה
8. מכבי הרצליה
9. מ.ס דימונה

בית ב':
1. הפועל אשקלון
2. הפועל מרמורק
3. הכח ר"ג
4. מכבי יפו
5. נורדיה ירושלים
6. עירוני אשדוד
7. מכבי שעריים
8. בקעת הירדן
9. עירוני כסייפה

תחילה, בשלב הראשון של הליגה כל קבוצה תפגוש את 8 הקבוצות האחרות שאיתה בבית לשני מפגשים, אחד בבית ואחד בחוץ.

בסיום 16 המחזורים, שתי הקבוצות הראשונות בכל בית יעלו לבית העליון בו יהיו 4 קבוצות שיתחילו את הבית עם 0 נקודות. בבית העליון כל קבוצה תשחק מול שלושת הקבוצות האחרות פעמיים, פעם אחת בבית ופעם אחת בחוץ (שישה מחזורים בסך הכל).

הקבוצה שתסיים במקום הראשון בבית העליון בסיום ששת המחזורים תעלה לליגה הלאומית, והקבוצה שתסיים במקום השני תלך למשחקי מבחנים מול המקבילה מליגה א׳ צפון, המנצחת מביניהן תלך למשחקי מבחנים מול קבוצה מהליגה הלאומית.

יובל נעים. האם הקבוצה שלו תצליח להעפיל לליגה הלאומית? צילום: פבל

ומה יקרה עם הקבוצות שלא יסיימו בשתי המקומות הראשונים בשלב הראשון של הליגה? מקומות 3-9 בכל בית ימשיכו לשחק סיבוב שלישי בן שישה מחזורים, בו כל קבוצה תפגוש את כל ששת הקבוצות האחרות. הנקודות כמובן ימשיכו עם הקבוצות מהעונה הסדירה.

בסיום ששת המחזורים, המקום האחרון בכל בית ינשור לליגה ב׳, ואילו הקבוצה שתסיים במקום השמיני תפגוש את מקבילתה מהבית השני למשחקי מבחנים, המפסידה תצא למשחקי מבחנים מול מקבילתה מליגה א׳ צפון, והמפסידה מביניהן תפגוש קבוצה מליגה ב׳ למשחק מבחנים שיחליטו מי תשחק בעונה הבאה בליגה א׳ ומי בליגה ב׳.

את הפועל אדומים אשדוד שבנתה קבוצת כוכבים המתווה החדש וההגרלה הקשה בהחלט אמורים להדאיג. האדומים הוגרלו לבית המוות ביחד עם בני לוד, ירמיהו חולון, שמשון כפר קאסם ומכבי הרצליה ששואפות לעלות ליגה והשקיעו כספים רבים לשם כך. גם מכבי יבנה ומ.ס דימונה עלולות להקשות את דרכם של האשדודים לבית העליון. בכל מקרה, כדי לעלות הקבוצה של יובל נעים תהיה חייבת לסיים בסיום 16 המחזורים של הליגה הסדירה באחד משתי המקומות הראשונים, ולהגיע בשיאה לבית העליון בו תפגוש 3 יריבות חזקות, בקרב ישיר על העלייה לליגה הלאומית.

שחקני הרכש הנוצצים של האדומים: יוסי אסייג, אוהד קדוסי, ואסי מלכה. צילום: מדיה אדומים אשדוד

עירוני אשדוד לעומתה, תסתפק בהישארות בליגה א׳ וההגרלה הקלה יחסית שקיבלה תעזור לה להשיג את המטרה הזו. אולם פספוס גדול שחובבי הכדורגל באשדוד יצטרכו להתמודד איתו הוא אובדן הדרבי האשדודי, שלא ייערך העונה.

למרות שהדרבי לא יייערך העונה, היריבות הספורטיבית בין מחנות האוהדים ממשיכה להכות גלים בעיר. אוהד מוכר של הצהובים מיהר לעקוץ ברשתות החברתיות כשכתב: ״הנה עוד שנה שהפועל לא מנצחת בדרבי״. בתגובה, ענה לו אחד האוהדים המובילים ביציע האדום: ״אל תדאג, בסיום העונה יפרידו בינינו שתי ליגות״- דבר שבתרחיש מסוים עלול להתממש, ונמצא בחלומות הורודים ביותר של אוהדי הפועל, שכן האדומים מכוונים בכל הכוח לעלייה ללאומית ואילו עירוני היא אחת המועמדות לירידה לליגה ב׳.

החלוץ אלירן שמש ומנהל הקבוצה דורון אוחיון חוגגים בדרבי האשדודי האחרון. צילום: פבל

גם הגרלת השלב הראשון של גביע המדינה, שיחל ב-6 לאוקטובר, נערכה היום, ובה נקבע שחזור הסיבוב הראשון של השנה שעברה עבור הפועל אדומים אשדוד, שתצא למשחק חוץ מול מכבי שעריים. עירוני אשדוד תצא למשחק חוץ קשה מול מכבי הרצליה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר